Author Topic: Трасета и обръщателни колела  (Read 88196 times)

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5736
    • View Profile
Re: Трасета и обръщателни колела
« Reply #420 on: 18.01.2020, 16:39:11 »
А на метро и рейс има нужда , и той да сприра на същите спирки , където спираше трамвая ? :angry:

По-добре е трамваят да е максимално обособен и да обслужва район, в който няма друг транспорт с висока превозна способност. При наличие на метро то поема повечето пътници и пътникопокът на наземния транспорт намалява. :rolleyes:

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2767
    • View Profile
Re: Трасета и обръщателни колела
« Reply #421 on: 19.01.2020, 01:20:58 »
А помните ли през 90-те колко време се пътуваше с трамвая от гарата до Обеля по разписание? По сегашното трасе се пътува цели 30 минути по разписание.
Щом от Надежда 5 до гарата е било 14-15 минути по разписание, значи от Обеля-2 е било около 23 минути. В момента между двете колела се стига за 8 минути, а когато пуснаха новото трасе бяхме коментирали, че курсът на ТМ17 ще се удължи със седем минути в посока.

Аз също смятам, че заместващото трасе трябваше да се направи по Хан Кубрат и да не се пипа А85, но вече е късно.
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11301
  • Инициатива Защото транспортът е страст
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Трасета и обръщателни колела
« Reply #422 on: 19.01.2020, 09:15:42 »
То е ясно, че от гарата за „Обеля“ почти всички пътници ще изберат метрото пред трамвая. Това не прави трасето през „Бели Дунав“ и „Ген. Никола Жеков“ грешка, но просто това трасе при никакви обстоятелства не може да се счита за заместващо трасе до „Обеля“ и тъй като аз съм на мнение, че нещата не трябва да се оставят доминиращо на метро, а трябва да се организира максимално конкурентен наземен транспорт, който да го разтоварва ефективно доколкото е възможно, в даден момент трябва да се помисли за трасе през „Хан Кубрат“ до „Лютиче“ и „Царевец“ и оттам ТМ 7 към „Обеля“, а ТМ 6 от „Лютиче“(„Надежда“ V) до „Иван Вазов“ през „Свобода“.

Offline snaker

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 822
    • View Profile
Re: Трасета и обръщателни колела
« Reply #423 on: 19.01.2020, 13:32:07 »
За обръщалото на Ломско и Хр. Силянов (днешния Шел) - бил съм малък, когато сме пътували с трамвая до там, но от 1997-1998 пътувах сам до училище и мисля, че Шел-а вече го имаше, а колело изобщо не помня и по-рано да е имало. Най-малкото ходехме с приятели често до баничарницата зад бензиностанцията и наистина няма никакъв спомен нито за стрелки, нито за релси, нито за някакви следи от обръщало там. Та съдейки от собствените си спомени това колело е премахнато поне преди 1996.
Колкото до спора за трамвая от Обеля до гарата - стигаше точно за 25 минути до нея по разписание. 150 беше много предпочитан, когато се движеше по Ломско, а и след това макар и по-слабо (като трябва да се има предвид, че трамваите тогава се движеха доста по-бързо от сегашната си скорост и не помня някога да съм се влачил като ученик в ТМ 1 или 6).
След пускането на МД 2 дори да бяха оставили трамвай по Ломско, щеше да е доста разреден и със сигурност трасето по Бели Дунав нямаше да съществува, защото никой нямаше да се занимава да прави нов маршрут. Но за мен най-удачния вариант беше вместо да завива по Бели Дунав, да продължаваше по старото си трасе по Царевец и Хр. Силянов и след това направо по 83 и натам да се свързва на Рожен с ТМ 11 и 12. Така щеше максимално да се запазят връзките, които правеше до преди пускането на метрото до Надежда, защото в момента от Обеля до района на 8 ДКЦ (което е основната поликлиника за целия район) и 101 училище, няма как да се стигне освен с кола или ТМ6 и около километър ходене, което за мене не е никакъв проблем, но за възрастните едва ли е много приятно.

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1370
    • View Profile
Re: Трасета и обръщателни колела
« Reply #424 on: 19.01.2020, 14:35:01 »
....Но за мен най-удачния вариант беше вместо да завива по Бели Дунав, да продължаваше по старото си трасе по Царевец и Хр. Силянов и след това направо по 83 и натам да се свързва на Рожен с ТМ 11 и 12. Така щеше максимално да се запазят връзките, които правеше до преди пускането на метрото до Надежда, защото в момента от Обеля до района на 8 ДКЦ (което е основната поликлиника за целия район) и 101 училище, няма как да се стигне освен с кола или ТМ6 и около километър ходене, което за мене не е никакъв проблем, но за възрастните едва ли е много приятно.

При това положение трамваят нямаше да прави връзка с метрото на "Бели Дунав", а метростанция "Надежда" е отдалечена от Христо Силянов. 
До 8-ма поликлиника от Обеля може да се ползва и А26 до спирка "ул. Хан Кубрат", като че ли е малко по-близко, но разписанието му е безобразно.
Шестицата от където и да мине, докато не се подмени подвижния състав, няма да генерира големи пътникопотоци.

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8922
    • View Profile
Re: Трасета и обръщателни колела
« Reply #425 on: 19.01.2020, 20:38:21 »
Аз не знам от къде го изсмуквате това , че 6 се движи бавно. Движи се доста бързо , но чака по светофари доста . Е това е проблема . А иначе от Обеля до училището е 1 минута, до кв Обеля - 1 минута , до метрото -1 минута. Колко повече да се съкрати , за да мирясате? Много е лесно отстрани.
И 78 ме клати до гарата 30 минути , но нямам избор.
« Last Edit: 19.01.2020, 20:41:04 by София 70 »

Offline TheShadow

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 57
    • View Profile
    • Email
Re: Трасета и обръщателни колела
« Reply #426 on: 03.02.2020, 15:43:42 »
Колелото в Западен парк, 60-те или 70-те години.

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8922
    • View Profile
Re: Трасета и обръщателни колела
« Reply #427 on: 03.02.2020, 18:04:56 »
Вероятно така до 1985-та , когато сложиха гадните панели. До тогава 8-та въртеше на Пам.Христо Михайлов , когато имаше почивки.

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2678
    • View Profile
    • Email
Re: Трасета и обръщателни колела
« Reply #428 on: 08.02.2020, 20:21:00 »
До тогава 8-та въртеше на Пам.Христо Михайлов , когато имаше почивки.
Демек въртяла е на различни места, в зависимост от това дали има почивка или не? А пътниците как са знаели до къде върви линията?
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14596
    • View Profile
    • Email
Re: Трасета и обръщателни колела
« Reply #429 on: 08.02.2020, 23:11:28 »
Обръща табелата отпред и ватманът обявява на последните няколко спирки по уредбата.

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8922
    • View Profile
Re: Трасета и обръщателни колела
« Reply #430 on: 09.02.2020, 10:13:35 »
Имаха допълнителни правоъгълни жълти табели с  червен надпис:
                 До пам.Хр.Михайлов.
Слагаха ги отпред още на Орландовци.

Offline snaker

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 822
    • View Profile
Re: Трасета и обръщателни колела
« Reply #431 on: 09.02.2020, 15:04:38 »
А къде са въпросният паметник и колело?

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3415
    • View Profile
    • Email
Re: Трасета и обръщателни колела
« Reply #432 on: 09.02.2020, 15:55:38 »
До Лидл на Стамболийски и Вардар.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline pavel75

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 324
    • View Profile
Re: Трасета и обръщателни колела
« Reply #433 on: 09.02.2020, 16:30:19 »
А къде са въпросният паметник и колело?

На мястото на това пазарче:

https://www.google.bg/maps/@42.702086,23.2863966,3a,75y,193.42h,87.37t/data=!3m6!1e1!3m4!1sTqXhvJyFgQonVVK56rZAyg!2e0!7i13312!8i6656?hl=bg

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14596
    • View Profile
    • Email
Re: Трасета и обръщателни колела
« Reply #434 on: 09.02.2020, 20:36:28 »
До Лидл на Стамболийски и Вардар.
Не. Където посочи Павел. Оттатък жп линията беше вагон-ресторантът.

Offline Balkanton

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1541
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: Трасета и обръщателни колела
« Reply #435 on: 29.04.2020, 21:40:21 »
Досега не помня да съм виждал снимки от някогашното трамвайно обръщало на мястото на църквата срещу румънското посолство.

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1180
    • View Profile
    • Email
Re: Трасета и обръщателни колела
« Reply #436 on: 29.04.2020, 22:05:46 »
Супер ценни снимки! Да разбирам ли, че първата е от 1958г., а другата от 1960г., според наименованието на снимките?

Offline Balkanton

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1541
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: Трасета и обръщателни колела
« Reply #437 on: 29.04.2020, 22:12:10 »
Да, поне така го дават в архива.

Offline Metan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2725
    • View Profile
Re: Трасета и обръщателни колела
« Reply #438 on: 29.04.2020, 23:51:12 »
Досега не помня да съм виждал снимки от някогашното трамвайно обръщало на мястото на църквата срещу румънското посолство.
Тези не вярвам да не си ги гледал