Author Topic: ЕМВ 32/33-серия  (Read 56118 times)

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14352
    • View Profile
    • Email
Re: ЕМВ 32/33-серия
« Reply #220 on: 01.05.2022, 11:18:29 »
Конструкцията на вагонте разчита на здравината на щампованата ламарина, от която е направен целия вагон и затова няма рама. Пробвай да огънеш щампована ламарина 1.5 мм. примерно, придобива много голяма здравина. Цялостната форма с извития покрив и огънатото извито отдолу към пода предполага такава структура, която на теория да не може да се огъва по законите на физиката. Пробвай експеримент да сгънеш от твърд картон такава форма да видиш как трудно се огъва най-просто казано А и все пак вътре се возят пътници, не тежки товари и явно са сметнали че ще е достатъчно здраво и няма нужда от рама.

Дали може да се приеме за удачно и успешно е спорно, но както се вижда 50 години по-късно макар и леко провиснали тези вагони още се движат. Като цало мисля че с рама е по-добре, защото като остарее прекомерно над рамата може да надградиш модерен съвременен вагон, а като нямаш рама не може. Като вагоните 63-та серия, ако ще и на 50-60 години да е рамата се вижда че може отгоре да се направи съвременен климатизиран вагон.

Дори ми се струва, че вагоните които идваха от Киев до София, Варна и Бургас с международните влакове също са с подобна структура.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4381
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: ЕМВ 32/33-серия
« Reply #221 on: 01.05.2022, 12:11:39 »
В крайна сметка нито България, нито Русия и Украйна, да не говорим за Казахстан са Швеция, Германия, Франция, още по-малко Швейцария, нещата там просто няма как да се случват по същия начин.
Изобщо не мога да се съглася да се сравняваме с Казахстан в полза на примитивната техника.
Аз съм сред най-големите фенове на серия 32 по чисто сантиментални причини, но концепцията им наистина, дори преди 50 години е била много по-удачна за Казахстан, отколкото за България. Ние все пак по това време вече сме имали отлични чешки локомотиви, които също не са били някаква космическа технология, но са били наравно с тогавашните западни еквиваленти и неслучайно съветската железница си е поръчала хиляди от тях.

Да не бъда разбран погрешно, аз карам 25-годишна кола и съм доволен, че е достатъчно проста, за да мога сам да си я поддържам в добро състояние, но изобщо не смятам, че 25-годишните коли са много подходящи за България, защото се ремонтират просто. Все пак хората смениха старите си лади и москвичи с далеч по-нови западни коли, а не с нови лади. И ние вкъщи сменихме ЗАЗ-ка на 20 000 км с Фиат на 170 000 км, нищо че той се поддържа по-скъпо и сложно.
« Last Edit: 01.05.2022, 12:13:31 by bdz43r »

Offline Стререомонокъл

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 428
    • View Profile
Re: ЕМВ 32/33-серия
« Reply #222 on: 01.05.2022, 12:52:21 »
Ами не знам доколко е уместно сравението с колите. Поради простата причина, че отношението на българина към неговата собственост е различно от отношението му към повереното му служебно, а още повече към общественото имущество. Имам предвид като цяло, не искам да слагам под общия знаменател и хората, на които им пука и са отговорни. Но като цяло отношението на хората е мърляшко и до голяма степен безотговорно. Неведнъж съм виждал хора (нямам предвид конкретно в железниците), които треперят над сосбтвеното си имущество, но по проявяват потресаващо безхаберие по отношение на чуждото (иамм предвид служебното и общественото). Като хората, които са готови да те "убият", ако влезеш с обувки в дома им, но си хвърлят боклуците през балкона или през прозореца на колата. Известаната поговорка за "моето и ничието". Пак ти казвам, не съм железничар, за много неща не съм наясно, както ти, но поне виждам на какво приличат мотрисите на СИМЕНС за един не много дълъг период. Но както и да е, да не се отколняваме в излишни философски разсъждения. Продължавам да смятам, че по-съвременната и фина техника не е най-подходяща за нашите условия. И не само за техниката, виж какво се случва със стъклените спирки на градския транспорт. А Казахстан го споменах, защото въпросният подвижен състав се движи и там.
Нация от лошо гледащи директори

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4381
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: ЕМВ 32/33-серия
« Reply #223 on: 01.05.2022, 13:08:23 »
България малко или много е част от Европа и животът и потребностите на хората са до голяма степен сходни със западните такива, затова няма как влакове, подходящи за Казахстан да са подходящи за нас. Все пак говорим за пътнически превоз, където има някакви минимални стандарти и те за щастие тук не са същите като в Казахстан, Азербайджан и дори Русия. Не са били и преди 50 години, иначе 32 щяха да дойдат с дървени пейки.

Примерът с колите много точно показва, че простата и евтина поддръжка и физическата здравина не са абсолютно показание. Пътниците е по-вероятно да се качат на Сименс, отколкото на 50-годишна 32, което е достатъчна причина 32 вече да НЕ СА подходящи за нашите условия. Няма никаква полза от влак, в който не пътува никой, дори експлоатацията му е да е напълно безплатна.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13065
    • View Profile
Re: ЕМВ 32/33-серия
« Reply #224 on: 04.05.2022, 00:18:47 »
Така е, лично аз чух едни лелки на Мездра да се оплакват как са върнали старите електрички, вместо Сименсите. 32 серия са морално и физически много остарели и в много лошо състояние. Толкова са мръсни, че през стъклата нищо не се вижда навън, а да не казвам кенефите колко мизерни са.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4381
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: ЕМВ 32/33-серия
« Reply #225 on: 04.05.2022, 01:02:45 »
Лошото състояние е съвсем друга история.
Лесната и евтина поддръжка е предпоставка за точно обратното, но когато е оставено на доизживяване, всичко е в лошо състояние. Сименсите също са пълни с хлебарки и дървеници, нищо че прозорците им не са затъмнени от калодков прах.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4138
    • View Profile
    • Email
Re: ЕМВ 32/33-серия
« Reply #226 on: 04.05.2022, 11:27:44 »
Трябвало е преди 50 години вместо серия 32, за крайградските влакове да купят електрички от ГДР примерно, като тези, обслужващи и до сега селата около Будапеща (Сентендре и др.). Или унгарски електрички Ганц, като тези в бивша Югославия. А дървениците нямат унищожаване, само една може да зарази цял жилищен блок и дори обработка със суперскъпи препарати за няколко хиляди долара не оправя работата. И за разлика от бълхите, не хапят наред, а избирателно, само хора с определена кръвна група - ако си с нулева група жална ти майка.

Серия 33 пък съвсем излязоха боклук, независимо от малко по-съвременния салон, с руската електроника, която си прави каквото си иска и непрестанно вдигаше кръвното на машинистите.

А заводът в Рига е съществувал като вагонен завод още в царска, дореволюционна Русия, дори първите руски автомобили са проектирани и произвеждани там, по книгите пише, че са били близо до нивото на тогавашните немски и френски....
« Last Edit: 04.05.2022, 11:37:48 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4381
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: ЕМВ 32/33-серия
« Reply #227 on: 04.05.2022, 11:45:29 »
Серия 33 не е боклук, а просто попада при нас случайно и страда от всички несгоди на бутиковите изделия, най-вече различна и нетипична за нас спирачна система, за която няма запас от оборотни части и сложно и капризно електронно управление, за което няма добре усвоен опит.
Но е вярно, че понеже югославяните са искали 32 с промени по тяхно желание, се е получил някакъв мелез, с който обаче те са си свикнали и още си ги карат, макар и само половината да са останали, но ние нашите ги унищожихме скорострелно.

Online V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6900
    • View Profile
Re: ЕМВ 32/33-серия
« Reply #228 on: 04.05.2022, 14:58:40 »
Все пак серия 33 бяха само шест влака при това със сериозни различия от доставените в далеч по-голяма бройка и експлоатирани серия 32.  :rolleyes: Това неизбежно усложнява и оскъпява поддръжката. Един състав доста бързо стигна до състоянието гол кош на талиги.  :rolleyes: Все пак можеше да се потърси възможност за заводски ремонт и модернизация на тези по-нови и модерни влакове.  :rolleyes: В Югославия са доставени много повече влакове и е нормално да имат още в експлоатация - разполагат със сериозен резерв части, има опит в експлоатацията им. ЕМВ серия 32 е уместно да се поддържат в депата с частите от бракуваните докато е възможно, при деформирани кошове и талиги заводски ремонти и модернизации нямат смисъл. КТМ-5 имат сериозни проблеми със самоносещата конструкция и деформации се получават още след 10-12 години експлоатация при по-сериозно натоварване, да работят 50 години не е често явление.  :rolleyes:
« Last Edit: 04.05.2022, 18:41:25 by V.Peichev »

Offline zirka

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1234
  • www.GTBURGAS.eu
    • View Profile
    • Email
Re: ЕМВ 32/33-серия
« Reply #229 on: 23.06.2022, 22:33:28 »
В една от скрападжийниците в Ямбол е закаран 32 - ка...
WWW.FORUM.GTBURGAS.EU

Offline Victor_14

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 116
    • View Profile
Re: ЕМВ 32/33-серия
« Reply #230 on: 23.06.2022, 22:34:22 »
Коя


Sent from my iPad using Tapatalk

Offline Victor_14

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 116
    • View Profile
Re: ЕМВ 32/33-серия
« Reply #231 on: 23.06.2022, 22:35:11 »
Работеща ли изглежда


Sent from my iPad using Tapatalk

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16490
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: ЕМВ 32/33-серия
« Reply #232 on: 23.06.2022, 23:54:36 »
Работеща ли изглежда
То от тях коя прилича на превозно средство, което е в редовна експлоатация!?

Има ли релсов път до моргата или кошове са закарали за доразчастване?

Online viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6816
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: ЕМВ 32/33-серия
« Reply #233 on: 24.06.2022, 00:49:15 »
Вероятно е тази - https://goo.gl/maps/LvrJ4WV3m1QZ2zUF7
В нея бяха нарязани и всички канадски тролейбуси за Пловдив.
Ето и на картата с пинче - https://goo.gl/maps/qWp4PEnzPeX2pxLp9
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3534
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: ЕМВ 32/33-серия
« Reply #234 on: 24.06.2022, 12:18:11 »
Една от тях днес не е била в състояние да замине от Шумен като ПВ 20152 за Горна Оряховица.
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline Victor_14

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 116
    • View Profile
Re: ЕМВ 32/33-серия
« Reply #235 on: 25.06.2022, 10:00:55 »
32 075/076 от половин месец не се движи. Не знам защо


Sent from my iPad using Tapatalk

Offline zirka

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1234
  • www.GTBURGAS.eu
    • View Profile
    • Email
Re: ЕМВ 32/33-серия
« Reply #236 on: 29.06.2022, 07:48:13 »
Quote
В една от скрападжийниците в Ямбол е закаран 32 - ка...
Мястото е на входа отдясно преди самата  гарата, от Зимница. Има ж.п. отклонение, което впоследствие с прилежащата територия е станало скрападжийница. Там е 32 -та. Не успях да видя номера, но мисля че са свалени. А в този контекст, последно преди по -малко от година, на Калояновец имаше останали едва две 32 -ки. Едната почти не се виждаше, другата нямаше номера или поне това което се вижда от линията. Сега там няма нищо, а назад във времето имаше дори 5 - 6 такива мотриси.
Поради близостта до Ямбол, вероятно тя е оттам...
« Last Edit: 29.06.2022, 07:50:50 by zirka »
WWW.FORUM.GTBURGAS.EU