Author Topic: Постоянният контрол  (Read 102509 times)

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Постоянният контрол
« Reply #400 on: 22.04.2024, 16:02:02 »
Постоянният контрол води до раздуване на щата и увеличаване на разходите по-голямо от евентуалните допълнителни приходи. Далеч по-ефективно е контрольорите да работят с полиция, да се увеличат правомощията им при намаляване на броя и да се събират съставените актове. Глобата трябва да е поне колкото месечната карта за цялата мрежа при доброволно плащане и след това да расте. Член 417 от ГПК и ДОПК дават достатъчно възможности за събиране. :rolleyes: Дори Варна макар и с голямо закъснение се отказа от кондукторите.  :rolleyes:

Offline lili80

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 9
    • View Profile
Re: Постоянният контрол
« Reply #401 on: 07.05.2024, 09:40:41 »
Типично за България. Измислят се закони, но след това не могат да се приложат реално.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Постоянният контрол
« Reply #402 on: 07.05.2024, 09:49:42 »
От къде ги извадихте тия 75%?
Рядко съм попадал на контрола скоро, но когато се е случвало, всички са били редовни.

Offline тролей №164 линия 2

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2432
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: Постоянният контрол
« Reply #403 on: 07.05.2024, 14:14:14 »
От къде ги извадихте тия 75%?
Рядко съм попадал на контрола скоро, но когато се е случвало, всички са били редовни.
Три поредни поста малко над моя, с конкретни примери. :) Стремя се никога да не голословя и/или празнословя, затова още преди да проверя още веднъж защо съм писал такова примерно число 75%, предпожих, че не съм си го изсмукал от пръстите ей така. Така се и оказа. Ти пък, а и други съфорумци, давате примери в обратната посока. Горе-долу средноаритметично ми е дошло числото 75, но дори 50% да са... Освен ако нямате по-добро предложение...? На линии през ромските махали би могло да се добави и втори човек, пък дори и от транспортна полиция. :rolleyes:
С всичко това искам да кажа, че постоянният контрол е необходимост навсякъде, където липсва нужния манталитет, според който (стремежът към) пътуването гратис не е признак за гордост. А иначе, може и с постоянен контрол само в пиковите часове. През останалото време - "таксуване по желание". Средностатистически, така пак би имало добър ефект, защото ще обхване около 75% от всички пътуващи за цяло денонощие/седмица.
« Last Edit: 07.05.2024, 14:22:03 by тролей №164 линия 2 »
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Постоянният контрол
« Reply #404 on: 07.05.2024, 14:29:48 »
Има много по-добър вариант - контрольорите да са с по-сериозни правомощия и придружавани от Общинска полиция, глобата да е поне колкото цената на месечната карта на място и след това да расте, да се използват ДОПК и ГПК член 417 за бързо и ефективно събиране евентуално да се въведе частична секвестируемост на помощите при задължения към държавни или общински институции. Така щатът контрольори ще намалее при по-висока ефективност и повече приходи.  :rolleyes: