Климатикът на влака (вентилацията за тези, които нямат климатици) се включва от машиниста още при излизане от депо. Няма вариант машинистът да включи климатик на един вагон, а на друг - не, така че използването на бутона за връзка няма да помогне. Единствената причина даден климатик да не работи, е когато е повреден и изключен "хардуерно" в депото, до неговото отремонтиране. От друга страна, поддръжката на климатиците се извършва от румънска фирма, която идва през определен период от време. Не знам след като изтече гаранцията им как ще се процедира, но на няколко места вече пише, че няма резервни части и влакът ще се движи с изключен климатик и отворени прозорци.
Причината за незаключването на прозорците на вагони с работещ климатик са оплаквания от страна на пътници, че е задушно, а не могат да си отворят прозореца. Което според мен е глупаво, едва ли някой си отваря прозореца в колата докато му работи климатикът.
Ако пък ви е интересно докъде стигат претенциите на пътниците, потърсете за оплакванията на някакъв пред телевизиите, че пожарогасителите в метрото били вързани със свински опашки и поради тази причина нямало как да се ползват. Като под свинска опашка визираше пломбата, която удостоверява, че пожарогасителят е зареден и годен за употреба. Случи се диспечерът да се обади и да нареди на машинист да следи дали надлезът между ГМ Димитров и Жолио Кюри не се клати, понеже пътник се обадил на 112, че имало опасни вибрации, докато се возел във влак. И други такива.