Отваряемите прозорци изобщо са отживелица през тях влиза мръсен и влажен въздух от вън без възможност за контрол на температурата му, трябва климатик или принудителна вентилация със затворена циркулация на въздуха в рамките на превозното средство.
Абсолютно не съм съгласен, в Германия , Швеицария и Франция, Италия се движат достатъчно много влакове с отваряеми прозорци, естествено не се движат по високоскоростните експресни линии, но ги има! Да не говорим за по-източните страни.,
Климатика, както казах, е нож с две остриета, и лично мен никои не може да ме убеди че въздухът от климатика е по-добър от свежия въздух които влиза през прозореца.
Идеята за свинския и птичия грип може да ти се вижда леко шантава, но е напълно научно обяснима. Тъи-като климатиците циркулират един и същи въздух, вирусите виреят наи-добре в среда която не се проветрява( няма течение), така че за тях това е идеален хабитат и изобщо не е толкова странно.
Тракането и шуменето, което ти бая си преувеличил, също има своята добра страна -- отдалеч разбираш кога влака идва!
Верно е все пак че влакове от '73, '74 година са си малко старички, но имаше доста от тях които бяха в доста прилично състояния - зимата си беше топло, а лятото прохладно. И както един колега по-горе е отбелязъл същите се движат в Сърбия, има ги и в Чехия и Словакия, за бившите съветски републики - не знам, вероятно и там са още в движение.
Възможно е да има и по-нови модели на тия ЕМВ-та.
Не мога да разбера защо разхода на енергия да е по-голям от Сименсите, нали и двата са свързани към електропреносната мрежа.
М/у другото тия прехвалени "Сименс- дезиро'', в Европа вървят само в Австрия, има и няколко броики в Гърция, но са по-дълги от нашите и ги ползват само на една линия.
Еми, с Иво и Фантомас ще си правиме фен-клуб на електричката)