Author Topic: МВМ 81-740.2/741.2 и 81-740.2Б/741.2Б (Русич/новите влакове)  (Read 554811 times)

Offline aliaska

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 560
    • View Profile
    • Email
Всичко може да се случи. Има си правила за безопасност и те трябва да се спазват. Или ще го отречеш?
Е естествено,че няма, но не мисля, че има за какво да го правим на проблем...лятото редовно виждам локомотиви по жп мрежата,които се движат с отворени врати и т.н не е хубаво,не го толерирам,но примерно за локомотивите разбирам, нямат климатици, жега е ,сега в мотрисите на метрото знам ли... може въздух да иска човека....доста време прекарва под земята....

Offline EuroDance

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 73
    • View Profile
    • EuroDance @ YouTube
    • Email
С отворени или затворени врати - въздухът си е същия... :(

Пък тези кабини нямат ли някаква вентилация?

Offline aliaska

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 560
    • View Profile
    • Email
С отворени или затворени врати - въздухът си е същия... :(

Пък тези кабини нямат ли някаква вентилация?

e 100% имат,даже и отопление за разлика от вагоните.....през зимата (а дори и през лятото) да се возиш в номерните състави си е направо просене на настинка най-малкото....както и да е отклонихме се от темата....

Offline boris

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 114
    • View Profile
    • Email
Вече си имаме метро мишка:) В събота вечер се возих във вагон 2014 и я видях да се показва под свивката на вагона (не знам как точно е термина за свивка-едно време на Икаруса казвахме колело) и после притича под седалките. Снимах я, но нямах време да включа zoom на телефона. Все пак нещо си личи.

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
100% е гратис  :angry:

Offline Knoxville

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6338
    • View Profile
Не беше ли Пепи този, който пътува гратис?  :D

Offline Unicode

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 590
  • Фен на Софийското метро
    • View Profile
Една информация от днес от сайта на безплатния вестник "19 минути":

Quote from: 19' минути
Денонощно метро за Нова година
Софиянци ще могат да разчитат на денонощно метро в новогодишната нощ, съобщи Стоян Братоев, изпълнителен директор на Метрополитен ЕАД. Тогава мотрисите ще се движат в интервал от 20 минути. Три влака за първи метродиаметър се предвижда да бъдат закупени през август, като те ще разполагат с по четири вагона. Стойността на едно влакче е 4 млн. евро. Влаковете ще бъдат доставени от Русия. Чрез тях максималното време за изчакване ще бъде намалено от четири минути на три минути и петнадесет секунди, посочи Братоев. За втори метродиаметър е предвидено пускането на 20 влака.
Предвижда се изграждането на втория лъч на метрото (Пътен възел Надежда - Централна гара - бул. Патриарх Евтимий - бул. Черни връх) да бъде завършено за 45 месеца. На 2 април 2010 г. ще започне прокопаването на тунела. В началото на месеца премиерът Бойко Борисов официално получи машината в Германия, която ще бъде използвана при прокопаването на тунела. Тя ще бъде демонтирана и на части транспортирана до Белене до края на януари. Машината е дълга 85 метра, като цели 4 мегавата са необходими за нейното захранване.
През 2012 г. се предвижда да бъде изграден подземен археологически музей пред ЦУМ, посочи Братоев.
В момента времето за пътуване с метрото от крайните квартали Обеля и Младост до центъра е 11 минути. За един час в метрото се возят по 50 000 души.
Междувременно стана ясно, че през тази година усвоените средства по Оперативна програма Транспорт са на стойност от 79,7 млн. лв. През 2008 г. са усвоени едва 1,7 млн. лв. Стойността на програмата до 2013 г. е 4 млрд. лв.

В тази статия има разнообразна информация за строежа на МД2, за купуването на нови метросъстави, както и за интервалите на движение в новогодишната нощ и след пускането на допълнителните състави за МД1. Всъщност причината да пусна тази статия тук е, че не ми е ясна информацията какви може да са тези състави (Скифове или от номерните) с по четири вагона за МД1, която съм отбелязал в статията с подчертаване и с по-черен шрифт.

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
Ами, какво искаш от подобни вестничета?
Нито цената точна, нито бройката вагони. То пак добре, че става ясно, че са влакове... :D
Все пак цената е горе-долу за Русичи (номерните са доста по-евтини), а бройката вагони я игнорирай - 4 вагонни скифове няма да купят, няма смисъл. ;) Пък и ще излезне дооста над тази цена.
Дори на 20-те влака за Втори диаметър не се доверявам, защото подобна бройка би била достоверна за цялото разширение :МД2 + направлението към Летището + няколко резервни (впредвид "непланирания" пътникопоток  :D )
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Има някакъв шанс да са се спряли на някакъв трети вид състави - нали номерните в Метровагонмаш сега ги модернизират?

Offline donkeyhot

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 161
    • View Profile
Най-вероятно ще са си Русичи. Все пак те са най-модерните влакове произвеждани от Метровагонмаш и като сме тръгнали да купуваме от тях едва ли ще се връщаме към номерни, пък били те и модернизирани.

Offline tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2190
    • View Profile
Quote
Стойността на едно влакче е 4 млн. евро.
хмммм още малко и ще достигнат цената на Сименс в търга. Дано да не е вярна.
The Grand Tour

Offline donkeyhot

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 161
    • View Profile
Сега пак прочетох статията и видях, че влаковете ще бъдат доставени през август. Това значи, че те биха могли да бъдат от новия модел 81-760/761, който се разработва от Метровагонмаш. Така ще могат да ги докарат тези 4 вагона.
Само не мога да разбера как ще ги купят тези влакове като е нямало търг за тях.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Попадна ми днес статия за Софийския бюджет - държавата ще финансира София за 20 метросъстава като компенсация, че задържа 50% от данъците, събрани в София или нещо подобно...
Явно през 2010 ще ги поръчат, че да са тука до 1012...

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
Сега пак прочетох статията и видях, че влаковете ще бъдат доставени през август. Това значи, че те биха могли да бъдат от новия модел 81-760/761, който се разработва от Метровагонмаш. Така ще могат да ги докарат тези 4 вагона.
Само не мога да разбера как ще ги купят тези влакове като е нямало търг за тях.
Абсолютно невъзможно:
Догодина ще бъде представен само един вагон (евентуално цялата композиция) . След това има дълъг период на експериментални повестки, приемане като промишлен вариант за серийно производство, определяне на цена... Това отнема няколко години.
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
Quote
Стойността на едно влакче е 4 млн. евро.
хмммм още малко и ще достигнат цената на Сименс в търга. Дано да не е вярна.
Всъщност е занижена. 8)
Последната поръчка на Русичите беше обявена като прогнозна цена : 4,5 млн евро .
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4625
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email


Туй много грозно бре

Offline Vladimircho

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 191
  • И дълъг да е един трамвай, винаги ще се напълни
    • View Profile
    • Email
Мене ме кефи, с изключение на вратата отпред до таблото за управление, и ако може да направят вентилационните отвори на покрива като на старата версия

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Мене ме кефи, с изключение на вратата отпред до таблото за управление, и ако може да направят вентилационните отвори на покрива като на старата версия
Това май въобще няма вентилационни отвори, а единият сандък отгоре, като че ли е климатик.

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
Правилно : сандъците отгоре са за климатици - единият за кабината на машиниста, а двата по-големи - за пътническия салон.
А вратата отпред е необходима : това е аварийният изход . Според съвременните изисквания, такъв трябва да притежава всеки метровлак. Имаше я на Яузите  и добре, че се връщат към нея.
Все пак, на мен ми се струва, че не трябва да объщаме прекалено внимание на този рендер. Той просто запълни любопитството на аудиторията относно малкото информация за новата разработка.
За мен е по-интересно, че производителят вече ще предлага модулни изпълнения на влака - според предпочитанията на поръчителя. Те и сега правят такива промени, но се налага във всеки конкретен случай да правят разработка.
По-важното за новия модел е, че се връщат към размерите на вагона на номерните - предлагат по-голяма гъвкавост, спрямо станциите им.
А ние нагодихме станциите към сегашния модел на скифовете.
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline Beer

  • Ограничени права
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1356
    • View Profile
Според съвременните изисквания, такъв трябва да притежава всеки метровлак.

Има множество метромотриси без такава врата и то от реномирани производители.