Author Topic: Пробив "Пенчо Славейков"  (Read 6286 times)

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Пробив "Пенчо Славейков"
« on: 31.03.2008, 19:57:54 »
Подготвя се актуализация на проекта за реконструкция на бул. "Пенчо Славейков" в София. Специализираният общински експертен съвет по устройство на територията към дирекция "Архитектура и градоустройство" (ДАГ) одобри подробен транспортно-комуникационен проект за реконструкция на бул. "Пенчо Славейков". Той е разработен по възлагане на ДАГ и е дело на общинското предприятие "Софпроект - ОГП" с директор инж. Петър Терзиев и проектант инж. Живка Зюмбюлева. Предвижда се Столичната община да обяви обществена поръчка за пълен инженеринг - работно проектиране и строителство.
През 2000 г. е разработен проект за реконструкция на бул. "Пенчо Славейков", при който кръстовището при болница "Пирогов" се третира да бъде на едно ниво. Според сега разработения проект се предвижда пътен възел на две нива.
Проектът предвижда тунелно съоръжение, като рампата за него започва от ул. "Дукатска планина", минава под бул. "Цар Борис III" и излиза при ул. "Добруджански край". Тунелът ще бъде с габарити 9 м ширина и 160 м дължина, в която не влиза дължината на рампите. Заедно с рампите съоръжението достига 500 м. Под бул. "Цар Борис III" таванът на тунела е на кота -1.50 м. По този начин е осигурена възможност за полагане на необходимата инженерна инфраструктура.
Обсъждан е вариант за по-дълъг тунел на булеварда от НДК и до ул. "Добруджански край". Експертният съвет на ДАГ окончателно одобри решението с по-къс тунел.
Надлезът над р. Владайска започва след ул. "Гюешево", насочва се успоредно на р. Владайска и минава над нея с помощта на монолитна конструкция. Надлезът завършва на ниво терен при бул. "Сливница" в квартал "Зона Б-19". Съоръжението е решено с две платна по 10.50 м.
Съществуващите регулационни линии се запазват максимално.
С новото решение пътните платна на бул. "Пенчо Славейков" ще имат ширина 10.50 м (в момента са 6 м). Според проекта габаритът на булеварда става с две платна по 10.50 м и разделителна ивица 1.50 м, или общо около 22 м. В момента булевардът е 18 м широк, няма разделителна ивица и има покритие от паваж. След реконструкцията ще се положи асфалтобетонна настилка.
Бул. "Пенчо Славейков" принадлежи към път клас IIIА и е от важните рингови трасета за централната част на града. Чрез него се осъществява връзка между южните и северните територии.
За облекчаване на трафика в централната част на столицата голямо значение има изграждането на транспортни връзки между различните райони. Напречните връзки на бул. "Цар Борис III" са част от тези трасета. Бул. "Пенчо Славейков" е една от тези връзки, които е важно да се реализират, за да се разтовари движението. По бул. "Цар Борис III" в общия устройствен план са предвидени няколко нови напречни пресичания - пробивът "Пенчо Славейков", "Димитър Несторов", пробив ул. "Пушкин" - ул. "Народен герой" и други.

Online maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4625
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Пробив "Пенчо Славейков"
« Reply #1 on: 31.03.2008, 20:37:23 »
Карат ме само да критикувам  
Какво им пречеше да заложат изцяло подземен вариант. По този начин Георги Софийски ще бъде облекчен и нямаше да се създава тапа на толкова важният П. Славейков. Та нали отпушването е факторът, вияещ за изграждането на такова съоръжение.
Като се замисля, за 5-6 месеца П. Славейков ще бъде затворен, от Георги Софийски до ЦБ, вместо за това време да направят и двата тунела те ще правят един, резултатът от който ще е нулев.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Пробив "Пенчо Славейков"
« Reply #2 on: 01.04.2008, 02:56:04 »
Според мен в идеята има смисъл, все пак една част от колите, които сега минават по Константин Величков - Димитър Несторов, сега ще имат алтернатива. Друго, което е наложително да се направи, е да се забрани спирането и паркирането по Георги Софийски.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Пробив "Пенчо Славейков"
« Reply #3 on: 02.04.2008, 00:25:45 »
А откъм Зоната как ще продължава пробивът? Защото Камен Андреев и Гюешево не са особено широки улици.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Пробив "Пенчо Славейков"
« Reply #4 on: 02.04.2008, 01:27:02 »
Quote from: blagun
А откъм Зоната как ще продължава пробивът? Защото Камен Андреев и Гюешево не са особено широки улици.
Мисля, че продъжава по ул. инж. Иван Иванов, която също трябва да бъде реконструирана.

Offline Balkanton

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2209
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Пробив "Пенчо Славейков"
« Reply #5 on: 04.04.2008, 22:18:58 »
Ето снимка от моя блок (в ж. к. "Сердика", бл. 22) на отвъдната страна на кръстовището при Пирогов (на картите, които имам го дават като пл. "Бойко" ???). Вижда се паркингът при голямата сграда на военните, откъдето би трябвало да минава пътят. Би трябвало след паркинга пътят да направи извивка наляво (гледано на снимката) - да мине през раззеленилата се върба в двора.
[attachment=5526:IMG_6578.jpg]
На сателитната снимка съм начертал откъде предполагам, че ще минава. Зелената окръжност огражда четирилентов път, изграден в края на 80-те години във връзка със строителството на блока, който оградих в зелено. По-голямата му ширина в сравнение със старите улици в района и посоката му подсказва, че той е имал връзка с бъдещия пробив. Но странно, че е направен само с четири ленти, въпреки, че има предостатъчно място за още две ленти на запад. Оттам минава А60. В северния край на този участък има нещо като площадче - там река Владайска се слива с пътя. Предполагам, че платната в едната посока ще минат от едната страна на реката, а в другата - от другата страна.
[attachment=5528:pr.JPG]
Интересно дали ще направят мост след паркинга на сградата на МО. В едно старо списание от началото на 70-те години бях чел статия точно за такъв пробив, имаше и снимка с макет, на който се виждаше мост, който минава над ж. п. линията. Днес обаче тя не съществува вече.

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Пробив "Пенчо Славейков"
« Reply #6 on: 18.05.2008, 16:17:22 »
Quote from: Repcho
Проектът предвижда тунелно съоръжение, като рампата за него започва от ул. "Дукатска планина", минава под бул. "Цар Борис ИИИ" и излиза при ул. "Добруджански край". Тунелът ще бъде с габарити 9 м ширина и 160 м дължина, в която не влиза дължината на рампите. Заедно с рампите съоръжението достига 500 м. Под бул. "Цар Борис ИИИ" таванът на тунела е на кота -1.50 м. По този начин е осигурена възможност за полагане на необходимата инженерна инфраструктура.

Мене ме притеснява ширината на тунела. 9 м стигат само за 2 ленти. А имайки впредвид, че пробива нататък е 2х3, то тунела можеше да е 2х2
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Пробив "Пенчо Славейков"
« Reply #7 on: 18.05.2008, 22:38:58 »
Quote from: LG_
9 м стигат само за 2 ленти. А имайки впредвид, че пробива нататък е 2х3, то тунела можеше да е 2х2
По принцип може да направят вътрешните ленти по 2 м за коли, а другите - по 2.50, но не виждам смислена причина за теснотата, чисто психологически е тегаво да караш на една боя разстояние от стената. По-добре би било да си е с по-голяма ширина: на Ив.Гешов и П.Славейков са към 14 метра според Гугъл ърта. Конструктивно даже е по-лесно с ширина 14 метра и колони по средата вместо с ширина 9 метра без колони.

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Пробив "Пенчо Славейков"
« Reply #8 on: 19.05.2008, 09:50:04 »
Quote from: blagun
По принцип може да направят вътрешните ленти по 2 м за коли, а другите - по 2.50,

Стандарт 2 м за лента няма, мин е 2,5. Освен това кто се прибавят две водещи ивици по мин 25 см и два служебни тротоара по мин 50 см сметката съвсем няма да излезе.

За 9 м габарит на тунела е възможен следния вариант - 2 ленти по 3,5 м 2 водещи ивици по 0,25 м и два служебни тротоара по 0,75 м
« Last Edit: 19.05.2008, 09:50:48 by LG_ »
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline Пешеходец

  • Писател
  • **
  • Posts: 49
    • View Profile
Пробив "Пенчо Славейков"
« Reply #9 on: 23.05.2008, 13:10:06 »
Quote from: LG_
Стандарт 2 м за лента няма, мин е 2,5. Освен това кто се прибавят две водещи ивици по мин 25 см и два служебни тротоара по мин 50 см сметката съвсем няма да излезе.

За 9 м габарит на тунела е възможен следния вариант - 2 ленти по 3,5 м 2 водещи ивици по 0,25 м и два служебни тротоара по 0,75 м
С риск да ме обвините в оптимизъм ще изкажа предположение, че 9м е габаритът само в едната посока. С цел да икономисат от отчуждения двете платна могат да бъдат едно над друго. При това положение изкопът ще бъде с дълбочина около 12м (малко на изуст го казвам).

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Пробив "Пенчо Славейков"
« Reply #10 on: 25.05.2008, 13:46:05 »
Двете платна едно над друго в областта на тунела??? Много по евтино би било по-широк тунел, още повече че тук не се касае за никакви отчуждения в областта около Цар Борис.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!