Author Topic: Градски и жп транспорт в Унгария  (Read 94969 times)

Offline Borkata

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 308
    • View Profile
    • Email
Re: Градски и жп транспорт в Унгария
« Reply #60 on: 09.05.2012, 22:41:26 »
Флагът може да е руски, разликата между синьо и зелено е много малка, а цифровите апарати могат да я направят нищожна. Това обаче ме потресе, наистина ли плуват тези автобуси? Какви са инструкциите за безопасност? Във Венеция в корабчетата на градския транспорт пише да викаш 'Uomo in mare' или 'Man overboard' ако някой падне зад борда.

Не, това трябва да се види на живо  :D!!!

А старата метро линия изглежда много симпатична, това е най-старото метро на континентална Европа.
« Last Edit: 09.05.2012, 22:43:19 by Borkata »

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4625
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: Градски и жп транспорт в Унгария
« Reply #61 on: 09.05.2012, 22:50:28 »
Интересно с флага. Аз в Будапеща също съм виждал речен кораб с доста голям български флаг. Сигурно са регистрирани у нас, а и наши компании имат пътувания до Виена!

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Градски и жп транспорт в Унгария
« Reply #62 on: 10.05.2012, 04:34:24 »
http://www.marinetraffic.com/ais/bg/shipdetails.aspx?mmsi=207072322

И флага е български, и позивната (LZ...) пак е бг

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Градски и жп транспорт в Унгария
« Reply #63 on: 11.05.2012, 10:31:09 »
Като знам колко Българи работят на запад, може и шофьора да е Българин и да си го е закачил отзад на рейса, да си го украси, както при нас си слагат флагчета.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Градски и жп транспорт в Унгария
« Reply #64 on: 11.05.2012, 13:12:18 »
Иначе цветовете на унгарското знаме са същите само дето разменени.Много се смях когато една приятелка испанка след като ми дойде на гости ми каза че е учудена че толкова голяма европейска компания като Уиз еър може да е българска  - очевидно убъркала унгарския флаг на опашката на самолета с българския  :D :D :D
Докато съществуваше Уизз България, имаха три машини с LZ- регистрации, та може и на тях да е виждала нашето знаме... :P


Като знам колко Българи работят на запад, може и шофьора да е Българин и да си го е закачил отзад на рейса, да си го украси, както при нас си слагат флагчета.
^^^Виж над теб, не са нужни повече догадки... ;)
« Last Edit: 11.05.2012, 13:13:50 by difian »

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Re: Градски и жп транспорт в Унгария
« Reply #65 on: 14.05.2012, 00:33:03 »
Това изчадие по Тб74 модернизирано ли е или издаваше характерното виене от ярномелка? Къде по-дяволите са му въжетата за прътите....
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Градски и жп транспорт в Унгария
« Reply #66 on: 14.05.2012, 12:11:18 »
На това изчадие почти всичко му е Икарусово - салон, седалки, осветление, двигател, ел. оборудване, ламарини - демек почти нищо "оригинално" няма по него. Изглежда сравнително добре за модернизация, направена преди повече от 10 години - през 2000-та, със средства, отпуснати от ЕС. Двигателят е нов, унгарски, управлението е микропроцесорно.

Вътре е ето така:


Ето тук е описано по-подробно:
http://villamosok.hu/troli/ziu9/ziu9_en.html#muszaki
« Last Edit: 14.05.2012, 12:26:15 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Градски и жп транспорт в Унгария
« Reply #67 on: 14.05.2012, 12:14:05 »
Някой може ли да разкаже повече за тази модернизация на ЗИУ. Гледам обаче, че е без макари, както и не виждам съпротивленията да са изнесени на покрива. През кой период е правена модернизацията, какво по-точно е променено, аварират ли често и т.н. Благодаря предварително!

Edit: Ikar - благодаря!
« Last Edit: 14.05.2012, 12:40:01 by viktorlc »
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Градски и жп транспорт в Унгария
« Reply #68 on: 14.05.2012, 12:32:21 »
Няма макари, защото мрежата е добра и прътовете никога не падат, свалят се само в депото например, като шофьора трябва да има специална пръчка, която завършва с кука и се разпъва като телескоп, и с нея се свалят и вдигат прътовете. Друг вариант да са автоматични.

Иначе ЗиУ-то е страхотно, ама важното е нашите някой да ги оплюе, ето хората си ги модернизират, вместо да казват колко са лоши и да ги бракуват, за сметка на по-стари тролеи втора употреба.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Re: Градски и жп транспорт в Унгария
« Reply #69 on: 14.05.2012, 12:47:28 »
Ти прочете ли, че от ЗиУ-то са останали само прозорците (и то май само челни и задни)? Струва ми се, че и окачването е различно, защото калниците имат различен профил и са доста по-прибрани. И това е направено в държава, в която имат традиции в производството на тролейбуси. Имаме си предостатъчно Икаруси, за да се упражняват някои мърлячи на тях, ама уви ще си останат само с това - като изключим Икарцедесите, които малко на вид ги докараха всичко останало е "мижи да те лажем"... Дори смятам, че за Икарцедесите не би трябвало да се говори за модернизация, след като нищо по управлението и силовото оборудване не е пипано.
« Last Edit: 14.05.2012, 13:12:47 by giorev »
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Градски и жп транспорт в Унгария
« Reply #70 on: 14.05.2012, 12:59:12 »
Не ми допада особено тази модернизация - съпротивленията са под пода и съответно вътре в тролея бие ток и салонът се загрява излишно. Също окачването надали е сменено с изцяло пневмо-хидравлично без носещи ресори и съответно тресе като каруца - ЗИУ има носещи ресори.  :)

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Градски и жп транспорт в Унгария
« Reply #71 on: 14.05.2012, 13:01:34 »
Дори по-стари тролеи втора употреба са без носещи ресори и с електронно управление, модернизацията на ЗИУ е абсолютно неоправдана по-добре западен тролей втора употреба с по-високо качество и технологично ниво.  :)

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Re: Градски и жп транспорт в Унгария
« Reply #72 on: 14.05.2012, 13:16:01 »
Е точно затова писах - според мен окачването след модернизацията е вече 100% пневматично. Виж, че от снимката на салона ги няма тия стъпенки в краката, където на оригинала са ресорите.

ЕД: Или май само така ми се струва...
« Last Edit: 14.05.2012, 13:20:30 by giorev »
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Градски и жп транспорт в Унгария
« Reply #73 on: 14.05.2012, 13:25:09 »
А на мен ли така ми се струва, или при 3-та врата и подът е нисък, загледайте се на снимката отзад как се понижава и е по-ниско.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Градски и жп транспорт в Унгария
« Reply #74 on: 14.05.2012, 18:06:26 »
Подът действително е по-нисък при третата врата. Само че не е нископодов - има едно стъпало.
Ето в това клипче в самото му начало се вижда стъпалото:

Тук пък може да чуете звукът при яко юркане в Деберцен:
&feature=related
Ето и едно клипче с хубав звук от Будапещенско ЗИУ:

Много ясно се чува плякането от контакторите.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Re: Градски и жп транспорт в Унгария
« Reply #75 on: 14.05.2012, 23:52:11 »
На този от Дебрецен не мисля, че нещо му е модернизирано - същата кочина, като софийските, а уж унгарците са по-напред с материала, можеше по един шлемофон да оставят на всяка седалка  :D
В Будапеща определено са с няколко децибела надолу, но окачването не е пипнато - вижте как характерно се клатушкат напред-назад-наляво-надясно хората  :taunt:
Благодаря на всички светии, че разкараха от София тия безподобни боклуци, а така ме е яд, че заради тях още по соц време командироваха 14Тr из страната...
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Градски и жп транспорт в Унгария
« Reply #76 on: 15.05.2012, 00:00:56 »
Ми все се мрънка за София, че било зле, ама нашите Солариси са най-луксозното изпълнение, с тапицирани седалки и климатици,за разлика от тези в Будапеща, на почти всеки спиркознак си подробна информация, можеш по интернет или по ГСМ-ма да си провериш кога ще дойде всяко превозно средство на коя да е спирка, определено София е по-напред от Букурещ и Будапеща. Пък какво като едните имат 1000 ситарота, а другите 52-метрови Сименс Комбино, не само това е определящо. Просто при нас хората много знаят да мрънкат за щяло и нещяло, а там се усмихват повече, пък дреме им че се возят на ЗиУ.

« Last Edit: 15.05.2012, 00:02:27 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline freepigeon

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2276
    • View Profile
    • Email
Re: Градски и жп транспорт в Унгария
« Reply #77 on: 15.05.2012, 09:35:15 »
определено София е по-напред от Букурещ и Будапеща.

Боже божее,по принцип не ти обръщам внимание на глупостите ама това пък минава всякакви граници...

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Re: Градски и жп транспорт в Унгария
« Reply #78 on: 15.05.2012, 09:42:49 »
Има и големи истини, това че сме най-големите мрънкачи може би дори в света :/ Иначе и там сигурно има разписанията в интернет, но пък нашите Шкоди действително са с пълен пакет екстри  ;) Почваме да флудим темата обаче  :P
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Градски и жп транспорт в Унгария
« Reply #79 on: 15.05.2012, 10:35:33 »
определено София е по-напред от Букурещ и Будапеща.

Боже божее,по принцип не ти обръщам внимание на глупостите ама това пък минава всякакви граници...

Разбира се, просто човек трябва да си отвори очите и да гледа хубавите неща у нас, за да ги открие, а не само да гледа чуждото и да мрънка колко било зле. Поогледай се и ти, поинтересувай се и ще разбереш, че в някои отношения откъм ГТ ги надминаваме, не са само Шкодите.
Естетвено че има големи истина в това, просто човек трябва да се поогледа около себе си малко.
 Но все пак темата е за Будапеща, не за сравняване на двата града.
« Last Edit: 15.05.2012, 10:37:56 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР