Author Topic: Постоянният контрол  (Read 102500 times)

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Постоянният контрол
« Reply #280 on: 21.09.2015, 13:29:28 »
Явно имаш погрешна представа за правото, акта няма да падне, защото има достатъчно начини за снабдяване, освен водача.
Няма друг начин в 22:00 на забутана спирка, че дори и на централна такава, пътниците нямат задължение да се качват с предварително закупен билет, а този начин е изрично посочен като задължително наличен по всяко време. Не може по никоя наредба или каква да е логика да бъда санкциониран, за това че съм се качил без билет, когато такъв мога да закупя в автобуса и се окаже, че няма.
Качвам се на влака от спирка Горна Крета и кондуктора заявява, че са му свършили билетите. Трябва да сляза на Лютиброд и да чакам следващия влак или да отида предварително до Мездра и да си купя билет от там за всеки случай?

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Re: Постоянният контрол
« Reply #281 on: 21.09.2015, 13:42:08 »
6 дена вече скандал, който е предизвикан, от колегата Васко. Моля ви преместете темата в клюкарника....
Скандал?!? :eek:

Не виждам нищо, което може да категоризира дискусията до сега като скандал. ;)

Не, според мен трябва да се обособи раздел "Размисли на Васко", където той да пуска теми с линкове към съответните теми и там да излага своите разсъждения, а на когото му се занимава, да спори с него там.
И кое точно е лошото в моите мнения, че не са подходящи да бъдат при останалите? :neznam:

Лошо е, че се боря за някакъв морал, за общество, в което всички да живеем по-добре?  :neznam:


Предлагам на останалите потребители в темата, които активно участват в дискусията, да спрем за сега и да изчакаме до довечера, когато ще ви споделя професионалното мнение на юрист.

Може и да се окаже, че наистина от правна гледна точка, ако няма билети при водача, пътникът може да се вози безплатно. А може и да не е така.

Довечера може да ориентираме дискусията към край, тъй като очевидно дългите дискусии са трън в очите на някои потребители, които сляпо следват основната политика на модераторите... :rolleyes:
vasko - оригиналът! :)

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2700
    • View Profile
    • Email
Re: Постоянният контрол
« Reply #282 on: 21.09.2015, 17:24:21 »
http://challengingthelaw.com/targovsko-pravo/gradski-transpor/

Една много интересна критика на Наредбата, за съжаление не видях да пише нищо за нашия казус, но има интересни грешки в нея, например, това, че чак след като си продупчиш билет, се смята, че договрът е сключен, а всъщност не е така.  Има неща за санкцията, за превозвача и т.н. Доста добре написана статия.
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Re: Постоянният контрол
« Reply #283 on: 22.09.2015, 00:02:12 »
Ето и дългоочакваното професионално мнение от юрист (адвокат - баща на мой близък приятел):

Първото нещо, което адвокатът отбеляза, че наредбата е подзаконов нормативен акт и като такъв, тя трябва да се съобразява със всички закони, които регулират действията и полето, което тя покрива, а също така и всички закони, към има препратки в нея.

Човекът я разгледа и каза, че със сигурност може да се открият пропуски спрямо различните закони, с които трябва да е обвързана като подзаконов акт, а също така, според него, има и неуредица във връзка със Закона за административните нарушения и наказания (ЗАНН).

Следователно, ако при обжалване на един акт, написан според тази наредба, се потърси законосъобразност на наредбата, то има огромна вероятност актът да падне още поради това съображение, преди дори да е разглеждан съдържателно.

Другият вариант, който адвокатите ползват за обжалване на акт е технически проблеми - объркани данни, пропуснати реквизити и т.н.

За съжаление, според човека, голяма част от нормативната уредба в България страда от такава "болест" - незаконосъобразност на различните актове; текстове, които могат да се интерпретират по различни начини и т.н. Дали това е случайно или нарочно е обществена тайна.  :rolleyes:

Следователно един акт може да бъде отменен от съда, независимо от неговото съдържание, т.е. може някой наистина да е виновен, но тъй като има незаконосъобразност на наредбата, чрез която той бива санкциниран и на него му се разминава.


Но нека се абстрахираме от горното и да минем на конкретния казус:

Основното, което адвокатът изтъкна относно казуса е, че ако не могат да се покрият нормативните изисквания за предоставянето на дадена услуга, то нейното предлагане и ползване трябва веднага да бъде преустановено частично/временно или за постоянно.

Едно от нормативните изисквания за предоставяне на услуга срещу заплащане е финансов документ, който удостоверява заплащането (касова бележка, билет и т.н.). След като такъв не може да бъде издаден, то следва ползването на услугата да бъде прекратено веднага.

В случаят гражданинът трябва да слеза веднага от превозното средство. Друг е въпросът дали после ще си търси правата, защото например е нарушен договорът за превоз между него и ЦГМ(СО). Но пък, в този случай СО се е опитала да си "върже гащите", като в наредбата е отбелязано, че договорът се счита за сключен чак след като пътникът е валидирал своя билет. От друга гледна точка, според човека, тази част от наредбата може да се окаже незаконосъобразна, но това навлиза в друга тема.

Един човек няма право да пребивава в превозно средство на обществения транспорт без редовен превозен документ, тъй като това е нарушение на различни закони, които регулират обществените превози. Следователто, ако няма билет - трябва да бъде свален веднага. Дали да бъде глобен и при какви обстоятелства вече е друг въпрос, който би трябвало да се регулира от общинската наредба.

Накратко - едно е сигурно :arrow: ако шофьорът няма билети и пътникът не се е снабдил предварително, то последният трябва да напусне превозното средство моментално! Няма право да пребивава в превозното средство, независимо от неговото желание да си плати услугата! ;)


И последно, ако приемем, че наредбата е напълно законосъобрзана и разгледаме подробно нейните текстове:

В наредбата никъде не пише, че пътникът трябва да се снабди с билет предварително, но и никъде не пише, че от ЦГМ са длъжни да продеставят тази възможност непосредствено преди качването, следователно един добър адвокат може да защити и двете тези в съда:

Добър адвокат на глобения може да защити тезата, че ЦГМ не е спазил своето задължение да осигури възможност за заплащане на услугата (например, хипотезата, че е било късно вечерта, и че не имало друго място, откъдето да се намерят билети) и актът да падне. ;)

Добър адвокат на ЦГМ може да защити тезата, че тъй като съществуват различни възможности за набавяне с транспортни документи и поради липсата на изрично задължение ЦГМ да осигури възможност за закупуване на билет точно преди началото на пътуванено, пътникът се счита за нередовен, независимо от факта, че шофьорът няма билети в този момент (тъй като е можело да си купи билет предварително по-рано през деня). И следователно пътникът трябва да бъде глобен и актът остава в сила.  ;)
« Last Edit: 22.09.2015, 00:03:46 by vasko »
vasko - оригиналът! :)

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Re: Постоянният контрол
« Reply #284 on: 22.09.2015, 00:18:44 »
Замислих се, че стана много дълго (а пък разговорът с човека беше още по-подробен), и за това предлагам много съкратена версия:

:arrow: Има голяма възможност наредбата на СО да е незаконосъобразна и поради това всичко, което се регулира от нея да няма правна стойност.

:arrow: Единственото сигурно нещо е, че ако водачът няма билети и пътникът също не се е снабдил предварително, то последният трябва да напусне возилото веднага, тъй като нарушава не някоя наредба, а закони в Република България.

Дали може да си търси правата за това, че е искал да си заплати услугата и да се възплозва от нея, и това не се е случило е друг въпрос, на който може да се отговори след задълбочен юридически анализ.

:arrow: Ако приемем, че наредбата е законосъобразна и разгледаме нейните текстове от гледна точка на стандартните юридически норми, може да се защитят и двете тези:
- Ако шофьорът няма билети, то пътникът не би трябвало да бъде глобяван, тъй като не му е предоставена възможност да си плати услугата;
- Ако шофьорът няма билети, то пътникът трябва да бъде глобен, тъй като съществуват и други методи за набавяне на билети и не съществува задължение на ЦГМ да предоставя задължителна възможност за закупуване на билет непосредствено преди започването на превоза.

Въпрос на тълкуване и добри адвокатски умения.  ;)


Подробностите са в горния пост.
« Last Edit: 22.09.2015, 00:28:39 by vasko »
vasko - оригиналът! :)

Offline pepi1997

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4182
  • 9060
    • View Profile
    • Email
Re: Постоянният контрол
« Reply #285 on: 22.09.2015, 11:41:09 »
Явно имаш погрешна представа за правото, акта няма да падне, защото има достатъчно начини за снабдяване, освен водача.
Няма друг начин в 22:00 на забутана спирка, че дори и на централна такава
В 22:00ч. контрола няма, така че спокойно

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5263
    • View Profile
    • Email
Re: Постоянният контрол
« Reply #286 on: 22.09.2015, 12:27:19 »
Явно имаш погрешна представа за правото, акта няма да падне, защото има достатъчно начини за снабдяване, освен водача.
Няма друг начин в 22:00 на забутана спирка, че дори и на централна такава
В 22:00ч. контрола няма, така че спокойно
Ахахахаха, говори ми. И след 22:00 са ме проверявали, и то хайка с полиция ;)

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Re: Постоянният контрол
« Reply #287 on: 22.09.2015, 12:55:16 »
Явно имаш погрешна представа за правото, акта няма да падне, защото има достатъчно начини за снабдяване, освен водача.
Няма друг начин в 22:00 на забутана спирка, че дори и на централна такава
В 22:00ч. контрола няма, така че спокойно
Ахахахаха, говори ми. И след 22:00 са ме проверявали, и то хайка с полиция ;)
И аз съм виждал контрольори след 22:00 часа. И в метрото, и в наземни линии.

Искам да задам един сериозен въпрос на Васко - Васко, ти носиш ли си винаги презервативи в портфейла? Така де, не знаеш къде и кога може да ти се наложи да ги използваш, а от твоята морална гледна точка би следвало винаги човек да е запасен.
Не го правя поради две причини - първо, имам достатъчна обща култура, за да знам, че подобно действие има шанс да повреди презерватива. Второ, ценностите ми, свързани със секса са тикава, че за мен не съществува такава хипотеза да не знам кога може да ми се наложи. Имам си вкъщи, има и в дома на приятелката ми. Това са местата, на които трябва да стоят презервативите!

Смятам, че сравнението не е коректно. Човек трябва да носи със себе си неща, за които има шанс да му потрябват неочаквано и наложително.

Например, аз в потрфейла си нося (освен парите и личните документи): няколко лепенки за рани; билети за градския транспорт за всеки случай; две монети от 1 лев и две от 0.5 лева, които стоят на друго място, а не в отделението за монети (те са, ако ми се наложи да ползвам някъде автомати, а нямам съответните монети в отделението за монети); резервна банктнота, която също стои на друго място, а не при останалите; всякакви членски и клиентски карти; листче с телефонните номера на близките ми, ако недай си боже, се случи някакъв инцидент и трябва да се свържат с тях и т.н.

Сега (като разгледах) се сетих, че имам и две карти за уличен телефон :D, които родителите ми настояваха да си нося с мен, ако нещо се случи с мобилния. Но предполагам, че вече не става нищо от тях, тъй като са на повече от 5-6 години. А пък, предполагам, че и повечето от уличните телефони вече едва ли работят.
vasko - оригиналът! :)

Offline pepi1997

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4182
  • 9060
    • View Profile
    • Email
Re: Постоянният контрол
« Reply #288 on: 22.09.2015, 13:11:46 »
Явно имаш погрешна представа за правото, акта няма да падне, защото има достатъчно начини за снабдяване, освен водача.
Няма друг начин в 22:00 на забутана спирка, че дори и на централна такава
В 22:00ч. контрола няма, така че спокойно
Ахахахаха, говори ми. И след 22:00 са ме проверявали, и то хайка с полиция ;)
И аз съм виждал контрольори след 22:00 часа. И в метрото, и в наземни линии.
Щом е било с полиция е било акция и е било инцидентно. Аз след 21ч. контрола не съм виждал. Работното им време е до 22:00ч. Нали се сещаш, че още в 21:00ч. отиват да се отчитат в централата.

Offline зетко

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 139
    • View Profile
Re: Постоянният контрол
« Reply #289 on: 22.09.2015, 20:01:46 »
Абе аз нещо не разбрах, затова ще помоля някой да потвърди или отхвърли това, което разбрах от дискусията.....
Препоръчително е да имам по някой билет в себе си (нищо, че пътувам с ГТ горе-долу 2 пъти в месеца), ако нямам и водача няма да ми продаде трябва да сляза и да чакам следващия (около 30 минути в общия случай) и да се надявам, че там ще се намери билетче. И това при положение, че имам карта за метрото, която е заредена доволно и пътуването е на същата цена, но не може да се ползва в наземен транспорт....... :fan:
Ако е така предпочитам да си ползвам колата, с която убивам по две катерички и един дъждосвирец на всеки 100км, защото не е много екологична ........ :angel:
« Last Edit: 22.09.2015, 20:05:42 by зетко »

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Re: Постоянният контрол
« Reply #290 on: 22.09.2015, 20:17:09 »
На кратко, изводите са следните:
:arrow: За съжаление, има голям шанс в наредбата на СО за градския транспорт да се намерят несъотвествия със законите, и поради този факт, ако Ви напишат акт, има голям шанс същият да бъде отменен от съда.

:arrow: Според законите в България, ако нямате билет, то трябва веднага да напуснете превозното средство, независимо от каквито и да е обстоятелства. Това, че водачът е нямал билети може да е нарушение на други наредби и договори, но Вие нямате право да останете в превозното средство.

:arrow: Аз, лично (т.е., това е мое мнение), бих Ви посъветвал да си имате 2-3 билета в портфейла. Няма да Ви пречат и когато евентуално Ви се наложи да пътувате ще сте спокойни, че имате билет под ръка.  :)
vasko - оригиналът! :)

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Постоянният контрол
« Reply #291 on: 05.10.2015, 16:52:55 »
Днес забелязах постоянен контрол в 384 и 404.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline ivanovnikolai188

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 143
  • Линия: ТБ 1 Тролей: 2112
    • View Profile
    • Email
Re: Постоянният контрол
« Reply #292 on: 05.10.2015, 16:59:38 »
Постоянен контрол днес и в един О345Г по А78  :fan: :fan: :fan:

Offline spicy_e

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2315
    • View Profile
    • Email
Re: Постоянният контрол
« Reply #293 on: 06.10.2015, 17:28:40 »
Постоянен контрол във всички коли по 309 и 310.
« Last Edit: 06.10.2015, 19:54:59 by spicy_e »

Offline Neronov

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3052
  • R.I.P 1210
    • View Profile
Re: Постоянният контрол
« Reply #294 on: 07.10.2015, 10:52:22 »
И по 113 също.

Offline lion_sofiq

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2458
    • View Profile
Re: Постоянният контрол
« Reply #295 on: 07.10.2015, 13:16:56 »
Сутринта две коли по 306 бяха с постоянен контрол.
« Last Edit: 07.10.2015, 13:23:40 by lion_sofiq »

Offline ultra

  • Писател
  • **
  • Posts: 40
    • View Profile
Re: Постоянният контрол
« Reply #296 on: 07.10.2015, 14:01:28 »
И по 314 имaше постоянен контрол с 5 човекa в aвтобусa.

Sent from my LG-E435 using Tapatalk


Offline $h@IdEr

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4462
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 359945577
    • MSN Messenger - dilly-m@hotmail.com
    • AOL Instant Messenger - dillyan96
    • View Profile
    • Рекламни концепции на бургаски Солариси
    • Email
Re: Постоянният контрол
« Reply #297 on: 07.10.2015, 16:55:05 »
3310 по 413 с постоянен контрол.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk


Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Re: Постоянният контрол
« Reply #298 on: 07.10.2015, 18:16:46 »
3310 по 413 с постоянен контрол.
Аз също пътувах в автобус по А413, в който имаше постоянен контрол, но не обърнах внимание на инвентарния номер. Може и 3310 да е бил.

Докато пътувах, станах свидетел на това как един от контрольорите хвана нередовен пътник, който изглеждаше като студент (качи се в Студентски град и беше на такава възраст), но вместо да го глоби му каза да отиде да си купи билет от шофьора........................ :neznam:

:qdosan: :qdosan: :qdosan:

Освен това, същият изобщо не провери двама души, които видимо изглеждаха в нетрезво състояние, и със сигурност, в крайно нехигиеничен вид. :neznam:

Всъщност, контрольорът не трябваше да ги проверява, а направо да ги свали, тъй като същите нямат право да се возят, независимо дали имат редовни документи или не!
« Last Edit: 07.10.2015, 18:25:53 by vasko »
vasko - оригиналът! :)

Offline Emperor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3599
    • View Profile
Re: Постоянният контрол
« Reply #299 on: 07.10.2015, 19:38:28 »
Еми това му е работата, ако има без билет да го накара да си купи!!!
А това с ,,изглеждаха в нетрезво състояние,, и аз не бих ги пипнал, никога не знаеш колко може да са агресивни.