Author Topic: Велоалеи  (Read 235610 times)

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1491
    • View Profile
Re: Велоалеи
« Reply #560 on: 24.10.2017, 15:56:20 »
Утопия, по скоро ще станат повече катастрофи.

Би било утопия, ако е нещо, което е невъзможно да се случи. Щом такава трансформация се е случила в редица градове по света, то тогава това не е утопия, а нещо напълно достижимо. Въпроса е дали ние, жителите на този град, искаме тази промяна или предпочитаме да гледаме на всичко ново със скептицизъм и негативизъм.

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3644
    • View Profile
Re: Велоалеи
« Reply #561 on: 24.10.2017, 17:44:28 »
Ако имаш път по Раковски и Кристал, разходи се като пешеходец да видиш колко "професионално" е направена маркировката на "велоалеята". Нито за велосипедистите ще е удобно да правят 90 градусови завои покрай бетонни колчета, а за пешеходците още по-малко ще е удобно да минават по един определено пешеходен маршрут в градинка (едно от малкото места в района, където можеше да се ходи без опасност някой да те сгази). Мястото е много невралгично, а сега единият вход откъм Раковска е буквално отрязан за пешеходци.
Ето снимки http://www.dnevnik.bg/photos/2017/10/25/3065160_fotogaleriia_razhodka_po_novata_veloaleia_na_rakovska/
« Last Edit: 25.10.2017, 10:51:21 by Metan »

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1491
    • View Profile
Re: Велоалеи
« Reply #562 on: 25.10.2017, 20:15:17 »
Днес са демонтирали ограничителите на велоалеята по "Раковски" в участъка от ул. "Иван Вазов" до "Гурко".

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Велоалеи
« Reply #563 on: 25.10.2017, 21:43:23 »
Абе и да не е много като хората през градинката, останалото е ОК и все трябва отнякъде дасе започне, но се върви вече в правилната посока. Не мога да разбера за чий е тоя зор байчо от село да се бута с кочината в топ центъра, както си е свикнал на село. Да нямаше транспорт разбирам, ама то в центъра кеф ти метро, трамваи, тролеи, автобуси. То заради ей такива стана нетърпимо да живееш на по-централно място, вече за да ти е спокойно и нормално трябва или да си в някой от крайните панелни квартали, или някъде в Банкя, Бистрица, Железница идр.подобни места.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Re: Велоалеи
« Reply #564 on: 25.10.2017, 23:09:20 »
Силни емоции предизвика в мен снимката от горния репортаж на безумното изпълнение на участъка между Иван Вазов и Гурко ! Чудех се да плача или да се смея !  :blink: :crazy: :angry:

Слава Богу днес май е оправено !

Offline assen55

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 461
    • View Profile
    • Email
Re: Велоалеи
« Reply #565 on: 26.10.2017, 08:41:46 »
А всъщност са "поправили" правилното разположение на велолентата

 https://www.google.bg/search?q=bike+lane+right+turn&oq=bike+line+right+turn&aqs=chrome.1.69i57j0l3.10762j0j7&client=ms-android-wileyfox&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8#imgrc=Eqrjo9DnrBCM_M:

Често се случва правилно решение, нестандартно за Бг, но работещо от десетилетия другаде, бива правено и после някой "специалист" решава, че не може така у нас и го прамахват. Глупост след глупост на СО.
« Last Edit: 26.10.2017, 08:45:35 by assen55 »

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Велоалеи
« Reply #566 on: 31.10.2017, 11:02:19 »
Почти съм сигурен, че велоалеята по Раковска ще замине при други като цяло позитивни неща, но поставени на нелепо място: пиломатите по Графа, полегналите полицаи в Княжево и т.н. Като нищо може и някои началници да се простят с постовете си - знаем пословичния популизъм на ББ: никога той не е виновен за непопулярно решение, но трябва някой да бъде хвърлен на лъвовете.
Би трябвало доста мазохизъм във велосипедисти - да дишат изгорели газове по Раковска и накрая за награда - главоломно спускане (в обратната посока - катерене) от Московска до Дондуков. Къде по-елегантен и чист маршрут би бил по Дякон Игнатий-Народния театър-градинката до Двореца-Московска.
Или пък по Шишман и 6 септември еднопосочно, като за целта станат с предимство между Царя и Гурко (не съм виждал велосипедист, зачитащ правилото на десния). По подобен начин може да се направят велотрасета, успоредни на Витошка.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Велоалеи
« Reply #567 on: 01.11.2017, 09:34:52 »
  • Ограничителите на вело алеята по Раковски/ Гладстон, където тролей 9 прави десен завой, са премазани от тролеите. Съчленените возила на градския транспорт на завоя навлизат в насрещната лента, за да го вземат. Трябва да се премахнат няколко от въпросните ограничители - по състоянието им ще се разбере кои.
Ами така, като се правят велоалеи без мисъл за другите участници в движението. Същото е и с имитацията на велоалея на края на Габровски при двата завоя при Пощенския техникум на входа на Студентски град. Съчленените автобуси по А94 и 413 нямат никакъв шанс да вземат десните завои без да стъпят на велоалеята. Там отдавна няма и следа от жълтата разделителна линия на велоалеята. И изобщо е мистерия, защо велоалеята не е трасирана през парка в непосредствена близост, а на максимално опасно за велосипедистите място.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Велоалеи
« Reply #568 on: 01.11.2017, 11:50:31 »
Велоалеята по Раковска е много добра и е оптимална за каране. За разлика от другите творения на тази тематика напоследък е най-добре измислената. Основните предимства са:
-не е двупосочна, т.е. движиш се с колелото заедно с потока и не се страхуваш че на някоя пряка ще скочиш върху нечие предно стъкло
-движиш се на видимо от пътното платно място, а не зад спрели коли, кофи и дървета
-ширината е достатъчна, а не както по Т.Александров
-не е начупена, не се налага непрекъснато да заобикаляш препятствия, скоростта по този начин е прилична
-малкото натоварени булеварди които пресичат Раковска в този участък намаляват до минимум завиващите надясно, които са основната опасност за велосипедиста.


Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Велоалеи
« Reply #569 on: 01.11.2017, 12:06:43 »
Проблемът е, че Раковски е прекалено тесен булевард  за двупосочно движение и велоалеи в двете посоки едновременно и става истинска блокада в пик. :rolleyes:

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Велоалеи
« Reply #570 on: 01.11.2017, 12:25:43 »
Ами ето стимул автомобилистите да зарежат колите и да ползват МГТ. Ходенето пеша също е здравословно.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Велоалеи
« Reply #571 on: 01.11.2017, 13:08:08 »
Проблемът е, че Раковски е прекалено тесен булевард  за двупосочно движение и велоалеи в двете посоки едновременно и става истинска блокада в пик. :rolleyes:

Капацитет на еднопосочна велоалея е около 2000 велосипеда на час, така че блокада няма как да се получи. Но двупосочните велоалеи модел "Фандъкова" са блокаж за спирките на МГТ.

Ето как изглежда при нас, хората трябва да ходят през велоалеята и да гонят тролея във втората лента:



А ето как всъщност трябва да изглеждат спирките с велоалея:



Разликата е отново в детайла.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Велоалеи
« Reply #572 on: 01.11.2017, 16:00:19 »
Ето как изглежда при нас, хората трябва да ходят през велоалеята и да гонят тролея във втората лента:
На следващия етап ще почнат да правят полегнали полицаи на велоалеите пред спирките. Както междувпрочем има пред Патиланци/Палавници в Младост-3

Offline Kingpin

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1069
    • View Profile
Re: Велоалеи
« Reply #573 on: 01.11.2017, 21:21:15 »
Относно бул. Раковски, не ми се струва много умна идеята да батисаш една цяла лента от булеварда, за да направиш велоалея, еднопосочна от горе на всичкото. Извинявайте, ама колко колоездачи минават от там и колко коли минават от там? За какво е тая велоалея. Че сега пак, колкото и да е, се затруднява движението на колите заради простотии!

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Велоалеи
« Reply #574 on: 01.11.2017, 21:30:18 »
Какво значи "батисаш" цяла лента? Тя не е "батисана", а е превърната във велоалея. По велоалеята могат да минат повече хора отколкото ако седят по един в автомобилите си. Още повече се увеличава пропускливостта на лентата ако пресметнеш, че по нея се движат велосипеди, а не седят паркирани баничарки. Значи откъдето и да го погледнеш е подобрение.

Offline Kingpin

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1069
    • View Profile
Re: Велоалеи
« Reply #575 on: 01.11.2017, 21:34:02 »
Е пак питам, колко коли минават, колко колелета минават? Мисля, че много повече коли минават. И как като свиеш наполовина един булевард, се увеличава пропускливостта му....

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Велоалеи
« Reply #576 on: 01.11.2017, 22:21:21 »
Ами целта е велосипедистите да станат по-значителна част от трафика, именно за сметка на автомобилите.  На това му се казва зелена политика и на който не му харесва е свободен да си ходи на село. Там нито велоалея има,  нито трафик.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Велоалеи
« Reply #577 on: 02.11.2017, 00:04:18 »
Ами целта е велосипедистите да станат по-значителна част от трафика, именно за сметка на автомобилите.  На това му се казва зелена политика и на който не му харесва е свободен да си ходи на село. Там нито велоалея има,  нито трафик.
Ми хайде и по магистрала Тракия да опнат велоалея тогава! Велоалея по Раковска би имала смисъл при липса на алтернатива (както примерно на Дондуков). Но Дякон Игнатий и градинките на театъра и двореца са съвсем наблизо. Така че желаното направление би могло да се трасира на далеч по-удобно място.
Просто е направено отбиване на номера - и снимания от Иво Радоев завой към градинката на Кристал, и нелепото положение на алеята вътрешно от лента за престрояване, и немисленето за необходимия сервитут за завоите на тролеите (остана сега за хатъра на велоалеята да направят обслужването на ТБ9 само с къси Шкоди 26!). Изпълнението по нищо не превъзхожда някогашното безогледно мацане на жълта линия.

А за фикцията със замяната на автомобилите с велосипеди: ами разкажи ми, как по-точно ще заведеш с велосипед децата си на ясла/градина/училище? (Днес, 1 ноември, трафикът беше с 30% под този на 31 октомври заради ваканцията на учениците при равни други условия. Което показва, че развозването на ученици е много сериозен трафикогенен фактор). И при 40-градусова жега дали работодателят ти ще е въодушевен да пристигнеш запотен пред важна бизнес среща? Естествено, заради PR-а сума политици (еднократно) се снимат на велосипеди, за да могат избирателите им да изпаднат в телешко умиление. Но таргет групите са студентите, работещите на открито без обязаности по детеизвозване. През годините съм имал млади колеги-програмисти велоентусиасти. Общо взето, след месец-два ентусиазъм с новото колело следва разреждане на курсовете по метеорологични причини, след което велосипедът се преквалифицира само за разходки - привечер и през уикенда.
Все пак трябва да се отчете, че амплитудата между летните и зимните температури в Амстердам е 15 градуса, а в София - 50.

Автомобилите ще се заменят само от МГТ, другото са сладки приказки за обосновка за усвояване на средства.
« Last Edit: 02.11.2017, 00:28:47 by blagun »

Offline Fantomas

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2893
    • View Profile
Re: Велоалеи
« Reply #578 on: 02.11.2017, 00:28:26 »
Изпълнението по самата Раковска смятам че е ОК, като изключим малоумните ограничители и криволиченето в последствие през градинката Кристал. Целта на велоалеите е да осигуряват бързо придвижване с колелото, а не да криволичим по градинките и парковете. Да, Раковска сега е по-задръстена, но проблема не е в това, че е стеснена за сметка на велоалеята, проблема е че народа не слиза от колите. Центъра напоследък е тотално запушен и не мисля че проблема идва само от стеснената Раковска. Всяка сутрин вървя пеша от СУ до Батенберг и абсолютно всяка сутрин колоната по жълтите павета е плътно от БНБ до СУ и в двете посоки, с леко разкъсване при Раковска, само благодарение на светофара там. След пускането на МД3 с 2 ръце бих предложил центъра да стане платен, но това никога няма да стане. Все повече и повече почвам да мразя София, защото града е тотално задръстен вече, строежите обаче си продължават с пълна сила, без да се прави сметка, че инфраструктурата изнемогва. Регулации и контрол няма никакъв. Отоплението на твърдо гориво на много места си остава, като циганските катуни също се увеличават, циганите масово горят всякакви боклуци зимно време, за да се греят. Градският транспорт с малки изключения не е удобен и не представлява адекватна алтернатива на личното МПС и дори и на колелото. От години чакам велоалея, която да свързва Младост с центъра, но май няма да я дочакам и... по добре да спра до тук за да не влизаме в офтопик... :(

Между другото днес видях че нещо се човъркаше в градинката Кристал, сякаш преправяха алеята там. Утре ще обърна повече внимание какво точно се правеше.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: Велоалеи
« Reply #579 on: 02.11.2017, 01:50:34 »
По жълтите павета трафикът целодневно е доста силен, чак докъм полунощ. За да се ограничи трафика, трябва както да се доизградят ринговете, така и да се инвестира в градски транспорт, паркинги по периферията на центъра и велосипедна инфраструктура. Сега и да караш колело по улиците, ще се задушиш от изгорели газове. За съжаление, въпреки заявените намерения, общината продължава да изгражда велосипедната инфраструктура на принципа "проба-грешка", без ясна стратегия и правила.
Иначе може да се мисли и за стимулиране на учениците да ползват велосипеди и градски транспорт. В нормалните държави голяма част от родителите возят децата си с колелото - има подходящи столчета, ремаркета и т.н. Студеното време не е оправдание, единствено ако има много сняг и лед разбирам да не се кара колело.