Author Topic: МВМ 81-740.2/741.2 и 81-740.2Б/741.2Б (Русич/новите влакове)  (Read 554790 times)

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
И какво от туй? ;)
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline Beer

  • Ограничени права
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1356
    • View Profile
И какво от туй? ;)

Е, явно няма такова изискване.Всяка система си решава.

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
Не виждам нищо лошо, че Метровагонмаш, който е наполовина Alstom, е решил да възприеме решение в полза безопастността на пътниците, въпреки че, по-известни фирми от него бълват луксозни и доста солени като цена, с нищо не отстъпващи му като технически решения влакове...
Пък и какво ли ни касае - ние няма да купим догодина този модел.
Това беше реплика на възклицанието "не ми харесва тази врата". Харесва, не харесва - полезна е.
« Last Edit: 24.12.2009, 23:05:16 by Tergo »
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline Beer

  • Ограничени права
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1356
    • View Profile
Не виждам нищо лошо, че Метровагонмаш, който е наполовина Alstom, е решил да възприеме решение в полза безопастността на пътниците, въпреки че, по-известни фирми от него бълват луксозни и доста солени като цена, с нищо не отстъпващи му като технически решения влакове...
Пък и какво ли ни касае - ние няма да купим догодина този модел.
Това беше реплика на възклицанието "не ми харесва тази врата". Харесва, не харесва - полезна е.

Изобщо не съм твърдял,че не е полезна или грозна(чесно казано на мен дизайна ми допада).Просто,че няма такова глобално изискване.
Що се отнася до техническите решения-не мисля, че е много мъдро да се прави готов влак.Ами ако метро системата в конкетният град има нужда от влакове с 3 врати? Или път разстоянието не съвпада точно с вратите на станцията? А ако част от трасето е с въздушна мрежа? Или пък тунелите са твърде тесни? Различни градове-различни нужди.Много по-умно щеше да е ако бяха създадени само отделни стандартни компоненти, а останалото се проектира в зависимост от конкретната система ала Movia,Aventra,Desiro,X'trapolis.
 :)
« Last Edit: 25.12.2009, 00:54:58 by Beer »

Offline pepi1997

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4182
  • 9060
    • View Profile
    • Email
Не беше ли Пепи този, който пътува гратис?  :D
Да... Явно си имам последователи. :D Не знам тая мишка как се е вмъкнала без да я бие тока :D .



Туй много грозно бре

Не е грозно, на мен ми харесва, стига да му сменят цвета. :D

Offline Fantomas

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2893
    • View Profile
Днес се возих в един СКИФ, мисля че бяха 2005 и 2006 номерата на челните вагони. Салона му беше боядисван, т.е. точно тези гадните мръснобели пластмаси, та сега изглеждат по-добре! Стори ми се че всичко е в снежно бяло (или поне по-бяло от преди), но може и да съм се излъгал, тъй като са сменени и луминисцентните пури по осветителните тела с такива, които светят в студена бяла светлина, а не в жълтеникава. За седалките не успях да видя, тъй като беше доста пълно и не се виждаха.

Offline T1000

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2002
  • Ferrari S.p.A.
    • View Profile
    • www.diecast-utopia.com
И аз се возих в същия Скиф днес и нарочно обърнах специално внимание на салона, но според мен е само измит (разликата с неизмития на 2011 е наистина голяма) и яркобелите лампи също допринасят за снежния излед на салона. Ако са го боядисвали наистина, то трябва да е направено много професионално с махане на всички части в салона и разглабянето на панелите, защото нито една друга част нямаше и капка пръска по нея, нито личаха следи от маскиране. А у нас знаем, че чак толкова мерак за работа няма :(
I'll be back®

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
В интервю, инж. Братоев за пръв път в прав текст споменава, че за Втори метродиаметър ще има търг без изискване за 100 % съвместимост с другата линия. Т.е. ясно се намеква за възможност за друг подвижен състав :
Quote
За втория метродиаметър ще има друга процедура. Ще бъдат поканени всички големи европейски производители, а и не само европейски. Там съвместимостта няма да е основно изискване, за разлика от поръчката за първия диаметър, където трябва да има 100% съвместимост с останалите 21 влака.
При втория диаметър всички влакове трябва да са от един тип. Какъв ще е той, ще стане ясно от търга. Нашето желание е те да са модерни и хубави.
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
При втория диаметър всички влакове трябва да са от един тип.

Похвално!
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2190
    • View Profile
ъъъъ те всъщност няма ли да са свързани двата диаметъра? Една бъдеща несъвместимост ще доведе до много повече трудности, отколкото експлоатацията на още 6 Скифа.
The Grand Tour

Offline aliaska

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 560
    • View Profile
    • Email
Ще е направо супер,ако имаме други влакове.....само,че тогава ще отпадне идеята влаковете от М1 да продължават през Обеля като М2. Т.е Ще има явно някакво разделение на диаметрите и Обеля да е крайна и трансферна за двата. Т.е както е сега и същото упражнение и от другата страна...

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Разделение на диаметрите ще има с пускане в експлоатация на отделните им разклонения, когато вече няма как да вървят от Цариградско през Обеля до Лозенец, защото трасето няма да е само едно.
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Аз не виждам някакъв проблем, междурелсието и електрозахранването на новите състави за МД2 ще е същото като на МД1. Влаковете минават транзит до Обеля и толкова.

Но може би трябва да се построи и отклонение от депото директно за МД2 че сутрин и вечер с маневри ще е сложно. особено като се скъсят интервалите за движение на влаковете.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
Имам чувството, че Братоев нарочно пуска спекулации (в добрия смисъл, де) за да предреши северното разклонение на диаметъра. (Защото то отпадна от ОУП.)
С един такъв търг, срещу който никой по принцип не може да възроптае, класическата схема получава надмощие.
Маршрутното движение съществува в много метрополитени, но така, както беше обявено то трябваше да е временно.
Със закупуването на друг подвижен състав става необходимо и скорошното изграждане на второ депо.
Явно битката какви суми и в какъв далекосрочен план да се отпускат е доста груба и се борят две концепции за бъдещето на метрото :
Едната, близка до проектантите на системата.
И другата - в постепенното му израждане в трамвайноподобна наземна система и слагане край на същинския извънуличен транспорт.
Едно не може да се отрече : ако успеят да включат в ОП "Транспорт" и закупуването на подвижния състав (а това е много вероятно, при добре организиран търг) - ще можем финансово да си позволим западен подвижен състав на съвсем поносима цена. :rolleyes:
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Той Братоев хубаво спекулира, ама понякога, с цел да даде картбланш на една позитивна идея я спекулира по начин, по който да се изроди в много погрешна (трасето под България).

Иначе за съставите в случая действително звучи точно като подготвяне на автономно депо за МД-2. В бюджета на София е предвидено закупуването на 20 състава за нуждите на метрото и най-вероятно - това ще са трите поръчани и 17 нови за МД-2...

Освен, ако за трите не са били усвоени средства от бюджета от миналата година...

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
В бюджета на София е предвидено закупуването на 20 състава за нуждите на метрото и най-вероятно - това ще са трите поръчани и 17 нови за МД-2...
Хм, а нямаш ли информация за каква сума става въпрос?
Идеята ми е : дали е някъде около 1/3 (1/4) и следователно подготвяне за ОП "Транспорт", или е 1/2 - и следователно кандидатстване за  банков кредит.
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Не знам за точна сума, но така пишеше в една публикация, че в Софийския бюджет е въведена сумата, в която и държавата има дял за закупуването на 20 състава за метрото.

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4625
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
20 състава според мен няма да са достатъчни за втори диаметър и впоследствие ще трябва да се докупуват...

Offline aliaska

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 560
    • View Profile
    • Email
Е на първо време ще са супер,в последствие е лесна работа да се доставят още 3-4-5 състсава като си има опция по договора....

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
В бюджета на София е предвидено закупуването на 20 състава за нуждите на метрото и най-вероятно - това ще са трите поръчани и 17 нови за МД-2...

Мисля че Братоев беше казал, че 3-те нови състава са за МД1 - неговото продължение до Цариградско и сгъстяване на интервалите.

Освен това сега се спомена че всичките 20 ще са от един тип, което разбира се не изключва те да са Русичи. А трите очевидно ще са Русичи.

Не мога да преценя дали 20 състава ще са достатъчни за целия МД2, но може би за тази отсечка която сега се строи биха стигнали за първо време (по-голям интервал от порядъка на 4 мин в час пик, предположения разбира се)
« Last Edit: 07.01.2010, 11:04:13 by LG_ »
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!