Благуне ти знаеш много добре, че всеки еврокоридор включва и жп трасе.
Никъде не е казано, че жп и шосейното трасе трябва да са плътно едно до друго. Справка - през Швейцария има чисто жп и чисто шосейни тунели, да не ги изброявам сега, в момента се изгражда най-големият жп тунел. В Румъния след Силистра има жп-мост над Дунава при Черна вода и шосеен - при Джорджени-Хърсово, В Сърбия също шосейният и жп-мостът край Нови сад са отделни и т.н.
Както и при нас в Балкана: Витиня/Искърско дефиле, Шипка/Кръстец.
Пък що се отнася до жп и шосейният транспорт, ето не "някаква си моя представа за нещата", а тази на Евростат: През 2006 г. 73 (СЕДЕМДЕСЕТ И ТРИ !) % от товарите са минали по шосета, 17% - по жп и 10% - по вътрешни водни канали+петролопроводи - чети ето
тук. Единствено в Естония и Литва жп-то води.
Както се досещаш, при пътническите предимството на шосетата е много по-голямо.
За жп трасетата са се водили войни (Руско-японската 1905), изтребвали са се цели народи (индианците), но не сега.