Author Topic: ЕМВ 32/33-серия  (Read 88594 times)

Offline Fantomas

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2893
    • View Profile
Re: ЕМВ 32/33-серия
« Reply #80 on: 17.04.2012, 21:01:03 »
Серия 33 са производство 1990-1992 г. и са с много по-малък пробег от болшинството 32. И някои единици от серията бяха бракувани още преди да достигнат разчетените амортизационни срокове. Това за мен е престъпление. Иначе за 32 серия съм съгласен, че са си изпяли песента.

Лошото е че в момента положението с ДМВ 10 и ЕМВ 30/31 също върви по стъпките на 33 и то в доста по-бързи темпове.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: ЕМВ 32/33-серия
« Reply #81 on: 17.04.2012, 21:16:16 »
Завъртам. Машините са отлични за времето си, но поддръжката им е отчайваща.
Въпросният инцидент е следствие от безхаберието на някой, който не си е свършил работата при ГРП-то. Споменахме в една друга тема, че и модерните суперСименси не веднъж, а няколко пъти оставаха без спирачки още чисто нови. Да ги хвърлим и тях?

Мотрисите са се надживяли достатъчно, но обикновено първо си купуваш нова кола, после изхвърляш старата бричка. Не си предаваш здравата кола за скрап, когато в същото време имаш остър недостиг на возила.   
А пък серия 33 едно, че е още съвсем нова, друго че спирачките и нямат нищо общо с тези на 32. И не просто се реже, а се реже заедно с изправно оборудване за 30 000 EUR, което (изненада) е много проблемна резервна част за новите ЕМВ Дезиро.
Режеш 28-годишен изправен ЕМВ с нови кабели, но движиш 40-годишен със стари... щото остатъчната му стойност била голяма.
Спираш половината серия, че една мотриса с калпаво направен ремонт отпрашила по надолнището, но точно тя продължава да се движи.

Утре една по една спират и останалите 10-12 останали в движение, в какво ще караш народа? Нов 9-цифрен заем за мотриси "на парче", като със Сименсите или 5-та употреба трошки?

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: ЕМВ 32/33-серия
« Reply #82 on: 17.04.2012, 21:23:48 »
Утре една по една спират и останалите 10-12 останали в движение, в какво ще караш народа? Нов 9-цифрен заем за мотриси "на парче", като със Сименсите или 5-та употреба трошки?
Ако ще ги "возя" както през последната година, по-добре да не го правя и да ги оставя живи и здрави!

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: ЕМВ 32/33-серия
« Reply #83 on: 17.04.2012, 21:31:39 »
Ама те искат да се возят и не те питат.
А и е много интересно с какво ще докараш всяка сутрин няколко хиляди души от Искърското дефиле до София и вечер ще ги върнеш обратно. По шосето, което е вързано на възел?
Или нека си стоят вкъщи... ще си намерят надомна работа.

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Re: ЕМВ 32/33-серия
« Reply #84 on: 17.04.2012, 21:45:39 »
Нали за 33-та серия се носят легенди, че части нямало, а купуването на нови било много скъпо? Това съм го чувал и тук. Сега пък обърнахте плочата, много са хубави...
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: ЕМВ 32/33-серия
« Reply #85 on: 17.04.2012, 21:59:26 »
Части има за всичко, но не се купуват за нищо.
Когато има много умрели локомотиви и ЕМВ от някоя серия, има и от къде да се свалят части. 33 са малко, а към момента вече само един състав и няма от къде да се свалят части.
Иначе са си хубави. А пък както 32, така и 33 почти нямат екзотични чаркове, които да не могат да се произведат или ремонтират на местна почва. Съседите сърби така правят.
Да не мислиш, че за Сименсите и модернизираните 42 200 са се избили да купуват части? И там е свали от тук - сложи там.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: ЕМВ 32/33-серия
« Reply #86 on: 17.04.2012, 22:00:24 »
Не могат ли годни части от 32-ра серия да се ползват за 33-та. Защо се режат по-млади и с по-малък пробег мотриси, за сметка на по-стари с по-голям.
Май и тия са същите като ония преди тях - дайте да дадеме!
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: ЕМВ 32/33-серия
« Reply #87 on: 17.04.2012, 22:05:19 »
Почти няма части, които да се ползват от 32 на 33.
Режат се, защото фирмата за скрап е "наша". Затова в Карлово нарязаха и един напълно годен дизелов локомотив с 300 литра нафта в резервоара.
И се изплащат изцяло като желязо, нищо че в някои има останали тонове мед.

Offline KRAKOMOBILA

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5371
    • View Profile
Re: ЕМВ 32/33-серия
« Reply #88 on: 18.04.2012, 21:02:36 »
За жалост нещата изглеждат така. В момента части се набавят чрез демонтиране от спрения подвижен състав из депата, а ръководния персонал си мисли, че като не са се купували 10 години части - в следващите 10 пак няма да се купуват. Да де - ама в същото време се реже същият този спрян подвижен състав и след една година най-много ще липсват тези части - защото ще са върнати за скрап. От това следва, че до година и половина подвижният състав ще грохне тотално и вече нещата ще станат страшни и ако спешно не се набавят необходимите части или не се закупи нов (или втора употреба) подвижен състав - ще има доста инциденти.
НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: ЕМВ 32/33-серия
« Reply #89 on: 08.05.2013, 13:04:23 »
Нещо интересно става, само допреди около година и нещо почти нямаше електрички в движение, само 2-3 да бяха останали, а сега отнякъде се появиха доста, сигурно има поне 15 в движение. Да приветстваме завръщането на чамугите. Около София са плъзнали доста по искърското дефиле почти всички влакове са с електрички вече. Сименсите и 2-3 вагонните композиции явно са недостатъчни да поберат пътуващите по дефилето.

Интересно дали ще пуснат и за Перник, през баирите на владайското дефиле и дали ще видим отново чамуги в СМЕ.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: ЕМВ 32/33-серия
« Reply #90 on: 08.05.2013, 13:30:39 »
Планът е до лятото да има поне 20 в движение.
32 061 вече тръгна, следващата трябва да е 32 153.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: ЕМВ 32/33-серия
« Reply #91 on: 08.05.2013, 13:46:06 »
Явно така са решили да решат проблема с недостига на вагони. Дано добре да са ги стегнали и да не се палят повече.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: ЕМВ 32/33-серия
« Reply #92 on: 08.05.2013, 14:39:32 »
Е, нали вагоните повечето минаха ревизии и ремонти, и сега вече са екстра.

Всъщност нямам нищо против да се возя на чамугите, все пак са ми любими. Щом ги поддържат добре, само да вземат да ги лъснат и поизмият малко отвън, че някои отвън изглеждат все едно са изоставени.

При една модернизация, една чамуга няма да е по-лоша от един Сименс, ако се монтират модерни седалки, нова дограма със стъклопакет, климатик в салона, химически клозети и модерни плоскости, като в Сименсите ще станат супер и ще можем да ги ползваме още доста време. Тогава по нищо няма да отстъпват като комфорт  на един нов Сименс.
Вижте чехите какво направиха с локомотив 43-та серия след добра модернизация, или в Дряново какво направиха от едни стари вагони-почти чисто нови серия 44 с изцяло ново обзавеждане, климатици, автоматични врати и тн.

А междудругото, има една чамуга, на която са й махнали единия клозет, този в челния вагон и там са направили багажник.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: ЕМВ 32/33-серия
« Reply #93 on: 08.05.2013, 14:55:07 »
Чамугата, колкото и да ми е любима тяга по ред причини, си е едно типично съветско недоразумение, направено по възможно най-сложния и нелогичен начин и същевременно най-просто и непретенциозно.
А Сименсите са немско недоразумение с ред елементарни недомислия, трето качество за поръчки, спечелени по втория начин и съвсем естествено трудно виреят на българска почва.

Offline mgk

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 824
    • View Profile
Re: ЕМВ 32/33-серия
« Reply #94 on: 15.08.2013, 22:28:11 »
Ето как изглежда ремонтиран ЕМВ на черногорските железници, модернизацията е извършена в Хърватска.

http://www.zcg-prevoz.me/novosti/Gredelj-isporucio-elektromotorni-voz-za-Zeljeznicki-prevoz-Crne-Gore.html

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5006
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: ЕМВ 32/33-серия
« Reply #95 on: 15.08.2013, 23:44:51 »
Бях чел много негативни мнения за модернизациите на ж.п. подвижен състав в Хърватия, но според мен изглеждат много добре. Жалко, че нашите безмилостно се режат, а най-жалко е, че 33-та серия си заминаха почти.
Висенето по кабините вреди сериозно на Вас и на другите около Вас.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: ЕМВ 32/33-серия
« Reply #96 on: 15.08.2013, 23:49:11 »
Колко броя 32 и 33 е имало в България.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5006
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: ЕМВ 32/33-серия
« Reply #97 on: 15.08.2013, 23:53:28 »
32 бяха около 30 бр., а 33 - 6 бр.
Висенето по кабините вреди сериозно на Вас и на другите около Вас.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: ЕМВ 32/33-серия
« Reply #98 on: 16.08.2013, 00:10:27 »
Общо 79 влака (158 секции) серия 32.

Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3734
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: ЕМВ 32/33-серия
« Reply #99 on: 16.08.2013, 16:37:20 »
32 - 157/158 беше пребоядисана в националният трибагреник, по случай националният празник (тогава 9 Септември). Тя все още е в движение, обслужва пътнически влакове от Бургас до Сливен или Ямбол. Мисля си, че съм мяркал някаде из Пловдивския район още една боядисана по същият начин .Някой знае ли, колко всъщност електрички са били пребоядисвани?
« Last Edit: 11.09.2013, 10:50:51 by difian »
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".