Author Topic: Въпроси и отговори  (Read 367000 times)

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Въпроси и отговори
« Reply #1740 on: 24.11.2008, 17:56:27 »
Има си токоснемателни прътове, на жаргон щеки.
Коментирали сме вече подобни системи из Германия.Даже като излезе фейслифта на Ситарото съм постнал и снимки на чисто нов автобус с такива колелца- значи системата още се ползва.
Шкода, браво, че още ходиш на училище, а не бягаш, ни какво общо има това с маневрите до депо Левски и изобщо с темата !?
« Last Edit: 24.11.2008, 17:58:29 by difian »

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси и отговори
« Reply #1741 on: 24.11.2008, 20:11:54 »
Кой ти е казал, че Младост е проектирана да се обслужва само от автотранспорт. Тролей върви и в момента, 2 линии, трамваи също е бил предвиден с повече от 1 линии, метрото също винаги е присъствало като предвиден транспорт за Младост, само трасето му се е променяло. И какво стана, май само въздушен транспорт не е бил предвиден
Тролея да не би случайно да е железопътен транспорт  :) За трамвая ясно че е проектиран но за съжаление не е довършен.

Иначе тези автобуси нямат никакви щеки-те както си личи са дизел-електрически, това на покрива е електрониката, незнам къде видяхте щеки. При Мерцедес Сито пък например има дебел двоен таван и електрониката е там и за това не се вижда. Другото, както тиристор писа-това са едни пръчки, които държат гредата на съчленението, няма прътове.
« Last Edit: 24.11.2008, 20:18:05 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Въпроси и отговори
« Reply #1742 on: 24.11.2008, 21:05:29 »
... Другото, както тиристор писа-това са едни пръчки, които държат гредата на съчленението, няма прътове.
Иво провокираш ме да ти го кажа в прав текст.Обикновено слагаш розовите очила и се правиш на тъп и не забелязващ очеизбодни неща, но този път само на тъп ли се правиш, та не виждаш стойките за прътовете !? А този вид транспорт сме го обсъждали вече, 100% е даван и линка дето си го изрових от Фаворитите и се чудя толкова ли нямате памет, за какво сме говорили !?

http://www.garden.force9.co.uk/OBahn.htm
« Last Edit: 24.11.2008, 21:07:31 by difian »

Offline SKODA

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 229
    • View Profile
Re: Въпроси и отговори
« Reply #1743 on: 25.11.2008, 16:55:36 »
... Другото, както тиристор писа-това са едни пръчки, които държат гредата на съчленението, няма прътове.
Иво провокираш ме да ти го кажа в прав текст.Обикновено слагаш розовите очила и се правиш на тъп и не забелязващ очеизбодни неща, но този път само на тъп ли се правиш, та не виждаш стойките за прътовете !? А този вид транспорт сме го обсъждали вече, 100% е даван и линка дето си го изрових от Фаворитите и се чудя толкова ли нямате памет, за какво сме говорили !?

http://www.garden.force9.co.uk/OBahn.htm

Да, досега нито веднъж не съм бягал от час. Просто исках да попитам защо оттам мина.

Това е много интересно, цяла технология за трамвайо-автобус. Особено стрелките бяха много интересни.


Приятен ден!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси и отговори
« Reply #1744 on: 25.11.2008, 19:03:52 »
... Другото, както тиристор писа-това са едни пръчки, които държат гредата на съчленението, няма прътове.
Иво провокираш ме да ти го кажа в прав текст.Обикновено слагаш розовите очила и се правиш на тъп и не забелязващ очеизбодни неща, но този път само на тъп ли се правиш, та не виждаш стойките за прътовете !? А този вид транспорт сме го обсъждали вече, 100% е даван и линка дето си го изрових от Фаворитите и се чудя толкова ли нямате памет, за какво сме говорили !?

http://www.garden.force9.co.uk/OBahn.htm

Много интересно е това-на някои снимки наистина има прътове като се загледам, обаче на други има само стойки. Мой познат, който наскоро беше в Есен специално ми донесе снимки от такава линия и там имаше само стойки, поне той каза че не е видял прътове. За съжаление снимките са от лентов фотоапарат. Иначе беше много впечатлен-линията се обслужва от Мерцедес О 405 Г, които са в отлично състояние, и се пътува по-бързо отколкото и с метро-и той спомена нещо за 100 км/час, а на една от снимките се вижда знак, че огранчението е 100 км/час. Също спомена, че е много готино например ако в съседната лента има задръстване, как летиш с над 80 км/час и гледаш дълга неподвижна колона а ти се движиш, а движението почти не се усеща дори и с по-висока скорост. Учеди ме като каза, че и в немските градове си има задръствания ,като при нас. Чудно как при такива високоскорости автобусни линии и такива хубави и чисти обслужващи ги автобуси има задръстване и толкова хора ползващи лични автомобили.

И все пак какво е задвижването на тези автобуси, когато се движат по обикновен път или извън града-дизел-електрическо или дизел-механично?
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Въпроси и отговори
« Reply #1745 on: 25.11.2008, 21:24:07 »
И все пак какво е задвижването на тези автобуси, когато се движат по обикновен път или извън града-дизел-електрическо или дизел-механично?
Quote
Essen's O-Bahn system was part of an experiment in bus transport started in the late 1970's whereby the (West) German Government Federal Ministry of Research and Technology funded a developmental project to perfect two recent German designed innovations in bus transport - the 'self-steering' kerb guided bus and the twin system 'duo-bus'* ...

...(*For more information on duo-buses see the electric buses page; scroll down about halfway.)...

...Duo-Buses
Duo-buses are 200% power vehicles which can operate freely - at full power - in either electric or fossil fuel modes. When in electric mode they operate as trolleybuses, collecting power from overhead wires via twin trolleypoles.

Used in a few cities globally, duo-buses are usually fitted with motorised trolley poles, so changing between modes is simply a case of the driver stopping and pressing some buttons - (s)he does not even have to leave the cab! When raising the trolley poles correct placement is ensured by fitting inverted 'V' shaped wiring guides to the overhead wires, naturally for them to be effective the vehicle must stop in the correct location, so it is very important to prevent illegal parking at the up-points. Lowering the poles can take place anywhere, even when the vehicle is moving. In either case modal changeover takes less than a minute so when it is located at bus stops the only delay to the service comes from the time taken for the passengers to pay the driver as they board.

Duo-buses are more suited on routes where buses need to operate significant distances beyond the range of the overhead wires but the route is infrequent and therefore electrification is not commercially viable. Apart from the effects of the waste gases the primary disadvantage of the duo-bus is that the weight of the two drive systems increases their unladen weight and if this brings them close to the legal weight limit for buses it potentially could reduce the passenger carrying capacity.
In the late 1980's and early 1990's the German city of Essen had a fleet of duo-buses which mostly ran as diesel buses when on surface sections of route and as trolleybuses when travelling through part of the city's underground tram / light rail system.
« Last Edit: 25.11.2008, 21:26:32 by difian »

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: Въпроси и отговори
« Reply #1746 on: 26.11.2008, 01:48:25 »
Иво, ГТ дори и да е безплатен, чист и отоплен, винаги ще има хора, които ще предпочетат с колите си да са в задръстванията. Няма значение дали е в България, САЩ или Германия...

Offline glavi4ka

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 838
    • View Profile
    • GTBurgas.eu
Re: Въпроси и отговори
« Reply #1747 on: 29.11.2008, 21:13:04 »
Какво ще рече Fuel Cell Bus ???
Бързият Боинг 767 от М.рудник за Изгрев излита на всеки 15 мин.,а А320 от Комлука до Славейков на 20!


Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Въпроси и отговори
« Reply #1748 on: 29.11.2008, 22:16:43 »
Какво ще рече Fuel Cell Bus ???
http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0%BE%D1%80%D0%B8%D0%B2%D0%BD%D0%B0_%D0%BA%D0%BB%D0%B5%D1%82%D0%BA%D0%B0, респективно автобус, ползващ въпросната технология.

Offline boris

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 114
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси и отговори
« Reply #1749 on: 30.11.2008, 13:50:43 »
Някой зне ли дали от утре (01.12) ТМ 8 ще тръгне пак от Люлин до Зап. парк, както е обявено, или ще продължи да се ползва временната автобусна линия?

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: Въпроси и отговори
« Reply #1750 on: 30.11.2008, 14:34:01 »
Някой зне ли дали от утре (01.12) ТМ 8 ще тръгне пак от Люлин до Зап. парк, както е обявено, или ще продължи да се ползва временната автобусна линия?
В темата Актуална информация-Маршрутни промени пише, че ремонта се удължава до 21 декември!

Offline mitakis

  • над нещата
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4193
    • View Profile
Re: Въпроси и отговори
« Reply #1751 on: 30.11.2008, 14:40:13 »
Някой зне ли дали от утре (01.12) ТМ 8 ще тръгне пак от Люлин до Зап. парк, както е обявено, или ще продължи да се ползва временната автобусна линия?
Не е обявено удължаване на срока за ремонта в тунела, значи би трябвало да тръгне.
« Last Edit: 30.11.2008, 14:51:39 by mitakakutina »
Трудно е да направиш нещо както трябва, вместо как да е.

Offline boris

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 114
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси и отговори
« Reply #1752 on: 30.11.2008, 15:37:51 »
Някой зне ли дали от утре (01.12) ТМ 8 ще тръгне пак от Люлин до Зап. парк, както е обявено, или ще продължи да се ползва временната автобусна линия?
В темата Актуална информация-Маршрутни промени пише, че ремонта се удължава до 21 декември!
Това го прочетох. Там пише, че ТМ 8 пътува до Зап. парк, а реално в момента се движи временна автобусна линия дотам. Просто текат два паралелни ремонта и аз питах за втория.

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Въпроси и отговори
« Reply #1753 on: 03.12.2008, 15:36:43 »
Важи ли още забраната през празнични дни да не можеш да се качваш с кола към Копитото ?

Offline tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2190
    • View Profile
Re: Въпроси и отговори
« Reply #1754 on: 03.12.2008, 15:45:24 »
За съжаление да. Но сега като няма сняг никой нищо няма да ти каже. После сто процента ще има полиция. Като заваля миналата събота патрулката беше на площада.
The Grand Tour

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Въпроси и отговори
« Reply #1755 on: 03.12.2008, 15:57:48 »
че какво значение има снега :)

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси и отговори
« Reply #1756 on: 03.12.2008, 19:05:34 »
Важи ли още забраната през празнични дни да не можеш да се качваш с кола към Копитото ?
Знакът при Доган сарай (Беловодски път) го няма от години. Мисля, че там официално забраната не важи след отпадането на лифт Копитото. Иначе просто хотелите, станциите и хижите ще фалират.
На разклона за Драгалевския лифт има избелял знак, но никой не го еб*ва и никой не контролира това.

През зимата движението може да малко да се спре за почистване на снега и на паднали дървета, но това е инцидентно. При необходимост проверяват и за вериги и спират хората, да си поставят. Това е съвсем правилно, защото една забуксувала кола блокира целия трафик, а при изкачване в сняг след спиране може да няма тръгване.
« Last Edit: 03.12.2008, 19:09:01 by blagun »

Offline don_angelitto

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 54
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси и отговори
« Reply #1757 on: 04.12.2008, 13:50:41 »
Искам да попитам може ли да се минава по бул. "Климент Охридски" в отсечката между "8 декември" и Околовръстното, защото чух, че щели да го ремонтират. Благодаря.  :)

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Въпроси и отговори
« Reply #1758 on: 04.12.2008, 14:17:46 »
те от месец вече го ремонтират, писано е в темата за ремонтите, до 14 мисля, че ще е затворено

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси и отговори
« Reply #1759 on: 04.12.2008, 15:55:06 »
Всички ли чешки трамваи могат да се управляват назад от кабината? Защото ми е направило впечатление, че на обръщалото при парк хотел Москва, някои ватмани вместо да дават назад директно от кабината, отиват до най-отзад и оттам включват назад и така се разкарват 3 пъти напред-назад из трамвая, което е доста неудобно и забавя маневрата. Защо някои немогат да дават назад директно от кабината?
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР