Първо Весела Коледа на всички!
Вижте, съжалявам че така се изроди дискусията тук. В края на краищата не исках да пускам отделна тема, а само въпрос в темата "Въпроси и Отговори". Не знам как се озова като отделна тема, нито как после се върна обратно във въпросната тема "Въпроси и Отговори" и после пак излезе отвън ...
Както и да е, Разчитах на Благун да поправи или допълни въпроса ми, защото съм забелязал(или поне го смятам за такъв), че той е доста достоверен източник на статистическа информация - за това кое и кога е построено в България. Вместо това обаче в случая ще се налага да го оборя :
Да бе, да, през 300 подлеза минава алеята! Пешеходният път от гарата за центъра минава през Стамболовия мост. Вярно, че пътният възел е доста заплетен, но чак пък по-по-най на Балканите или в Европа(!) ми мирише на болярски локален патриотизъм. Може би е европейски шампион в категорията "най-бавно построен пътен възел"
1. Пешеходният път от гарата за центъра наистина минава през ЮПВ. На
тази снимка съм отбелязъл точния маршрут. Ако си в посока Хотел Етър се минава през 2 подлеза и под един мост, а ако си в посока Полицията и Пазара, през още един подлез водещ до Автогара Юг.
2. За бързината на построяване, аз също съм свидетел. Все пак съм от В. Търново, макар и от няколко години да не живея там. Доколкото си спомням строежа започна в ранното ми детство и беше замразен дори преди 1989 ... напълно. И то на етап на завършеност 10-15 %. После през лятото на 1998 правителството отпусна 40 мил. от държавния бюджет и през есента на 1999 му прерязаха лентата.
Не става тук дума кой е най-голям , най дълъг, най незнам си какъв на Балкана, в света и т.н.
Просто ми е чудно как примерно сегашното правителство, разполагащо с 10 пъти повече ресурси от онова през 1998, открива с фанфари и почести пътен възел "Коритна", който представлява 1/10 от ЮПВ при Търново, и който е завършен за двойно повече време от периода за който бе завършен ЮПВ през 1999 ? Как си отминава още една година без открит килоемтър нова магистрала и т.н. ...