Author Topic: в.з. Ярема  (Read 41700 times)

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1491
    • View Profile
Re: в.з. Ярема
« Reply #40 on: 01.01.2017, 19:54:04 »
Вилна зона Ярема е в Софийска област, не е в София-град и вероятно това е една от причините да няма редовна автобусна линия. Ярема е в землището на с. Ковачевци - Самоковско.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7048
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: в.з. Ярема
« Reply #41 on: 01.01.2017, 21:45:39 »
Това няма значение. Например село Голяновци е в община Костинброд - намира се на километър от града, но до него ходи автобус 31.
Въпросът в случая е в това, населеното място към къде гравитира повече и възможността за поделянето на квоти между съседни общини за междуселищни превози.
Незаинтересоваността на Столична община за населените места, които гравитират около нея е пословична. Ще илюстрирам с конкретния пример - на шосето за Мрамор имаме четири села - Мрамор, Житен, Голяновци и Драговищица. Вместо да има една редовна автобусна линия от Драговищица до Обеля имаме следната ситуация, която вече се бетонира, заради поредната скандално-корупционна концесия, която направиха на линиите в Северна София:
- село Драговищица, община Костинброд - около 1000 души население и множество вили на софиянци - кучета ги яли. Транспорт - йок! Хората се оправят сами. Най-често ходят пеша до Голяновци, където хващат автобус 31;
- село Голяновци, община Костинброд - около 550 души население - за разлика от двойно по-голямото село Драговищица, които нямат автобус, това село има - автобус 31, който в делник в пик е на 15-20 минути, а през деня в предпразник/празник - 30-40 минути...
- село Житен, Столична община - около 600 души население и множество къщи на софиянци. Обслужва се от линия 31 като през селото минава и междугалактическата линия 28, която тръгва от село Мрамор и завършва в село Локорско, за връзка на населените места в район Нови Искър с районната администрация в Нови Искър.
- село Мрамор, Столична община - над 2000 души население и множество къщи на софиянци + индустриална зона с няколко производствени предприятия,  същото обслужване като село Житен - с автобуси 31 и 28, но тук се появява и автобус 30 събрал вече хората от Балша (около 700 д. население) и Доброславци (над 1000 д. население), който в делник в пик е на 30 минути, а празник - на 40-45 минути.

Логичният въпрос е - защо Столична община се е договорила с община Костинброд да обслужва село Голяновци, а за двойно по-голямото село Драговищица - не се е, при все, че може да се ползва квотата за междуселищни превози между двете общини, а и ще има по-голяма сметка, тъй като живеят двойно повече хора.
Абсолютно логично е да има една крайградска линия, която да обслужва всичките села по пътя (около 2150 д. без Мрамор), независимо къде минава административната граница, с адекватно разписание, с курс около 78 минути, с разстановка 4-3-4-2 делник и 3-3-3-2 празник  и друга линия, която да обслужва другите села (над 1700 д. без Мрамор)  - Доброславци и Балша, която и в момента е с курс от около 78 минути, но колите също трябва да се променят на 4-3-4-2 делник и 3-3-3-2 празник и да се синхронизира с другата, така че в пик от голямото село Мрамор да има обслужване на двойно по-кратък интервал.

Та с в.з. Ярема случаят е същия. Двете неефективни дестинации - Плана и Ярема могат да се комбинират, за да станат заедно по-ефективни и да правят връзка с 69 на Царева махала. Ако Столична община пожелае, може да го направи.
« Last Edit: 01.01.2017, 21:50:23 by viktorlc »
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: в.з. Ярема
« Reply #42 on: 01.01.2017, 23:03:57 »
А още по-големия въпрос е защо не са се договорили да обслужват и град Костинброд, като автобус да прави връзка с метростанция Ломско шосе и ще се пътува само 15-20 мин. Със сигурност линията ще е доста успешна, понеже много Софиянци живеят в Костинброд, има предприятия, индустриална зона. Същото важи и за БДЖ, с влак се пътува само 15-20 мин. до центъра на София а има само няколко влака на ден :blink:

В.з. Ярема мисля че си е към област София-Град, по-скоро точно на границата. Едно време как може да е имало а сега не може?

Може да се пробва обаче като 69(не знам сега тази година ли ще е) се върне към гараж Дружба да се движи до Ярема вместо до Белите брези.

А пък нищо не пречи да има автобуси и до Ярлово, и до Кладница и до други места обслужвани от ГТ но на по-висока цена. Така беше до преди 10-тина години и автобусите бяха все пълни и много хора ги ползваха. Как пък тогава можеше а сега не?
« Last Edit: 01.01.2017, 23:05:33 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline kristian40t097

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 988
    • View Profile
    • Email
Re: в.з. Ярема
« Reply #43 on: 02.01.2017, 01:18:37 »
На Ярлово им бяха спряли автобуса до София дори по едно време. Цената от 6 лева до там е безбожна като се има предвид, че от Ярема надолу гасят двигателя и са потенциални убийци, за да поизкраднат нафтата. Няма да бъде натоварен автобус чак до там на интервал по-малко от 2 часа, че дори и толкова. Но 3 курса сутрин и 3 вечер биха били полезни. Също така и за туристите, там маршрутите в планината са прекрасни. Елин Пелин също е дестинация, която би било много хубаво да бъде обслужвана от системата на ГТ на София. Автобуси има на 30 минути през Окръжна до София юг, също така има и до автогарата на Герена и все са пълни, а хората плащат по 2.50 при ТопТранс и 3 лева при БКТранс. Най-добрия вариант за цялата община е обособяване на 2 линии до София едната през Нови хан и една през Мусачево\Равно поле, както  е и сега и няколко линии от останалите села до Елин Пелин и от там прекачване на автобусите за София. Гарантирано ще бъдат ефективни тези линии, ако се движат със същата скорост като сегашните.
За трамвайния транспорт!!!!!

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: в.з. Ярема
« Reply #44 on: 02.01.2017, 14:18:24 »
Та с в.з. Ярема случаят е същия. Двете неефективни дестинации - Плана и Ярема могат да се комбинират, за да станат заедно по-ефективни и да правят връзка с 69 на Царева махала. Ако Столична община пожелае, може да го направи.
Би било много добре, стига разписанията да са синхронизирани с тези на А69. А сегашният пробег на А70 е толкова разточителен, че може и два автобуса да вървят от центъра на Железница към Ярема и Плана, за да правят връзка и с А98.
Разбира се, жителите на Плана ще вдигнат олелия за загубения пряк автобус до градО.
Специално за Ярлово, след като е в община Самоков, би могло тази община да се погрижи, като удължи линията Самоков-Ковачевци-Ярлово до Брезите. По този начин се свързва със софийската маршрутна схема. Поначало поради липсата на зони в крайградските линии на София удължаването на маршрутите товари финансово СО, още повече за села оттатък нейните граници. Нека отбележим, че при соца крайградските билети бяха с пъти по-скъпи от градските.
« Last Edit: 02.01.2017, 14:26:45 by blagun »

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: в.з. Ярема
« Reply #45 on: 29.09.2022, 14:45:15 »
Да отбележим в темата, че от 29.09.2022 10 курса в делнични и 8 курса в празнични дни на А69 са удължени до Ярема. На печелившите - честито.

Offline bonbon

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1989
    • View Profile
Re: в.з. Ярема
« Reply #46 on: 29.09.2022, 16:53:23 »
В удължения участък от маршрута се разкриват спирки:

двупосочна с кодове 6617 и 6620 „Махала Лъката“;
двупосочна с кодове 6636 и 6637 „Ваклинови кошари“;
двупосочна с кодове 6618 и 6619 „Природен парк Витоша“;
двупосочна с кодове 2759 и 2761 „Параклис Св.вмчк Мина;
с код 2760 „Местност Ярема“.



Online tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2190
    • View Profile
Re: в.з. Ярема
« Reply #47 on: 29.09.2022, 20:48:29 »
Ще допълня, че никога бившият 270 не е бил всеки ден с толкова много курсове.
The Grand Tour

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: в.з. Ярема
« Reply #48 on: 29.09.2022, 21:14:51 »
Ще допълня, че никога бившият 270 не е бил всеки ден с толкова много курсове.
Живеещите там са далеч повече.  При това - доста хора ка за постоянно. Очевидно профилът на автобусното обслужване не е излетен.
Като входно-изходен пункт за излети към Витоша не е много удобен - по-удобни са Железница и Ярлово.

Online tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2190
    • View Profile
Re: в.з. Ярема
« Reply #49 on: 29.09.2022, 21:23:00 »
Ярема е вилна зона не е село или квартал не е законно да се живее там. Няма как да имаш адресна регистрация там. Още повече е в община Самоков. Няма канализация дори нещастният трафопост не е сменен от 40 години.
The Grand Tour

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6228
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
Re: в.з. Ярема
« Reply #50 on: 29.09.2022, 21:26:05 »
Ще допълня, че никога бившият 270 не е бил всеки ден с толкова много курсове.

Беше с два курса на ден. Близо 90 минути престой имаше на Ярема, но това беше едно време. Сега е пълно с баровски къщи из Ярема, не знам какъв ще е пътникопотока. Когато се движеше 270 Спираше на Дървеница, Брезите и Ярема, На връщане беше същото, нещо като бърз автобус. За работа беше много сладка линия.
Спрете си просташките мнения !

Online tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2190
    • View Profile
Re: в.з. Ярема
« Reply #51 on: 29.09.2022, 21:29:14 »
В събота сутрин и неделя вечер беше претъпкан.
The Grand Tour

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6228
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
Re: в.з. Ярема
« Reply #52 on: 29.09.2022, 21:54:09 »
В събота сутрин и неделя вечер беше претъпкан.

Нито един път не съм работил на 270 с претъпкан автобус, от 1990 год. до закриването на линията, не помня вече коя година беше. Тогава си беше селска махала, мисля и строителство не беше разрешено, ако земята не е твоя. Места се раздаваха по времето на Живков за облагородяване по 2 стотинки на квадратен метър. В последствие хората си извадиха нотариални актове и започна лудо строителство.
Спрете си просташките мнения !

Online tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2190
    • View Profile
Re: в.з. Ярема
« Reply #53 on: 30.09.2022, 09:18:36 »
Като човек пътувал почти всяка събота и неделя с 270 винаги е била пълна сутрешният в 7:10 и в неделя вечер в 17:10 от Ярема. Имаше опашка и се чакаше ред. След много молби и писаници в началото на 9-те пуснаха още един курс в 8:30 в събота и в 19:00 в неделя.
The Grand Tour

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: в.з. Ярема
« Reply #54 on: 30.09.2022, 09:19:17 »
Васко, с Чавдарките ли работехте на 270? Интересно защо са го спряли, след като е бил пълен събота и неделя....Относно канализацията, то повечето "баровски" села около София нямат, включително Бояна, Драгалевци, Симеоново, Панчарево, Кокаляне, Горубляне....Всичко е със септични ями. А съвременните официални норми за проектиране на такива ями са толкова "напредничави", че ако си с такава, всеки месец трябва да викаш лайнянката, съответно да плащаш 250-300 лева. А моето село е на границата с Гърция, но е с канализация. То и в Гърция повечето села нямат канализация.
« Last Edit: 30.09.2022, 09:21:45 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6228
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
Re: в.з. Ярема
« Reply #55 on: 30.09.2022, 09:40:03 »
И с Чавдарките, и с Икарусчетата, и отнова казвам,- никога на 270 не съм возил пълен автобус, на Брезите слизаха хора, и единици пътуваха за Ярема. А за канализацията, то се знае, може би повече от половината държава няма канализация. И това е поради мозъчната недостатъчност на управляващите.
Спрете си просташките мнения !

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: в.з. Ярема
« Reply #56 on: 30.09.2022, 11:59:43 »
Отделно съм чувал за 270, че са се купували отделни билети, като при излетните линии, съответно картите не са важали. През студентските ми години и след това имах приятелка в Железница (блъсна я кола и почина на място.....), след часовете и след работа ходех при нея основно с 98 или с автобуса за Ярлово (шофьорите ме познаваха и нямаше проблем), но вече беше изчезнал небезизвестния оранжево - бял Чавдар 130 от панаирите - 2700.
По рейс и по жена не се тича!

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: в.з. Ярема
« Reply #57 on: 30.09.2022, 12:32:01 »
Билетите даже до Бункера бяха различни и картите за ЦГМ не важаха.

1. Не е ли смислено, вместо късите курсове на А69 да кибичат на Царева ливада, за да се синхронизират с дългите до Ярема, част от тях да се насочат към Плана и А70 да се закрие?

2. Електронните табели оправени ли са и курсовете до Ярема показват ли надпис "Ярема"?
« Last Edit: 30.09.2022, 12:36:21 by blagun »

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: в.з. Ярема
« Reply #58 on: 30.09.2022, 13:01:59 »
Дано да са коректни табелите, защото често виждам А63 вечер с табели за Златните мостове, въпреки че е до Бялата чешма.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: в.з. Ярема
« Reply #59 on: 30.09.2022, 13:53:41 »
Късите курсове на 69 са прекалено много за Плана - в селото има под 100 души. :rolleyes: