Author Topic: МВМ 81-740.2/741.2 и 81-740.2Б/741.2Б (Русич/новите влакове)  (Read 554750 times)

Offline София 100

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3776
    • View Profile
    • Email
Съчленението на вагон 6010 от състав А 30 издава оглушителни трясъци и вибрации при потегляне и спиране. Бях правостоящ върху него и усетих хаотично движение на разхлабени части(по мнението ми на неспециалист).
Направеното днес е недостатъчно за утре.

Offline CNN

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1153
    • View Profile
Не е вярно. Три съчленени вагона са. Всяка една от двете части на един вагон не може да се движи самостоятелно.
Могат да се движат самостоятелно. Всеки един вагон както на Русича,така и на номерния може да се движи сам.

Offline Pesho1991

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1059
    • View Profile
Не е вярно. Три съчленени вагона са. Всяка една от двете части на един вагон не може да се движи самостоятелно.
Могат да се движат самостоятелно. Всеки един вагон както на Русича,така и на номерния може да се движи сам.
Как се управляват средните вагони? Пък мисля, че ставаше въпрос не затова дали могат или не да се движат самостоятелно вагоните, а дали един съчленен вагон на русич може да се раздели на две и да се движи всяка част по отделно.

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5263
    • View Profile
    • Email
Може ли да разделим един съчленен трамвай на 2 и да пуснем двете части да се движат сами? А автобус? Не може. А и да можеше, няма смисъл. :help:

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Как се управляват средните вагони? Пък мисля, че ставаше въпрос не затова дали могат или не да се движат самостоятелно вагоните, а дали един съчленен вагон на русич може да се раздели на две и да се движи всяка част по отделно.
Имат нещо като задния пулт при трамваите. Естествено се касае за цял вагон, а не за половин.

Offline Pesho1991

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1059
    • View Profile
Как се управляват средните вагони? Пък мисля, че ставаше въпрос не затова дали могат или не да се движат самостоятелно вагоните, а дали един съчленен вагон на русич може да се раздели на две и да се движи всяка част по отделно.
Имат нещо като задния пулт при трамваите. Естествено се касае за цял вагон, а не за половин.
Това ще е много интересно да се види. Ако имаш снимки ще съм благодарен ако ги споделиш.


Offline NickZach

  • Писател
  • **
  • Posts: 30
    • View Profile
    • Email
Не знам дали това е новост, но покривните панели в един от "Русич"-ите са сменени. Влакът изглежда много по-чисто. Не видях номера на състава, но беше някой от А27, А28 или А29.

Offline София 100

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3776
    • View Profile
    • Email
В главния вагон №2011 на състав А26, както и в следващият съчленен с него днес сутринта работеше само аварийното осветление - т.е. по една лампа. В следващите вагони осветлението работеше нормално.
Направеното днес е недостатъчно за утре.

Offline София 100

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3776
    • View Profile
    • Email
  Пак по повод на осветлението: този път в главния съчленен вагон №2007 на състав А24 имаше аварийно осветление известно време. След това лампите заработиха отново, но при всяко навлизане в метростанция премигваха и изгасваха за кратко. Изглежда има някакъв проблем при тази доставка влакове, защото изброените далеч не са единствените с такива особености. При по-новите доставки не съм виждал това явление. Интересно ми е каква би могла да бъде причината за това?
Направеното днес е недостатъчно за утре.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Сигурно са им махнали акумулаторите. Днес се возих в А24 и пак така прекъсваше осветлението при влизане на всяка станция.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Без акумулатори не могат изобщо да се движат на собствен ход.
По-скоро са се скапали или инверторите на осветлението се шашват при превключване на захранването.

Offline Stahlgewitter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1687
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Някой спомня ли си как бяха избрани русичите? Имало ли е търг 2004 година или е било на пряко договаряне? Между какво е бил избора- Сименс, Номерни, Яуза?

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Тогава мисля, че нямаше изискване да се обявява обществена поръчка и директно ги поръчаха. Вече за последните две доставки имаше обявени поръчки, но бяха така направени, че да се спечелят от руснаците, главно заради по-ниската цена на влаковете.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Мисля, че първата партида беше с обществена поръчка с опция за още и следващите бяха като допълнение към първите.

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18070
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Тогава мисля, че нямаше изискване да се обявява обществена поръчка и директно ги поръчаха. Вече за последните две доставки имаше обявени поръчки, но бяха така направени, че да се спечелят от руснаците, главно заради по-ниската цена на влаковете.
Бърза справка сега ми изкарва, че ЗОП е влязъл в сила на 01.01.2004 г. Не ми се рови имало ли е в преходните и заключителните разпоредби нещо за преходен период, довършването на крадеъъъъ… процедури по стари правила и т.н. До едно време, а и сега за някои лаици, ЗОП е препъни камък, а за други е благодарен добруджански чернозем…

Offline mitko08888

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 385
    • View Profile
Първият "Закон за възлагане на държавни и обществени поръчки" е приет през 1997 година. От 1999 г. е с името "Закон за обществени поръчки".


Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 790
    • View Profile
    • Email
Имаше конкурс за 6 влака, спечелен от МВМ. Параметрите бяха направени много сходни на произвежданите от тях влакове - нещо от сорта на 3-вагонни състави с дължина над 80м (по памет).
Тогава можеше с директно договаряне да се разшири поръчката с още 50% и така бяха докарани още 3 влака, вече с повече врати. След това последваха още 3 влака пак с анекс. Така дойдоха първите 12 състава. Следващите 28 бяха отново с обществени поръчки, отново с нагласени параметри за МВМ
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Имаше конкурс за 6 влака, спечелен от МВМ. Параметрите бяха направени много сходни на произвежданите от тях влакове - нещо от сорта на 3-вагонни състави с дължина над 80м (по памет).
Тогава можеше с директно договаряне да се разшири поръчката с още 50% и така бяха докарани още 3 влака, вече с повече врати. След това последваха още 3 влака пак с анекс. Така дойдоха първите 12 състава. Следващите 28 бяха отново с обществени поръчки, отново с нагласени параметри за МВМ

Обществената поръчка е от 2004 г. за 6 влака за отсечката Св. Неделя - Интерпред:

https://www.investor.bg/a/5-balgariya/27210-pristigna-parviyat-metro-vagon-za-novata-otsechka-na-metroto

С анекс пристигат  още 3 влака, те са от същия тип с малко врати през 2009 г.

Следващата обществена поръчка е вече през 2010 г. за Втори метродиаметър, там вече се появява и CAF на сцената, печели очаквано МВМ:

https://www.publics.bg/bg/news/8494/
https://forum.gtsofia.info/index.php?topic=3957.420

И последните руски железа са по линия на ОП Околна среда - 10 броя през 2013 г.. Там до колкото си спомням вече никой от нормалните производители не искаше даже да участва, смърдеше на нагласена работа твърде много:

https://m.economy.bg/bulgaria/view/12083/10-novi-vlaka-v-stolichnoto-metro



Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3646
    • View Profile
Пропускаш края на 2010, когато пристигат още 3 състава, вече различни от предишните и идентични с поръчаните за МД2 - с повече врати и климатик в салона.