Author Topic: Guleryuz Cobra GD-272 LF (6101-6105/6113-6138)  (Read 149157 times)

Offline x3m

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1653
    • ICQ Messenger - 319415660
    • View Profile
    • Спирка.org
    • Email
Автобусите Кобра
« Reply #20 on: 20.05.2008, 22:51:28 »
Обещавам ти, ме №6032 никога няма да видиш....

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Автобусите Кобра
« Reply #21 on: 06.06.2008, 21:00:51 »
Кобрите са различни видове. Някои са със скосени прозорци отзад, някои не, някои са с тапицирани седалки, други с пластмасови, някои дори имат масички на седалките. На 6128 пък вече му е увиснал един гумен уплътнител отзад. Иначе някои горе-долу биват ама...
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline mitakis

  • над нещата
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4193
    • View Profile
Автобусите Кобра
« Reply #22 on: 06.06.2008, 22:17:16 »
По мои наблюдения само 6129 е по-различен от другите. Само той е с тапицирани седалки. Майче само той е със скосен прозорец отзад. Всички имат масички. За телевизора, озвучението в салона, камерите над 2-ра и 3-та врата не знам дали всички ги имат.
Трудно е да направиш нещо както трябва, вместо как да е.

Offline T1000

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2002
  • Ferrari S.p.A.
    • View Profile
    • www.diecast-utopia.com
Автобусите Кобра
« Reply #23 on: 08.07.2008, 14:30:12 »
Нещо почти цял ден вече въпросните кобри шетат насам-натам из квартала, като вече няколко тръгнаха към центъра. Обикновено по 2-3 заедно, а вече и няколко сами. За съжаление нито една няма табела или нещо друго указващо на линия ли отива и коя...
I'll be back®

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Автобусите Кобра
« Reply #24 on: 08.07.2008, 20:22:21 »
Quote from: T1000
Нещо почти цял ден вече въпросните кобри шетат насам-натам из квартала, като вече няколко тръгнаха към центъра. Обикновено по 2-3 заедно, а вече и няколко сами. За съжаление нито една няма табела или нещо друго указващо на линия ли отива и коя...
150... И уточни какво имаш предвид, че нищо не ти се разбира

Offline mitakis

  • над нещата
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4193
    • View Profile
Автобусите Кобра
« Reply #25 on: 08.07.2008, 23:41:12 »
Явно вече не гарират на Резбарска( нали там беше  ). А къде е гаражът на Ивкони
П.П. 6102 и 6104, чат-пат и 6103 се състезават кой ще се повреди повече пъти  .
« Last Edit: 08.07.2008, 23:47:00 by mitakakutina »
Трудно е да направиш нещо както трябва, вместо как да е.

Offline vasko456

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3937
    • View Profile
Автобусите Кобра
« Reply #26 on: 09.07.2008, 00:12:36 »
Има няколко БМЦ-та от 73 и няколко Кобри, които гарират в Хаджи Димитър - ул. Резбарска.
Гаража не Юнион е точно след сградата на Мерцедес в Хаджи Димитър пак на ул. Резбарска.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусите Кобра
« Reply #27 on: 24.07.2008, 22:42:19 »
Хехееее, днес като пътувах с една Кобра по А74, към Гоце Делчев ми направи впеатление, че в стените под прозорците е направено като подлакътници, които подлакътници имат подгряване-прокарана е една дълга тръба, по която минава топла вода от двигателя и подгрява подлакътниците под прозорците, като се облегнеш зимата да ти е топло. А вторият път седнах най-отзад-то са 4 стъпала докато се качиш до седалките, и тавана ти идва много ниско. Даже си има и отваряща се преграда да не излетиш напред. А пък 3-та врата беше излезнала от релсата, единият уплътнител на най-задното стъкло пък висеше :D
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline mitakis

  • над нещата
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4193
    • View Profile
Re: Автобусите Кобра
« Reply #28 on: 24.07.2008, 23:14:32 »
»Чудя се и аз тая тръба за какво е, ама на дали е прокарана за подлакътник :). Отзад си е ниско- ако си над 170-175см ти е тясно като сядаш(е- и двуметрови се сместват), но по-добре да ги има тия 4 седалки.
»Забелязвам няколко пъти, че камерата при 3та врата работи.
»6103 вече е тунингован- отваря се само едното крило на 1ва врата.
»Няколко кобри са се сдобили с рекламни лепенки "Hypo Group Alpe Adria leasing"

»»» Който има опит с двете, може ли да каже коя от турските кочини е по-хубава- Cobra или BMC250SLF?
Трудно е да направиш нещо както трябва, вместо как да е.

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3804
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусите Кобра
« Reply #29 on: 25.07.2008, 21:32:35 »
 Аз викам, че просто са покрили тръбата да не стои гола, че няма откъде другаде да я прокарат :D
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусите Кобра
« Reply #30 on: 26.07.2008, 22:40:11 »
Ми с Кобра нямам много опит, 74 го ползвам сравнително рядко, въпреки че напоследък повечето автобуси на линия по 74 са Кобра. Може и само да е прикрита тая тръба, ама добре се е получило, щото особено зимата като се облегнеш да ти е топло. Ми горе-долу биват Кобрите, двигателя е на МАН с цели 280 коня-хем са единични а пък са с по-мощен двигател от съчленените МАН 262. Салона е широк, обаче отзад нещо не са го измислили много добре-цели 4 стъпала докато се завреш отзад да седнеш. Готини са масичките на седалките.
Ама иначе честно казато от евтините автобуси-Конекто, ВМС, Кобра според мен са горе-долу на едно ниво. Като за без пари горе-долу биват да искарат няколко години.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Автобусите Кобра
« Reply #31 on: 27.07.2008, 00:11:31 »
След серия ремонти по Дупница, Омуртаг и други такива места, едва ли нещо ще им попречи да изкарат и колкото Икарус или 0305-ица...

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусите Кобра
« Reply #32 on: 27.07.2008, 00:58:27 »
След серия ремонти по Дупница, Омуртаг и други такива места, едва ли нещо ще им попречи да изкарат и колкото Икарус или 0305-ица...
Съчнявам се. Тия евтините автобуси са някакъв олекотен и по-опростен тип конструкции. БМЦ-тата на 3-тата година почнаха да късат греди, между 1-ва и 2-ра врата, почнаха да че чупят мостове дори. Някъде беше сложена такава снимка, аз съм виждал на няколко пъти на БМЦ на Еридантранс. Прочетете в някой учебник по каросерии или поразпитайте да ви стане по-ясно за различните типове каросерии.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline vasko456

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3937
    • View Profile
Re: Автобусите Кобра
« Reply #33 on: 27.07.2008, 01:11:33 »
В никакъв случай няма да надминат или поне да достигнат живота на Икаруса.

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Автобусите Кобра
« Reply #34 on: 27.07.2008, 01:13:17 »
Quote
СъМнявам се. Тия евтините автобуси са някакъв олекотен и по-опростен тип конструкции. БМЦ-тата на 3-тата година почнаха да късат греди, между 1-ва и 2-ра врата, почнаха да че чупят мостове дори. Някъде беше сложена такава снимка, аз съм виждал на няколко пъти на БМЦ на Еридантранс. Прочетете в някой учебник по каросерии или поразпитайте да ви стане по-ясно за различните типове каросерии.

Отново изопачаваш нещата. О305/Г и особено Хюлиез не късат ли и те каросерии, нищо че са минавали няколко десетки ремонти точно за ходова част и шаси? Пример за турски боклук са О345Г, които след някой друг месец ще чукнат 10 години с напълно здрави шасита, ходова част при никаквата поддръжка, която търпят. БМЦ-тата поскъсаха греди защото не са предвидени за натоварването на 306 и 604. В началото на историята на тези автобуси в София бяха подложени на зверско натоварване. Не ги оправдавам, за мен всичко, което се движи в София и е различно от Мерцедес и МАН е боклук.

Темата е за Кобра и с това предлагам да се дискутира по същество

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусите Кобра
« Reply #35 on: 27.07.2008, 10:41:02 »
Мерцедесите О 305 Г и Хюлиезите все пак са на 30 години, а не на 10 или на 3-4, и както писахме има някои без нито един ОР на шаси, а само със сменяни плоскости и седалки и пребоядисани в Дупница. Някои почнаха да късат шасита на 25 годишна възраст и тогава минаха ремонт, а да не забравяме че има и такива без нито един ОР или само с един.
За здравото шаси на О 345 Г- не забравяй все пак че е правен по Хюлиез, нормално щом Хюлиезите са здрави и другите да са здрави ако са ползвали едно и също шаси.То всъщност при О 305 Г и ако щете и О 345 Г не се късат ей така баш греди, ами по-скоро заварките и свръските между отделинте греди.
И наистина темата е за Кобрите, може да се направи тема за автобусните каросерии и рами, ако искате.

Та колко различни вида Кобри има в София след като дойдоха още бройки? И разликите май са само в седалките, екстрите вътре и в скосените стъкла отзад.
« Last Edit: 27.07.2008, 10:46:38 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3804
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусите Кобра
« Reply #36 on: 27.07.2008, 11:26:57 »
 Иво искаш ли да ти кажа едно нещо. В днешно време на никой не му пука колко тона заварки или желязо има в един автобус. Той се прави да изкара 5 години(колкото е лизинга) и на петата година се взима новият модел, независимо дали е на концесия или не. А това да подържаш изкуствено живота на някоя гробница повече от 30 години, защото те кефи или нямаш пари за друго е смешно.
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Автобусите Кобра
« Reply #37 on: 27.07.2008, 12:25:19 »
Освен това под ОР нямам предвид само Дупница и Омуртаг, преди да дойдат тук тия автобуси са минали още по няколко ОР-та в нормални АРЗ-та. Така че не ми говори, че има автобуси без ОР, това че тук не са минавали не значи нищо.

Offline x3m

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1653
    • ICQ Messenger - 319415660
    • View Profile
    • Спирка.org
    • Email
Re: Автобусите Кобра
« Reply #38 on: 27.07.2008, 19:08:12 »
Най-хубавите ремонти правеха в АРЗ Искър и в Бургас. В последния се роди пионерски освояването на стъклопластовите изляти седалки в 0 305-иците, в последствие така популярно навсякъде - трамави, тролеи и над 70% от старите автобуси. Голяма простотия.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Автобусите Кобра
« Reply #39 on: 27.07.2008, 20:07:54 »
Освен това под ОР нямам предвид само Дупница и Омуртаг, преди да дойдат тук тия автобуси са минали още по няколко ОР-та в нормални АРЗ-та. Така че не ми говори, че има автобуси без ОР, това че тук не са минавали не значи нищо.
Както писахме, не всички са минавали ОР преди да дойдат у нас. Някъде из темите ако не се лъжа даже писахме, кои точно партиди са ремонтирани преди да дойдат. А пък то много лесно може да се познае дали така си е бил фабрично или е след ОР. Пак казвам, ако щете вярвайтне но все още има такива, които нямат НИТО един ОР. Из провинцията също има. Да не говорим, че О 405 Г също има на възраст над 20 години без нито един ОР и си изглеждат супер. Ситарота също има на 10 години без ОР.

Иначе на 6117 вече не му работят блокировките на вратите, даже шофьора си беше отворил 1-ва врата в движение. И камерите не работят, на дисплея не се виждаше нищо, плазменият дисплей в салона пък беше сгънат. Иначе ме кефи как е направено в махагон отпред, имат аудиоуредба и ДВД.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР