Author Topic: Обновяване на трамвайния парк  (Read 51133 times)

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Обновяване на трамвайния парк
« Reply #140 on: 11.06.2017, 22:40:38 »
Свържи първото и края на второто изречение.

И да, всеки иска ново и хубаво, а аз съм далеч от мисълта, че сме боклукчии. По-добре да се движат запазени по-нови мотриси, от колкото да се движат стари и грохнали наши. А ако може да се купят нови, още по-добре.

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4651
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Re: Обновяване на трамвайния парк
« Reply #141 on: 12.06.2017, 00:18:58 »
Нека задам въпроса така: TRAMS SOFIA, я попитай родителите си дали искат да плащат данъци и осигуровки в размер на 40% от брутната си заплата? Е, ако отговорът е Да, то тогава ще може да има и по-нови трамваи. В Прага се возят смесено на нови трамваи Шкода и стари Т6А5 и KT8D5, а си дават също около 30% от заплатата под формата на данъци.

Аз в момента подлежа на 39% данъчна тежест в Берлин и, о, каква изненада, возя се на 8-годишни двуетажни МАН-ове, 10-годишни Солариси, че дори на метровлакове от 1976г. (на ползваната от мен U9 най-новите влакове са от 2006г.). Като живущ в западен Берлин дори нямам достъп до трамваи, просто защото ги няма в тази част на града.

Така че на харизан кон зъбите да не се гледат и също така да гледаме малко по-реалистично. А най-добре се поинтересувай как функционира икономиката на даден град, сравни БВП на София, специално частта за транспорт, и прочети колко пари струва един нов трамвай от Бомбардие, Алстом, Сименс или Шкода. Преди това, моля те, недей се изказва толкова неподготвено.

Offline bahner

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 952
    • View Profile
Re: Обновяване на трамвайния парк
« Reply #142 on: 12.06.2017, 11:09:26 »
Освен това провери какво е качеството на трамваите, които получаваме - с изключение на динозаврите, останалите се държат прилично и повишават комфорта на пътници и ватмани осезаемо.
Галерия за градски транспорт - https://www.flickr.com/gp/127247218@N05/qB017P

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Обновяване на трамвайния парк
« Reply #143 on: 12.06.2017, 11:23:53 »
Така е, аз не мисля че сме боклукчии, просто имаме нужди като във всеки голям европейски/световен град, а нямаме пари като другите. И транспортни и във всяко отношение е така. Същото е и при автобусите, за това има такива в движение, защото спряха да внасят втора употреба. Иначе сега можеше вместо О 305, О 302 Т, ВМС да има съсвем прилични втора употреба Ситарота с климатици и всички екстри които да вършат работа няколко години.

По-добре така, отколкото нищо нали? Дювазите колко години вече ни вършат работа, превозват хиляди пътнци на ден, и са доста здрави. Значи определено покупката/подаръка си е струвал. Ще видим сега и Т6А5-ците. Доста комфортни са, като може би обаче трябваше да минат ремонт в Трамкар преди да ги пуснат, много са извандализирани. Да им сменят стъклата, тапицериите на седалките, да пообновят малко салона, може би и да ги пребоядисат като Т6Б5. Аз лично обаче харесвам повече Т6Б5, по-просторни са , имат доста повече места и след ремонтите в Трамкар салона изглежда доста по-свежо и добре от на Т6А5.

Не знам като електроника и ходова част как са Т6А5, дали евентуално и там можеше да се пипне малко в Трамкар, който има поглед над експоатацията може да сподели. Все пак са били изведени от експоатация по някакви причини и е възможно да са имали проблеми.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Обновяване на трамвайния парк
« Reply #144 on: 12.06.2017, 12:07:36 »
Нека не забравяме че и там където си купуват нови трамваи, си поддържат и 40 години стари - в Прага си карат Т3, във Виена Дюваг и пр... Така че това че получаваме стар трамвай не означава че получаваме боклук.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2700
    • View Profile
    • Email
Re: Обновяване на трамвайния парк
« Reply #145 on: 12.06.2017, 12:47:15 »
Какво значи боклуци?  При условие, че в Западна Европа трамваите, които се бракуват са като излезли от завода, не виждам нищо лошо да си купим стари трамваи, да им изцедим експлоатационния ресурс и да ги нарежем, даже ни излиза и по-евтино.
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Обновяване на трамвайния парк
« Reply #146 on: 12.06.2017, 13:14:46 »

 дали евентуално и там можеше да се пипне малко в Трамкар,

По-добре да не пипат.

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6826
    • View Profile
Re: Обновяване на трамвайния парк
« Reply #147 on: 14.06.2017, 10:28:09 »
Нека задам въпроса така: TRAMS SOFIA, я попитай родителите си дали искат да плащат данъци и осигуровки в размер на 40% от брутната си заплата? Е, ако отговорът е Да, то тогава ще може да има и по-нови трамваи.

Малко е оффтопик, ама да внеса малко разяснения като се повдига. По принцип осигуровките са си по предназначение и пряко касателство към трамваите нямат. Осигуровките си остават в НОИ и не ходят по общинските фирми. Ако приемем, че понеже са малко осигуровките и държавата компенсира - то да имат касателство! Обаче, далече не са малко парите за осигуровки и в България. Не са 23.5% от брутната заплата както си мислят повечето, защото осигурителната вноска се разпределя между работник и работодател в съотношение 40:60. Или грубо казано, ако взимаш 1000 лв. брутна заплата се дължат 500 лв. за данъци и осигуровки, като 60% от тия 500 лв. ги плаща работодателя, 40% работника, от които му намалява брутната заплата.
Ако си мисли някой, че това са малко пари ?!!?! Да вярно е, че в Европа са им по-високи данъците, ама тука първо да накарат работодартелите да согуряват на пълно възнаграждение работниците, пък после да мислим като се плаща всичко реално малко ли са или много! Това, че държавата не е направила нищо от времето на правителството на тройната коалиция по тоя въпрос е най-малко наша вина. Затова ние трябва да си искаме всичко като хората, а те като не могат да си съберат приходите - да си ходят!
Не малко пари от ЕС идват в България, просто всичко се опрасква по леката и безконтролна част!
Ние сме европейци и имаме право като си плащаме да си искаме първокласно качество! Работа на управляващите е да намерят как да го изпълнят.

Нека не забравяме че и там където си купуват нови трамваи, си поддържат и 40 години стари - в Прага си карат Т3, във Виена Дюваг и пр... Така че това че получаваме стар трамвай не означава че получаваме боклук.

Предполагам ние българите искаме да видим трамваи, които след като са били по улиците на София са отишли за следващ живот в някоя друга страна. Обикновено следващото място след нашите улици е претопяването. Т.е. имаме нужда от усещането, че и ние сме някой в тоя свят, а не последна инстанция.
« Last Edit: 14.06.2017, 11:25:24 by ooleg »
Украйна, победа!

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2700
    • View Profile
    • Email
Re: Обновяване на трамвайния парк
« Reply #148 on: 14.06.2017, 11:55:58 »

Предполагам ние българите искаме да видим трамваи, които след като са били по улиците на София са отишли за следващ живот в някоя друга страна. Обикновено следващото място след нашите улици е претопяването. Т.е. имаме нужда от усещането, че и ние сме някой в тоя свят, а не последна инстанция.

Ами няма как да видим такова нещо, имайки предвид, че Песите вече и новите тролейбуси са доста разбити.
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4651
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Re: Обновяване на трамвайния парк
« Reply #149 on: 14.06.2017, 12:47:31 »
Разбира се, и тук си има дял на работодателя - който вдига прага с още 15%. Но е факт, че част от данъците отиват за мястото, където си адресно регистриран. Например докато бях студент, около 10 Евро на месец ми отиваха целево за квартала, където имах адресна регистрация в Хамбург. Улично осветление, събираемост на боклук, сибсидия за ГТ. Опитай да предложиш да се събира такава такса от записаните студенти в софийските ВУЗ-ове, или където и да е в България като цяло, да видиш какъв рев ще настане насреща. И в София се плащат местни данъци и такси, но очевидно е, че не достигат. Съвсем друга тема е как се пилеят парите на софиянци.

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6826
    • View Profile
Re: Обновяване на трамвайния парк
« Reply #150 on: 14.06.2017, 13:04:21 »
Ами не достигат щото е бъчва без дъно. Пък и това с данъчната оценка и местния данък върху нея също прави абсурди. То не, че не е от полза за обикновените хора, които искат да си закупят първи дом, ама от там нататък?! Точно в темата за Казанлък вчера постнах една обява за продажба на къща в Бояна за цена от 550 000 евро! Това защо трябва да плати местенданък на данъчна оценка?! И защо се получава така, че мижава мръсна агенцийка за недвижими имоти, която в някои случаи даже ще те принуди да отидеш на оглед до хипотетично неизвестно място с градски транспорт и тя ще орибере по-голяма комисионна за нищонеправенето си в сравнение с общината?!
В България агенциите за недвижими имоти не правят нищо, освен да те рекитират да минеш през тях и прибират тлъст комисион, а общината се прави на ощипана.
Случайно онзи ден слушах от една брокерка, че тяхната фирма Адрес (беше в случая) БИЛА проверявала документите!! Хайде моля ти се ще чакам агенция за недвижими имоти да ми ги провери - тая работа я върши банката! Тоя дето дава парите и проверява обезщетението има изгода да не го излъжат, а не тоя дето се чуди как да щипне комисион.
Отделно с последните промени за кредитно посредничество фирмите са задължени да се лицензират от БНБ и понеже има такси и други глупости като бюрокрация са единици лицензираните.
Така, че според мен трябва да може само за първо жилище на семейство местния данък да е на данъчна оценка, а в останалите случаи на пазарна цена.
Освен това е много по-добре, човек да мине през банка дори за 10% финансиране, за да му проверят документите по имота качествени специалисти, които имат изгода сделката да е изрядна и освен това да се ипотекира жилището, което ще създаде тежест и ще го предпази от кражба с нотариална измама.
Помощтта за документите трябва да е от лицензирана фирма за кредитно посредничество, които са безплатни за клиента и взимат пари от банката само при успешна сделка за това, че са и закарали качествен клиент.
Така тоя парадокс "бедна община" със сделки за безбожни цени няма да има - като София-град, Варна, Пловдив.
Специално за тях и в момента се съмнявам, че са бедни.
Така ще остава само да се спасяват малките общини.
Иначе формално и в България сметките в НАП са различни и са в различни банки, обаче освен това друга разлика няма. Все тая е , че работодателя ми ги внася по друга сметка спрямо Варна, след като само за статистика служи.
Рецептите с недостига на пари са прости, ама никой не взема мерки за това.
« Last Edit: 14.06.2017, 13:25:03 by ooleg »
Украйна, победа!

Offline Tatra

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4463
    • ICQ Messenger - 229817817
    • View Profile
    • Email
Re: Обновяване на трамвайния парк
« Reply #151 on: 01.01.2019, 21:10:45 »
Направих си труда да изчисля в периода 2007-2018 колко трамваи 1009мм са били бракувани и колко - доставени. Резултатите са плачевни:
БРАКУВАНИ:
Т4Д - 15 бр.
Т6М-400 - 38 бр.  (402,403,408,414,419,421,422,424,425-430,432-434,438,440,441,445-450,452,455-458,462-466,501,502)
Т8М-300 - 24 бр.  (301-326, без 312, 315)
Т6М-700 - 30 бр.  (703,704,706,710,712,717,719-721,723-725,801,803,804,808,809,812,814,816,818-825,828,829)
Т8М-900 - 23 бр.  (903,906,907,912,913,915,917-927,930,931,935,937-939)
ОБЩО - 130

ДОСТАВЕНИ

Инекон - 18 бр.
Песа - 25 бр.
Шиндлер - 28 бр.
Т4Д-С не ги броим, понеже са доставени и после спрени.
Т6А2 освободени от бивши състави - 16
ОБЩО доставени: 87

Равносметката - 43 трамвая 1009мм по-малко

Цифрите говорят.. Закрити трасета и 43 трамвая по-малко.
« Last Edit: 01.01.2019, 23:12:10 by Tatra »
ТРАМВАЙНО ДЕПО "БАНИШОРА"
Трамвайна мотриса инв. ном.: 936
линия номер: 6

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Обновяване на трамвайния парк
« Reply #152 on: 01.01.2019, 21:45:11 »
А ако сметнеш и загубената пътниковместимост - направо ще искаш да се хвърлиш от някъде.  :rev:
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Re: Обновяване на трамвайния парк
« Reply #153 on: 01.01.2019, 23:45:30 »
Съвсем нормално предвид въвеждането на МД-2.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Обновяване на трамвайния парк
« Reply #154 on: 01.01.2019, 23:54:20 »
И сумарно пътниците в обществения транспорт намаляват с всяка изминала година.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline davidcho10

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1355
  • 2914 (1987-2021) ♥
    • View Profile
Re: Обновяване на трамвайния парк
« Reply #155 on: 02.01.2019, 00:58:19 »
Кога се очаква да дойдат нови 13 трамвая за линия 5?
Никога няма да се измисли по - добро превозно средство от Ikarus 280.92T Ganz. Място за спор няма!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Обновяване на трамвайния парк
« Reply #156 on: 02.01.2019, 10:20:32 »
И сумарно пътниците в обществения транспорт намаляват с всяка изминала година.

Така е парадоксално да. Въпреки че са открити доста повече километри градски железопътен транспорт-метрото. За мен е необяснимо защо не развиват трамвайния транспорт, според мен е най-удобен от всички и от метрото. Разбира се във вид на автономни трасета и нови мотриси. Много по-удобно от метрото, не се налага да влизаш в подлези и подземия, да правиш неудобни прекачвания, а скоростта може да е съизмерима на тази с метрото, като същевремнно мрежата да е много по всеобхватна и дамоема много повече райони, спирките да са на по-удобни места. За най-големите пътникопотози 3-те диаметъра съм съгласен за метрото.

На второ място по комфорт е автото, особено сега с новите автобуси и като ги юркат повече е голям кеф. Тихи, топли бързи, дано да си върнат част от пътниците. И докато обновяването при тях върви много добре, не мога да си обясня защо при трамваите така са изоставили нещата. Явно им е по-евтино да купуват нови турски и китайски автобуси, отколкото да инвестират в трамвайни трасета и нови трамваи. Но нови автономни трасета, отделени от останалия трафик в комбинация с нови хубави трамваи много ще отпушат движението и веднага ще привлекат пътници.
« Last Edit: 02.01.2019, 10:23:28 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Обновяване на трамвайния парк
« Reply #157 on: 02.01.2019, 14:20:37 »
Иво,

причините са в няколко направления - тотална липса на експертиза и управленска импотентност, като решенията се взимат примитивно (почти всички решения на Борисов, обезпечени с логиката на 7-годишно дете) и популистки, корупционни далавери и лобистки интереси...

Въпросът не е толкова елементарен с купуването на килограм на нови превозни средства. Градската мобилност обхваща редица други аспекти на цялостно моделиране и организация на трафика и то не само на МГТ, но изобщо на да Винчи участници в движението - и велосипедисти, и пешеходци, различните видове пътувания и трафик....

Всеки вид транспорт си има предимства и н достатъчни и оптимални условия, при които е удачно изграждането и експлоатацията му....

Offline cyberdude

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 704
    • View Profile
    • Email
Re: Обновяване на трамвайния парк
« Reply #158 on: 04.01.2019, 00:20:08 »
От тази дълга и изключително некадърна статия за столичния транспорт, в която няма почти нищо вярно, ми направи впечатление следното изречение:

През 2019 година но линията на трамвай 20 ще тръгнат чешки мотриси, втора употреба.

Някой чувал ли е за такива планове, или става дума за трамваите по линия 22, които тръгнаха 2016-2017.

Прочети още на: https://stolica.bg/stolichna-obshtina/stolichna-obshtina-predvizhda-133-mln-lv-za-novi-avtobusi-i-tramvai-prez-2019

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3646
    • View Profile
Re: Обновяване на трамвайния парк
« Reply #159 on: 04.01.2019, 18:00:53 »
Стигнах до тук
Quote
60 къси и 60 дълги газови автобуса бяха доставени през 2019 г

Статия, пълна с фактологически и правописни грешки няма как да е достоверна. Че и за още 112 автобуса на метан още през тази година говорят. Може, ама през 2022-23 година евентуално...