Author Topic: Дунав мост  (Read 23191 times)

Offline PeTT

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 152
    • View Profile
    • Български железници
    • Email
Re: Дунав мост
« Reply #20 on: 01.08.2009, 23:26:40 »
МЕДИЯПУЛ:

Бизнесът иска премахване на таксите на "Дунав мост" и магистрала Русе-Варна

31 Юли 2009

Българско-румънската търговско промишлена палата, която е със седалище в Русе, е връчила на вицепремиера и министър на финансите Симеон Дянков декларация, в която се иска премахването на таксите за преминаването по "Дунав мост" и изграждането на автомагистрала Шумен-Русе, съобщи председателят на камарата Александър Прокопиев, цитиран от БТА.

Според камарата таксите на "Дунав мост" са значителна пречка за свободното движение на стоки и хора между двете страни и за пълноценното развитие на икономическите връзки и на социалния обмен между България и Румъния. От друга страна, те са предпоставка за корупция, а приходите от тях не допринасят за по-доброто състояние на моста, се посочва в декларацията.

Автомагистралата Русе-Шумен-Варна ще осигури свързване на европейския транспортен коридор по река Дунав при Русе с международното летище и с пристанището във Варна, смятат в Българско-румънската палата.

В документа се припомня, че в Румъния е завършено изграждането на автомагистралата от Букурещ до "Дунав мост" и свързването на Букурещ и Варна с магистрала ще позволи развитието на интермодални превози и пренасочването на транспортни потоци от съседни държави към тези региони от страната.

http://mediapool.bg/show/?storyid=154983

Offline PeTT

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 152
    • View Profile
    • Български железници
    • Email
Re: Дунав мост
« Reply #21 on: 01.08.2009, 23:27:33 »
Има ли наистина магистрала между Букурещ и Дунав мост ?

шоп

  • Guest
Re: Дунав мост
« Reply #22 on: 02.08.2009, 06:43:06 »
Това с премахване на таксите няма как да стане. В Сащ се плаща тол такса за почти всеки мост, тунел и магистрала. От тези приходи се поддържат съоръженията. Като пример веднага мога да посоча моста Веризано, който свързва не две държави, не два щата, а два квартала на Ню Йорк- Бруклин със Стейтън Айлънд. Таксата за преминаване по него е $12 за леки коли и няма друга алтернатива.
Все някой трябва да плаща за поддръжката на Дунав мост, това ще стане най-добре чрез събирането на такса. Държавния бюджет е за други неща.

Offline freepigeon

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2230
    • View Profile
    • Email
Re: Дунав мост
« Reply #23 on: 02.08.2009, 16:02:20 »
Това с премахване на таксите няма как да стане. В Сащ се плаща тол такса за почти всеки мост, тунел и магистрала. От тези приходи се поддържат съоръженията. Като пример веднага мога да посоча моста Веризано, който свързва не две държави, не два щата, а два квартала на Ню Йорк- Бруклин със Стейтън Айлънд. Таксата за преминаване по него е $12 за леки коли и няма друга алтернатива.
Все някой трябва да плаща за поддръжката на Дунав мост, това ще стане най-добре чрез събирането на такса. Държавния бюджет е за други неща.

Напротив,това има как да стане и трябва да стане.Именно българската страна е по-заинтерсована това да стане час по-скоро-както се казва в репортажа това облекчава свободното движение на стоки и хора между две държави членки на Европейския съюз и между които през 2012 окончателно ще изчезне гранично пропускателния режим и ще се установи напълно свободен поток.

Недей да гледаш чак в щатите,техния капитализъм е странен и не е подчинен на същите закони и положение както европейският.Достатъчно е да се поинтересуваш какво става много по-близо-никъде в Европа я няма тая такса-аз лично съм минавал по моста свързващ Германия и Люксембург на река Мозел която е плавателна и съвместима с Дунав-единственото,което има там е една голяма табела с надпис "Добре дошли в Люксембург".Подобно за моста на австрийско-германската граница над Дунав.Никой нищо не си дрънчи.И не само там.Доколкото знам така ще бъде и с моста който строим във Видин-без такса.
Колкото до бюджета,ако не е за това,аз не знам за какво е-както сега се "поддържат" всички пътища в страната,така ще се поддържа и моста.Или по-скоро полу-моста.Щото тоя мост е малко на принципа много баби хилаво бебе...

Offline Vladislav

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 443
    • View Profile
    • Email
Re: Дунав мост
« Reply #24 on: 02.08.2009, 17:36:42 »
Не е вярно, че няма никъде в Европа такси! Всичко зависи от механизма на финансиране на строежа на дадения инфраструктурен обект. Където е привлечено частно финансиране, е нормално да има такси, с които строителят, осигурил финансирането, който извършва и поддръжката на съоръжението, си получава обратно парите и съответна печалба.

Но и аз мисля, че е смешно да се събират пари за това жалко, тясно и сглобено с нитове мостче от петдесетте години. Всъщност обаче не съм наясно каква е таксата, която събират там.
« Last Edit: 02.08.2009, 21:32:33 by Vladislav »

Offline Deian

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 306
    • View Profile
Re: Дунав мост
« Reply #25 on: 02.08.2009, 18:31:43 »

шоп

  • Guest
Re: Дунав мост
« Reply #26 on: 02.08.2009, 20:51:02 »
Това за Сащ го казвам, защото живея тук и се сблъсквам всеки ден с тези неща. Безплатен обяд няма. Това са прости икономически принципи. Държавния бюджет трябва да се насочи в посока отбрана, образование, култура и здравеопазване. Големите проекти трябва да са най-малко смесено финансиране. Въпреки, че живея в Сащ, това не ме прави по-малко критичен към тяхната система. Когато обаче видя неща, които са логични и добре функциониращи, нищо друго не мога да направя освен да се съглася. Една голяма част от инфраструктурните проекти тук- (мостове и магистрали) са реализирани в периода 1930-1960 под ръководството на Роберт Моузес. Начина на финансиране е бил предимно от събиране на тол такса. Най-дългия тунел- Батери Парк Тунел е реализиран благодарение на таксите от преминаващите коли по по-рано изградения мост- Трай-боро.

Целта ми не е да поучавам и давам уроци по история на инфраструктурните проекти в Сащ, а да изразя моето становище, което се състои в това, че тол таксата е най-бързия и сигурен начин за акумулиране на средства, които да бъдат използвани за бъдещи проекти. Кой ще контролира този процес обаче-това е най-важният въпрос?!
Мисле обаче, че трябва колите с Русенска регистрация и тези с румънска регистрация от съседния град да плащат преференциални -ниски цени за преминаване по моста. Така икономиките на двата съседни града и движението на хора и товари с цел подобряване на жизнения им стандарт няма да страдат.

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3819
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Re: Дунав мост
« Reply #27 on: 02.08.2009, 20:59:53 »
 Дори и ние да махнем таксата никой не може да накара румънците да го направят. А и те нямат интерес да улесняват товарните првози през наша територия, още повече товари идващи от пристанище Варна, което колкото и смешна и мизерна е конкуренция на Констанца.
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Re: Дунав мост
« Reply #28 on: 02.08.2009, 22:27:08 »
Не знам къде какви такси има, но след като има мостове БЕЗ такси, значи този вариант е приложим и при нас, стига д аима воля да се направи и от двете страни. Все пак мостът е строен по соц-време, а не е бил изграден от частни фирми, за да се искат такси като вид възвръщане на инвестицията и печалба от строежа. Мисля това е основното. Иначе причини могат винаги да се намерят защо да има такси. Като има винетки сега, прибират с епарите и какво се получава в замяна? Едно голямо нищо. Така че да с еизтъкват таксите като вид инвестиция за подръжка на съоражението, е несериозно. Още повече, след като има мостове без такива такси, а сто на сто са в по-добро състояние от въпросния 'Мост на дружбата' :)
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3505
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Дунав мост
« Reply #29 on: 04.08.2009, 09:06:30 »
Държа да отбележа че за втори пореден път на преминаване на моста от Гюргево към Русе при плащане на таксата от 6 евро румънските служители заявяват че няма да издадат платежен документ, ако не им се представи фактурата за закупуване на румънска винетка. Било някаква "превантивна" мярка.

И понеже фактурата за въпросната винетка отдавна е в счетоводството на фирмата се наложи се да се водят преговори. Като в крайна сметка и в двата пъти издадоха фискален бон.

По-предни пъти пак на румънска страна при подаване на банкнота от 10 евро ми връщат 5. (при цена на преминаване 6 евро) След запитване за бележка ми казват: дай още едно евро.

Докато на нашата страната никога не е имало подобни проблеми и служителите толкова да се циганят.

Другото нещо биещо на очи е състояниоето на моста. Румънската част изглежда доста по-мърлява и не поддържана. Осветлението е потрошено, моста ръждясва, настилката е зле, липсва маркировка и въобще какъвто и да е признак за поддръжка.
При нас повече може да си изиска от състоянието на дилатационните фуги.

« Last Edit: 04.08.2009, 11:42:59 by LG_ »
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Online IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2138
    • View Profile
    • Email
Re: Дунав мост
« Reply #30 on: 04.08.2009, 10:18:27 »
Eeeee....това вече на нищо не мяза. Какъв процент от таксата, събирана за преминаване през моста от румънска страна отива за поддръжката му. Или кметът на Гюргево прибира всичко за пишман-поддръжка на градската инфраструктура, заради което съгражданите му "много си го обичат" и го преизбират няколко пъти. От къде на къде изобщо общината в Гюргево ще прибира таксите при положение, че този обект е част от републиканските пътни мрежи и на двете страни....
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Deian

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 306
    • View Profile
Re: Дунав мост
« Reply #31 on: 04.08.2009, 13:50:08 »
Дунав мост  вече е осветен, след като през миналия месец бе извършен ремонт на електроинсталацията. Реконструкцията е за 47 хиляди лева и обхваща българската част на пътното съоръжение, която в последните две –три години бе тъмна за разлика от румънската територия. Подменени са кабелни линии, разклонителни кутии и са поставени осветителни енергоспестяващи тела на металната конструкция на моста. Направени са и необходимите измервания и проби преди пускане на осветлението по Дунав мост.
http://www.rusenews.eu/news,1,25485.htm

Offline martin4o

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2161
    • View Profile
    • Email
Re: Дунав мост
« Reply #32 on: 04.08.2009, 13:53:03 »
Нашата отсечка също не е перфектна, но поне нещо се прави. Румънците от сума време не са пипнали нищо по тяхната част.

Offline freepigeon

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2230
    • View Profile
    • Email
Re: Дунав мост
« Reply #33 on: 04.08.2009, 15:41:15 »
E нали уж са направили магистрала чак до Гюргево.Или пак неверна информация е достигнала го мене.
Питате къде отиват парите от таксата в Румъния-където и тези от нашата страна-никой не знае къде.Ако всички пари се даваха за поддръжката на моста,досега той да не да свети,да сияе.Само да направим една тъпа сметка-ако по 100 автомобила плащат такса на ден имаме 600 евро на ден по 356 дни прави 219000 евро.Умножено по две прави 538000 евро на година.Съвсем достатъчно за цялостна и каччествена поддръжка.Ама къде е тя?

Offline Deian

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 306
    • View Profile
Re: Дунав мост
« Reply #34 on: 04.08.2009, 15:50:26 »
А автомобилите са многократно повече... Ами камиони? Автобуси? Изобщо... без коментар. Това е ОГРОМЕН приход, който никой не казва за какво се използва и къде отива. Отделно, че голяма част поне румънците си я прибират по джобовете. Колко хора се оплакват, че не им се издава бележка - така можеш да минеш и с по-малка сума от регламентираната. Но служителят си я пъха в джоба. Представете си колко си докарват на месец от такси в джоба!!!

Offline Balkanton

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1291
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: Дунав мост
« Reply #35 on: 04.08.2009, 20:30:54 »
E нали уж са направили магистрала чак до Гюргево.Или пак неверна информация е достигнала го мене.
Така се твърди, но всъщност е първокласен път, който е изцяло обновен преди две-три години.

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3505
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Дунав мост
« Reply #36 on: 04.08.2009, 22:05:06 »
E нали уж са направили магистрала чак до Гюргево.Или пак неверна информация е достигнала го мене.
Така се твърди, но всъщност е първокласен път, който е изцяло обновен преди две-три години.

Не е съвсем изцяло обновен. Ето какво е положението:

- от границата до въпросният четирилентое път се стига по околовръстното на Гюргево, което е тясно, в доста лошо състояние и минава през село - дължина около 9 км
- след това следва добрия участък от около 32 км, като в неговия край се стига до някакво село, на което в момента му правят обиколен път (не му запомних името)
- Пътя през селото в момента е двулентов около 3 км
- след края на въпросното село пътя отново става с 4 ленти така до Букурещ, но в много лошо състояние, особено в местата на мостовете. около 9 км

общо: около 53 км от границата до околомръсното на Букурещ, от които 32 км са в добро състояние

Като цяло пътя Гюргево - Букурещ е добър за шофиране по румънските стандарти, защото не е и много натоварен. Но за понятието магистрала и дума не може да става.
« Last Edit: 05.08.2009, 15:16:22 by LG_ »
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline Deian

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 306
    • View Profile
Re: Дунав мост
« Reply #37 on: 01.10.2009, 23:25:37 »
Quote
Такса Дунав мост е донесла над 11 млн. лева за първото полугодие на НАПИ

Българо-Румънска Търговско Промишлена Палата (БРТПП) със заявление за достъп до обществена информация получи от Национална Агенция „Пътна Инфраструктура” (НАПИ) данни за приходите от такси за преминаване на моста Русе-Гюргево на р. Дунав за 2008 г. и първото полугодие на 2009 г. и размера на инвестираните средства в неговата поддръжка за периода.

През 2008 г. реализираните приходи са приблизително 33,9 млн. лв., а за първите 6 месеца на настоящата година от такси са събрани 11,1 млн. лв. Това са само постъпления събирани от българска страна за преминаване по моста в посока Русе-Гюргево. При предоставянето на информацията НАПИ подчертава, че събраните суми не се изразходват от агенцията, а съгласно Закона за държавния бюджет съществуват месечни лимити, с които суми НАПИ може да осъществява различни дейности.

Пълната информация можете да намерите тук:
http://brcci.eu/UserFiles/2009/October/BRCCI_Press_Release_01_Oct_2009.doc
Източник: БРТПП-Русе

Само цоцат от този мост, поне пътищата в областта да оправят с тези пари.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13559
    • View Profile
    • Email
Re: Дунав мост
« Reply #38 on: 30.10.2009, 23:48:43 »

Quote from: news.dir.bg
Пътната такса на Дунав мост остава
30 октомври 2009 / News.dir.bg
Таксите за преминаването на Дунав мост при Русе-Гюргево ще се свеждат до размер, който да позволи поддръжката на моста в изправност, но да не пречи на свободното преминаване на хора.
Това каза по време на парламентарния контрол министърът на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев, цитиран от БТА. Той допълни, че с писмо до областния управител на Русе от 22 октомври Министерството на външните работи е изразило категорична позиция, че ще се работи именно за такава политика за таксите.
Министърът отговори на питане на Меглена Плугчиева относно политиката на правителството във връзка с експлоатацията на Дунав мост, свързващ Русе и Гюргево, и в частност дали се предвижда премахване на пътните такси за леките автомобили, за да се гарантира свободното движение на гражданите.
В края на миналата година двете страни са се договорили размерът на таксата за леките автомобили да е 6 евро, припомни министърът. Таксите са в сила от първи януари тази година.
В отговор на въпрос на Плугчиева дали при условие, че се запазват таксите за товарните превозни средства, не е наложително въвеждането на винетна система, министърът каза, че по нормативни разпоредби Дунав мост в посока Русе-Гюргево, в частта на територията на страната, е съоръжение, за което се събират такси. Актуалният размер на таксата е договорен между българската и румънската страна. Пътната такса ще остане такава, но ще се търси нейното намаление, което е въпрос на преговори, посочи министърът.
Министърът съобщи, че за да има основен ремонт на моста, съоръжението трябва да има експертна оценка и решение от транспортното министерството. Към момента експертите са обединени около становището, че поради дългия експлоатационен период и нарастващия трафик на моста ще трябва да се предприемат значителни структурни ремонти в средносрочен план, което означава около пет години.
Келко е удобно да се оправдаваме, че таксите зависят от съседите. Сигурно и румънският пътен министър се оправдава по подобен начин.  :(

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3505
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Дунав мост
« Reply #39 on: 03.11.2009, 00:26:41 »

Quote from: news.dir.bg
Пътната такса на Дунав мост остава
30 октомври 2009 / News.dir.bg
Таксите за преминаването на Дунав мост при Русе-Гюргево ще се свеждат до размер, който да позволи поддръжката на моста в изправност, но да не пречи на свободното преминаване на хора.

Мисля че изразената от министъра позиция за начина по който следва да се определя размера на таксата е правилен. По този начин би следвало таксата да се редуцира пропорционално на съотношението на няколкото 25-30 милиона приходи към 200 хиляди разходи по поддръжката му годишно. Но тъй като се получава доста нищожна сума и няма как да стане смятам че такса от около 3 евро бои била справедлива и поносима.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!