Author Topic: Градският транспорт в ОНД  (Read 137492 times)

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13432
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт в ОНД
« Reply #840 on: 25.03.2020, 10:48:30 »
Няма да се учудя ако задния вагон дори не е включен в СМЕ а върви само като ремарке. Не е смешно де, хората наистина нямат пари и ги беше ударила страхотна финансова криза 90-те, още време ще трябва докато се съвземат.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5650
    • View Profile
Re: Градският транспорт в ОНД
« Reply #841 on: 25.03.2020, 12:24:17 »
Няма да се учудя ако задния вагон дори не е включен в СМЕ а върви само като ремарке. Не е смешно де, хората наистина нямат пари и ги беше ударила страхотна финансова криза 90-те, още време ще трябва докато се съвземат.

Това би било много рисково - задният вагон с пътници и без спирачки.  :help:

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13432
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт в ОНД
« Reply #842 on: 24.04.2020, 22:59:45 »
В Украйна май все още си ползват бензинови автобуси Лиаз 699. Ето тези две красиви автобусчета на редовни линии. Много е як звука от двигателя.





« Last Edit: 24.04.2020, 23:47:40 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14487
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт в ОНД
« Reply #843 on: 25.04.2020, 08:44:24 »
В Украйна май все още си ползват бензинови автобуси Лиаз 699.
ЛАЗ, а не ЛиАЗ
ЛАЗ = Лвовски автозавод (Лвов е в Западна Украйна)
ЛиАЗ = Ликински автозавод (Ликино-Дульово е в Московска област, Русия).

Ето тук историята на ЛАЗ. През 80-те е бил най-големият автобусен завод в света, което е направо фантастично - толкова голямо производство изцяло на боклуци.
При демокрацията заводът върви уверено надолу. За съжаление, последната му доставка извън Украйна е в България през 2009. През 2014 предава Богу дух и опитите през 2018 нещо да бъде съживено за по-нататъшно източване не се увенчават с успех.
« Last Edit: 25.04.2020, 08:58:24 by blagun »

Offline Sixkiller

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2359
    • View Profile
Re: Градският транспорт в ОНД
« Reply #844 on: 25.04.2020, 17:15:51 »
Да, но и двата са преработени да се движат на метан. Още по-интересното е, че разстоянието от Чернобай до Киев е донякъде съпоставимо с това от София до Севлиево или София - Плевен (в зависимост от това къде точно минава автобуса), което си е голям пробег предвид възрастта на автобуса и това, че е на метан. Явно не ги ползват само за селски линии.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13432
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт в ОНД
« Reply #845 on: 25.04.2020, 20:25:56 »
Сигурно заради разхода на бензин, който е между 30 и 50 на 100. Но пък на метан загряват, на повечето клипчета на метан се движат с отворен заден капак. Явно бензинов двигател не е много ефективен за такъв автобус, макар че тези двигатели от Урал пишат че са доста надеждни и лесни за поддръжка и ремонт.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4219
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Градският транспорт в ОНД
« Reply #846 on: 25.04.2020, 20:50:54 »
Бензинов двигател не е ефективен за нищо над 2 тона. Просто руснаците не са могли да конструират и произведат читав дизелов двигател и оттам идва безумието да произвеждат автобуси и камиони с бензинови двигатели. А ЛАЗ са били с двигатели от ЗиЛ до колкото пише в Уикипедия. Урал са ползвали двигатели ЗиЛ, ЯМЗ и КамАЗ, не знам да са произвеждали собствени двигатели.
« Last Edit: 25.04.2020, 20:54:38 by Sofia »

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13432
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт в ОНД
« Reply #847 on: 25.04.2020, 21:52:47 »
Да, двитгателя е ЗиЛ 509.10, както в камионите Урал имах впредвид това. Мощност 180 коня, горе-долу колкото РАБА Д2156. Интересно че автобуса се прави от 64-та чак до 2002-ра, без почти никакви промени по него. Ако за 64-та е било нещо модерно и готино като дизайн и комфорт, но един и същ се е правел почти 40 години, когато технологиите са се развили много, навлезли са климатици, лепени стъкла. Тия метановите може и фабрично да са ги правили така към края. У нас не помня да съм виждал такива автобуси, вероятно е имало самоот другия модел 695.

А причините, да ползват бензинови двигатели може и да са си някакви техни стратегически. Не е като да са нямали и добствени дизелови. Камаз, ЯМЗ-236 и др. Ако питате някои стари шофьори също сравнително надеждни и успешни.
« Last Edit: 25.04.2020, 21:59:14 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline go6o

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 381
    • View Profile
Re: Градският транспорт в ОНД
« Reply #848 on: 25.04.2020, 22:33:00 »
Една от причините да използват бензинови двигатели са ниските температури в по-голямата част от територията на бившия СССР. Знаете какво се случва с нафтата ако не са добавени нужните присадки при такива температури. Също и стартирането на бензинов двигател в ниски температури ако двигателя е наред е по-лесно. А и когато са правени тези модели горивата в СССР са били много евтини и високият разход не е бил проблем.

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4219
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Градският транспорт в ОНД
« Reply #849 on: 28.05.2020, 22:50:37 »
В Санкт Петербург са започнали да пристигат новите тролейбуси Адмирал, произведени от ПК ТС в бившия завод Тролза. Започнали са да пристигат и новите БКМ Vitovt Max. Общо са поръчани 20 БКМ, 35 ВМЗ Авангард и 87 Адмирал. Тролейбусите на ВМЗ са с удължен автономен ход, а останалите разполагат с батерия само за аварийно придвижване. В Санкт Петербург вече има 125 тролейбуса с батерии за удължен автономен ход, които обслужват 8 линии с частично покритие от КМ.

Струва си да се отбележи, че миналата година Петербург са купили на единична цена от 170 000 евро 15 тролейбуса БКМ 321, каквито мошениците във Враца се опитват да пробутат за близо 1 млн. лева.




Снимките са от трансфото.
« Last Edit: 28.05.2020, 22:58:48 by Sofia »