Author Topic: Обновяване на трамвайния парк  (Read 51146 times)

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Обновяване на трамвайния парк
« Reply #60 on: 06.04.2009, 23:12:12 »
Тези трамваи повече се доближават до метровлакове, които спират на висок перон. Това автоматично ни изключва от вероятната дестинация.
« Last Edit: 06.04.2009, 23:18:26 by bdz43r »

Offline tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2190
    • View Profile
Re: Обновяване на трамвайния парк
« Reply #61 on: 06.04.2009, 23:18:59 »
Не бих казал че са метро влакове чисти трамваи са това под вратите се прибира навътре и се отваря и стапало за градски габарит. Може и да не се отваря за висок перон, но се командва от ватмана. Подобни системи има в Щутгарт, Франкфурт, Бохум, Париж Т1, старите линии в Марсилия, Лос Анджелис и задруги не се сещам.
The Grand Tour

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
Re: Обновяване на трамвайния парк
« Reply #62 on: 06.04.2009, 23:24:37 »
Може да са за Бурса - те имат подобни композиции на лекото им метро :


Offline tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2190
    • View Profile
Re: Обновяване на трамвайния парк
« Reply #63 on: 06.04.2009, 23:27:14 »
Тук сбърка това си е чист трамвай. Няма въздушна спирачка и ГВР по спирачка и по конструкция е трамвай. Не е леко метро.
The Grand Tour

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
Re: Обновяване на трамвайния парк
« Reply #64 on: 06.04.2009, 23:28:15 »
Тук сбърка това си е чист трамвай. Няма въздушна спирачка и ГВР по спирачка и по конструкция е трамвай. Не е леко метро.
Не споря какво е , но в Бурса си го водят леко метро и сега като се вгедах в снимките композициите са едно към едно .

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Re: Обновяване на трамвайния парк
« Reply #65 on: 06.04.2009, 23:29:25 »
Хич и да не са за нас най-добре. Вместо да си даваме парите за многогодишно използвани мотриси, по-добре да се инвестира в оправяне на релсовия път в столицата и след това да се гледа към нови модерни возила. Стана ясно, че и модернизираните ни 5 трамвая са крехки, лесно чупливи и ги щадя с най-лекия маршрут. Стига опити и замазване временно на трагичното ниво на трамвайния транспорт у нас. По-добре да се действа генерално с промяната - ремонт на релсите и закупуване на нови модерни трамваи.
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Обновяване на трамвайния парк
« Reply #66 on: 06.04.2009, 23:29:58 »
Баш си е леко метро. Каквато ще да е конструкцията.

Offline tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2190
    • View Profile
Re: Обновяване на трамвайния парк
« Reply #67 on: 06.04.2009, 23:37:38 »
Интересно ми е да чуя твоето определение за леко метро?
Щото в интерес на истината го чух за пръв път от П. Диков, а той много не отбира от тез работи. И не беше вярно.
The Grand Tour

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Обновяване на трамвайния парк
« Reply #68 on: 06.04.2009, 23:39:37 »
Това на снимката горе може да мине за такова.
Много е далече от чист трамвай.

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
Re: Обновяване на трамвайния парк
« Reply #69 on: 06.04.2009, 23:40:52 »
Аз не мисля , че има значение какво е опредлението за леко метро и каква е системата в Бурса - те го водят леко . Ето какво е и определението в Urbanrail.net - light metro system . Важното е , че тези композиции са техни ;)

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2357
  • Sofia Hardcore
    • View Profile
Re: Обновяване на трамвайния парк
« Reply #70 on: 07.04.2009, 07:32:28 »
Light rail идва от две неща по-лекия тип релси които се ползват и съответно по-лекия ЖП подвижен състав. Това чудо си е ЕМВ, както и да го гледаме.
"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6443
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Re: Обновяване на трамвайния парк
« Reply #71 on: 07.04.2009, 08:42:46 »
И според мен това не е за София. Всичко при нас търсим да е нископодово, а това е предвидено за качване от висок перон. Няма как да пуснеш такова нещо по градските улици, още повече, че е съставено (поне това на снимката) от много сцепени вагони.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Обновяване на трамвайния парк
« Reply #72 on: 07.04.2009, 09:34:15 »
Light rail идва от две неща по-лекия тип релси които се ползват и съответно по-лекия ЖП подвижен състав. Това чудо си е ЕМВ, както и да го гледаме.
По-лек тип релси?! Използват се нормални релси S-49, същите като при нормална железница. Те са най-разпространени и най-евтини.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Обновяване на трамвайния парк
« Reply #73 on: 07.04.2009, 10:33:50 »
Хич и да не са за нас най-добре. Вместо да си даваме парите за многогодишно използвани мотриси, по-добре да се инвестира в оправяне на релсовия път в столицата и след това да се гледа към нови модерни возила. Стана ясно, че и модернизираните ни 5 трамвая са крехки, лесно чупливи и ги щадя с най-лекия маршрут. Стига опити и замазване временно на трагичното ниво на трамвайния транспорт у нас. По-добре да се действа генерално с промяната - ремонт на релсите и закупуване на нови модерни трамваи.

Новите трамваи ни излизат прекалено скъпо, все ще се намери някой да прецака малкото желаещи да ни произведат трамваи. Иначе и моята идея именно е да се оправи релсовия път и да се закупят нови трамваи и крайсният резултат да е повишаване на средната скорост.

Вчера разговарях с ватман близък до заместник началник на Електротранспорт. Каза ми, че изобщо не знае за нови трамваи, но все пак група немци пристига или вече е пристигнала и трябва да бъде заведена в депо Искър, а после и в Красна Поляна, но приоритетъ е Искър. Дали все пак това не е знам за закупуване на някакви транваи втора употреба?
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Re: Обновяване на трамвайния парк
« Reply #74 on: 07.04.2009, 10:39:14 »
Ами след като са нови, няма как да не са скъпи. Ама по-добре скъпо и ново, вместо евтино старо, ако ще гледаме само цената. Не сте ли чували лафа, че евтиното излиза по-скъпо!?
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4625
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: Обновяване на трамвайния парк
« Reply #75 on: 07.04.2009, 12:44:44 »
Хич и да не са за нас най-добре. Вместо да си даваме парите за многогодишно използвани мотриси, по-добре да се инвестира в оправяне на релсовия път в столицата и след това да се гледа към нови модерни возила. Стана ясно, че и модернизираните ни 5 трамвая са крехки, лесно чупливи и ги щадя с най-лекия маршрут. Стига опити и замазване временно на трагичното ниво на трамвайния транспорт у нас. По-добре да се действа генерално с промяната - ремонт на релсите и закупуване на нови модерни трамваи.

Новите трамваи ни излизат прекалено скъпо, все ще се намери някой да прецака малкото желаещи да ни произведат трамваи. Иначе и моята идея именно е да се оправи релсовия път и да се закупят нови трамваи и крайсният резултат да е повишаване на средната скорост.

Вчера разговарях с ватман близък до заместник началник на Електротранспорт. Каза ми, че изобщо не знае за нови трамваи, но все пак група немци пристига или вече е пристигнала и трябва да бъде заведена в депо Искър, а после и в Красна Поляна, но приоритетъ е Искър. Дали все пак това не е знам за закупуване на някакви транваи втора употреба?

Та не разбрах, според теб трябват ли на София нови трамваи или не?

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Обновяване на трамвайния парк
« Reply #76 on: 07.04.2009, 12:53:12 »
Да трябват, естествено. Нали всички Софии трябва да бъдат спрени.
Естествено, каквито и ще да са трамваите, само да не са от крадците и мародерите инеКОН. По-скоро бих предпочел някои беларуски.
П.С. за да няма неразбрали - инеКОНските трамваи ги оценявам на по 350 000 евро бройката. Ако ни ги дават по толкова съм съгласен да ги приема.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2190
    • View Profile
Re: Обновяване на трамвайния парк
« Reply #77 on: 07.04.2009, 14:04:59 »
Quote
Ами след като са нови, няма как да не са скъпи. Ама по-добре скъпо и ново, вместо евтино старо, ако ще гледаме само цената. Не сте ли чували лафа, че евтиното излиза по-скъпо!?

Ако се водиш от това правило в авиацията и ж.п. транспорта много ще закъсаш. Примера с Инекон и Кончара е показателен, че без ясна стратегия за развитие наливаш само много пари без да има резултат.
Какво пречи на електрото да се наредят пред депата в Берлин и когато  натрупат 25 нови Flexcity да вземат 20 CKD-ta за съжаление широки. Тиристорни, някои с цифрово управление, в чудесно състояние дори и ГПР ще им направят, въобще красота. До 2011 трябва да заменят всичките си 180 бр.
The Grand Tour

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Обновяване на трамвайния парк
« Reply #78 on: 07.04.2009, 14:12:15 »
Много важен въпрос - колко струва 2408. Едва ли някой може да отговори, но аз да питам.

Защото чисто нов Кончар, който е по-голям от 2408 и с десетки екстри струва около 1 600 евро.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6443
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Re: Обновяване на трамвайния парк
« Reply #79 on: 07.04.2009, 14:25:57 »
Много важен въпрос - колко струва 2408. Едва ли някой може да отговори, но аз да питам.

Защото чисто нов Кончар, който е по-голям от 2408 и с десетки екстри струва около 1 600 евро.
Имаш предвид 1.600.000?

Не знам колко би излязъл 2408, но Т6М-ът, от който е направен, едва ли и за 10 000 ще го вземат някъде.