Author Topic: Монтана,Видин,Кюстендил  (Read 15037 times)

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12573
    • View Profile
    • Email
Re: Монтана,Видин,Кюстендил
« Reply #40 on: 16.11.2015, 10:05:29 »
Да, хареса ми. Понеже беше почивен ден и беше хубаво време много хора си бяха в града и бяха излезли по главната, хареса ми и парка с крепостите над града, както и като тръгнеш по пътеката нагоре се откриват уникални гледки към язовир Огоста като на длан, язовирната стена и целия град. В далечината се вижда и балкана унилани гледки са.
Ето тука друг потребител също е написал че е приятен и спокоен град http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=4440.msg100090217#msg100090217

ПС. не знам защо Кюстендил е включен в тази тема, след като е в Югозападна България а Монтана и Видин са в Северозападна. Според мен трябва да са в отделни теми различните региони.
« Last Edit: 16.11.2015, 10:15:10 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1159
    • View Profile
Re: Монтана,Видин,Кюстендил
« Reply #41 on: 16.11.2015, 14:45:00 »
ПС. не знам защо Кюстендил е включен в тази тема, след като е в Югозападна България а Монтана и Видин са в Северозападна. Според мен трябва да са в отделни теми различните региони.
Темата не е за градове от северозапада, а по-скоро за подобни градове. И трите града са областни, и трите града са с приблизително еднакъв брой населевие, и трите града са с намаляващ брой население, и трите града имат ж.п. гари, но с малко влакове, и трите града имат ограничен градски транспорт, и в трите града все пак има за какво да се отиде и види и  т.н.

Видин е с 45 327 жители, общината 59 039 ж.
Кюстендил е с 42 266 жители, общината 56 911ж.
Монтана   е с 41 814 жители, общината 51 013 ж.

Online Magirus deutz

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2557
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Монтана,Видин,Кюстендил
« Reply #42 on: 16.11.2015, 15:00:47 »
Три Чавдара м80 в Михайловград(Монтана), 70 - те години.
Източник
« Last Edit: 16.11.2015, 15:04:33 by Magirus deutz »

Offline lud_pi4

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6510
  • За запазване историята на ГТП
    • View Profile
    • Email
Re: Монтана,Видин,Кюстендил
« Reply #43 on: 05.09.2016, 13:40:42 »
В Видин, по градските линии се движат 2 407-ци, а по междуградските са основно микробуси и Туризмота, всичко е на "Алексиев", има и някакви 405-ци и Сетри 215 СЛ, които возят предприятия мисля.

Offline Balkanton

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1305
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: Монтана,Видин,Кюстендил
« Reply #44 on: 14.06.2018, 17:27:44 »
Кароса ШД11 на рали Видин през 1985 г.:




Online Magirus deutz

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2557
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Монтана,Видин,Кюстендил
« Reply #45 on: 17.06.2018, 23:04:07 »
Чавдар м65 в Кюстендил, 60 - те години.
Източник

Offline тролей №164 линия 2

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1586
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: Монтана,Видин,Кюстендил
« Reply #46 on: 05.02.2019, 22:33:15 »
Спомних си, че бях чел някъде, че е било подготвено във Видин да тръгнат тролейбуси. ВКМ е била нацяло опъната, имало е доставени два броя Зиу 9, но идва 10 ноември, "индианци" крадат част от проводниците и това слага кръста на този вид транспорт в града.
Мисълта ми е - би било интересно ако някой изнамери някакви маршрути. Аз се ориентирам за момента само по Стрийт Вю (не разполагам с друго). Забелязах, че в основната част на града стълбовете личи, че се пребоядисват периодично, извън града са изоставени да корозират.
По принцип, логично е да се тръгне от депото, но понеже не знаех къде е то, тръгнах от ЖП гарата, за да се хвана като удавник за сламка :D Така първо проследих до южната промишлена зона, оттам по бул. Панония и накрая стигнах до въпросното депо. Сега описвам с начална точка депото...
Та ето какво проследих аз:
Самото депо виждам, че е било тук. После през пътния възел завива по бул. "Цар Симеон Велики". Последният "прелива" (без ясна граница) в бул. "Панония". Тук вдясно си личи, че е имало обръщателно ухо, чието трасе, идвайки от югозапад, се разклонява малко по-рано от това за депото и завива тук. После върви по пътчето еднопосочно, надясно, пак надясно и излиза обратно на бул. "Панония". Продължава по цялата му дължина - липсват стълбовете единствено на големия надлез. Накрая стига до това кръстовище, където се разклонява Т-образно. Нататък отива към промишлената зона, като интересното е, че дотук си върви по главния път, след това завива наляво-надясно и тръгва по локалното двупосочно. На повечето места има само по 1 стълб отляво с 1 конзола и за двете трасета. Стига дотук, където е обръщателното ухо.
Връщаме се на Т-образното, откъдето наляво тръгва край река Дунав за към ЖП гара. Върви-върви-върви и тук завива наляво. Продължава натам и тука сега става малко по-интересно. От една страна, става за обръщало, понеже има остров посредата и централен стълб, както беше едно време пред ЖП гара Горна Оряховица. От друга страна, натам стълбовете продължават, но не стигат далеч.
От трета страна, тук се виждат 3 стълба в уличката. По напречната й посестрима (зад Общината) виждам само бетонни стълбове, няма метални. Може би е останало само като идея за разширение.
Обходих няколко вълзови кръстовища и на никое от тях не видях метални, тролейбусни стълбове. Тоест, приемам, че това, което съм проследил и описал по-горе, това е и други трасета е нямало. Приемам (може и да не е вярно), че на онова Т-образно кръстовище с бул. Панония е имало мрежа за движение отвсякъде завсякъде. Тогава бих обобщил, че е имало потенциал да съществуват 3 линии (Южна промишлена зона = ЮПЗ):
1: ЮПЗ - ж.к. Панония;
2: ЮПЗ - ЖП гара;
3: ЖП гара - ж.к. Панония - Депо;

За момент тръгнах да коментирам кое не е наред в тази схема и как би могла хипотетично да се развие, но се спрях, защото считам, че първо следва да се поправи икономико-демографската обстановка в града и района, която знаем каква е... да има работа за хората, поминък... преди да се мисли за развиване на еко-транспорт. Още повече, че живеем в България с нашите си управляващи, а това последното обяснява много неща, уви в нелицеприятна светлина. :/ :angry:
« Last Edit: 05.02.2019, 22:42:33 by тролей №164 линия 2 »
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Online Magirus deutz

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2557
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Монтана,Видин,Кюстендил
« Reply #47 on: 06.02.2019, 19:32:35 »
Спомних си, че бях чел някъде, че е било подготвено във Видин да тръгнат тролейбуси. ВКМ е била нацяло опъната, имало е доставени два броя Зиу 9, но идва 10 ноември, "индианци" крадат част от проводниците и това слага кръста на този вид транспорт в града.
Мисълта ми е - би било интересно ако някой изнамери някакви маршрути. Аз се ориентирам за момента само по Стрийт Вю (не разполагам с друго). Забелязах, че в основната част на града стълбовете личи, че се пребоядисват периодично, извън града са изоставени да корозират.
По принцип, логично е да се тръгне от депото, но понеже не знаех къде е то, тръгнах от ЖП гарата, за да се хвана като удавник за сламка :D Така първо проследих до южната промишлена зона, оттам по бул. Панония и накрая стигнах до въпросното депо. Сега описвам с начална точка депото...
Та ето какво проследих аз:
Самото депо виждам, че е било тук. После през пътния възел завива по бул. "Цар Симеон Велики". Последният "прелива" (без ясна граница) в бул. "Панония". Тук вдясно си личи, че е имало обръщателно ухо, чието трасе, идвайки от югозапад, се разклонява малко по-рано от това за депото и завива тук. После върви по пътчето еднопосочно, надясно, пак надясно и излиза обратно на бул. "Панония". Продължава по цялата му дължина - липсват стълбовете единствено на големия надлез. Накрая стига до това кръстовище, където се разклонява Т-образно. Нататък отива към промишлената зона, като интересното е, че дотук си върви по главния път, след това завива наляво-надясно и тръгва по локалното двупосочно. На повечето места има само по 1 стълб отляво с 1 конзола и за двете трасета. Стига дотук, където е обръщателното ухо.
Връщаме се на Т-образното, откъдето наляво тръгва край река Дунав за към ЖП гара. Върви-върви-върви и тук завива наляво. Продължава натам и тука сега става малко по-интересно. От една страна, става за обръщало, понеже има остров посредата и централен стълб, както беше едно време пред ЖП гара Горна Оряховица. От друга страна, натам стълбовете продължават, но не стигат далеч.
От трета страна, тук се виждат 3 стълба в уличката. По напречната й посестрима (зад Общината) виждам само бетонни стълбове, няма метални. Може би е останало само като идея за разширение.
Обходих няколко вълзови кръстовища и на никое от тях не видях метални, тролейбусни стълбове. Тоест, приемам, че това, което съм проследил и описал по-горе, това е и други трасета е нямало. Приемам (може и да не е вярно), че на онова Т-образно кръстовище с бул. Панония е имало мрежа за движение отвсякъде завсякъде. Тогава бих обобщил, че е имало потенциал да съществуват 3 линии (Южна промишлена зона = ЮПЗ):
1: ЮПЗ - ж.к. Панония;
2: ЮПЗ - ЖП гара;
3: ЖП гара - ж.к. Панония - Депо;

За момент тръгнах да коментирам кое не е наред в тази схема и как би могла хипотетично да се развие, но се спрях, защото считам, че първо следва да се поправи икономико-демографската обстановка в града и района, която знаем каква е... да има работа за хората, поминък... преди да се мисли за развиване на еко-транспорт. Още повече, че живеем в България с нашите си управляващи, а това последното обяснява много неща, уви в нелицеприятна светлина. :/ :angry:
Ето тук е описано всичко относно нереализираната тролейбусна мрежа във Видин.
« Last Edit: 01.03.2019, 18:58:58 by Magirus deutz »

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10299
  • Инициатива Защото транспортът е страст
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Монтана,Видин,Кюстендил
« Reply #48 on: 12.02.2019, 23:34:21 »
Имам детски спомени от Кюстендил вероятно отпреди 2005 г. По ул. „Цар Борис I“ бивша „Х. Аничкин“ минаваше единицата до Слокощица с Кароси.
SOFIATRANSPORT транспортна база данни - Най-подробната галерия и база данни за возилата в София
Нищо в този свят не е случайно! Всеки миг е възможност, всеки малък детайл - смисъл, всеки ден - история, всяка стъпка - живот!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12573
    • View Profile
    • Email
Re: Монтана,Видин,Кюстендил
« Reply #49 on: 12.02.2019, 23:47:49 »
Аз пък си спомням как като ученици с няколко съученика един ден лятната ваканция решихме да се разходим до там и имаше съчленени Кароси, даже се повозихме. Това да е било някъде 2001 или 2002-ра година хммм...или пък да беше 2000-та. На отиване бързия влак го теглеше 7-мак. Нито помня по коя линия са били нито нищо, но си ги спомням по централния им булевард, където спирките са обособени по особен начин в отделно платно. Там където започват стълбите за Хисарлъка. Тогава ме впечатлиха, че има съчленени Кароси. Също си спомням и Чавдар Авиа на който буквите бяха така подредени че вместо Чавдар пишеше Чавдарче.

По-късно съчленени Кароси се появиха и в Горна оряховица и в Пловдив. Вероятно всичките са внасяни втора употреба.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10299
  • Инициатива Защото транспортът е страст
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Монтана,Видин,Кюстендил
« Reply #50 on: 13.02.2019, 09:01:34 »
Обособените платна са на последната спирка на пазара. Там сега е доста пусто. За съжаление явно прецениха, че няма нужда от особен градски транспорт в Кюстендили постепенно го ликвидираха почти напълно, но преди 2005 г. си имаше нормални автобуси. Единственото лошо е че аз не съм се навъртал особено около пазара и не си спомням кои линии и с какви автобуси спираха там. Като казваш за съчленени Кароси и ме хваща яд, че не си ги спомням, но поне соловите ги помня идеално.
« Last Edit: 13.02.2019, 09:12:00 by AGENT 006 »
SOFIATRANSPORT транспортна база данни - Най-подробната галерия и база данни за возилата в София
Нищо в този свят не е случайно! Всеки миг е възможност, всеки малък детайл - смисъл, всеки ден - история, всяка стъпка - живот!

Online dj_the_bus

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2028
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: Монтана,Видин,Кюстендил
« Reply #51 on: 13.02.2019, 11:50:42 »
В Кюстендил по едно време имаше едни странно направени Чавдар-Авия, предполагам в Кента. Идейно бяха направени с две автоматични врати, като основния дизайн на външнен вид беше запазен. Вратичките бяха двукрили и бяха стил 11М4. Така и не съм намирал снимани такива изчадия. Но беше идейно оползотворяване на машините.

Offline IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2548
    • View Profile
    • Email
Re: Монтана,Видин,Кюстендил
« Reply #52 on: 13.02.2019, 19:05:35 »
В Кюстендил още от време оно имаше само две чисто градски автобусни линии - 5 и 6, като шестицата обикаляше по часовниковата стрелка, а петицата - обратно. И двете минаваха през гарата, през цитираното местенце и през жк-тата. Обслужваха се с единични жълти швепсове В13-20, доста начесто, в последствие по трасетата им отчасти изникнаха тролейбусни стълбове, но....Всички останали линии с градска номерация - имаше 11, 18 и много други, стигаха на изток до Ръждавица, а на запад - до Гюешево, обслужвайки и града. Дори на спирката срещу гарата поне до 2006-та имаше запазени спиркознаци с шапка, жълти, като старите софийски, с идентични списъци със спирките. Тези рейсове не тръгваха от автогарата, а минаваха през града,  някои през гарата, някои през въпросното централно място. Имаше и селски линии с градска номерация, които тръгваха от автогарата - примерно 11 беше до Згурово. Всичките тези, и двата вида, бяха с по-стари Икаруси, с бели дръжки, и с нови съчленени Чавдари.  До Гюешево малко след Кюстендил имаше пост на милицията и гранични войски, съответно за там трябваше открит лист.
Когато ходих последно през 2006-та и 2007-а, градските линии отдавна бяха спрени, движеха се само селските с градски номера. От "обособените" платна тръгваха градски бяло-червени Кароси (съчленени не съм видял), нископодови бяло-сини МАН-ове с три врати, а от гарата/автогарата - малки жълти Авии и Мерцедеси 0 305. После не знам...
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10299
  • Инициатива Защото транспортът е страст
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Монтана,Видин,Кюстендил
« Reply #53 on: 13.02.2019, 22:29:24 »
Намерих една интересна статия, по която може да се създаде представа какви горе долу са маршрутите, а и снимката от Каросата на пазара е ценна.
SOFIATRANSPORT транспортна база данни - Най-подробната галерия и база данни за возилата в София
Нищо в този свят не е случайно! Всеки миг е възможност, всеки малък детайл - смисъл, всеки ден - история, всяка стъпка - живот!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12573
    • View Profile
    • Email
Re: Монтана,Видин,Кюстендил
« Reply #54 on: 13.02.2019, 22:36:59 »
Това е от сравнително скоро, от септември 2018-та значи може все още да се движат тези Кароси. 2017-та имаше в Дупница, може и там още да има. За съчленените нямам идея какво е станало с тях, някой ако има път натам може да мине през ДАП-а да види дали има останало нещо интересно.

А пък Каросата като че ли беше най-готиния и стилен соц-автобус навремето. Тих, с мека возия, топъл с добро отопление, с изнасящи се добре уплътнени врати. Съчления пък със задноразположен двигател и автоматични скорости. Явно Каросата е била перлата на соц-блока. Из провинцията ги имаше много и почти навсякъде, в София само няколко бройки, но по едно време си спомням такива по линията София-Самоков.
« Last Edit: 13.02.2019, 22:39:31 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10299
  • Инициатива Защото транспортът е страст
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Монтана,Видин,Кюстендил
« Reply #55 on: 13.02.2019, 22:39:35 »
Снимката е извадена някъде от нафталина, но може и да се движат още някъде, не е съвсем изключено.
SOFIATRANSPORT транспортна база данни - Най-подробната галерия и база данни за возилата в София
Нищо в този свят не е случайно! Всеки миг е възможност, всеки малък детайл - смисъл, всеки ден - история, всяка стъпка - живот!

Offline abs111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2929
    • View Profile
Re: Монтана,Видин,Кюстендил
« Reply #56 on: 14.02.2019, 12:04:21 »
Освен с градски ДАП-а разполагаше и с междуградкия модел.Някъде около 2007 помня едно свое пътуване от Овча Купел до Кюстендил с такъв.