Author Topic: МВМ 81-740.2/741.2 и 81-740.2Б/741.2Б (Русич/новите влакове)  (Read 554839 times)

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile

Не само дизайнът и окачването! Руски са още вонята...
Независимо от неприязънта ти към руските метровлакове, трябва все пак да признаеш, че "вонята" е ... западна. :D
Руснаците са не по-малко бесни от нас, че западните им партньори са ги "оборудвали"  така...
А най-голяма вина за това си имат нашите предствители : можаха да поискат смяна на двигателя, а не им достигна смелостта да изискат замяна на лепилата (или покритието) с друго!  ;)
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2190
    • View Profile
Терго какво да каже човека ударен от 20 кг. капак от покрива на Скифа. Да те хубаво са копирали окачването но са пропуснали някои показатели на елементите му, пропуснали са алуминиевите капаци  и са сложили по-евтини и ред други неща, но както и да е.
The Grand Tour

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
И всичко това е сделано с теслътъ в сесеСЕРЕ
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
Терго какво да каже човека ударен от 20 кг. капак от покрива на Скифа. Да те хубаво са копирали окачването но са пропуснали някои показатели на елементите му, пропуснали са алуминиевите капаци  и са сложили по-евтини и ред други неща, но както и да е.
Е, хайде сега - каква вина  има заводът-производител за това, че някакъв ганьовец-монтьор не е завил добре  квадрата на закопчалката (или въобще е забравил да го направи)?
И въобще, без да се превръщам в техен адвокат : за всичко сме си виновни ние. По-точно делегацията (и тези, които са подписвали договорите) - къде са гледали какво купуват? Нали би трябвало да са сравнявали различни производства?
Ами, като искаме евтино - получаваме съответното качество!
Ганьовска ни работа... ;)
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline popov.dinko

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 286
    • View Profile
    • Email
   Ами да се сърдим на себе си, като нямаме пари, а не на  руснаците, които толкова могат да правят влакове. :D

Offline Vladislav

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 443
    • View Profile
    • Email
Съгласен съм, че трябва да отчетем, че сме направили грешка с избора. Нали затова е тази дискусия - трябва ясно да си дадем сметка, че не може хем да се купи съвременна и добре изпипана технология, хем да е евтино! Хе, руснаците били бесни, че западните им партньори ги били оборудвали с вонята! Возил съм се на доста западни метра и, take my word, никъде не вонеше!  :D Може западни фирми да са участвали в разработката, но все пак тези вагони са строени в Русия. Дори западните партньори да са предложили евтино миризливо лепило, никой не им е крив на руснаците, че не са го отказали.

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
 :D Ами, то тяхната е като нашата : нали и те търсят по-евтиното...
Така че, ясно е защо .
А като казвам бесни, имам предвид пътниците и феновете. Т.е. потребителите.
Иначе РЖД  и Алстом имат уж равен дял в акциите, но нямам представа кой определя разработките и доставката на частите.
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline popov.dinko

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 286
    • View Profile
    • Email
     Хм, лепило. Проста работа. Едва ли лепилото е виновно за миризмите. Да не би друго нещо да предизвиква миризмата, например нещо се нагрява и да опича лепилото.
Ще мине време и ще измирише.
« Last Edit: 06.11.2009, 20:51:10 by popov.dinko »

Online blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Терго какво да каже човека ударен от 20 кг. капак от покрива на Скифа. Да те хубаво са копирали окачването но са пропуснали някои показатели на елементите му, пропуснали са алуминиевите капаци  и са сложили по-евтини и ред други неща, но както и да е.
Е, хайде сега - каква вина  има заводът-производител за това, че някакъв ганьовец-монтьор не е завил добре  квадрата на закопчалката (или въобще е забравил да го направи)?
За такива работи си има система за управление на качеството, като най-ниското стъпало е ISO 9001. Има изисквания за проследимост на всеки инцидент и фабричен дефект. Така че, ако в завода-производител се върне рекламиран детайл от моето Ауди, по серийния номер се знае, че Ханс, Юрген или Мустафа са го сглобили, а не "някакъв ганьовец монтьор". Разбира се, при сделаните неща е друго положението.
Но както и да е, ще преглътнем тези неприятности. Все пак технологично са много по-приемливи от Белкомунмаш или други съветски надземни бараки. Доколкото ми е известно, всичко в бившия СССР, свързано с метрото, има военизиран статут. Съветските метра вече са изпълнявали  мобилизационни задачи през 1941-44.
« Last Edit: 05.11.2009, 23:12:02 by blagun »

Offline Blago84

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 539
    • View Profile
Метровагонмаш произвежда и гъсенични шасита за военна техника...
UPP@UIC

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
Вече не.
Военното производство е отделено в самостоятелна структура, която не е част от Метровагонмаш.
Интересното е, че цехът за разработване на нов подвижен състав за метрото остана във военната част.  :D И сега обикновените работници и инженери нямат достъп до него. Дали е търсено умишлено, или е само временно, но наистина разработката на новия влак е обвита в пълна секретност - не само не може да се фотографира (което иначе работниците правят из целия завод), няма абсолютно никакъв достъп  до чертежите, дори рендер не се е промъкнал в интернет.
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline conecto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4462
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Терго какво да каже човека ударен от 20 кг. капак от покрива на Скифа. Да те хубаво са копирали окачването но са пропуснали някои показатели на елементите му, пропуснали са алуминиевите капаци  и са сложили по-евтини и ред други неща, но както и да е.
Е, хайде сега - каква вина  има заводът-производител за това, че някакъв ганьовец-монтьор не е завил добре  квадрата на закопчалката (или въобще е забравил да го направи)?
За такива работи си има система за управление на качеството, като най-ниското стъпало е ISO 9001. Има изисквания за проследимост на всеки инцидент и фабричен дефект. Така че, ако в завода-производител се върне рекламиран детайл от моето Ауди, по серийния номер се знае, че Ханс, Юрген или Мустафа са го сглобили, а не "някакъв ганьовец монтьор". Разбира се, при сделаните неща е друго положението.
А защо реши, че изпадането на капака е фабричен дефект, а не недоглеждане на някой монтьор в Обеля?

Offline tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2190
    • View Profile
Не изпадането на капака, а тежестта му е конструкорски (фабричен) дефект.
The Grand Tour

Offline donkeyhot

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 161
    • View Profile
Как се прави търг за купуване на състав? Обявяват, че им трябва и който се отзове ли или правят запитвания до конкретни производители? В смисъл, каква е точно системата? :blush2:

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Направи си справка със ЗОП /Закон за обществените поръчки/
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline martin4o

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2236
    • View Profile
    • Email
Днес на Кюри един от номерните състави спря, отвори вратите обаче отпусна спирачката и мотрисата се понесе назад. Машинистът се усети и рязко натисна спирачката, в следствие на което една жена изгуби равновесие и се строполи на колене. Нямаше сериозни наранявания и щети.....освен един скъсан панталон. След това влакът седя повече от минута на станцията без видима причина (явно за да пази интервал). Та не знам дали е коментирано, но явно е, че специално номерните могат да се движат и с отворени врати.

Offline Blago84

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 539
    • View Profile
Хм... А да не би блокировката за отворени врати да не е сработила, и това да е подвело машиниста да разхлаби, мислейки, че заради отворените врати, съставът няма да самопотогели?
UPP@UIC

Offline martin4o

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2236
    • View Profile
    • Email
Хм... А да не би блокировката за отворени врати да не е сработила, и това да е подвело машиниста да разхлаби, мислейки, че заради отворените врати, съставът няма да самопотогели?
За пръв път ми се случва спирачка да се отпуска при отворени врати. То си е един специфичен звук дето няма как да не го чуеш. Аз се изненадах, когато го чух и вече съставът като потегли назад се усетих. Спирачка се отпуска след като се затворят вратите и машинистът погледне в огледалата/камерите, че всичко е наред. Така че няма какво да се подвежда, или е грешка, или е съзнателно нарушение..

Offline EuroDance

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 73
    • View Profile
    • EuroDance @ YouTube
    • Email
Е ако е съзнателно нарушение, каква може да е причината машинистът да иска да отпусне спирачката при отворени врати?

Offline Blago84

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 539
    • View Profile
Не би трябвало да е част от стандартната процедура... Просто го допускам като възможно... Понякога, хората са склонни да вършат неправилни неща, особено ако знаят, че има защита, която да ги покрие... Но понякога защитата не сработва и...
UPP@UIC