Author Topic: История на софийския трамвай  (Read 341984 times)

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: История на софийския трамвай
« Reply #300 on: 05.07.2017, 01:34:40 »
Емил Стрезов го твърди, за това е и така споменато на доста места, цитирано от него. На рамата би трябвало да има номер, по него може да се установи производителя и датата. Ако има снимки от последната реставрация може да се направи проучване в тази посока.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: История на софийския трамвай
« Reply #301 on: 05.07.2017, 02:06:43 »
Иво, скоро никой трамвай в София няма да подобри рекорда на Цепелините, които са били 68 години в експлоатация. :P


ОФФ: Дювазите са на път да го подобрят, да видим. Ако стане удължаването до Младост преди доставка на нови трамваи като нищо ще ги надживеят.

Тия 8-осните като са произведени са били като космически кораби на фона на масовите тогавашни 2-осни трамваи с дървен кош.

Иначе в сайта на ЦГМ има "история на Софийския трамвай" Там пише че наистина тези ремаркета са направени върху бракувани рами, но само няколко, след което пише че са построени изцяло наново още 12. За първите трамваи има само снимки но никъде до сега не съм намирал информация. То и снимките така лошо са качени че не могат да се отварят. А и историята е по-скоро като туристическа за екскурзовод, отколкото с технически подробности, но дава обща представа за нещата.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: История на софийския трамвай
« Reply #302 on: 05.07.2017, 06:43:52 »
Емил Стрезов го твърди, за това е и така споменато на доста места, цитирано от него. На рамата би трябвало да има номер, по него може да се установи производителя и датата. Ако има снимки от последната реставрация може да се направи проучване в тази посока.
Така е и от текстовете на Емил е същата информация.

« Last Edit: 05.07.2017, 09:56:09 by RADOCVET »

Offline София 100

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3776
    • View Profile
    • Email
Re: История на софийския трамвай
« Reply #303 on: 16.07.2017, 12:42:29 »
"Република" №233 по тм 5 на обръщалото в Княжево, минути преди да потегли към Павлово и "ДТО" №267 по тм  6 на крайната спирка във Връбница, заснети през 1969г. Източник: 
http://www.ebay.com/itm/TROLLEY-295-Sofia-Bulgaria-tram-233-in-1969-ORIGINAL-slide-/132261437733?hash=item1ecb656125:g:bFwAAOSwYS9ZaTeg

http://www.ebay.com/itm/TROLLEY-294-Sofia-Bulgaria-tram-267-in-1969-ORIGINAL-slide-/142445773358?hash=item212a6e022e:g:7OkAAOSw3QpZaTeU
Направеното днес е недостатъчно за утре.

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3644
    • View Profile
Re: История на софийския трамвай
« Reply #304 on: 16.07.2017, 14:12:38 »
Отново страхотни попадения. Старата поща на Ломско шосе 127. Кръгът е пълен с трамваи.

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: История на софийския трамвай
« Reply #305 on: 16.07.2017, 15:59:00 »
Колко свежо и неузнаваемо изглежда спирката на Княжево.

Иначе прекрасни снимки! :)

Offline ivan3275

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1246
    • View Profile
    • Email
Re: История на софийския трамвай
« Reply #306 on: 16.07.2017, 20:18:05 »
Да прекрасни снимки и много ценни,особено обръщалото на Княжево велико е било.Сега да можеше някой да реставрира целия навес от минералната вода по целия кръг до началната спирка с настилката отдолу ще стане перфектно,ама няма кой.

Offline assen55

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 461
    • View Profile
    • Email
Re: История на софийския трамвай
« Reply #307 on: 24.07.2017, 14:16:48 »
На снимката от Княжево е интересно , че липсва подземната тоалетна (обществена или за ватманите) от ляво на снимката. Явно е строена допълнително.

Offline София 100

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3776
    • View Profile
    • Email
Re: История на софийския трамвай
« Reply #308 on: 28.07.2017, 22:59:38 »
Бреда №126 по тм 2, снимана на пл. Гарибалди в началото на 60-те години:  http://www.ebay.de/itm/Altes-Eisenbahn-Foto-Strasenbahn-Tram-Garibaldi-Square-Sofia-Bulgarien-307A-/352118036352?hash=item51fbded780:g:TdIAAOSw6YtZPns0
Направеното днес е недостатъчно за утре.

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3644
    • View Profile
Re: История на софийския трамвай
« Reply #309 on: 29.07.2017, 09:19:21 »
Сега виждам, че колоните всъщност са били заети от магазини първоначално. И от другата страна на мястото на площада е имало улица.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: История на софийския трамвай
« Reply #310 on: 29.07.2017, 17:49:15 »
Защо Бреди-те са имали врати и от двете страни? С по две кабини ли са били?

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: История на софийския трамвай
« Reply #311 on: 29.07.2017, 18:09:08 »
Защото всички мотриси до войната са купувани така, и с две кабини са били.

Offline viktor_bdz

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1332
    • View Profile
Re: История на софийския трамвай
« Reply #312 on: 29.07.2017, 19:32:10 »
Отново страхотни попадения. Старата поща на Ломско шосе 127. Кръгът е пълен с трамваи.
А сега на това място е бензиностанцията, така ли? Тъй че това е старото колело в "Надежда" 1, което не съществува? :)
« Last Edit: 29.07.2017, 19:34:12 by viktor_bdz »

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3644
    • View Profile
Re: История на софийския трамвай
« Reply #313 on: 30.07.2017, 10:21:33 »
Да, сега там има Шел и нещо като бизнес сграда.

Offline viktor_bdz

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1332
    • View Profile
Re: История на софийския трамвай
« Reply #314 on: 30.07.2017, 15:34:35 »
Бизнес сграда, колко да е бизнес сграда... по-скоро една развалина, която така и не довършиха.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: История на софийския трамвай
« Reply #315 on: 25.08.2017, 18:53:06 »
 :arrow:
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: История на софийския трамвай
« Reply #316 on: 31.08.2017, 09:12:29 »
^^ Стоят си хората на платното и хич не ги е страх, че перничани с каруци ще ги сгазят  :laugh:

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: История на софийския трамвай
« Reply #317 on: 31.08.2017, 10:28:26 »
Студенти пред травмай 4 на Царя пред стрoящата се сграда на Ректората, 1932-33 год.:


Източник

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: История на софийския трамвай
« Reply #318 on: 31.08.2017, 12:15:59 »
Трамваят е боядисан грешно според мен. Тези Шарлероа са били изначално черни със златни ивици. Даже в книгата от 1961 г. - 60 г. градски транспорт, там фигурират като модел "Черни", а четириосните Шарлероа ACEA от 30-те години са написани като модел "Шарлероа".
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: История на софийския трамвай
« Reply #319 on: 31.08.2017, 14:21:00 »
Покривът на Ректората също трябва да има меден цвят, а не да е така зелен от патина, все пак е чисто нов! ;)