Author Topic: Пешеходни зони  (Read 224678 times)

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9842
    • View Profile
Re: Пешеходни зони
« Reply #560 on: 22.04.2015, 19:55:52 »
Не е късно , либе , за китка . Релси могат да се положат . Обаче не им се разделя с кафенетата и ресторантите , които са разположени на бившите пътни платна.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Пешеходни зони
« Reply #561 on: 22.04.2015, 21:11:05 »
Да, тъжното е че релсите са заменени с оранжерии за пушене. Но пък от друга страна пари за тротоарно право от релси не се взимат...
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline radley

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 81
    • View Profile
Re: Пешеходни зони
« Reply #562 on: 01.05.2015, 18:42:37 »
Не може да не се спомене и хубавото, а то е че запазиха дърветата. Из Европа, визирам Холандия и Дания не ми харесва че по центровете им почти всичко е камънак и сгради и няма дървета. Нищо чудно, че хората са изнервени и груби, липсата на зеленко си казва своето.

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Пешеходни зони
« Reply #563 on: 01.05.2015, 19:08:26 »
Щеше да е хубаво да има малко повече вода по този булевард. Нещо като голям фонтан, но не и сегашния паметник който направиха. Също по този булевард трябваше да има чешми за вода, но май и с тях се разминахме.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Пешеходни зони
« Reply #564 on: 01.05.2015, 19:20:21 »
До колкото знам трябва да има фонтан между Солунска и Алабин.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline bahner

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 952
    • View Profile
Re: Пешеходни зони
« Reply #565 on: 01.05.2015, 20:09:08 »
Вднага пускането на ремонтираната Витошка до Солунска имаше 2 чешмички, които бяха пльоснати по средата на така образувания гол площад и кореспондираха идеално с фонтана - абсолютно не на място. Горе-долу след 1 седмица изчезнаха.
Галерия за градски транспорт - https://www.flickr.com/gp/127247218@N05/qB017P

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Пешеходни зони
« Reply #566 on: 23.06.2015, 15:14:20 »
Сега минах по Витошка, вече частта от Солунска към Съдебната е почти наредена до половината. Интересното е че не видях място за релси. Най-вероятно ще направят всичко и след това ще се сетят, че трябва да има парче релса за ретро вагона.
А колкото до чешмите, си е голям минус, защото цялата Витошка се превръща в една плочко-тропична зона и хич не е добре липсата на каквато и да е било вода.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Пешеходни зони
« Reply #567 on: 23.06.2015, 16:28:31 »
А колкото до чешмите, си е голям минус, защото цялата Витошка се превръща в една плочко-тропична зона и хич не е добре липсата на каквато и да е било вода.
Че то в цяла София чешмите станаха кът. А преди имаше поне по градинките. Но лобито на барчетата е неумолимо, уви ...

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9842
    • View Profile
Re: Пешеходни зони
« Reply #568 on: 23.06.2015, 18:30:46 »
Срокът за края на ремонта беше 20 Юни !
Въобще не ме учудва .

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Пешеходни зони
« Reply #569 on: 25.06.2015, 00:53:55 »
Все пак май ще имаме статуя на Алеко Константинов на Витошка.
Алеко Константинов ще стои сам на на бул. “Витоша”
Quote
До дни казват кой от 4-те проекта печели конкурса за паметник на писателя, после софиянци да кажат мнението си в дискусии.
До края на седмицата се очаква журито в конкурса за паметник на Алеко да обяви кой от четирите подадени проекта печели първото място, научи “24 часа”. Този път участниците са заложили на проекти, в които е само фигурата на Щастливеца без най-известния му герой Бай Ганьо.
Конкурсът за градска скулптура на поета беше обявен за втори път, след като Министерството на културата не одобри резултатите от първото състезание, защото в журито нямаше представители на Съюза на художниците. Заради отрицателното становище общината анулира конкурса в края на миналата година. Тогава в него участваха два колектива, а за победител беше избрана визията, предложена от скулптора проф. Георги Чапкънов. Тя представяше Алеко и Бай Ганьо седнали на маса с два свободни стола, на които минувачите да могат да сядат по подобие на градската скулптура на Славейкови, чийто автор също е Чапкънов.
Предложението на скулптора Неделчо Костадинов, който участва и в първия конкурс, също е Алеко Константинов да е седнал на маса. Той участва и в новия конкурс. Този път колективът, в който е и арх. Станислав Константинов, предлага Алеко да е седнал на маса сам с цигара и чаша кафе в ръка. До него отново има един свободен стол, за да може минувачите да сядат до фигурата на Щастливеца.
Проектът на авторски колектив “Щастливеца”, в който са арх. Здравко Русев, скулпторът Гълъбин Христов, художникът Тодор Овчаров и арх. Светослав Ризов, предлага Алеко да е прав и с ръка в джоба.
Третото предложение е на скулптора Борис Борисов и арх. Пламен Цанев, които също са видели Алеко прав, но облегнат на улична лампа, на която са поставени табели с изписани имената на градовете Прага, Будапеща, Виена и Чикаго, а в краката му има куфар.
Последното предложение е на скулптора Неделчо Костадинов, който също участва в първия конкурс, но беше класиран на второ място. Проектът изобразява Алеко Константинов седнал на маса. До него отново има един свободен стол, на който гражданите да могат да сядат.
Екипът на скулптора Борис Борисов е видял Алеко облегнат на улична лампа с куфар до краката.
Според правилата на конкурса участниците този път можеха да избират дали до Алеко да е легендарният му герой Бай Ганьо за разлика от първата процедура, в която фигурите на двамата бяха задължителни. Фигурата на писателя трябва да е от бронз и да се постави на пешеходната зона на “Витошка” в участъка между бул. “Патриарх Евтимий” и ул. “Хан Аспарух”.
Отреденото място е близо до входа на метростанцията. Освен парична награда от 2000 лв. общината ще възложи изготвянето на работен проект на паметника на излъчения на първо място колектив. Класираният на второ място ще вземе 1500 лв., а на трето – 1000 лв.
Новата визия на Георги Чапкънов, който спечели анулирания конкурс за статуя на Щастливеца, но този път без фигура на Бай Ганьо.
Според правилата на конкурса най-много точки – 70, ще се дават за предложено въздействащо обемно-пространствено решение на скулптурната композиция. 20 точки ще носи вписването на монумента в градската среда, а обществено поносимата цена за реализация на проекта – 10 точки. Изрично е упоменато, че проектът, монтажът и изграждането на фигурата на Щастливеца не може да надхвърлят сумата от 60 000 лв., в която влиза и наградният фонд от 4500 лв. на конкурса. Така статуята може да струва максимум 55 500 лв.
След обявяването на резултатите от журито, в което влизат представители на Съюза на архитектите, на Камарата на архитектите и на Съюза на художниците, ще бъде направена изложба и ще се проведе обществено обсъждане.
“Журито ще се произнесе до дни. След това всички проекти ще бъдат представени в изложба и ще има обществено обсъждане. Надяваме се да чуем мнението на софиянци и те да участват активно в дискусията”, каза зам.-кметът по култура и образование д-р Тодор Чобанов.
И някои от предварителните макети:






Offline dan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1398
    • View Profile
Re: Пешеходни зони
« Reply #570 on: 28.09.2017, 15:36:32 »
Quote
Днес при провеждане на заседание на Столичен общински съвет бяха взети решения за поетапно разширяване на пешеходните зони и ограничаване скоростта за придвижване на автомобили в централните части на града. Приетите решения бяха фокусирани върху приоритизиране нуждите на пешеходците и велосипедистите в града и превръщането на София в една по-зелена столица.
На провелия се съвет бе гласувано и прието обособяването на пешеходна зона по бул. „Витоша“ в участъка от ул. „Алабин“ до бул. „Ал. Стамболийски“, както и обособяването на още една пешеходна зона - по ул. „Георг Вашингтон“ в участъка от ул. „Трапезица“ до ул. „Пиротска“. Прие се и идеята за изграждане на велоленти в карето между ул. „Алабин“, бул. „Хр. Ботев“, бул. „В. Левски“, бул. „Цар Освободител“ и ул. „Леге“, както и изграждане на велоалеи по бул. „Монтевидео“ и бул. „Овча Купел“.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Пешеходни зони
« Reply #571 on: 28.09.2017, 16:15:40 »
Не мисля, че с пешеходната зона до Стамболийски ще се подобри нещо.
Положителното е, че се гласува въвеждане на ограничение от 30 км/ч за централна зона.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Пешеходни зони
« Reply #572 on: 28.09.2017, 16:29:26 »
30 км/ч с ненаказуемия толеранс от 9 км/ч и 3 км/ч на показанията на радара правят 42 км/ч. И в момента малцина нормални шофьори карат с повече във въпросната зона, освен по Раковска и по Гурко след Шишман. И сега ми се струва, че Раковска трябва да се изключи от Зона 30, най-малко защото това ще спъне и тролеите.
Пешеходната зона Витоша от Алабин до Стамболийски е много полезна, тъй като свързва Витошка с пешеходните и подлезните зони около Ларгото и Съборна (задънената част до някогашния Детмаг). Още по-добре ще е, ако към нея се затапи и Позитано, след като съседната Алабин е в същата посока. А най-добре ще е обръщалото на петицата да се върне на историческото му място около черквата Св.Неделя. Така ТМ5 се свързва директно с пешеходните зони, с възловата станция на метрото и с трамвайните спирки на ТМ 12 и 18.
« Last Edit: 28.09.2017, 16:31:42 by blagun »

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7048
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Пешеходни зони
« Reply #573 on: 28.09.2017, 16:40:08 »
Позитано ще обърне посоката си от Борис към хотел Рила
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Пешеходни зони
« Reply #574 on: 28.09.2017, 17:13:21 »
Позитано ще обърне посоката си от Борис към хотел Рила
Че то никога не е имало улица в тази посока преди Солунска, още повече, че по Солунска и 300 метра по Гурко се излиза на същото място, където и по Позитано.

P.S. Сега вдянах за Позитано. С промяната на посоката се запазва обслужването откъм Борис на отсечката между Борис и Витошка, а като екстра - до Леге
« Last Edit: 30.09.2017, 18:06:15 by blagun »

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Пешеходни зони
« Reply #575 on: 28.09.2017, 17:24:19 »
По Раковски има много светофари и пешеходни пътеки и тролеите трудно развиват повече от 30km/h. :rolleyes: Спорно е дали трябва да се изключи от зоната. :rolleyes:

Offline Kingpin

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1069
    • View Profile
Re: Пешеходни зони
« Reply #576 on: 28.09.2017, 21:57:34 »
Повече пешеходни зони - повече обикаляне с колите, по-ниска скорост - по-бавно точене на задръстванията. Резултатът - по-мръсен въздух и по-утежнен трафик. Наистина не разбирам смисъла на тези действия.

Offline tm0

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3952
    • View Profile
Re: Пешеходни зони
« Reply #577 on: 29.09.2017, 01:18:38 »
Кометар към горния пост и съдържанието му:
Трамвай 5 може и да е на 4 минути в пик, но автобус 102 в пик е на 10 минути, според хартиеното разписание. Реално, в трафика, автобусното не може да се спазва. Значи трябва допълнителна линия с по-кратък маршрут, подпомагаща 102. Когато започне ремонт на Графа и трамвай 10 стига само от Хладилника до Журналист в един етап, в друг изобщо е спрян, нека се помисли и за това. По Богатица също може да се движи градски транспорт, не само по Арсеналски.
Факт е, че колите на наземния транспорт от 15 септември са доста увеличени и действително имаме по-малки интервали на обслужване. Тб 2 са гледали интервал в извънпиков час, а в пиков е на 7 минути, реално да кажат пътниците, които го ползват на колко време идва.
------------------------

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5006
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: Пешеходни зони
« Reply #578 on: 29.09.2017, 07:59:17 »
Отново далновидни решения за нашия град. Нека затворят целия център (а защо не и целия град) и тогава вече ще станем еко столица. Може и МГТ да спрат, макар че той в момента не е много по-ефективен, отколкото би бил, ако го нямаше.
Висенето по кабините вреди сериозно на Вас и на другите около Вас.

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Пешеходни зони
« Reply #579 on: 29.09.2017, 15:06:16 »
Кометар към горния пост и съдържанието му:
Трамвай 5 може и да е на 4 минути в пик, но автобус 102 в пик е на 10 минути, според хартиеното разписание. Реално, в трафика, автобусното не може да се спазва. Значи трябва допълнителна линия с по-кратък маршрут, подпомагаща 102. Когато започне ремонт на Графа и трамвай 10 стига само от Хладилника до Журналист в един етап, в друг изобщо е спрян, нека се помисли и за това. По Богатица също може да се движи градски транспорт, не само по Арсеналски.
Факт е, че колите на наземния транспорт от 15 септември са доста увеличени и действително имаме по-малки интервали на обслужване. Тб 2 са гледали интервал в извънпиков час, а в пиков е на 7 минути, реално да кажат пътниците, които го ползват на колко време идва.

Съгласен съм с теб, само транспорт по Богатица ми се вижда невъзможен. Улицата е тясна, стръмна и няма начин нещо по-голямо от мини бус да мине оттам.