Това няма значение. Например село Голяновци е в община Костинброд - намира се на километър от града, но до него ходи автобус 31.
Въпросът в случая е в това, населеното място към къде гравитира повече и възможността за поделянето на квоти между съседни общини за междуселищни превози.
Незаинтересоваността на Столична община за населените места, които гравитират около нея е пословична. Ще илюстрирам с конкретния пример - на шосето за Мрамор имаме четири села - Мрамор, Житен, Голяновци и Драговищица. Вместо да има една редовна автобусна линия от Драговищица до Обеля имаме следната ситуация, която вече се бетонира, заради поредната скандално-корупционна концесия, която направиха на линиите в Северна София:
- село Драговищица, община Костинброд - около 1000 души население и множество вили на софиянци - кучета ги яли. Транспорт - йок! Хората се оправят сами. Най-често ходят пеша до Голяновци, където хващат автобус 31;
- село Голяновци, община Костинброд - около 550 души население - за разлика от двойно по-голямото село Драговищица, които нямат автобус, това село има - автобус 31, който в делник в пик е на 15-20 минути, а през деня в предпразник/празник - 30-40 минути...
- село Житен, Столична община - около 600 души население и множество къщи на софиянци. Обслужва се от линия 31 като през селото минава и междугалактическата линия 28, която тръгва от село Мрамор и завършва в село Локорско, за връзка на населените места в район Нови Искър с районната администрация в Нови Искър.
- село Мрамор, Столична община - над 2000 души население и множество къщи на софиянци + индустриална зона с няколко производствени предприятия, същото обслужване като село Житен - с автобуси 31 и 28, но тук се появява и автобус 30 събрал вече хората от Балша (около 700 д. население) и Доброславци (над 1000 д. население), който в делник в пик е на 30 минути, а празник - на 40-45 минути.
Логичният въпрос е - защо Столична община се е договорила с община Костинброд да обслужва село Голяновци, а за двойно по-голямото село Драговищица - не се е, при все, че може да се ползва квотата за междуселищни превози между двете общини, а и ще има по-голяма сметка, тъй като живеят двойно повече хора.
Абсолютно логично е да има една крайградска линия, която да обслужва всичките села по пътя (около 2150 д. без Мрамор), независимо къде минава административната граница, с адекватно разписание, с курс около 78 минути, с разстановка 4-3-4-2 делник и 3-3-3-2 празник и друга линия, която да обслужва другите села (над 1700 д. без Мрамор) - Доброславци и Балша, която и в момента е с курс от около 78 минути, но колите също трябва да се променят на 4-3-4-2 делник и 3-3-3-2 празник и да се синхронизира с другата, така че в пик от голямото село Мрамор да има обслужване на двойно по-кратък интервал.
Та с в.з. Ярема случаят е същия. Двете неефективни дестинации - Плана и Ярема могат да се комбинират, за да станат заедно по-ефективни и да правят връзка с 69 на Царева махала. Ако Столична община пожелае, може да го направи.