Author Topic: История на софийския трамвай  (Read 111190 times)

Offline mitko08888

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 270
    • View Profile
Re: История на софийския трамвай
« Reply #680 on: 03.09.2019, 19:38:45 »
Трамвайчето трябва да е от тези "4 мотриси с отделна возилка", доставени през 1909, оказали се в последствие неудачни заради малката мощност и несполучливата конструкция. И ако цепелините са с номера 33 - 39, това ще да е 40.

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6228
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Re: История на софийския трамвай
« Reply #681 on: 06.09.2019, 11:00:26 »
Имам въпрос относно трамваите Космонавт. На тази снимка (синьото) нещо като чадър над геленга ли се явява (примерно за да не вали?), и също така тези отвори (в червено) за обдухване на салона ли са? И знае ли се дали това са заводски елементи или гаражни изпълнения върху няколко мотриси?

Online viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5905
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: История на софийския трамвай
« Reply #682 on: 06.09.2019, 11:40:48 »
Да. Оригинално си е била така мотрисата. От отворите отзад е трябвало да излиза затопления въдух от пътническия салон. Нямам информация обаче дали само първите са произвеждани с тези "добавки" или са били всичките като в последствие в депата са ги "опростявали".
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline Metan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2555
    • View Profile
Re: История на софийския трамвай
« Reply #683 on: 06.09.2019, 11:47:36 »
Да, и синьото, и червеното се явяват заводски елементи. Синьото може да се каже, че изпълнява функцията на чадър - пази калпавото съчленение от протичане, а червеното са отворите, от където трябва да излиза обдухания от салона въздух. Ако правиш макет и държиш на максимална точност имай предвид, че тези трамваи дори в рамките на един модел се различават много още от произвеждането им. Отпред под основните кръгли фарове има и едни по-малки кръгли бели фарчета, отвън в задния край на 1 врата има правоъгълни плочки, които се вадят и изпълняват ролята на стълба за качване на покрива, а над тях има една продълговата скоба, за която са се хващали като са се качвали на покрива на трамвая. Всички тези елементи са стандартни, но са ги махали по депата малко след доставката на трамваите (и са сменяли пантографите с лири).

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6228
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Re: История на софийския трамвай
« Reply #684 on: 08.09.2019, 11:51:48 »
Благодаря за инфото! А доколкото знам тези отвори в тавана само Космонавтите са ги имали, не Комсомолците?

Online viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5905
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: История на софийския трамвай
« Reply #685 on: 08.09.2019, 12:43:06 »
Тази струва 45 евро
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline Metan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2555
    • View Profile
Re: История на софийския трамвай
« Reply #686 on: 08.09.2019, 13:26:10 »
Благодаря за инфото! А доколкото знам тези отвори в тавана само Космонавтите са ги имали, не Комсомолците?
Има ги и при Комсомолците. Даже в задната част на покрива при Комсомолците над 3 врата отдясно на покрива и на същото място отляво има издължени габарити (или мигачи).

Offline Metan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2555
    • View Profile
Re: История на софийския трамвай
« Reply #687 on: 13.09.2019, 22:53:19 »
81-ва няма асамблея......
Моя грешка, 1982 исках да напиша. През 1979 асамблейски трамвай е 612
Все пак грешката е вярна и 1981 има асамблея, а 300 е детски трамвай. Все още е с вдлъбнатите фарове, но горната лайсна на предното стъкло е дръпната по-надолу от първоначалния вариант.

Offline aleks101

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 330
  • Фен на трамвайния транспорт!
    • View Profile
Re: История на софийския трамвай
« Reply #688 on: 15.09.2019, 14:33:28 »
Мисля, че не е пускана:


Online viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5905
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: История на софийския трамвай
« Reply #689 on: 17.09.2019, 10:40:53 »
Тази струва 25 евро
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline aleks101

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 330
  • Фен на трамвайния транспорт!
    • View Profile
Re: История на софийския трамвай
« Reply #690 on: 18.09.2019, 19:54:22 »
Първата кинопрожекция, странното е, че пише, че снимката е от 1896 година, което май няма как да е вярно...

До колкото знам, обучението на ватманите започва още през 1900 година, но за 1896 - не мисля...

П.П. - Намерих същата снимка в сайта Стара София, където е отбелязано, че снимката е от първото десетилетие на 20 век, така че явно става въпрос за грешка от страна на автора на книгата, от която е снимката... Това значи, и че това не е първата кинопрожекция...



Снимката е от книгата "София: от първия трамвай до последната спирка на метрото" на Станислав Колев.
« Last Edit: 18.09.2019, 21:48:30 by aleks101 »

Online viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5905
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: История на софийския трамвай
« Reply #691 on: 22.09.2019, 22:37:08 »
 От фейсбук:
« Last Edit: 22.09.2019, 22:44:37 by viktorlc »
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Online viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5905
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: История на софийския трамвай
« Reply #692 on: 25.09.2019, 12:12:53 »
Някакви новопристигнали младежи в София - сватбари, войници, студенти...
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline aleks101

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 330
  • Фен на трамвайния транспорт!
    • View Profile
Re: История на софийския трамвай
« Reply #693 on: 29.09.2019, 11:12:22 »
Ето ви новина: Явно първите трамваи за София са излезли от фабрика Жермен!

Offline Metan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2555
    • View Profile
Re: История на софийския трамвай
« Reply #694 on: 29.09.2019, 13:29:47 »
Това са вторите трамваи, а не първите, но находката определено е интересна.

Offline aleks101

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 330
  • Фен на трамвайния транспорт!
    • View Profile
Re: История на софийския трамвай
« Reply #695 on: 29.09.2019, 15:40:21 »
Това от снимката конкретно е ремарке от първата доставка.
« Last Edit: 29.09.2019, 19:31:29 by aleks101 »

Offline Metan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2555
    • View Profile
Re: История на софийския трамвай
« Reply #696 on: 29.09.2019, 19:24:27 »
Я пак погледни хубаво снимката и помисли дали е ремарке?

Offline aleks101

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 330
  • Фен на трамвайния транспорт!
    • View Profile
Re: История на софийския трамвай
« Reply #697 on: 29.09.2019, 19:28:32 »
Я пак погледни хубаво снимката и помисли дали е ремарке?

Оу!!! Ами да не би това да е от доставката през 1902г. - от този тип:

Между другото - през 1902 година са доставени 6 3 такива мотриси, нали?
« Last Edit: 29.09.2019, 21:17:04 by aleks101 »

Online viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5905
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: История на софийския трамвай
« Reply #698 on: 03.10.2019, 09:30:15 »
Войници се качват в нископодово ремарке Юрдинген.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3055
    • View Profile
    • Email
Re: История на софийския трамвай
« Reply #699 on: 03.10.2019, 19:39:00 »
Отиват на баня в Централната баня под строй - в казармата на Черковна, вероятно и навсякъде, са имали чешми, но не и бани.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.