Всъщност първоначално механизмът на вратите на мотрисите "Космонавт" е бил абсолютно идентичен с този на "Комсомолец": електромотор и редуктор.В последствие става ясно, че тази конструкция има някои недостатъци, като трудно регулиране на момента и силата на затваряне, чести повреди по моторчетата, било е трудно да се монтират редуктори с подходящо предавателно число.При Комсомолците тези проблеми не са били на лице, понеже механизмите на вратите им са били вносни, а не български...Поради горната причина на произведените мотриси през 1964 и 1965г. серийно се монтира по-евтин вариант на механизъм за вратите с електромагнити, №963 е първият с пневматично задвижване на вратите.Това е част от общият курс на икономии и опростяване на конструкциите в ЗТС в средата на 60-те години, чиято рожба е следващият модел трамвайни мотриси "София".