Author Topic: Спомени на инж.Константин Иванов за старите софийски трамваи с илюстрации  (Read 626 times)

Offline misan71

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 9
    • View Profile
Спомени за старите софийски трамваи от инж. Константин Иванов  с илюстрации-първа част
« Last Edit: 03.08.2020, 08:33:20 by misan71 »

Offline misan71

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 9
    • View Profile

Offline misan71

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 9
    • View Profile
Спомени на инж. Константин Иванов са старите софийски трамваи -втора част

Offline misan71

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 9
    • View Profile
Спомени на инж. Иванов са старите софийски трамваи с илюстрации -трета част
« Last Edit: 03.08.2020, 08:34:23 by misan71 »

Offline misan71

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 9
    • View Profile
Спомени на инж. Константин Иванов за старите софийски трамваи с илюстрации четвърта част
« Last Edit: 03.08.2020, 08:36:08 by misan71 »

Offline misan71

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 9
    • View Profile
Спомени на инж. Константин Иванов за старите софийски трамваи с илюстрации-пета част

Offline misan71

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 9
    • View Profile
Спомени на инж. Константин Иванов за старите софийски трамваи с илюстрации -шеста част

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3333
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Чудесна информация! Благодаря за споделянето ѝ :)
Все още чета, но подозирам (и се надявам), че ще изскочат немалко неизвестни досега подробности.

Offline misan71

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 9
    • View Profile
                                           Добър вечер,mlk

С баща ми много се радваме,че неговият материал Ви е харесал!!!!

Приятна вечер!!!!

Offline Metan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2684
    • View Profile
Материалът е много добър и ще трябва малко време да се осмисли и обработи. Аз имам такъв въпрос към баща ти, понеже се застъпва и темата с подвижния състав - първоначално при пускането на движението към Семинарията линия 1 е една цяла и композиция от мотриса+ремарке се качва до Семинарията. В самия край на 1947 пускат линия 2 да се движи до Семинарията и ако се съди по броя на колите и ремаркетата от това мнение, още от 1948 линията вече е разделена на две части - мотриса+ремарке с маршрут от Орландовци до Журналист и две единични мотриси в участъка Журналист-Семинарията. Какво налага това разделяне? Явно не е по експлоатационни причини, защото дотогава линията (само че под номер 1) се е обслужвала до Семинарията с мотриса+ремарке.

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8880
    • View Profile
Вероятно технически.
Помниш, че Рафи, като се обърна на лятното кино ,2 и  12 скъсиха до Журналист   а 14 въртеше Хладилника -Журналист . 9-та от Хладилника през Македония до Дървеница . Тук съвпада и ремонта на Христо Ботев

Offline misan71

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 9
    • View Profile
               Ето отговора на баща ми на въпроса на Metan

                                                               Уважаеми Metan

Сърдечно благодаря за отзива и въпроса.
В участъка пл. Журналист -Семинарията има много остри завои с ненормално малък радиус. В тези завои при   трамваи които нямат талиги,между ребордите на колелата и релсите възникват  ужасяващи триене,износване  и писъци,които денем дразнеха хората,а нощем не ги оставяха да спят.
За да не се износват  ребордите на всички мотриси  и ремаркета ,работещи по линия 2,било е решено  в участъка пл. Журналист-Семинарията  да работят  само две малки мотриси с номера  между 1 и 30  без ремаркета . Така износването е ограничено само върху  8 реборда  ,а  не например между 160-170.
Освен това разстоянието  между колоосите на  мотриси 1-30  е сравнително по-малко и износването е също е сравнително по-малко.
Сега  трамвайте  се движат в участъка без проблеми ,защото всички мотриси са  с талиги  с много малко разстояние между колоосите.

Желая Ви всичко най хубаво!
Константин Иванов
 

Offline Metan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2684
    • View Profile
Много благодаря за отговора.
А дали имате някакъв снимков материал от онова време на подвижен състав, релсов път и въобще всичко, свързано със стара София?