Не съм съгласен. Доколкото знам, системите в Австрия и Германия са различни.
Добре, но и в двете държави не възнамеряват да правят кабинки за тол-такси. Всъщност кабинки в Австрия има, където те чарджат за допълнителни такси - тунели или просто планински проход. Може би жителите на Виена и другите селища в равнинната част са протестирали, че винетката им се оскъпява заради по-скъпата поддръжка на планинските пътища и затова са тези отклонения от чисто винетната система.
За разлика от тях, в Швейцария си плащаш годишна винетка и толкоз, нито франк повече (трансграничните тунели, като Сан Бернар не се броят). И невероятното е, че тази винетка е по-евтина от българската!
На другия полюс - системите с тол-кабинки се делят на 2 вида - отворени и затворени:
При затворените се регистрираш на някой от входовете в магистралната мрежа и плащаш на някой от изходите според разстоянието от вход i до изход j. Всички изходи са затворени. Така е в Сърбия, Хърватска, Италия и др. Няма начин да не платиш, даже и за малко разстояние.
При отворените има кабинки не на изходите, а на някои места по магистралата. Практикуват се обикновено за къси отсечки (примерно Милано-Комо в Италия, Любляна-Блед в Словения). Тази система е много досадна за някои магистрали във Франция (Лазурния бряг, Париж-Мец, Париж-Кале), където спираш през 20 км, за да плащаш много пъти по малки такси. Системата е донякъде изгодна за жителите на околния район, които познават месторазположението на кабинките и могат да минат метър (но те прецакват системата с дребни суми).