Кампания: Подкрепете запазването на тролейбусната история на България
Офф: Сори, ама нямам регистрация в youtube за да питам, но някой знае ли как се казва музикалното изпълнение от клипчето
От Белград за Румъния се минава през Панчевския мост в Белград, единствено за Източна Сърбия (Зайчар, Княжевац, Неготин) е важен Дунав мост 2 за връзка с Румъния
Брюксел ще финансира Дунав мост 2 до края на 2012 г.ЕК удължи срока за обекта, въпреки че София и Букурещ забавиха проектаВъпреки че България и Румъния закъсняват с над 18 месеца, Европейската комисия (ЕК) удължи финансирането на проекта за изграждането на „Дунав мост 2“ до края на 2012 г. Уведомление за удължаване на финансирането е изпратено днес от ЕК в Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията (МТИТС). Проектът трябваше да е готов до края на 2010 г. Той се финансира от предприсъединителната програма ИСПА, чийто срок на действие изтече още тогава.Забавянето идва от законодателните органи в Букурещ и от липсата на синхрон между министерствата в София. Преди година премиерите на България и на Румъния Бойко Борисов и Емил Бок изпратиха съвместно писмо за удължаване на финансирането. Властите на двете държави обаче в продължение на месеци се обвиняваха една друга и накрая решиха, че вината за забавянето е на изпълнителя – испанската компания FCC Construccion.Министърът по управление на европейските фондове Томислав Дончев наскоро призна за сериозните проблеми в проекта по вина на държавата. Дончев обясни, че забавянето при издаване на разрешителното за концесия на инертни материали на изпълнителя бе заради липса на синхрон между министерствата на енергетиката, регионалното развитие и транспорта. На свой ред испанската компания изпълнител поиска да й бъдат платени около 90 млн. лв. повече средства заради допълнителните разходи за транспортиране на строителните материали от по-отдалечените от площадката райони. Очаква се транспортното министерство да признае между 45 и 50 млн. лв. допълнителни разходи заради това.Към днешна дата са изпълнени 64% от строително-монтажните работи по моста. Платени са над 80% от договорената сума за изпълнено строителство. По другия договор – за изграждане на прилежащата инфраструктура, са изпълнени 58% от строителните дейности, а разплатените средства са над 60% от договорената сума, казаха днес от транспортното министерство. Основният проблем на изпълнителя, свързан с осигуряването на необходимите количества материал за насипи, също вече е разрешен. Официалното разрешение на концесията за добив на строителни материали беше дадено с решение на Министерски съвет, а изкопните работи започнаха на 24 юни, казаха още от ведомството на министър Ивайло Московски.
Властите на двете държави обаче в продължение на месеци се обвиняваха една друга и накрая решиха, че вината за забавянето е на изпълнителя – испанската компания FCC Construccion.
Дунав мост 2 оскъпен с 27 млн. евроNews.dir.bg - 27 Октомври 2011, 12:56Строежът на Дунав мост 2 ще струва 27 млн. евро повече от тръжната цена, с която испанска фирма спечели поръчката преди близо 5 години. Това съобщи във Видин министърът на транспорта Ивайло Московски, цитиран от БНТ. Той уточни, че срокът за завършване на съоръжението повече няма да бъде удължаван и Дунав мост 2 трябва да заработи до края на 2012 година. Отдавна се говореше за оскъпяването на най-големия инфраструктурен проект в България - моста при Видин - Калафат, но едва сега стана ясно, че цената ще е близо 30 на сто по- висока от записаната в договора 100 млн. евро. "В момента след оценката на инженера, която вече е готова, ще запачнем преговори за т.н. вариация, която е всъщност допълнителното оскъпяване на моста, съобщи Московски. Същността й е смяната на пилоните на моста от стоманени в стомано-бетонни. Тази сума ще бъде платена от резерва, който има във финансовия меморандум на проекта - така че няма да бъде ощетен бюджетът, допълни той. Няма забавени плащания към строителя на хидросъоръжението - уточни министърът. Започва изграждането на структурата за съвместно управление на моста между България и Румъния. Московски обясни, че вече текат предпроектни проучвания за бързоскоростния четирилентов път Видин - Ботевград. Tехническият проект ще е готов до края на 2013 година, а целта е веднага да започне финансиране на строителството с влизането в новия планов период на ЕС, където за пътната връзка са заложени 330 млн. евро.
Дунав мост 2 ще е готов през ноември- 25 януари 2012, 13:38Дунав мост 2 ще бъде завършен до ноември, а жп линията Пловдив-Свиленград чака финансиране от европейските фондове.Всички проекти, които се финансират по европейската програма ИСПА в сектор транспорт ще бъдат завършени до края на годината. Това стана ясно от отчета на Министерството на транспорта, предаде БГНЕС.По проекта за изграждане на Дунав мост 2 са изпълнени 72% от строително-монтажните работи. Разплатените средства са в размер на 90,8 млн. евро (86% от договорната сума). По втория договор - за изграждане на прилежащата инфраструктура, са изпълнени 87% от строителните дейности, а разплатените средства са в размер на 48 млн. евро (77% от договорната сума). Очаква се проектът да приключи до края на месец ноември 2012 г.Значителен е напредъкът и по жп проекта Пловдив-Свиленград. В края на месец декември на миналата година беше подписан Акт № 15 за двата лота (Крумово-Първомай и Първомай-Димитровград). Към момента физическото им изпълнение е завършено изцяло. Разплатените средства по Лот 1 са в размер на 93,6 млн. евро, което представлява 94% финансово изпълнение на договора, а по Лот 2 – 61,8 млн. евро, или 91% финансово изпълнение. Останалата част от трасето по направлението Пловдив – Свиленград ще бъде финансирано по Оперативна програма "Транспорт", като вече има подписани договори за изпълнение. Според плановете на МТ до 2014 г. трасето трябва да бъде завършено и тогава пътуването между Пловдив и Бургас ще отнема около час и 15 минути. Като успех бе отчетено и завършването и пускането в експлоатация на Автомагистрала "Люлин".С пари на ИСПА към края на 2011 г. са изградени 20 км магистрала, 18 пътни мостове, 3 тунела, 3 пътни възела, 5 подлеза, 11 подпорни стени, 15 укрепителни стени, 32 водостока, 47 км единична железопътна линия, 20 км двойна железопътна линия, 85 км контактна мрежа, 2 тягови подстанции, 13 железопътни подлеза и 13 железопътни надлеза.
Ама и тия пуснаха МАГЛЕВ до Бургас
Дано и качеството на строителството обаче не е като на АМ Люлин...