Точно така,това е 101,понеже всички Републики са били с 2 врати.Фактът,че е без ремарке също е красноречив , понеже чак през 1965-66г. трайно и зачисляват ремарке №541,а до тогава се е движила предимно соло.Но все пак разполагаме със снимки на 231,от които е видно че е била най-обикновена "Република"(Т4-221),без някакви особени разлики спрямо другите си посестрими от серията.Ще изкажа хипотезата си(до колкото смятам,че е правилна):Според информация на Tramway т.нар."Мотриса на мира"№101 e произведена вероятно през 1954г. по повод 10-годишнината от 09.09.1944г. Може би ситуацията е друга:според мен уникалната мотриса е възможно да е произведена през 1954г. и 231 да е оригиналният и номер,ако е била причислена към произведените по-рано мотриси.Както знаем в 1951г.са произведени мотриси от №221 до №230 и ремаркета от 521 до №530.Следващата партида мотриси и ремаркета е произведена чак 1959г.-от №231 до №240 и от №531 до №544 ремаркета.Възможно е в периода от 1954 до 1959г.оригиналния и номер да е бил 231,но при производството на втората партида трамваи да е взела №101,понеже е била юбилейна,и за да се разграничи от модела като нещо по-особено и специално.Тази версия на случилото се на мен поне ми звучи най-правдоподобно.След проведено обстойно проучване на всички останали документални източници от 50-те години стигнах до следното обобщено твърдение:Мотрисата на мира е произведена през 1954г. с оригинален инв.№231,но поради дълго продължилите технически проблеми и неудачи успяват да я пуснат в експлоатация едва в края на 1955г.Не знам кога и е дадено това име,но във всички отчети и баланси от посоченият период се споменава като "з-д 6 септември" тип 231,моделът и е доста странен:М4-54.Била е оборудвана с 4 двигателя по 45 Kw.Конструкцията на тракционните двигатели е направена по модел на моторите на мотрисите МАН-АЕГ 1931г.Ето някои основни характеристики на двигателите:макс.об:690/мин,работно напрежение:550v,серийно възбуждане,височина:665 мм, тегло:1100 кг.Изготвянето на проекта и чертежите за новият тип трамвай е започнал още през 1952г.Всички габаритни размери и разположението на местата в пътническият салон са почти еднакви между М4-54 и Т4М-701 "Комсомолец".Преномерацията на 231 се налага поради факта,че през 1957г.в "з-д 6 септември"са произведени 3 броя трамвайни композиции тип221/521,а именно:231/531,232/532,233/533.Така същата година мистериозната доскоро мотриса взима останалият свободен инв.№101.Следващите години от живота на 231(101) за сега остават в тъмната сянка на миналото.Междувременно през 1958г. започва построяването на Републики №234-240 и ремаркета №534-544,които окончателно са предадени за експлоатация в средата на 1959г.Модела на мотрисите Република е Т4М-221 а на ремаркетата Т4Р-521.