Author Topic: История на софийския трамвай  (Read 341928 times)

Offline Stoi4o

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 932
    • View Profile
    • Email
Re: История на софийския трамвай
« Reply #1300 on: 07.12.2023, 23:56:43 »
Всички снимки са хубави,но последната е уникална! :fan:

Offline София 100

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3776
    • View Profile
    • Email
Re: История на софийския трамвай
« Reply #1301 on: 17.12.2023, 11:38:24 »
"Космонавт" с инв. № 910, 915, 916, 918 или 919, заснет на 29.03.1976г.
Направеното днес е недостатъчно за утре.

Online fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7002
    • View Profile
    • Email
Re: История на софийския трамвай
« Reply #1302 on: 17.12.2023, 11:48:03 »
Ето ти още един - снимките са правени по време на XI конгрес на БКП  :rolleyes:


Offline Balkanton

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2209
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: История на софийския трамвай
« Reply #1303 on: 20.12.2023, 22:54:56 »
Троен състав по време на маневра при Княжево - картичка (надявам се да не е показвана досега).
Източник

Offline София 100

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3776
    • View Profile
    • Email
Re: История на софийския трамвай
« Reply #1304 on: 19.01.2024, 21:18:03 »
В този кратък клип от 1966г. могат да се видят Бреди инв. №132 и 135, Републики инв. № 232 и ремаркето №534, ремарке №368,  София инв. №805 и неизвестен Космонавт, както и малко парни локомотиви в края. Източник:

https://www.bridgemanimages.com/en/noartistknown/hec-piercey-czech-germany-austria-1959-romania-hungary-bulgaria-yugoslavia-part-3-1966/8mm/asset/6620298
Направеното днес е недостатъчно за утре.

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1911
    • View Profile
    • Email
Re: История на софийския трамвай
« Reply #1305 on: 20.01.2024, 11:22:58 »
Много ценно видео. За момент си помислих, че е снимано старото колело на двойката на Семинарията, но се оказа, че е вече на Хладилника, а отзад се вижда и сградата на Петрол от страна Хладилника.

На последното колело, дето изглежда завива Република, не мога да разбера къде е, не е на Княжево.

Между другото успях да сваля видеото на файл, но нямам нужните инструменти в този компютър да изрежа чуждестранните кадри и да оставя само българските. Ако някой иска да му го пратя, с удоволствие.

Online fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7002
    • View Profile
    • Email
Re: История на софийския трамвай
« Reply #1306 on: 20.01.2024, 12:56:49 »
На последното колело, дето изглежда завива Република, не мога да разбера къде е, не е на Княжево.

Щом е по линия 2 трябва да е Хладилника.

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1911
    • View Profile
    • Email
Re: История на софийския трамвай
« Reply #1307 on: 20.01.2024, 13:43:29 »
Републиките не са ли били само по 5?

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9842
    • View Profile
Re: История на софийския трамвай
« Reply #1308 on: 20.01.2024, 14:39:18 »
904 e Космонавта.

Online fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7002
    • View Profile
    • Email
Re: История на софийския трамвай
« Reply #1309 on: 20.01.2024, 14:39:28 »
Републиките не са ли били само по 5?

Quote
Мотрисите, заедно със своите ремаркета обслужват силно натоварената линия 5, но са се мяркали и по други.

Това е цитат от сайта trinmo.org, на базата на какви източници е тази информация нямам представа, но видеото я потвърждава.

Offline София 100

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3776
    • View Profile
    • Email
Re: История на софийския трамвай
« Reply #1310 on: 18.02.2024, 20:32:21 »
"Космонавт" и двуосна трамвайна композиция с неизвестни инв. №, заснети през 1971г.
Направеното днес е недостатъчно за утре.

Offline Balkanton

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2209
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: История на софийския трамвай
« Reply #1311 on: 20.03.2024, 23:04:02 »
Аспиринката съвсем е намалила размера на снимките, не се вижда Цепелина дали е 202, 203 или 201. Ремаркето е Енерджи 403, някъде по трасето на петицата. Иначе жалко, че снимката не е в прилична резолюция, защото е интересна.
Качена е същата снимка в по-голям размер.
Източник: Форум Аспирин

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2337
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Re: История на софийския трамвай
« Reply #1312 on: 21.03.2024, 12:43:39 »
Е, каруцата се вижда добре. Защо нямаме раздел за каруцарския транспорт? :laugh:
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Online RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11378
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: История на софийския трамвай
« Reply #1313 on: 21.03.2024, 14:17:31 »
Защото в София е забранен.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2337
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Re: История на софийския трамвай
« Reply #1314 on: 21.03.2024, 15:19:11 »
Днес видях цели 2 в рамките на 2 часа.
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline София 100

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3776
    • View Profile
    • Email
Re: История на софийския трамвай
« Reply #1315 on: 26.03.2024, 21:48:21 »
  Изрезка от сп."Болгария", бр.4/1954г. Това е българско издание, което има за цел да представи постиженията на политическият строй и трудовият пролетариат пред света, в случая пред СССР(всички рускоезични). На снимките се виждат мотриси "ДТО" с инв. №260 и "Република" с инв. №225, която обаче тук е преномерирана на 125. Въпреки малкият размер и лошото качество на снимката ясно си личи единицата преди цифрите 2 и 5. Тази снимка е първото доказателство за преномерирането на Републиките, продължило частично до 1957г. Не знам какво е наложило прилагането му, но е интересен факт, който досега само бях виждал документално...
Направеното днес е недостатъчно за утре.

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3644
    • View Profile
Re: История на софийския трамвай
« Reply #1316 on: 27.03.2024, 10:10:10 »
Сигурен ли си, че такова преномериране на Републиките е съществувало? Досега никъде не съм попадал дори на намек за подобно нещо. Ето и небезизвестната снимка на 221 преди първото му пускана в движение, има и подобна на 222. Предните номера мисля, че са рисувани на ръка.
Това списание "Болгария" може ли да се намери някъде в по-добро качество?

Offline София 100

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3776
    • View Profile
    • Email
Re: История на софийския трамвай
« Reply #1317 on: 27.03.2024, 10:32:47 »
  Когато имам време(скоро) ще покажа на какъв документ се базира заключението ми. За по-сигурно навремето му направих ксерокопие. Тогава бях много озадачен и дълго смятах, че е ставало дума за някаква грешка.Преномерирането е направено 6-7 години  след производството на 221 например Много бързо след това е върнато старото положение.. Списанието "Болгария" би следвало да може да се намери в Националната библиотека, или поне в столичната. Ще е любопитно да се види в добро качество снимката.
« Last Edit: 27.03.2024, 15:50:19 by София 100 »
Направеното днес е недостатъчно за утре.

Offline София 100

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3776
    • View Profile
    • Email
Re: История на софийския трамвай
« Reply #1318 on: 28.03.2024, 20:57:51 »
  Прилагам част от Баланс на предприятието за 1958г. и намиращият се в него "Опис на трамвайните коли към 31.12.1958г." Който Не вярва на изнесената информация, може да си направи труда да отиде до ДАА на ул. Московска и да си поръча Ф2512, оп1, а.е. 29... 
   Преномерацията се е случила в края на 1957 или през 1958г., може и преди това, но само частично. За последната година отчетът за дейността на предприятието липсва, наличен е само баланса, а в него информацията не е така подробна - има по-скоро обобщаващ характер.
 До инв. №92 няма никакви промени, но после става интересно. При ремаркетата номерацията започва след тази на последната трамвайна мотриса, т.е. от инв. №191 до 380.
  Нямам съмнение, че тази странна номерация е съществувала може би до края на 1958 или началото на 1959г.
Оставям изводите на Вас.
 
Направеното днес е недостатъчно за утре.

Offline Emperor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3599
    • View Profile
Re: История на софийския трамвай
« Reply #1319 on: 29.03.2024, 00:08:41 »
  Изрезка от сп."Болгария", бр.4/1954г. Това е българско издание, което има за цел да представи постиженията на политическият строй и трудовият пролетариат пред света, в случая пред СССР(всички рускоезични). На снимките се виждат мотриси "ДТО" с инв. №260 и "Република" с инв. №225, която обаче тук е преномерирана на 125. Въпреки малкият размер и лошото качество на снимката ясно си личи единицата преди цифрите 2 и 5. Тази снимка е първото доказателство за преномерирането на Републиките, продължило частично до 1957г. Не знам какво е наложило прилагането му, но е интересен факт, който досега само бях виждал документално...


Същата или почти идентична снимка от списанието в голям формат в списание Modern tramway:

 :arrow: http://trinmo.org/bg/literature/modern-tramway-305
« Last Edit: 29.03.2024, 00:20:00 by Emperor »