Author Topic: Градският транспорт в Унгария  (Read 72244 times)

Offline jonckheere

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 903
  • Батаклиев го заБатачи
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт в Унгария
« Reply #220 on: 22.08.2019, 11:38:19 »
Ето в какъв вид може да се поддържа една машина на 32 години, която е и в ежедневна експлоатация. При нас дори новият подвижен състав изглежда по-амортизиран. Да не говорим, че от основни ремонт за десетки хиляди излизат в къде-къде по-трагичен вид.
Пък ние вече сме свикнали Ikarus 280 да са зле, та дори и във facebook Българи са направили групи “Аз мразя автобуси Ikarus”, “Не на Ikarusите” и прочие, но ето на, ако отидеш в Унгария и видиш Ikarus няма дори да го познаеш, значи проблема не е самия  Ikarus, а поддръжката, също както и лошите пътища. В България какъвто и автобус да вземем все става на шкембе чорба, дори и Mercedes, MAN, Setra, Volvo, Scania и други такива най-престижни марки. И в Пловдив като се движеха Ikarusи имаше общински и частни Ikarusи. За частните и някои хора викаха дори, че това е един много хубав германски автобус, макар че пак си беше Ikarus 280 защото изглеждаха толкова по-добре от общинските, че не можеше да ги познаеш. И във филма “Дунав мост” един шофьор на BMW каза, че Германеца си лъска колата и я ухажва, докато Българина я мърли. Та това сме ние Българите, мърлим, затова каквито и автобуси да вземем все са скапани ако повече години сме ги карали в България, а ако скоро идва от друга държава изглеждат добре. А ако да кажем в следващите дни пристигне един Ikarus от Унгария няма да го познаеме.

Offline KRAKOMOBILA

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5372
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Унгария
« Reply #221 on: 26.02.2020, 10:45:19 »
Едно видео с CKD T5C5K2 по линия 1 в Будапеща
НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline UF0

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 16
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Унгария
« Reply #222 on: 28.02.2020, 21:44:34 »
Едно видео с CKD T5C5K2 по линия 1 в Будапеща

Будапещенските Татри са супер - прекрасно поддържани, модернизирани качествено и като добавим двата реда отваряеми прозорци :fan:

Ако можеше да им пратим нашите за модернизация - направо щяхме нови трамваи да получим за без пари. Особено важи това за новите стари Татри от Прага, на които прозорците и стъклата си плачат за подмяна.
« Last Edit: 28.02.2020, 21:48:07 by UF0 »
Je joue ma vie comme un grand jeu d'échecs.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14533
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт в Унгария
« Reply #223 on: 28.02.2020, 23:58:01 »
Мда, много ме кефи долната отваряема част, идеално против задуха в летните жеги и за снимане и разглеждане на града. Добро видео се е получило! Във видеото се виждат и други познати глави  :D Скоро и аз мисля да ходя да се повозя, че само ме дразните с тези хубави клипчета  :)

А тези трамваи доколкото знам са/били контакторни.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Online IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4358
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт в Унгария
« Reply #224 on: 29.02.2020, 06:17:50 »
Не са, още в началото са си били с тиристорно управление.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Online Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4451
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Унгария
« Reply #225 on: 29.02.2020, 09:55:52 »
Оригинално са били с контакторно управление.

Online IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4358
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт в Унгария
« Reply #226 on: 29.02.2020, 15:10:50 »
В книжката от Чехия относно историята на цялата серия Т5, от която само тези за Будапеща влизат в серийно производство, пише точно обратното - че са първите серийни ЧКД с тиристорно....
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7229
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Унгария
« Reply #227 on: 01.03.2020, 21:04:05 »
Спорно е да се каже кои са първите, но може да се приеме спокойно че са от първите. Преди две години все още имаше в експлоатация такива претърпели малка модернизация (интериор и табели) но с оригиналното управление. Наистина добро попадение и си личи че маджарите си ги стопанисват много старателно - нито един бракуван, всичко се търкаля по много интересната и специфична будапещенска трамвайна мрежа.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline София 100

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2934
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт в Унгария
« Reply #228 on: 26.03.2020, 21:15:31 »
Няколко снимки на возилата от ГТ в Будапеща, направени от Васил Маринов през 1962г. Източник:  https://eap.bl.uk/archive-file/EAP103-1-1-171#?c=0&m=0&s=0&cv=0&xywh=-1%2C-153%2C819%2C847
Винаги, когато се яви трудност - в живота, или в работата ми, си припомням индийската пословица:
"Трябва търпение и труд, за да се превърне черничевият лист в коприна"

 Елисавета Багряна

Online Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4451
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Унгария
« Reply #229 on: 11.07.2020, 11:10:34 »
BKV правят реплика на Икарус 293. Автобусът няма да се движи поради законови ограничения, а ще бъде изложен статично.

Източник: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1572229619618652&set=a.351275831714043&type=3&theater

Offline mitakis

  • над нещата
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3968
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Унгария
« Reply #230 on: 11.07.2020, 12:02:17 »
Ето и един клип https://www.instagram.com/p/CB8vKrznTkO/
Трудно е да направиш нещо както трябва, вместо как да е.

Online UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1466
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Унгария
« Reply #231 on: 06.10.2020, 19:41:02 »
Нещо интересно от братска Унгария.

Трамвай-влак за Унгария. Излиза от производство мотрисният влак на швейцарската компания "Щадлер" - Citylink

Дали това е трамвай или влак? Всъщност е и двете. И това не е всичко - може да работи и в дизелов, и в електрически режим. MÁV Citylink ще бъде първият проект за трамвайни влакове в Унгария.
 
Пътническото подразделение на унгарския държавен железопътен оператор - MÁV START - поръча осем трамвайни влака Citylink от Stadler Rail през май 2017 г., потвърждавайки възможността за четири допълнителни бройки през юли 2020 г.

Дванадесетте нископодови мотриси ще свързват градовете Сегед и Ходмезьовашархей. В градовете те ще работят под контактна мрежа с напрежение 600 V. На железопътната линия свързваща тези градове, които са разположени в южната част на страната, ще се използва дизеловият двигател.

В градовете пенделните превозни средства ще имат ограничение на скоростта до 50 км/ч. Извън тях, те ще могат да ускоряват до 100 км/ч. Капацитетът на влаковете е 216 души.

След едногодишни тестове, се очаква първата партида от 8 влака да влезе в експлоатация през есента на 2021 г., а останалите трябва да пристигнат в Унгария до лятото на 2022 г.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16607
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Градският транспорт в Унгария
« Reply #232 on: 06.10.2020, 22:20:08 »
Като цяло не нещо ново... В Швейцария, примерно е пълно с леки железници, движещи се по улици до централните части на градовете (често на обща инфраструктура с трамваи) и по обособени жп трасета извън населените места...

Класически пример е и Сименс Аванто от Париж, на снимката по-долу до TGV.

Донякъде интересна е двойната система на захранване, но и това се среща, в Сименс Комбино Дуо в Нордхаузен, в Япония, а вероятно и на още места...
« Last Edit: 06.10.2020, 22:23:32 by difian »

Offline dj_the_bus

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2441
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: Градският транспорт в Унгария
« Reply #233 on: 06.10.2020, 23:15:20 »
В Германия, в околията на Карлсруе, Баден-Баден и околните градчета/села S-bahn-ите се движат и по улиците, като трамваи. S-bahn в Германия, района на Райн-Майн съм засичал да свалят пантографите и да се движат на дизел между две-три гари. Във влака също се усеща, че работи двигател, с присъщия звук и вибрации

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4530
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Градският транспорт в Унгария
« Reply #234 on: 06.10.2020, 23:36:27 »
По-сложното е профила на бандажите, който е съвсем различен при трамваите и влаковете.
При тези в Карлсруе се ползва специален нестандартен профил, съвместим и с двете системи.

Offline gintaras

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 93
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Унгария
« Reply #235 on: 12.02.2021, 15:28:12 »
Hungary , Szeged trolleybuses 2019


Hungary , Debrecen trolleybuses 2019


Hungary , Budapest trolleybuses 2019


Hungary , Budapest trams 2019


Hungary , Szeged tram 2020

Offline Balkanton

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2037
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: Градският транспорт в Унгария
« Reply #236 on: 18.06.2022, 21:25:44 »
В Будапеща се изгражда нов Транспортен музей (Közlekedési Múzeum) на терен с бивши железопътни халета. Проектът изглежда доста сериозен като размах и съчетава новостите в разбиранията за музеологията, архитектурата и ландшафта като създава място за целодневно прекарване на времето за посетителя. Не знам дали ще има отношение към музея на BKV в Сентeндре - дали той няма да се влее в новия, заедно с музейните си фондове. Следя фейсбук страницата на новия музей, където вече има анонси за събития.

Offline garethtrooper

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 72
  • Transport enthusiast
    • View Profile
Re: Градският транспорт в Унгария
« Reply #237 on: 11.09.2022, 10:30:21 »
Шиофок е красив град на езерото Балатон. Това е и най-големият туристически център. Има сравнително малка автогара, но много местни автобусни линии. От автобусите е интересно да се видят няколко Ikarus и силен парк от автобуси Credo. Credo е унгарски производител на автобуси. Така че по-голямата част от автобусния парк е унгарско производство.


Online IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4358
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт в Унгария
« Reply #238 on: 22.11.2022, 10:53:14 »
Вчера официално са свалили от линия последните Икаруси 260 и 280 в Будапеща, след повече от 50 години експлоатация.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.