Author Topic: Градският транспорт в Унгария  (Read 45277 times)

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3913
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Унгария
« Reply #200 on: 29.09.2018, 00:20:24 »
Ето в какъв вид може да се поддържа една машина на 32 години, която е и в ежедневна експлоатация. При нас дори новият подвижен състав изглежда по-амортизиран. Да не говорим, че от основни ремонт за десетки хиляди излизат в къде-къде по-трагичен вид.


Източник: http://transphoto.ru/photo/1146535/
« Last Edit: 29.09.2018, 00:27:12 by Sofia »

Offline bagercho

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1947
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Унгария
« Reply #201 on: 01.10.2018, 18:37:18 »
Системата за таксуване в Будапеща преминава само на електронен билет, за да бъде максимално опростена и лесна за използване.
https://rigo.bkk.hu/mi-a-rigo

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4716
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Унгария
« Reply #202 on: 01.10.2018, 18:48:17 »
Не става ясно дали ще има билети позволяващи прекачвания в рамките на срока за валидност. Такива има в много европейски градове и са голямо удобство.  :rolleyes:

Offline bagercho

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1947
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Унгария
« Reply #203 on: 01.10.2018, 19:51:28 »
То сега си има. Просто всички видове превозни документи ще бъдат на една пластика. Все пак има туристи и т.н. Това е ти е София да премахнат нещо, което до сега го е имало и работи и да го заменят с нещо, което не върши работа  :rolleyes:

Offline transtriumf

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4940
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Унгария
« Reply #204 on: 16.12.2018, 23:59:48 »
На 5.12 в Будапеща са докарали един Соларис Тролино 18 IVта генерация. Излизал е на проби до колкото разбрах, за редовна линия нямам информация. Предполагам, че ще докарат и още бройки в близко бъдеще. А това най-вероятно окончателно ще сложи край на тролеите Икарус. :/

Човек не е ли засадил поне едно дърво и не се ли е возил на Икарус не е живял.

Online mitakis

  • Vintage vehicles
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3215
  • 2660
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Унгария
« Reply #205 on: 17.12.2018, 06:46:58 »
« Last Edit: 17.12.2018, 06:49:09 by mitakis »

Offline dst1123

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 196
  • Един прост пътник
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт в Унгария
« Reply #206 on: 17.12.2018, 13:27:33 »
Харесва ми как в Унгария държат на това всяко ПС да има нормални отваряеми прозорци, а не като при нас.  :fan: :fan:
Против унищожаването на електротранспорта и големите интервали за движение!За закупуването на съчленени тролейбуси в Русе!

#bringback25

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3913
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Унгария
« Reply #207 on: 17.12.2018, 14:57:04 »
А това най-вероятно окончателно ще сложи край на тролеите Икарус. :/
Няма. Около 20 Икаруса ще бракуват, а още към 25 ще останат в движение. Унгарците правилно смятат, че 21 Солариса не заменят 45 Икаруса. Соларисите, разбира се, са снабдени с батерии за автономен ход.

Online RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7952
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт в Унгария
« Reply #208 on: 17.12.2018, 15:07:38 »
Будапещенските Икаруси са в много по-добро състояние от нашите. Не би било лошо да се вземат тия 20, а 20 тукашни да се бракуват.

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3913
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Унгария
« Reply #209 on: 17.12.2018, 15:17:29 »
Съвсем разумно решение предвид, че псевдоремонт в Левски най-вероятно струва повече от будапещенски Икарус. Също така техните Икаруси са с планетарни врати, джанти без вътрешни гуми и електронни табели. Но това трябваше да стане още през 2016-та, когато получиха първите Солариси и към 40 Икаруса бяха обявени за продан. Щяха много пари да се спестят от ремонти в Левски през последните 2 години.
« Last Edit: 17.12.2018, 15:20:38 by Sofia »

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15705
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Градският транспорт в Унгария
« Reply #210 on: 17.12.2018, 23:03:56 »
Не е сигурно през прекупвачите колко щяха да излязат... Така или иначе сме в сферата на фантазиите. В Швейцария и Австрия и нископодови тролейбуси продават, но няма да вземем такива.

Online RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7952
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт в Унгария
« Reply #211 on: 18.12.2018, 00:18:27 »
Тук говорим за тролейбуси със значително по-голям ресурс от нашите, на цената на варосване в Левски.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12420
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт в Унгария
« Reply #212 on: 18.12.2018, 00:24:56 »
Да на цената на скрап ще излезнат по 5-6 000 лева бройката. Ако имат ресурс по-добре да вземем някакви бройки отколкото да ги дават на скрап или за същите пари да ремонтират наште. Лошото е че вътре са доста захабени и вандализирани и ефектът на масовия пътник е че пак се качва на нещо вехто и амортизирано. Подобно на червените чешки трамваи по линия 22, хубаво возят и са топли но вътре в салона е кочина, всичко изподраскано, тече ръжда от рамките на стъклата и плоскостите са целите в стечки, губят ход.

За 5-6 000 лева бройката обаче може би биха имали интерес от Русе, Враца, Хасково, Сливен да вземат по някоя друга бройка.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline cyberdude

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 608
    • View Profile
    • Email
Re: Ikarus 280
« Reply #213 on: 02.01.2019, 23:11:56 »
Унгарският производител на автобуси и специализирана транспортна техника Ikarus представи първия си нов модел от десетилетие насам.
Ключова роля за възраждането на марката играе китайската компания CRRC, която явно планира да пробие на европейския пазар, като продава продукцията си под добре познатото име, предава факти.бг.

Изцяло електрическият CityPioneer ще се произвежда в Унгария, но всъщност представлява китайски автобус с емблемата на Ikarus. 12-метровият рейс с нисък под има синхронен двигател tDrive-MD2021 с мощност 240 кВт (326 к.с.), захранван от литиево-фосфатна батерия с капацитет 313 кВтч.

CityPioneer може да измине между 200 и 260 км с едно зареждане, което отнема 5-6 часа. Максималната скорост е 80 км/ч, а вместимостта - 76 пътници. Серийното производство започва през втората половина на 2019 г.

https://auto.dir.bg/news.php?id=27411670

Offline Chezare

  • Писател
  • **
  • Posts: 36
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Унгария
« Reply #214 on: 12.01.2019, 17:06:41 »
Как става качването в автобусите и тролейбусите в Будапеща? Само от първа врата или от всички врати? :)

Online RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7952
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт в Унгария
« Reply #215 on: 12.01.2019, 17:49:57 »
От всички врати.

Offline 2828

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2114
  • 506
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт в Унгария
« Reply #216 on: 13.01.2019, 00:54:25 »
По някои автобусни линии, включително тази до летището 200Е е от първа врата

Offline IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2303
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт в Унгария
« Reply #217 on: 14.01.2019, 19:20:14 »
Май при линиите с единични автобуси вече е само от първата, при тези със съчленени - от всички.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.