Author Topic: Велоалеи  (Read 235572 times)

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6443
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Re: Велоалеи
« Reply #80 on: 21.06.2009, 09:02:46 »
леле, все едно си на родео :D А пък на третата снимка тоя завой с изровени, трагично закрепени плочки и хлопащ капак на шахта... направо не знам как ще се преодоляват

Online maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4625
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: Велоалеи
« Reply #81 on: 21.06.2009, 09:05:13 »

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Велоалеи
« Reply #82 on: 21.06.2009, 09:14:59 »
Хехе, тези наистина мислят с перспектива:

Quote
До 2030 г. общата дължина на изградените трасета трябва да е 255 км.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Online maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4625
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: Велоалеи
« Reply #83 on: 21.06.2009, 09:57:08 »
Тия дето са назначени в Софпроект за тази дейност дори в Карлуково няма да искат да ги приемат. Толкова са зле...
По-късно ще кача презентация с намеренията им.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Велоалеи
« Reply #84 on: 21.06.2009, 11:15:46 »
Тия дето са назначени в Софпроект за тази дейност дори в Карлуково няма да искат да ги приемат. Толкова са зле...
Не е до проектиране. По-скоро мирише на усвояване на някой милион от фондовете с разходи - една бака жълта боя.

Offline sharkb

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 321
    • View Profile
Re: Велоалеи
« Reply #85 on: 21.06.2009, 12:40:05 »
Хехе, тези наистина мислят с перспектива:

Quote
До 2030 г. общата дължина на изградените трасета трябва да е 255 км.

Това прави по 12 km на година. Ако ставаше въпрос за истински велоалеи, отделени както от пешеходците, така и от пътното движение, с равно покритие (а не плочки!), без скокчета във вид на бордюри, без излишни криволичения или правоъгълни завои, с пресичане на пътищата по подобаващ начин (светофари, подлези), тогава щеше да е добре. Но като знаем за какви 12 km става дума ...

Offline conecto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4462
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Re: Велоалеи
« Reply #86 on: 21.06.2009, 14:37:26 »
Реално ще намацат няколко тротоара с жълта боя, която ще се изтрие за макс 2 месеца.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: Велоалеи
« Reply #87 on: 22.06.2009, 11:47:09 »
То и велоалеята пред Националния стадион завършва със завой на 90 градуса, минава надясно, през Гурко, и после пак се връща наляво към канала със завой 90 градуса. :)

Offline Sir Humphrey

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 332
    • View Profile
Re: Велоалеи
« Reply #88 on: 22.06.2009, 13:42:15 »
от в-к ДНЕВНИК:




Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Велоалеи
« Reply #89 on: 22.06.2009, 13:53:03 »
Така като ги гледам се чудя как са могли да издебнат колите и другите препятствия да ги няма че да напръскат с боя.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1514
    • View Profile
Re: Велоалеи
« Reply #90 on: 22.06.2009, 13:55:30 »
Това са действащите норми за проектиране, които успях да намеря, нито дума за минимален радиус на криви и ъглово отклонение при чупки, само чл. 86 може да се тълкува в смисъл да следва оста на улицата или пътя.

Quote
6.Б.1. НАРЕДБА № 1 ОТ 26.05.2000 г.
ЗА ПРОЕКТИРАНЕ НА ПЪТИЩА
Издадена от министъра на регионалното развитие и благоустройството, обн., ДВ,
бр. 47 от 9.06.2000 г., в сила от 10.12.2000 г., изм. и доп., бр. 102 от 20.12.2005

...

Чл.60. Нормалната широчина на пешеходните и велосипедните алеи се при-
ема 2,00 m.
...

Чл.85. (1) Пешеходни и велосипедни алеи се предвиждат, когато интензив-
ността на автомобилното движение (МПС/24h) и върховата часова интензивност
на пешеходното и велосипедното движение надвишават границите на съответни-
те интензивности по табл. 20.
(2) При пътища, проектирани за проектна скорост ≥ 80 km/h, и при наличие
на пешеходно и велосипедно движение пешеходни и велосипедни алеи се устрой-
ват, независимо от интензивността на движението.
Чл.86. Пешеходните и велосипедните алеи се разполагат успоредно на плат-
ното за автомобилно движение, отделени от него с открит бордюр или отделител-
на ивица, или върху самостоятелно пътно платно (фиг. 35).
Чл.87. Пешеходните и велосипедните алеи върху мостови съоръжения се устрой-
ват върху тротоара, като пътеката за ревизионно преминаване съответно се разширява.
Чл.88. (1) Широчината на платното за движение и светлият габарит на пеше-
ходните и велосипедните алеи се определят съгласно чл. 60, чл. 62, ал. 2 и фиг. 37.
(2) Широчината на платното за движение се приема, както следва:
1. с една лента за движение - 1,25 m;
2. с две ленти за движение - 2,00 m;
3. при общо платно за пешеходно и велосипедно движение - 2,50 m;
4. при общо платно, разделено с маркировъчна линия - 4,00 m.
(3) Напречният наклон на платното за движение се приема едностранен 2,5%


Ние знаем, че те лъжат.
Те си знаят, че лъжат.
Те знаят, че ние знаем, че лъжат.
Ние знаем, че те знаят, че ние знаем, че те лъжат.
И все пак те продължават да лъжат.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: Велоалеи
« Reply #91 on: 22.06.2009, 14:10:23 »
Така като ги гледам се чудя как са могли да издебнат колите и другите препятствия да ги няма че да напръскат с боя.
Много просто, боядисвали са през нощта  8)

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Велоалеи
« Reply #92 on: 22.06.2009, 14:34:11 »
как разбирате чл. 88 ал 2, т. 3 и 4??

Quote

т. 3. при общо платно за пешеходно и велосипедно движение - 2,50 m;
т. 4. при общо платно, разделено с маркировъчна линия - 4,00 m.

Коя от двете точки би следвало да се прилага за алея като тази по Евлоги Георгиев? Очевидно ширината е 2,5 м а би трябвало да е 4 м?

Така като ги гледам се чудя как са могли да издебнат колите и другите препятствия да ги няма че да напръскат с боя.
Много просто, боядисвали са през нощта  8)

Да, но тогава паркират живеещите в околните блокове
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1514
    • View Profile
Re: Велоалеи
« Reply #93 on: 22.06.2009, 14:47:01 »
как разбирате чл. 88 ал 2, т. 3 и 4??

Quote

т. 3. при общо платно за пешеходно и велосипедно движение - 2,50 m;
т. 4. при общо платно, разделено с маркировъчна линия - 4,00 m.

Коя от двете точки би следвало да се прилага за алея като тази по Евлоги Георгиев? Очевидно ширината е 2,5 м а би трябвало да е 4 м?

...

аз го разбирам така: ако броят на пешеходците е достатъчно малък, че да се приеме, че не пречат на велосипедното движение или обратното, тогава могат да вървят заедно без да има маркировка, която да ги отделя, тогава ширината на платното може да е 2,50м, иначе трябва да е 4,00м
Ние знаем, че те лъжат.
Те си знаят, че лъжат.
Те знаят, че ние знаем, че лъжат.
Ние знаем, че те знаят, че ние знаем, че те лъжат.
И все пак те продължават да лъжат.

Offline conecto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4462
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Re: Велоалеи
« Reply #94 on: 22.06.2009, 21:46:23 »
Красота  :fan:
« Last Edit: 22.06.2009, 21:48:53 by conecto »

Offline conecto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4462
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Re: Велоалеи
« Reply #95 on: 30.09.2009, 18:39:11 »
Аз имам много повече проблеми с колоездачите по "Витоша", отколкото с трамваите. Ако някой трябва да се махне оттам, това са те.
Може би, защото на теб и на още един куп хора не им прави впечатление жълтата боя с нарисуван велосипедист. Заради такива заплеси избягвам да карам там - автомобилите по алтернативните улици са много по-безопасни от стадото пешеходци.

Offline Gordon

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 506
    • View Profile
    • Email
Re: Велоалеи
« Reply #96 on: 01.10.2009, 10:21:18 »
Аз имам много повече проблеми с колоездачите по "Витоша", отколкото с трамваите. Ако някой трябва да се махне оттам, това са те.
Може би, защото на теб и на още един куп хора не им прави впечатление жълтата боя с нарисуван велосипедист. Заради такива заплеси избягвам да карам там - автомобилите по алтернативните улици са много по-безопасни от стадото пешеходци.

Ами ще ми кажеш ли каква е разликата между това дали се движат автомобили, трамваи или велосипедисти по Витошка. Защото аз ще ти кажа - тези на колелата не се чуват, а се движат понякога с по-висока скорост. В началото на седмицата някакъв се беше засвяткал дори без да държи кормилото с ръце. Ако искаш да караш така отиди на писта!

Offline zlatin

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 643
    • View Profile
Re: Велоалеи
« Reply #97 on: 01.10.2009, 10:37:26 »
Аз имам много повече проблеми с колоездачите по "Витоша", отколкото с трамваите. Ако някой трябва да се махне оттам, това са те.
Може би, защото на теб и на още един куп хора не им прави впечатление жълтата боя с нарисуван велосипедист. Заради такива заплеси избягвам да карам там - автомобилите по алтернативните улици са много по-безопасни от стадото пешеходци.

Ами ще ми кажеш ли каква е разликата между това дали се движат автомобили, трамваи или велосипедисти по Витошка. Защото аз ще ти кажа - тези на колелата не се чуват, а се движат понякога с по-висока скорост. В началото на седмицата някакъв се беше засвяткал дори без да държи кормилото с ръце. Ако искаш да караш така отиди на писта!

Разходи се малко в Амстердам върху велосипедна алея и до две-три минути ще имаш поне средна телесна повреда.

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Re: Велоалеи
« Reply #98 on: 01.10.2009, 12:46:42 »
Ами ще ми кажеш ли каква е разликата между това дали се движат автомобили, трамваи или велосипедисти по Витошка. Защото аз ще ти кажа - тези на колелата не се чуват, а се движат понякога с по-висока скорост. В началото на седмицата някакъв се беше засвяткал дори без да държи кормилото с ръце. Ако искаш да караш така отиди на писта!


Не съм съгласен с тази теза, защото велоалеите са за велосипедистите, а не за хората пеш.
Все едно да слезнеме на пътното платно и тъй като е въпрос на минути, дори секунди, да ни блъсне някоя хвърчаща кола, да кажеме 'ако ще карате така, идете на писти'.
Просто всеки трябва да се научи къде му е мястото като се движи пеша, с колело, с автомобил.
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline Gordon

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 506
    • View Profile
    • Email
Re: Велоалеи
« Reply #99 on: 01.10.2009, 13:51:22 »
Ами ще ми кажеш ли каква е разликата между това дали се движат автомобили, трамваи или велосипедисти по Витошка. Защото аз ще ти кажа - тези на колелата не се чуват, а се движат понякога с по-висока скорост. В началото на седмицата някакъв се беше засвяткал дори без да държи кормилото с ръце. Ако искаш да караш така отиди на писта!


Не съм съгласен с тази теза, защото велоалеите са за велосипедистите, а не за хората пеш.
Все едно да слезнеме на пътното платно и тъй като е въпрос на минути, дори секунди, да ни блъсне някоя хвърчаща кола, да кажеме 'ако ще карате така, идете на писти'.
Просто всеки трябва да се научи къде му е мястото като се движи пеша, с колело, с автомобил.

Всеки трябва да се научи да се съобразява с останалите участници в движението, а велосипедистите към момента са най-нетолерантни, може би радвайки се на новите си придобвки в града. Аз не се движа по въпросната жълта линия, а я пресичам. Не може три пъти за две седмици за малко да ме отнесе велосипед, като поне в единия случай беше по-близо до тротоара, отколкото до очертанията на велоалеята.
И пак, за да се върнем към темата за трамвайните трасета, въпросът ми беше каква е разликата за пешеходния характер на "Витоша" дали ще има или не трамвай, след като има велоалея (две), която създава много повече напрежение за пешехдците там?