Author Topic: История на софийския трамвай  (Read 122183 times)

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1092
    • View Profile
    • Email
Re: История на софийския трамвай
« Reply #800 on: 24.03.2020, 20:07:23 »
Много хубави снимки.
Ако първата е от 30-те, то май и Съдебната палата още няма да е готова.
А последната трябва да е от 70-те, заради Жигулата.  :) Много по-малко вероятно е да е оригинален Фиат 124 от първите.

Offline vaz2106

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 656
    • View Profile
    • Email
Re: История на софийския трамвай
« Reply #801 on: 24.03.2020, 20:30:38 »
А всъщност годината е 89-та, маршрутите са измислени, а трамвай те са изкарани специално за сцените и джиткат напред - назад по Баучер.

Offline Balkanton

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: История на софийския трамвай
« Reply #802 on: 24.03.2020, 21:43:30 »
Съдебната палата май се довършва около и след войната. Забележете несъществуващата днес сграда на Позитано след палатата - покривът
 й свършва странно, "на калкан", отляво на нея сякаш има останки от фасада, вероятно срутена сграда при бомбардировките.

Offline София 100

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2026
    • View Profile
    • Email
Re: История на софийския трамвай
« Reply #803 on: 25.03.2020, 19:56:19 »
Две снимки от началото на  XX век (Лъвов мост и бул. Цар Освободител) и една  от Сурва в края на 30-те или началото на 40-те години(линия №4 на пл. Света Неделя). Източник: https://eap.bl.uk/item/EAP103-1-3-8-58#?c=0&m=0&s=0&cv=10&xywh=-160%2C-486%2C1897%2C1964

https://eap.bl.uk/item/EAP103-1-3-18-200#?c=0&m=0&s=0&cv=199&xywh=-184%2C-519%2C3668%2C4393

Offline Metan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2575
    • View Profile
Re: История на софийския трамвай
« Reply #804 on: 26.03.2020, 19:35:02 »
Най-горната снимка от горния пост най-накрая се появи в по-хубава резолюция.
Трамваят е същия модел като долния 27. Снимката най-вероятно е от първото десетилетие на 1900 г., защото все още ги няма резервоарите за въздух по покрива на трамвая (ако са монтирани през 1909). Виждат се и табелите за номерата на линиите от белгийския тип, които би трябвало да са се появили във второто десетилетие на 20 век. Снимката по-скоро е някъде от края на 191х-началото на 192х ако се съди по електрическия стълб.




Ремаркето всъщност е преобразуван открит трамвай от втората партида (31-33). По средата на покрива даже се вижда къде е бил токовземателя.
« Last Edit: 26.03.2020, 20:00:43 by Metan »

Offline София 100

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2026
    • View Profile
    • Email
Re: История на софийския трамвай
« Reply #805 on: 27.03.2020, 13:38:50 »
Познатата снимка на BBC №2 с по-добро качество и MAN/AEG №72 по  линия №1 на ул. Граф Игнатиев,  1931 -32г. и нататък. Източник:

https://eap.bl.uk/item/EAP894-1-25-69#?c=0&m=0&s=0&cv=68&xywh=-1%2C-210%2C1839%2C1959

https://eap.bl.uk/item/EAP894-1-19-11#?c=0&m=0&s=0&cv=2&xywh=-11%2C-804%2C3076%2C3276&r=0

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1092
    • View Profile
    • Email
Re: История на софийския трамвай
« Reply #806 on: 28.03.2020, 23:01:33 »
Трасето по Графа от Солунска нагоре е единично. Такъв ужас искаха да сътворят и на сегашния ремонт на Графа. Добре, че бяха вразумени.

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1319
    • View Profile
Re: История на софийския трамвай
« Reply #807 on: 29.03.2020, 22:20:24 »
Попаднах на един интересен немски сайт с много архивни снимки от София и България. Има снимки от София през 1981, както и по-съвременни фотографии от всички депа на Електротранспорта.

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1092
    • View Profile
    • Email
Re: История на софийския трамвай
« Reply #808 on: 29.03.2020, 23:26:03 »
Помня, че имаше коментари относно снимката или подобна на нея с 553 и ремаркето 582 със Софията 70 н. 149 по 5 или подобна снимка (цветната): Стрелката, дето се вижда отдолу S-ка ли е или линията за Алабин, а петицата да е дошла откъм Възраждане? Вижда се, че е отворила вратите на спирката. На следващата черно бяла снимка тази стрелка не се вижда.  Освен това се вижда, че в едната посока на стрелката релсите не са лъскави, значи не са ползвани отдавна. Цялата тази работа ми е голяма мистерия, обаче много искам да знам какво е било коловозното развитие.