Имам чувството, че Братоев нарочно пуска спекулации (в добрия смисъл, де) за да предреши северното разклонение на диаметъра. (Защото то отпадна от ОУП.)
С един такъв търг, срещу който никой по принцип не може да възроптае, класическата схема получава надмощие.
Маршрутното движение съществува в много метрополитени, но така, както беше обявено то трябваше да е временно.
Със закупуването на друг подвижен състав става необходимо и скорошното изграждане на второ депо.
Явно битката какви суми и в какъв далекосрочен план да се отпускат е доста груба и се борят две концепции за бъдещето на метрото :
Едната, близка до проектантите на системата.
И другата - в постепенното му израждане в трамвайноподобна наземна система и слагане край на същинския извънуличен транспорт.
Едно не може да се отрече : ако успеят да включат в ОП "Транспорт" и закупуването на подвижния състав (а това е много вероятно, при добре организиран търг) - ще можем финансово да си позволим западен подвижен състав на съвсем поносима цена.