Author Topic: МВМ 81-740.2/741.2 и 81-740.2Б/741.2Б (Русич/новите влакове)  (Read 554783 times)

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1145
    • View Profile
Не е ли точно обратното? По-скоро си мислех за по-лошо поведение при ускоряване и спиране.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Доколкото съм чел, има мнения и че колебанията на вагона, които се появяват при висока скорост, се дължат на това. Не знам да има проблем със спирането и ускоряването.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1145
    • View Profile
Специално за ускоряването ми направи впечетление разликата в данните между немската и руската Википедиа, едните дават 1м/с2, а другите 1,3. Вибрациите доколкото знам са били в експерименталния вагон около свръзките, които първоначално са изглеждали ето така, но после преработени и сега подозрително приличат на свръзките във всички западни състави от този тип, т.е. най-вероятно се правят по лиценз. Като цяло обаче май идеята ми за двойно съчленен междинен вагон е илюзия, със 2 немоторни талиги срещу 2 моторни и проблемите по-горе това няма да е по силите на инженерния състав на Метровагонмаш.

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2357
  • Sofia Hardcore
    • View Profile
A защо трябва да се мъчат с якобс-талиги, които само усложняват конструкцията. Typ V във Виенското метро и производните му разработки (MX 3000 за Осло и Inspiro за Варшава представляват съчленени изцяло проходими, неделими (естествено в деповски условия е възможно делението) влакове, но с класическа конструкция на вагоните и не използват якобс-талиги.
"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1145
    • View Profile
Това само руснакът може да каже,  аз лично не се сещам за други метросъстави с Якобс талиги. Берлинският тип Н също е изцяло проходим без Якобс талиги и всички талиги са моторни. Все пак този и цитираните от теб влакове са с алуминиев кош и крешфронт, т.е. нещо от 21 век на влакостроенето, а Русича е някаква руска еволюция в друга посока и още не е стигнал 21 век май. Като добавим че е изцяло неподходящ за софийското метро не знам защо напазарувахме и продължаваме да пазаруваме там, но това е друга тема. Аз исках да си изясня техническите детайли.
« Last Edit: 05.07.2013, 21:14:59 by sofianec »

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2357
  • Sofia Hardcore
    • View Profile
За мен основният недостатък е липсата на гъвкавост при композиране на влаковете. При 5 вагонни състави от номерни перфектно се покрива пътникопотока дори при сегашните интервали, но с Русичите това не може да се случи.
"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1145
    • View Profile
Да, но никой не пуска 5-вагонни номерни, въпреки че още 12 междинни вагона биха стрували около 3 милиона евро да се закупят. А Русичите с една 3-секционна средна част биха изпълнили чудесно пероните с 97 метра, само май няма кой да ни я произведе тази тройна средна секция, пък и ако братушките не са в състояние да произведат моторна Якобс талига може и 4х170 кВт да са недостатъчни за 69 тона. Като цяло тези Русичи са си таралеж в гащите. Единствената гъвкавост в момента е изборът между тривагонен Русич за пиков час и двувагонен без средния за вечерни курсове, но колко е технологичното време за разкомплектоване и после събиране - предполагам твърде много. Такова нещо като в Хамбург например с Русич си е в сферата на мечтите. В Москва нещата изглеждат различно - там има 3-вагонни, 4-вагонни и 5-вагонни Русичи, и нищо чудно - правени са си за тях. На нас са ни продали малко гнили домати :rolleyes:
« Last Edit: 06.07.2013, 00:36:15 by sofianec »

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Както се казва: за толкова пари - толкова. За без пари - гаражно производство, творено в мазето и сглобено накриво с рапидки. Обаче не плащаш за марка, лицензи и патенти.

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
... В Москва нещата изглеждат различно - там има 3-вагонни, 4-вагонни и 5-вагонни Русичи, и нищо чудно - правени са си за тях. На нас са ни продали малко гнили домати :rolleyes:
На нас станциите са ни гнили с "дългите" и "широки" перони. За това поне не може да обвиняваме руснаците. Ние си строим станциите, поръчваме им такива състави и такива се произвеждат. Ако мислиш че тях ги интересува колко вагона в състав ще се движат в София, много се лъжеш. По повод скачването на вагони, може да стане. Но има ли станция която да побере толкова дълъг състав? Мисля че тук сам ще си отговориш на въпроса. Иначе Хамбург си е Хамбург, нищо общо със София...

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
А38 също е с нови дръжки. Явно всички нови влакове ще бъдат оборудвани в скоро време.


Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
Метровагонмаш съобщи, че е предал вече две тривагонни композиции за София!
Съобщението е от 26 август, което означава, че вече са в района на пристанището и всеки момент би трябвало да тръгнат за България.
Вагоните естествено са Русич, последната модификация (81-740.2Б/81-741.2Б) с всичките екстри, характерни за нея.
Единствено нищо не казано за окраската.
От края на юли активно се сглобява нашата поръчка. До края на годината трябва да пристигнат и останалите влакове (всичко 10 на брой).
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4625
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Съставите са на Варна! Днес заминават и вечерта ще са на Левски. Утре - София
« Last Edit: 04.09.2013, 09:07:10 by maniak »

Offline Danchoti

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 273
    • View Profile
Нещо съм пропуснал, но по каква линия се купуват тези влакове (от гледна точка на финансирането)?
И, за разширенията на I-ви диаметър ли са предвидени, или ще подсилват сега съществуващият състав?
 

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
За разширението на първи диаметър са, трябва да пристигнат 10 тривагонни композиции до края на годината.

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Доста бързо са се справили руснаците с първите два състава от поръчката. Аз все си мислех че ще пристигнат края на септември, началото на октомври. А и тайничко се надявах поръчката да беше за 4 вагонни 81-760/-761. :D
Ето я и статията от сайта на завода, аналогична с предишната, за съжаление не се споменава цвета на съставите: цък.
« Last Edit: 04.09.2013, 14:26:36 by Petko21 »

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Ето ги в Шумен, цветът е вече използван, но ливреята е като на тези в цвят бордо...


Източник

Offline varg

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 161
    • View Profile
    • Email

Offline mi4omi

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 70
    • View Profile
    • Email
На коловозите в Обеля преди депото днес стоеше (предполагам) нов състав в лилавата разцветка. № на междинния вагон 6033.

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Ето една снимка от колега в Русия от Ростовска област:
А55:

Автор: Ale-nov11
Виждаме отново, нова разцветка!
« Last Edit: 10.10.2013, 23:50:35 by Petko21 »

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
За мен си е по-скоро същата, а от светлината изглежда по-светло