Author Topic: Кюстендил, Дупница  (Read 17778 times)

Offline bagercho

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2458
    • View Profile
Re: Кюстендил, Дупница
« Reply #40 on: 19.11.2017, 11:55:55 »
Добре е, че са взели Ситаро, а не крайно остарелите вече О 405.
« Last Edit: 19.11.2017, 11:57:43 by bagercho »

Offline Iskar

  • Ограничени права
  • Маниак
  • ******
  • Posts: 695
    • View Profile
    • Email
Re: Кюстендил, Дупница
« Reply #41 on: 01.05.2018, 09:02:19 »
Един от автобусите по линията Дупница - Сапарева баня - Сапарево.

Offline Magirus deutz

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2822
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Кюстендил, Дупница
« Reply #42 on: 17.06.2018, 23:04:07 »
Чавдар м65 в Кюстендил, 60 - те години.
Източник

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10959
  • #TransportWillNeverDie!
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Кюстендил, Дупница
« Reply #43 on: 12.02.2019, 23:34:21 »
Имам детски спомени от Кюстендил вероятно отпреди 2005 г. По ул. „Цар Борис I“ бивша „Х. Аничкин“ минаваше единицата до Слокощица с Кароси.
SOFIATRANSPORT транспортна база данни - Най-подробната галерия и база данни за возилата в София
Защото транспортът е нашата страст, която трябва да съхраним заедно!


Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13196
    • View Profile
    • Email
Re: Кюстендил, Дупница
« Reply #44 on: 12.02.2019, 23:47:49 »
Аз пък си спомням как като ученици с няколко съученика един ден лятната ваканция решихме да се разходим до там и имаше съчленени Кароси, даже се повозихме. Това да е било някъде 2001 или 2002-ра година хммм...или пък да беше 2000-та. На отиване бързия влак го теглеше 7-мак. Нито помня по коя линия са били нито нищо, но си ги спомням по централния им булевард, където спирките са обособени по особен начин в отделно платно. Там където започват стълбите за Хисарлъка. Тогава ме впечатлиха, че има съчленени Кароси. Също си спомням и Чавдар Авиа на който буквите бяха така подредени че вместо Чавдар пишеше Чавдарче.

По-късно съчленени Кароси се появиха и в Горна оряховица и в Пловдив. Вероятно всичките са внасяни втора употреба.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10959
  • #TransportWillNeverDie!
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Кюстендил, Дупница
« Reply #45 on: 13.02.2019, 09:01:34 »
Обособените платна са на последната спирка на пазара. Там сега е доста пусто. За съжаление явно прецениха, че няма нужда от особен градски транспорт в Кюстендили постепенно го ликвидираха почти напълно, но преди 2005 г. си имаше нормални автобуси. Единственото лошо е че аз не съм се навъртал особено около пазара и не си спомням кои линии и с какви автобуси спираха там. Като казваш за съчленени Кароси и ме хваща яд, че не си ги спомням, но поне соловите ги помня идеално.
« Last Edit: 13.02.2019, 09:12:00 by AGENT 006 »
SOFIATRANSPORT транспортна база данни - Най-подробната галерия и база данни за возилата в София
Защото транспортът е нашата страст, която трябва да съхраним заедно!


Offline dj_the_bus

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2273
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: Кюстендил, Дупница
« Reply #46 on: 13.02.2019, 11:50:42 »
В Кюстендил по едно време имаше едни странно направени Чавдар-Авия, предполагам в Кента. Идейно бяха направени с две автоматични врати, като основния дизайн на външнен вид беше запазен. Вратичките бяха двукрили и бяха стил 11М4. Така и не съм намирал снимани такива изчадия. Но беше идейно оползотворяване на машините.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3224
    • View Profile
    • Email
Re: Кюстендил, Дупница
« Reply #47 on: 13.02.2019, 19:05:35 »
В Кюстендил още от време оно имаше само две чисто градски автобусни линии - 5 и 6, като шестицата обикаляше по часовниковата стрелка, а петицата - обратно. И двете минаваха през гарата, през цитираното местенце и през жк-тата. Обслужваха се с единични жълти швепсове В13-20, доста начесто, в последствие по трасетата им отчасти изникнаха тролейбусни стълбове, но....Всички останали линии с градска номерация - имаше 11, 18 и много други, стигаха на изток до Ръждавица, а на запад - до Гюешево, обслужвайки и града. Дори на спирката срещу гарата поне до 2006-та имаше запазени спиркознаци с шапка, жълти, като старите софийски, с идентични списъци със спирките. Тези рейсове не тръгваха от автогарата, а минаваха през града,  някои през гарата, някои през въпросното централно място. Имаше и селски линии с градска номерация, които тръгваха от автогарата - примерно 11 беше до Згурово. Всичките тези, и двата вида, бяха с по-стари Икаруси, с бели дръжки, и с нови съчленени Чавдари.  До Гюешево малко след Кюстендил имаше пост на милицията и гранични войски, съответно за там трябваше открит лист.
Когато ходих последно през 2006-та и 2007-а, градските линии отдавна бяха спрени, движеха се само селските с градски номера. От "обособените" платна тръгваха градски бяло-червени Кароси (съчленени не съм видял), нископодови бяло-сини МАН-ове с три врати, а от гарата/автогарата - малки жълти Авии и Мерцедеси 0 305. После не знам...
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10959
  • #TransportWillNeverDie!
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Кюстендил, Дупница
« Reply #48 on: 13.02.2019, 22:29:24 »
Намерих една интересна статия, по която може да се създаде представа какви горе долу са маршрутите, а и снимката от Каросата на пазара е ценна.
SOFIATRANSPORT транспортна база данни - Най-подробната галерия и база данни за возилата в София
Защото транспортът е нашата страст, която трябва да съхраним заедно!


Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13196
    • View Profile
    • Email
Re: Кюстендил, Дупница
« Reply #49 on: 13.02.2019, 22:36:59 »
Това е от сравнително скоро, от септември 2018-та значи може все още да се движат тези Кароси. 2017-та имаше в Дупница, може и там още да има. За съчленените нямам идея какво е станало с тях, някой ако има път натам може да мине през ДАП-а да види дали има останало нещо интересно.

А пък Каросата като че ли беше най-готиния и стилен соц-автобус навремето. Тих, с мека возия, топъл с добро отопление, с изнасящи се добре уплътнени врати. Съчления пък със задноразположен двигател и автоматични скорости. Явно Каросата е била перлата на соц-блока. Из провинцията ги имаше много и почти навсякъде, в София само няколко бройки, но по едно време си спомням такива по линията София-Самоков.
« Last Edit: 13.02.2019, 22:39:31 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10959
  • #TransportWillNeverDie!
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Кюстендил, Дупница
« Reply #50 on: 13.02.2019, 22:39:35 »
Снимката е извадена някъде от нафталина, но може и да се движат още някъде, не е съвсем изключено.
SOFIATRANSPORT транспортна база данни - Най-подробната галерия и база данни за возилата в София
Защото транспортът е нашата страст, която трябва да съхраним заедно!


Offline abs111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2994
    • View Profile
Re: Кюстендил, Дупница
« Reply #51 on: 14.02.2019, 12:04:21 »
Освен с градски ДАП-а разполагаше и с междуградкия модел.Някъде около 2007 помня едно свое пътуване от Овча Купел до Кюстендил с такъв.

Offline pesho

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 796
    • View Profile
    • Email
Re: Кюстендил, Дупница
« Reply #52 on: 04.07.2019, 17:32:46 »
Мисля,че това е правилната тема.Някой да знае нещо по въпроса?
За развитието на общински градски транспорт в Русе и изгонването на частните фирми!!!

Offline Sixkiller

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2287
    • View Profile
Re: Кюстендил, Дупница
« Reply #53 on: 05.07.2019, 05:34:24 »
Усвояват средства по ИГТ. Преди около година-две имаше конкурс за градските автобусни линии, който беше спечелен от частните превозвачи. В момента създават нова общинска фирма, купуват няколко автобуса за специално създадена нова линия и създават сервизна база за тях. От цялата работа може би най-съществено и полезно за жителите на Дупница ще бъде наличието на електронни указатели по спирките, от които да разбират след колко време ще дойде следващият автобус (даже и тези на частниците).
Конските сили са скоростта, с която ще удариш бордюра, а нютон-метри (Nm) са разстоянието на което ще го преместиш 8)

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3133
    • View Profile
Re: Кюстендил, Дупница
« Reply #54 on: 05.07.2019, 10:00:05 »
Дупница е една особена територия, която има нужда от градски транспорт и голям затвор.

Изпратено от моят DRA-L21 с помощта на Tapatalk


Offline TheBulgarianRail

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 867
  • Любител на Икарус, ЗиУ (Тролза) и Шкода
    • View Profile
    • Email
Re: Кюстендил, Дупница
« Reply #55 on: 26.12.2019, 19:56:24 »
Малко снимки на градския транспорт в Дупница от днес.
Фиат-Ивеко


Мерцедес 811D

Някакво интересно Фиатче



Мерцедес 0614D

Неоплан

Всяко мнение е важно, независимо кой го изразява.

YouTube канал:
https://www.youtube.com/c/TheBulgarianRail

Offline mchour

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 8
    • View Profile
Re: Кюстендил, Дупница
« Reply #56 on: 30.12.2019, 17:06:33 »
It go some buses Karosa or Mercedes-Benz O305 in Дупница or Кюстендил?

Offline mitakis

  • над нещата
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3569
    • View Profile
Re: Кюстендил, Дупница
« Reply #57 on: 30.12.2019, 19:49:28 »
No, you couldn't find Karosa anywhere in Bulgaria.

There is one O305 still running in Kiustendil as school bus twice a day.
Kjoestendil 2019 (Bulgaria) by Jon Hoogendijk, on Flickr

Списък на подвижния състав в София
И ако нещо в живота би имало смисъл,
то е да бъдем добри с околните
и да живеем сякаш можем и повече.

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4163
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Кюстендил, Дупница
« Reply #58 on: 31.12.2019, 09:24:33 »
A couple of weeks ago I saw a seemingly abandoned Karosa bus tucked between residential blocks at 46 Strahil Voyvoda street in Dupnitsa.

Offline Magirus deutz

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2822
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Кюстендил, Дупница
« Reply #59 on: 18.02.2020, 22:23:16 »
Чавдар м65 в Кюстендил, 60 - те години:

Източник