Author Topic: Градският транспорт в ОНД  (Read 105914 times)

Offline dst1123

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 180
  • Един прост пътник
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт в ОНД
« Reply #740 on: 24.05.2018, 13:03:12 »
Интересна новина : Тролза Мегаполис най-накрая получи достоен фейслифт! Прилича повече на Волгабус (едни и същи дизайнери са проектирали предниците) и казват,че салонът ще бъде много по-удобен и тази простотия със 22 седящи места в първите Тролзи вече няма да я има.Подозирам,че този екземпляр ще отиде в Петербург  :rolleyes:.
Снимката е от коментарите в Трансфото:


И странична снимка от днес:
 
« Last Edit: 27.05.2018, 17:24:52 by dst1123 »
Против унищожаването на електротранспорта и големите интервали за движение!За закупуването на съчленени тролейбуси в Русе!

#bringback25

Offline TheBulgarianRail

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 398
  • Любител на Икарус, ЗиУ (Тролза) и Шкода
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт в ОНД
« Reply #741 on: 16.07.2018, 10:22:24 »
Интересна снимка от Припят. Изоставен тролейбус МТБ-82 на бивша спирка.

Източник:
https://www.10te.bg/lyubopitno/10-snimki-ot-chernobil-koito-shte-vi-ostavyat-bezmalvni/#prettyPhoto
Всяко мнение е важно, независимо кой го изразява.

YouTube канал:
https://www.youtube.com/c/TheBulgarianRail

Offline Трамвай 17

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 283
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт в ОНД
« Reply #742 on: 16.07.2018, 11:38:27 »
В Припят никога не е имало ТБ транспорт

Offline Трамвай 17

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 283
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт в ОНД
« Reply #743 on: 16.07.2018, 11:42:06 »
Това са ТБ и ТМ изолатори на мост в Санкт Петербург.

Offline ooleg

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2204
    • View Profile
Re: Градският транспорт в ОНД
« Reply #744 on: 17.08.2018, 14:42:48 »
Предлагам темите от Украйна да се отделят от модераторът в отделна тема за Украйна. Някак не отива да се брои Украйна за член на някакво ОНД.

Според линка Грузия и Украйна за напуснали ОНД:

ГРУЗИЯ:  Напуснала: 18 август 2008  ефективно от: 17 август 2009
Украйна:   Напуснала: 19 март 2014  ефективно от: 19 май 2018

Както знаем причините за напускането на двете държави, са загуба на суверинитет на части от територията си чрез военни действия от страна на Русия. Нека темата да отразява нещата към днешна дата.
« Last Edit: 24.08.2018, 16:13:28 by difian »

Offline bagercho

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1764
    • View Profile
Re: Градският транспорт в ОНД
« Reply #745 on: 12.09.2018, 10:46:06 »
Хайде и още един се скърши...

http://transphoto.ru/photo/1141770/

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4546
    • View Profile
Re: Градският транспорт в ОНД
« Reply #746 on: 12.09.2018, 15:01:55 »
Все още 78 от 132 работят в Киев след 10-11 години експлоатация, в Харков - всичките 52 след 7 години.  :rolleyes: Не е толкова лошо за бюджетен тролейбус при положение, че заводът производител на практика не работи повече от 5 години и имуществото му се разпродава. :rolleyes:

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3851
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Градският транспорт в ОНД
« Reply #747 on: 13.09.2018, 11:48:11 »
Тролейбусите по принцип имат експлоатационен срок от над 20 години, тези ЛАЗове преко сили могат най-много да го преполовят.

Offline bagercho

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1764
    • View Profile
Re: Градският транспорт в ОНД
« Reply #748 on: 13.09.2018, 12:27:40 »
Все още 78 от 132 работят в Киев след 10-11 години експлоатация, в Харков - всичките 52 след 7 години.  :rolleyes: Не е толкова лошо за бюджетен тролейбус при положение, че заводът производител на практика не работи повече от 5 години и имуществото му се разпродава. :rolleyes:
За 10 години почти половината са извън строя, и то предимно от първата серия. Тези от 2011-2012 се движат. Това е супер малък ресурс на експлоатация, дори Зиутата изкарват повече. Но за разлика от тях, където проблемите са основно в калпавата, самозапалваща се електроника, тук очевидно се касае за много слаба и лошо изработена конструкция...
« Last Edit: 13.09.2018, 12:36:32 by bagercho »

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4546
    • View Profile
Re: Градският транспорт в ОНД
« Reply #749 on: 13.09.2018, 17:23:46 »
Харков по същото време закупи високоподови кочини Тролза - ЗИУ с нов дизайн и съпротивления на покрива.  :rolleyes: Киев все пак успя да обнови максимално остарелия морално и физически парк с модерни нископодови возила с транзисторно управление благодарение на ЛАЗ - Богдан предложи алтернатива едва 2010г. и няколко години по-късно не беше в състояние да произведе голям брой тролейбуси. За по-реномирани производители нямаше достатъчно пари. :rolleyes:

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5336
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Градският транспорт в ОНД
« Reply #750 on: 13.09.2018, 19:21:46 »
От всички бракми май Богдан се оказаха най-малкото зло.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline snaker

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 731
    • View Profile
Re: Градският транспорт в ОНД
« Reply #751 on: 13.09.2018, 20:13:05 »
Говорейки за Богдан, една новина от днес:

https://www.facebook.com/gruzovikpress/posts/1998278616906685

тролейбус т701. 15 съвместно производство на богдан corporation и дружество cegelec (чешка република), планиран за продажби в Европа

Предполагам Богдан ще осигуряват каросерията, а Сегелек - електрооборудването.
« Last Edit: 13.09.2018, 20:15:01 by snaker »

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3851
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Градският транспорт в ОНД
« Reply #752 on: 14.09.2018, 13:48:11 »
От 2013 година 38 подобни тролейбуса се есплоатират в Люблин, Полша. Каросериите са произведени от Богдан, а окончателната сглобка се извършва от Ursus в Полша. Електрооборудването също е Cegelec. Моделът се води Ursus T70116.

Що се отнася до руските тролейбуси, Тролза също са приемливи. Случаите на запалили се Тролзи са много малко в сравнение с изделията на ВМЗ и СВАРЗ. Фактът, че получават поръчки и отвъд океана (Росарио и Кордоба в Аржентина) показва, че не са толкова трагични. Фейслифтът на Тролза Мегаполис също изглежда доста добре:
« Last Edit: 14.09.2018, 13:53:59 by Sofia »

Offline tauri

  • Превозвач
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1140
    • View Profile
Re: Градският транспорт в ОНД
« Reply #753 on: 14.09.2018, 14:03:57 »
A какво ги хвалиш? Я гледай на тоя как не са му опънали ламарината седи накъдрена. От снимка си личи, че е недодялан и недомислен.
The Grand Tour

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3851
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Градският транспорт в ОНД
« Reply #754 on: 14.09.2018, 17:28:33 »
Не казвам, че са перфектни, а приемливи. Все пак цената на Тролза е 4 пъти по-ниска от тази на Соларис. А дали един Соларис има 4 пъти по-дълъг експлоатационен срок, със сигурност не.

Offline tauri

  • Превозвач
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1140
    • View Profile
Re: Градският транспорт в ОНД
« Reply #755 on: 14.09.2018, 18:45:32 »
Ти видя ли им цената? Със сигурност не е 4 пъти разликата, най-вероятно е до 15-20% по-ниска. Със сигурност Солариса ще изкара 20 години, незнам това съоръжение ще е останало ли нещо от него.
The Grand Tour

Online IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2005
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт в ОНД
« Reply #756 on: 14.09.2018, 20:31:49 »
Росарио и Кордоба работят с руснаците само и единствено по исторически причини. Старите ЗИУ-та там ги модернизират до неузнаваемост, иначе не знам как още ще са в движение....А за това колко стават питай някой от началниците на транспорта в произволен руски град - просто ръцете им са вързани, понеже не могат да излязат на печалба и да си купят каквото искат, а с бюджетни пари им е разрешено да купуват само и единствено нов и руски или белоруски подвижен състав, тоест сделано.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3851
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Градският транспорт в ОНД
« Reply #757 on: Yesterday at 12:24:30 »
Ти видя ли им цената? Със сигурност не е 4 пъти разликата, най-вероятно е до 15-20% по-ниска. Със сигурност Солариса ще изкара 20 години, незнам това съоръжение ще е останало ли нещо от него.
Ето предложените от Тролза цени на търгове, които са спечелили в последните години:
  • Одеса 2014 г. - предложена цена от 2,227 млн. гривни за един тролейбус (търгът е прекратен) или по тогавашния курс 122 500 евро
  • Крим 2016 г. - 835,4 млн. рубли за 44 тролейбуса с батерии за автономен ход до 60 км. или по 244 000 евро на тролейбус
  • Санкт Петербург 2017 г. - 2,04 млрд. рубли за 105 тролейбуса с батерии за автономен ход до 15 км. или по 244 000 евро на тролейбус
  • Росарио 2017 г. - 4,1 млн. долара за 12 тролейбуса с батерии за автономен ход до 20 км. плюс доставката до Аржентина или по 292 000 евро на тролейбус
  • Държавна лизингова транспортна компания 2017 г. - 1,157 млрд. рубли за 44 тролейбуса без и 34 тролейбуса с батерии за автономен ход или средно по 191 000 евро на тролейбус
  • Абакан 2018 г. - 56,5 млн. рубли за 5 тролейбуса с батерии за автономен ход или по 150 000 евро на тролейбус

За сравнение цената на Шкода 26Тр или Соларис Тролино 12 на нашия пазар е около 1 млн. лева (София - 885 000 лв., Стара Загора - 903 600 лв., Плевен (с батерии за автономен ход до 5 км.) - 1 230 000 лв.)

Както се вижда, дори хибридните тролейбуси на Тролза са на 40-50% от цената на един Соларис. В по-бюджетно изпълнение цената пада до под 30% от цената на Соларис.

Що се отнася до експлоатационния им срок, Тролза Мегаполис се произвежда от 2005 г. и от 1013 доставени до сега тролейбуси, само 6 са бракувани (5 в Москва и 1 в Казан). Тоест може да се каже, че поне 10-13 години издържат съвсем успешно.
« Last Edit: Yesterday at 12:36:29 by Sofia »

Offline tauri

  • Превозвач
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1140
    • View Profile
Re: Градският транспорт в ОНД
« Reply #758 on: Yesterday at 16:14:10 »
Цените може да ти се струват ниски, но в цената на Солариса има ДДС, отделно върху Тролцата ще има мито и такси и трето има санкции срещу Русия. И недей да пускаш подобни глупости цената на 12-метровите Солариси за София беше 248 000 евро. За мен като гражданин е престъпление и злоупотреба да се купуват китайски и руски измишльотини. Бил съм в Русия нищо смислено немогат да произведат и градският им транспорт не е на ниво. Така че без такива хвалебствия. Така че по-далеч от нашите градове.
The Grand Tour

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3851
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Градският транспорт в ОНД
« Reply #759 on: Yesterday at 17:06:00 »
Къде прочете хвалебствия? Успокой се малко. Нито твърдя, че трябва да купуваме Тролзи, нито, че са много хубави. Казвам само, че от всички тролейбуси от бившия СССР най-читави вероятно са Тролза и Богдан. И цената им е добра както и да го въртиш и сучеш.

А глупости пишеш ти. Поръчката на Шкода 26Тр за София беше за 13,87 млн. евро или по 462 300 евро на тролейбус. Това прави 906 000 лева, даже малко по-ниска цена съм дал в предишния коментар. И това е през 2010 година, вече минават 1 млн. лева бройката. И с мито и с ДДС пак Тролза ще са почти на половината.
« Last Edit: Yesterday at 17:07:42 by Sofia »