Author Topic: Въпроси и отговори  (Read 366993 times)

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3804
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси и отговори
« Reply #1780 on: 23.12.2008, 11:56:38 »
 Понеже темата за строежите не ми се вижда подходяща да попитам тук. Някой има ли идея изкопа, който е на "Станилов" ООД ако не се лъжа точно, където Йерусалим свършва при Цариградско за какво точно е. Пада се срещу Карфур и днес случайно видях, че изкопа е доста дълбок.Предполагам, че е дори под нивото на тръбите на "Топлофикация". Тези да не са решили подлез под Цариградско да правят?
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси и отговори
« Reply #1781 on: 23.12.2008, 12:42:40 »
Aз добавям и колелото на Хладилника - там има изричен знак, че трамваят е без предимство - на друго място не съм виждал подобен.
На двете колела на ТМ5, на ТМ3 в Захарна фабрика, на ТМ10 в Западен парк трамваят излиза без предимство.

Offline naster1

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 183
    • View Profile
Re: Въпроси и отговори
« Reply #1782 on: 23.12.2008, 12:49:26 »
Тия дни си направих една равносметка, относно големите инфраструктурните проекти започнати или завършени през периода 1997-2001.

- Южен Пътен възел, Велико Търново.
- Надлез "Родопи", Пловдив.
- Последно разширение на "Хемус" в частта към София.
- Рехабилитация на тунел "Траянови Врата" на "Тракия".
- Рехабилитация на части от "Хемус" и "Тракия"
- Стартиране на процедури за строителство на последните 3 завършени лота от "Тракия" - Чирпан, С. Загора и Карнобат.

Нека някой ме поправи ако греша или да добави нещо ако съм изпуснал.

Благодаря ви!

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Re: Въпроси и отговори
« Reply #1783 on: 23.12.2008, 13:23:08 »
Рехабилитацията по-скоро може да се приспадне към текущото подържане отколкото към големи инфраструктурни проекти.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline JloKyM

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1020
    • View Profile
    • http://skyscrapercity.com
Re: Въпроси и отговори
« Reply #1784 on: 23.12.2008, 13:34:52 »
Понеже темата за строежите не ми се вижда подходяща да попитам тук. Някой има ли идея изкопа, който е на "Станилов" ООД ако не се лъжа точно, където Йерусалим свършва при Цариградско за какво точно е. Пада се срещу Карфур и днес случайно видях, че изкопа е доста дълбок.Предполагам, че е дори под нивото на тръбите на "Топлофикация". Тези да не са решили подлез под Цариградско да правят?
Toва ще е пътен тунел под Цариградско за мола..От Карфур си го финансират и строят ;)

Offline naster1

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 183
    • View Profile
Re: Въпроси и отговори
« Reply #1785 on: 23.12.2008, 13:54:48 »
Да прав си. По скоро имах предвид първите два проекта. Съоръжения с подобен мащаб и сложност не са правени скоро, според мен. Дори Околовръстното не ми изглежда толкова впечатляващо като мостовете и виадукти на южния изход на Търново и в Пловдив.

п.п. не знам защо този мой въпрос излезе в отделна тема. Моля модераторите да го върнат във "Въпроси и Отговори"

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: Въпроси и отговори
« Reply #1786 on: 23.12.2008, 14:15:22 »
Toва ще е пътен тунел под Цариградско за мола..От Карфур си го финансират и строят ;)
Дано е това, а не някое молоподобно здание ;)

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Въпроси и отговори
« Reply #1787 on: 23.12.2008, 14:18:30 »
Toва ще е пътен тунел под Цариградско за мола..От Карфур си го финансират и строят ;)
Дано е това, а не някое молоподобно здание ;)
Стига глупости. Аз като ви казвах в тема "Строежи", че тия там човъркат нещо, свързано с Карфура не ми повярвахте, Бороспорт каза, че тръби сменяли, ама на ...  :D

Offline rebelheartous

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 306
    • ICQ Messenger - 161516830
    • View Profile
Re: Въпроси и отговори
« Reply #1788 on: 24.12.2008, 02:05:59 »
- Надлез "Родопи", Пловдив.

Кои пловдивски квартали се падат от двете му страни?

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси и отговори
« Reply #1789 on: 24.12.2008, 10:08:06 »
Този пътен възел във Велико Търново са ми казвали, че е един от най-големите в Европа или на Балканите. Като слезеш на гарата във Велико Търново и ако решиш да тръгнеш пеш към центъра, алеята минава през пътният възел с няколко подлеза и наистина изглежда внушително. От гарата до центъра по алеята през пътния възел са към 15 мин.пеш.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси и отговори
« Reply #1790 on: 24.12.2008, 15:39:42 »
Този пътен възел във Велико Търново са ми казвали, че е един от най-големите в Европа или на Балканите. Като слезеш на гарата във Велико Търново и ако решиш да тръгнеш пеш към центъра, алеята минава през пътният възел с няколко подлеза и наистина изглежда внушително. От гарата до центъра по алеята през пътния възел са към 15 мин.пеш.
Да бе, да, през 300 подлеза минава алеята! Пешеходният път от гарата за центъра минава през Стамболовия мост. Вярно, че пътният възел е доста заплетен, но чак пък по-по-най на Балканите или в Европа(!) ми мирише на болярски локален патриотизъм. Може би е европейски шампион в категорията "най-бавно построен пътен възел"  :P

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси и отговори
« Reply #1791 on: 24.12.2008, 17:41:37 »
Значи говорим за различни алеи. Аз говоря за тази, не през Стамболовият мост, ами като пресечеш коловозите на гарата от другата страна започва тясна бетонена алея, която излиза точно при пътния възел, като има няколко подлеза а на едно място върви точно до шосето и след 15-тина мин.се излиза на високият хотел в центъра. Иначе това дали е най-големият в Европа не съм сигурен. Но някой ми беше казал, че в област Велико Търново се намират най-големите в Европа пътен и ж.п.възел. Става въпрос точно за този пътен възел, както и за железопътните в района на Горна Оряховица. Е не мога да кажа дали е така или не, но и пътният и ж.п.възела изглеждат доста внушително. Дали наистина Горнооряховският ж.п.район е по-голям от Софийският също не мога да кажа на 100% защото Горнооряховския не съм го обикалял целият. Обаче ако сте били на гарата е нещо огромно, почти колкото софийската, движението на влакове е доста натоварено, ако се види в денонощие колко влакове минават оттам.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Въпроси и отговори
« Reply #1792 on: 24.12.2008, 17:42:58 »
Понякога започвам да се чудя ако ти кажат да се хвърлиш от някой мост, дали ще ги послушаш  :D

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси и отговори
« Reply #1793 on: 24.12.2008, 17:58:28 »
Въпросният пътен възел във Велико Търново не е ли малко объркан за тези, които за сефте минават от там, с многото си разклонения? Има ли достатъчно ясни обозначения кое отклонение накъде води или преди това трябва да си отделил 10-ина минути в изучаването му чрез карта? :)
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси и отговори
« Reply #1794 on: 24.12.2008, 23:51:31 »
Въпросният пътен възел във Велико Търново не е ли малко объркан за тези, които за сефте минават от там, с многото си разклонения? Има ли достатъчно ясни обозначения кое отклонение накъде води или преди това трябва да си отделил 10-ина минути в изучаването му чрез карта? :)
Хоризонтална маркировка има. Но трябва да си много внимателен, защото престрояванията по ленти и вливанията към път с предимство следват през стотина метра. Теренът не позволява дъгите да са големи, а направленията са пет - София, Габрово, Варна, Русе и центъра.

Най-голяма челна гара в Европа (по брой коловози) е Лайпциг. Има и други кандидати и все в Германия - Мюнхен, Франкфурт, бъдещата централна гара Берлин. Отговорът не е еднозначен, тъй като критериите са различни - площ на района, брой коловози, РЗП на гаровото здание. При всички случаи въпросните жп-възли са несравними с ГО, така че ти предлагам да изоставиш смешните болярски претенции.
Ако в меренето на жп райони включим в полза на софийския разпределителна Подуене, Надежда, дъгите през Биримирци и Обединена, то горнооряховския не може да издържи.

Мисля, че последните постинги са към темата за пътните съоръжения.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Въпроси и отговори
« Reply #1795 on: 25.12.2008, 00:29:44 »
Къде изобщо сравнявате ЖП възел ГО с европейските железници. Ще изглежда като малка селска гаричка.
« Last Edit: 25.12.2008, 00:32:01 by bdz43r »

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Re: Въпроси и отговори
« Reply #1796 on: 25.12.2008, 00:32:50 »
С европейските ще е селска гаричка а с руските затънтена жп спирка...
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline naster1

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 183
    • View Profile
Re: Въпроси и отговори
« Reply #1797 on: 25.12.2008, 19:28:19 »
Първо Весела Коледа на всички!

Вижте, съжалявам че така се изроди дискусията тук. В края на краищата не исках да пускам отделна тема, а само въпрос в темата "Въпроси и Отговори". Не знам как се озова като отделна тема, нито как после се върна обратно във въпросната тема  "Въпроси и Отговори" и после пак излезе отвън ...

Както и да е, Разчитах на Благун да поправи или допълни въпроса ми, защото съм забелязал(или поне го смятам за такъв), че той е доста достоверен източник на статистическа информация - за това кое и кога е построено в България. Вместо това обаче в случая ще се налага да го оборя :

Да бе, да, през 300 подлеза минава алеята! Пешеходният път от гарата за центъра минава през Стамболовия мост. Вярно, че пътният възел е доста заплетен, но чак пък по-по-най на Балканите или в Европа(!) ми мирише на болярски локален патриотизъм. Може би е европейски шампион в категорията "най-бавно построен пътен възел"  :P

1. Пешеходният път от гарата за центъра наистина минава през ЮПВ. На тази снимка съм отбелязъл точния маршрут. Ако си в посока Хотел Етър се минава през 2 подлеза и под един мост, а ако си в посока Полицията и Пазара, през още един подлез водещ до Автогара Юг.

2. За бързината на построяване, аз също съм свидетел. Все пак съм от В. Търново, макар и от няколко години да не живея там. Доколкото си спомням строежа започна в ранното ми детство и беше замразен дори преди 1989 ... напълно. И то на етап на завършеност 10-15 %. После през лятото на 1998 правителството отпусна 40 мил. от държавния бюджет и през есента на 1999 му прерязаха лентата.

Не става тук дума кой е най-голям , най дълъг, най незнам си какъв на Балкана, в света и т.н.

Просто ми е чудно как примерно сегашното правителство, разполагащо с 10 пъти повече ресурси от онова през 1998, открива с фанфари и почести пътен възел "Коритна", който представлява 1/10 от ЮПВ при Търново, и който е завършен за двойно повече време от периода за който бе завършен ЮПВ през 1999 ? Как си отминава още една година без открит килоемтър нова магистрала и т.н. ...

« Last Edit: 25.12.2008, 19:38:16 by naster1 »

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси и отговори
« Reply #1798 on: 25.12.2008, 19:38:29 »
1. Пешеходният път от гарата за центъра наистина минава през ЮПВ. На тази снимка съм отбелязъл точния маршрут. Ако си в посока Хотел Етър се минава през 2 подлеза и под един мост, а ако си в посока Полицията и Пазара, през още един подлез водещ до Автогара Юг.
Благодаря, Настер1. Наистина любопитна дупка, дано я използвате по-добре, отколкото сума софийски подлези.

Колкото до пътните мероприятия 1997-2001, мисля че трябва да се добави рехабилитацията от ФАР на пътя София-Търново-Варна в участъка Сопот-Микре-Абланица и по-нататък към Малиново и Севлиево. При всички случаи 1998 е първата година на действие по пътищата след 9 години почти тотално бездействие (при другаря Жан откриха 5-6 км от Тракия: Раковски-Плодовитово и малко преасфалтиране на Хемус+моста над гара Яна).
« Last Edit: 25.12.2008, 19:44:18 by blagun »

Offline JloKyM

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1020
    • View Profile
    • http://skyscrapercity.com
Re: Въпроси и отговори
« Reply #1799 on: 25.12.2008, 22:46:46 »
Eтo и 2-3 снимки на тунела под Цариградско, за да се убедите