Author Topic: История на софийския трамвай  (Read 342017 times)

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: История на софийския трамвай
« Reply #160 on: 11.03.2016, 15:56:58 »
Прекрасна снимка!  :fan: Тези обаче какви пари искат за една снимка, не е истина.  :crazy: :help:

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1911
    • View Profile
    • Email
Re: История на софийския трамвай
« Reply #161 on: 12.03.2016, 13:42:51 »
Уникална снимка! Много ценна!

Offline София 100

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3776
    • View Profile
    • Email
Re: История на софийския трамвай
« Reply #162 on: 28.04.2016, 10:16:23 »
Двуосна трамвайна мотриса "ДТО" № 41 + ремарке "ДТО" № 441, движещи се вероятно по бул. Христо Ботев, 07.1969г. и мотриса "Космонавт" № 951, по маршрута на трамвай №5/  Илиянци /Хладилника или другаде? :)
Източник: http://www.ebay.com/itm/ORIGINAL-TROLLEY-SLIDE-Sofia-Bulgaria-41-441-Scene-July-1969-/371606045634?hash=item56857243c2:g:qUAAAOSwiYFXGLO8
http://www.ebay.com/itm/ORIGINAL-TROLLEY-SLIDE-Sofia-Bulgaria-951-Scene-July-1969-/371606046167?hash=item56857245d7:g:UhMAAOSw8aNXGLPz
Направеното днес е недостатъчно за утре.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: История на софийския трамвай
« Reply #163 on: 28.04.2016, 10:32:55 »
Втората е на сп. "Ул Райска Градина" преди Княжево.

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: История на софийския трамвай
« Reply #164 on: 28.04.2016, 10:52:39 »
A първата е на Ботев при Централна гара.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline assen55

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 461
    • View Profile
    • Email
Re: История на софийския трамвай
« Reply #165 on: 28.04.2016, 11:22:04 »
Втората е на сп. "Ул Райска Градина" преди Княжево.

Тогава си е била сп. Шипка както и трябваше да се казва до сега. Много голяма тъпотия е това със смяната на имената.

Offline София 100

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3776
    • View Profile
    • Email
Re: История на софийския трамвай
« Reply #166 on: 19.06.2016, 22:23:00 »
Някои от снимките са показвани и преди, но сега с по-добро качество и по-голям формат.В по-предишният ми пост ще подменя старите снимки с тези.Напълно непознат досега е  кадърът с "Комсомолец" №703  по тм 9, годината отново е 1965 :  http://www.ebay.com/itm/35mm-OVERSEAS-RAILWAY-SLIDE-1516-8-BULGARIA-TRAM-703-at-SOFIA-1965-/381675437971?hash=item58dda0ff93:g:hjgAAOSwNuxXZZwZ
Направеното днес е недостатъчно за утре.

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3644
    • View Profile
Re: История на софийския трамвай
« Reply #167 on: 20.06.2016, 12:12:09 »
Браво, снимките са с много добра резолюция.

Offline София 100

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3776
    • View Profile
    • Email
Re: История на софийския трамвай
« Reply #168 on: 04.07.2016, 19:20:49 »
"Комсомолец" №722 по линия 13 около  и "Република" №232+ремарке №532 по тм 5  пред  Завода за трамваи и Депо Красно село, снимани през 1970г.    :rolleyes:Източник:
Благодаря :)

http://www.ebay.co.uk/itm/RR284c-BULGARIA-Sofia-tram-722-at-the-depot-in-1970-/351767713814?hash=item51e6fd5816:g:LocAAOSwM4xXbQ~t

http://www.ebay.co.uk/itm/RR283c-BULGARIA-Sofia-tram-232-532-on-Knyazhevo-route-in-1970-/391491731382?hash=item5b26b9bfb6:g:8nQAAOSwGIRXbQ-G
« Last Edit: 04.07.2016, 19:58:00 by София 100 »
Направеното днес е недостатъчно за утре.

Offline София 100

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3776
    • View Profile
    • Email
Re: История на софийския трамвай
« Reply #169 on: 21.07.2016, 19:59:13 »
"Комсомолец" №70х по линия №9 на пл. Света Неделя, 1966г. : http://www.alamy.com/stock-photo-st-nedelya-church-sofija-1966-110344329.html
Направеното днес е недостатъчно за утре.

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2700
    • View Profile
    • Email
Re: История на софийския трамвай
« Reply #170 on: 21.07.2016, 21:42:18 »
Парадоксално е как Космонавтите имат по-добри врати отколкото мотрисите София и сегашните 7хх, 8хх и 9хх.
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9842
    • View Profile
Re: История на софийския трамвай
« Reply #171 on: 22.07.2016, 19:12:07 »
Парадоксално е как Космонавтите имат по-добри врати отколкото мотрисите София и сегашните 7хх, 8хх и 9хх.
Я пак , че нещо не разбрах.

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2700
    • View Profile
    • Email
Re: История на софийския трамвай
« Reply #172 on: 22.07.2016, 23:02:34 »
Вратите на Космонавтите изглеждат като тези на Дюваг, поне на снимките. А от гледна точка на уплътняване, при затваряне, вратите на Дювазите са по-добри от тези на българските трамваи според мен.
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6443
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Re: История на софийския трамвай
« Reply #173 on: 23.07.2016, 08:46:28 »
Напротив. Вратите на Космонавтите са доказано най-калпавите заради магнитния механизъм, при който са се затваряли с трясък и нерядко с чупене на стъкла. Това е и една от причините да ги наричат "гилотини".

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5263
    • View Profile
    • Email
Re: История на софийския трамвай
« Reply #174 on: 23.07.2016, 09:03:40 »
Били са на електромагнитен принцип, изхвърчали са стъкла... в един момент уж за замазване на проблема слагат тампони от пореста гума, но не помагат и те... имало е случаи на потрошени ръце и крака.

Offline София 100

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3776
    • View Profile
    • Email
Re: История на софийския трамвай
« Reply #175 on: 23.07.2016, 09:25:15 »
Всъщност първоначално механизмът на вратите на мотрисите "Космонавт" е бил абсолютно идентичен с този на "Комсомолец": електромотор и редуктор.В последствие става ясно, че тази конструкция има някои недостатъци, като трудно регулиране на момента и силата  на затваряне, чести повреди по моторчетата, било е трудно да се монтират редуктори с подходящо предавателно число.При Комсомолците тези проблеми не са били на лице, понеже механизмите на вратите им са били вносни, а  не български...Поради горната причина на произведените мотриси през 1964 и 1965г. серийно се монтира по-евтин вариант на механизъм за вратите с електромагнити, №963 е първият с пневматично задвижване на вратите.Това е част от общият курс на икономии и опростяване на конструкциите в ЗТС в средата на 60-те години, чиято рожба е следващият модел трамвайни мотриси "София".
Направеното днес е недостатъчно за утре.

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9842
    • View Profile
Re: История на софийския трамвай
« Reply #176 on: 23.07.2016, 15:19:57 »
Наред с този недостатък , липсата на въздушна и механична спирачка , липсата на отваряеми прозорци - това са били най -отвратителните трамваи в София.

Offline Stahlgewitter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1687
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: История на софийския трамвай
« Reply #177 on: 23.07.2016, 21:01:22 »
Само Космонавтит ели нямат отваряеми прозорци или и Комцомолците и Републиките?

Offline София 100

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3776
    • View Profile
    • Email
Re: История на софийския трамвай
« Reply #178 on: 23.07.2016, 23:25:19 »
Наред с този недостатък , липсата на въздушна и механична спирачка , липсата на отваряеми прозорци - това са били най -отвратителните трамваи в София.
Те са жертва на времето и страната, в която са конструирани.Понеже политическият строй ни най-малко е толерирал далновидните действия, заинтересованост и последователност в решенията на отговорните управленски кадри резултатът е именно такъв - добър начален замисъл и лошо осъществяване, завършило с опропастяване.
Само Космонавтит ели нямат отваряеми прозорци или и Комцомолците и Републиките?
Републиките имат нормално отваряеми прозорци, при другите два модела мотриси се е разчитало на проветряване чрез въздухозаборник в челната стена на покрива.По-късно повечето трамваи се сдобиват с по някой отваряем прозорец...
Направеното днес е недостатъчно за утре.

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2700
    • View Profile
    • Email
Re: История на софийския трамвай
« Reply #179 on: 24.07.2016, 17:22:29 »
Аз говорех за самия модел на вратата, а не за механизмите на отваряне и затваряне. За механизмите на затваряне наистина не знаех, че има различни механизми на различните трамваи. Аз си мислех, че са били всичките с пневматично затваряне и отваряне. А за липсата на въздушна и механична спирачка поне според мен не е недостатък само на българските трамваи от този период, някои ГДР-ейски също са били без тези екстри. Естествено всичко това е крайно нелогично, защото не може да конструираш трамвай, който да се качва до Хладилника и да не му сложиш спирачка.
« Last Edit: 24.07.2016, 22:21:56 by btr95 »
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4