Author Topic: История на софийския трамвай  (Read 135939 times)

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1149
    • View Profile
    • Email
Re: История на софийския трамвай
« Reply #860 on: 14.05.2020, 19:00:34 »
Хайде сега това къде е?

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13433
    • View Profile
    • Email
Re: История на софийския трамвай
« Reply #861 on: 14.05.2020, 21:24:51 »
Където сега е Шератон, преди да построят новия модерен център. В заден план се вижда кооперацията, която се пада точно срещу ЦУМ сега.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Balkanton

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1494
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: История на софийския трамвай
« Reply #862 on: 15.05.2020, 20:01:33 »
Най-горната снимка от горния пост най-накрая се появи в по-хубава резолюция.
Трамваят е същия модел като долния 27. Снимката най-вероятно е от първото десетилетие на 1900 г., защото все още ги няма резервоарите за въздух по покрива на трамвая (ако са монтирани през 1909). Виждат се и табелите за номерата на линиите от белгийския тип, които би трябвало да са се появили във второто десетилетие на 20 век. Снимката по-скоро е някъде от края на 191х-началото на 192х ако се съди по електрическия стълб.
Още една фабрична снимка на модела тип №27 в този изоставен сайт. За съжаление снимката е малка, но изрично пише, че мотрисата е за София.

Offline Metan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2653
    • View Profile
Re: История на софийския трамвай
« Reply #863 on: 15.05.2020, 20:56:53 »
Това може да се окаже липсващото звено, браво за находката!
Ако се съди от находката, производител на каросерията трябва да е Les ateliers "La Construction"

А сега като гледам долните снимки на 27 и на малко известния модел май ще се окажат един и същ модел, поне външно много си приличат. Ако е вярна информацията на текста в третата снимка, бройките са били 6 и доставката е от 1908 г.








« Last Edit: 15.05.2020, 21:25:26 by Metan »

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6260
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: История на софийския трамвай
« Reply #864 on: 15.05.2020, 21:14:33 »
Най-горната снимка от горния пост най-накрая се появи в по-хубава резолюция.
Трамваят е същия модел като долния 27. Снимката най-вероятно е от първото десетилетие на 1900 г., защото все още ги няма резервоарите за въздух по покрива на трамвая (ако са монтирани през 1909). Виждат се и табелите за номерата на линиите от белгийския тип, които би трябвало да са се появили във второто десетилетие на 20 век. Снимката по-скоро е някъде от края на 191х-началото на 192х ако се съди по електрическия стълб.
Още една фабрична снимка на модела тип №27 в този изоставен сайт. За съжаление снимката е малка, но изрично пише, че мотрисата е за София.

Сайтът работи. В него има статия и фабриката е била в град Манаж, Белгия
Au début du 20ème siècle, vers 1910, les ateliers "La Construction" avaient leur siège social à Manage.
Фабриката се е казвала: "La Construction"
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6260
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: История на софийския трамвай
« Reply #865 on: 17.05.2020, 11:10:43 »
Ето една картичка на Космонавт от Света Неделя.
Не си спомням да съм я виждал. Затова я качвам. Ако е качвана, нека да се изтрие. Вече много картички се появиха от това място.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1149
    • View Profile
    • Email
Re: История на софийския трамвай
« Reply #866 on: 17.05.2020, 15:44:41 »
Нищо. Нека има. Всяка една картичка е значима с някой интересен детайл.

Offline София 100

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2148
    • View Profile
    • Email
Re: История на софийския трамвай
« Reply #867 on: 23.05.2020, 09:56:46 »
"ДТО" с инв. №269 по линия №2, заснето през 1967г. като част от филм за преминаването на група скандинавци през страната ни.
Винаги, когато се яви трудност - в живота, или в работата ми, си припомням индийската пословица:
"Трябва търпение и труд, за да се превърне черничевият лист в коприна"

 Елисавета Багряна

Offline Metan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2653
    • View Profile
Re: История на софийския трамвай
« Reply #868 on: 23.05.2020, 23:40:44 »
Сигурен ли си за годината? Същата снимка съм я свалял от някъде и годината е отбелязана, че е 1970. Някои от детайлите на снимката не са съществували през 1967. Клипчето, откъдето е снимката може ли да се намери?

Online blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14487
    • View Profile
    • Email
Re: История на софийския трамвай
« Reply #869 on: 24.05.2020, 10:36:50 »
Според Wikipedia моделите Москвич 408И и 412И с правоъгълни фарове и Г-образни стопове започват да се произвеждат от декември 1969.
« Last Edit: 24.05.2020, 10:38:42 by blagun »

Offline София 100

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2148
    • View Profile
    • Email
Re: История на софийския трамвай
« Reply #870 on: 24.05.2020, 11:29:07 »
Сигурен ли си за годината? Същата снимка съм я свалял от някъде и годината е отбелязана, че е 1970. Някои от детайлите на снимката не са съществували през 1967. Клипчето, откъдето е снимката може ли да се намери?
Грешката е моя, клипът е от 08.1971г., подвел съм се от заглавието. Иначе същият клип е споделян от Balkanton в темата за ретро снимките преди 5 години - през 2015г., след работа с търсачката го изнамерих: « Reply #1736 on: 12.04.2015, 15:58:03 »    . Трамваят е на 6:53.  Ето и линк: 
&feature=emb_title
« Last Edit: 24.05.2020, 11:35:45 by София 100 »
Винаги, когато се яви трудност - в живота, или в работата ми, си припомням индийската пословица:
"Трябва търпение и труд, за да се превърне черничевият лист в коприна"

 Елисавета Багряна

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1149
    • View Profile
    • Email
Re: История на софийския трамвай
« Reply #871 on: 02.06.2020, 12:34:03 »
От класик кар форума. Тази снимка мисля, че съм я виждал преди отдавна качвана и тук. Това не е ли онова малкото, сладурско тамвайче, рядък модел, на което лирата му изглежда много голяма?


Offline Metan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2653
    • View Profile
Re: История на софийския трамвай
« Reply #872 on: 02.06.2020, 20:00:41 »
Трамваят е т.нар. Шарлероа от доставката 1912-1914 г. Тук е пускана същата снимка, само че трамвая е допълнително оцветяван в зелено.

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8863
    • View Profile
Re: История на софийския трамвай
« Reply #873 on: 03.06.2020, 17:59:25 »
 ;)

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6260
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: История на софийския трамвай
« Reply #874 on: 11.06.2020, 10:25:01 »
Има и автобус
Трамваи - ДТО
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3353
    • View Profile
    • Email
Re: История на софийския трамвай
« Reply #875 on: 11.06.2020, 15:40:44 »
ЗИС - 155. Явно са имали сериозно присъствие.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline tauri

  • Превозвач
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1567
    • View Profile
Re: История на софийския трамвай
« Reply #876 on: 11.06.2020, 15:52:44 »
Ако снимката е от преди войната, може да е GM. Имало е доста преди войната. ЗИС-155 е по лиценз на GM.
The Grand Tour

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3353
    • View Profile
    • Email
Re: История на софийския трамвай
« Reply #877 on: 11.06.2020, 16:14:36 »
ЗИС 154 е копиран от GM, но е два прозореца по-дълъг от този на снимката, отделно предният мост му е по-назад заради вратата отпред, има и авариен изход отлвво. И от тях е имало, но това със сигурност е опростения, бензинов вариант 155. Ако беше от преди войната, щеше да пише "Изгледъ от София".
Отделно двойните широки врати на трамвая и мястото за табела отгоре над предното стъкло - все индикации за следвоенно производство.
« Last Edit: 11.06.2020, 16:52:49 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2453
    • View Profile
    • Email
Re: История на софийския трамвай
« Reply #878 on: 11.06.2020, 17:18:48 »
А по редовна линия ли е автобусът? Може ли да се разбере по някакъв признак по коя линия е?

Снимката е много възможно да е преди войната, защото между Екзарх Йосиф 35 и Дома на киното има все още сграда.
« Last Edit: 11.06.2020, 17:23:43 by fafan »

Offline Metan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2653
    • View Profile
Re: История на софийския трамвай
« Reply #879 on: 11.06.2020, 19:56:35 »
Снимката е правена през 50-те, според мен по-скоро в първата половина. Ремаркето 472 по 4 е построено през 1950, а и ДТО-та на снимката изглеждат доста нови. Няма и помен от сградата на магазин София. ЗИС-ът не е по редовна автобусна линия.
« Last Edit: 11.06.2020, 19:58:24 by Metan »