Днес отново се реших да ида до Горна Оряховица, понеже желанието ми да се кача на Кароса за първи път от 1998 г. насам надделя над мен. Платих 1 лев за билета, но някакси си струваше. Бях разочарован единствено от краткия маршрут, който беше взет за около 15 минути, и то без дори шофьорът да бърза. Да кажа, че автобусът е запазен, би било преувеличено, но можеше и да е доста по-зле сякаш. Убедих се защо Кароса е била една от най-реномираните марки в СИВ едно време - полегналите полицаи ги вземаше доста меко и като цяло возията ѝ не е зле, макар и да поскръцва и да потраква. Определено превъзхожда Икарусите по возия. Третата врата така и не се отвори нито веднъж, та сигурно е била развалена. Интересно е, че плоскостите по стените са тапицирани. Ако изключим грозните седалки, бих казал, че за соц автобус от 80-те салонът е доста добре направен и не чак толкова спартански.
Май като цяло в града са останали само две Кароси в движение - тази и другата, която снимах във вторник. Тя ми се вижда по-запазена, днес беше 3-ка за Долна Оряховица, тъй че явно ги въртят. Да можеше да ги пускат и по 10-ката от време на време, нямаше да е зле. Помня, че преди две години сутрин пускаха една туристическа; тези двете са градски, но и титулярните Исузута по 10-ката от страна на "Янтра" също са, тъй че понякога, като нуждата от голям автобус стане крещяща, биха могли да бъдат полезни. Сигурно единствената причина да не ги пускат до Търново е липса на доверие в състоянието им да идат до толкова далечна дестинация.
Видях и още автобуси на "Турбо", пръснати из града. Да не би да нямат гараж и да нощуват близо до домовете на шофьорите си, както ставаше доскоро с автобусите на "Бургасволан" в Бургас?