Author Topic: Пешеходни зони  (Read 96928 times)

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12072
    • View Profile
    • Email
Re: Пешеходни зони
« Reply #580 on: 30.09.2017, 08:33:14 »
Напълно подкрепям повечето пешеходни зони, някак много отварят града и целия район около тях се изчиства. Нижте какво стана околло Витошка стана любимо място за разходки и бизнеса процъфтява покрай това, и чужденци много се разхождат там и като е топло има музиканти, разни интересни мероприятия там.

Пред съд.палата ще се отвори много хубав площад с трамваи,  голям праз че няма да има коли. Ще видите че и там ще се напълни с хора и кафета. При начилието на толкова много трамваи там и метро в близост изпопритрябвало му е на някой да се вре и с колата там.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Kingpin

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 707
    • View Profile
Re: Пешеходни зони
« Reply #581 on: 30.09.2017, 13:50:23 »
Аз предлагам да направят и кръстовището на Орлов Мост пешеходна зона, а тия с колите да се оправят. И синя зона до Дружба 2! Да затвориш бул. Витоша от Алабин до Стамболийски е пълна кретения, предвид трафикът, който се генерира в този район. И ще трябва да се обикаля повече с колите, да се трупат задръствания още по-големи и още повече мръсотия!

Offline dan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1410
    • View Profile
Re: Пешеходни зони
« Reply #582 on: 30.09.2017, 14:01:24 »
Аз не виждам чак такъв голям трафик. И без това Алабин е еднопосочна.

Offline pepi1997

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3952
  • 9060
    • View Profile
    • Email
Re: Пешеходни зони
« Reply #583 on: 30.09.2017, 15:22:30 »
То и сега центъра си е достатъчно неудобен за каране, спиране и т.н.
Поредната простотия, вместо да се мисли за облекчаване на трафика тия тъпанари се чудят как да го отежнят.

Още преди години беше пълна глупост правенето на Витошка изцяло пешеходна зона като премахнаха и вървящите по нея трамваи.

Offline Emperor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3009
  • Mercedes O305 1969-∞
    • View Profile
Re: Пешеходни зони
« Reply #584 on: 30.09.2017, 15:30:16 »
Премахването на трамвая беше лошо, не това че стана пешеходна. ;)
ГИОРТ - Група Идиоти Отговорна за Разрушаванто на Транспорта

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13527
    • View Profile
    • Email
Re: Пешеходни зони
« Reply #585 on: 30.09.2017, 17:55:20 »
Да затвориш бул. Витоша от Алабин до Стамболийски е пълна кретения, предвид трафикът, който се генерира в този район.
Витошка и сега е затворена от Алабин нататък. Т.е. трафикът там се захранва откъм Гурко (еднопосочно), откъм Цар Асен, а в другата посока излиза към Княз Борис (към пл. Македония не е засегнат от затварянето). Т.е. между Алабин и Стамболийски може да се поеме от Лавеле и Борис, които са със същите габарити като Цар Асен и Борис.
Даже моето предложение е да се премести колелото на петицата около Св.Неделя. Колело около черквата е имало до 50-те, а трасе източно от черквата - до 80-те години и то чудесно си се вписва в пешеходната зона.

« Last Edit: 30.09.2017, 18:09:01 by blagun »

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12072
    • View Profile
    • Email
Re: Пешеходни зони
« Reply #586 on: 02.10.2017, 21:51:42 »
Аз предлагам да направят и кръстовището на Орлов Мост пешеходна зона, а тия с колите да се оправят. И синя зона до Дружба 2! Да затвориш бул. Витоша от Алабин до Стамболийски е пълна кретения, предвид трафикът, който се генерира в този район. И ще трябва да се обикаля повече с колите, да се трупат задръствания още по-големи и още повече мръсотия!

И аз пак не мога да схвана логиката-на кой е нужно всеки да се бута с колата в историческия център на София? Разбирам, че много хора са дошли от малко населено място, байчо на село е свикнал да си изтипоса кочината пред дувара, ама живота в големия град е съвсем различен и не може така. Нямам нищо против да идват тука, има си много готини хора, но не може ли да се научат на типично градския начин на живот? Ползване на градския транспорт, ходене пеша по пешеходни пространства, като цяло на градска кулутра и начин на живот?

Световните тенденции са в ЦГЧ и големите средища в градовете да се обсобяват максимално пешеходни пространства и обособени трасета да градския транспорт. Концепцията, при която повече хора ползват личен автомобил отдавна е отречена като крайно неефективна, нездравословна, и създаваща само проблеми, задръствания нерви, инциденти, и увеличаваща времето за придвижване. Не мога да разбера, таман започваме и ние да следваме модерните световни тенденции за голям град, макар да има още много какво да се прави и веднага се почва плюенето. Нали все отнякъде трябва да се започне.

Иначе подкрепям с 2 ръце синя зона и в Младост да въведат ако искат, ще е супер, да видите колко много от колите ще изчезнат и как ще се отпуши. Нямате си на идея по малки квартали улички каква е лудница, до преди години не беше така пък да не би да му беше зле на някой? Дори напротив, много по-малко хора страдаха от затлъстяване и всякакви хронични заболявания. И повече движение и активност и по-чист въздух, няма лошо.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Kingpin

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 707
    • View Profile
Re: Пешеходни зони
« Reply #587 on: 02.10.2017, 22:19:22 »
Не говорете, ограничавайки се само до позицията си на пешеходци или ползващи градски транспорт. Не можеш да определяш за останалите хора как е по-добре да се придвижват. 

Щом през центъра се генерира такъв голям трафик, затапване на още улици, правейки ги пешеходни, няма да реши проблема, а ще утежни трафика и ще увеличи мръсотията. Защото няма адекватна алтернатива от къде да се източва движението. Тоест едни интензивно натоварени улици ще се натоварят още повече, поемайки трафика от затворените.

Центърът не се запълва заради тарикати, които искат да си покажат колите, просто това е несериозно. Повечето коли са или на живущи в района, или на работещи в същия. Ако искат наистина центърът да се освободи, много е просто - ако има повече пешеходни зони и повече сини, зелени, кафеви зони, ами за колите не трябва ли да се осигуряват допълнителни паркинги? Къде да отидат тия коли? Като затапваш улици, не трябва ли да има добра алтернатива на придвижване? В този си вид това не са мерки, които ще доведат до облекчаване на движението и прочистване на центъра. По-свободен ли е центъра, от както има зони? И да не каже някой, че нямало къде паркинги да се правят. Няма паркинги, обаче има къде да измислят още 5000 платени места...
« Last Edit: 02.10.2017, 22:27:58 by Kingpin »

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11952
    • View Profile
Re: Пешеходни зони
« Reply #588 on: 02.10.2017, 23:53:16 »
Определено е по-добре, откакто има зони за платено паркиране, лошото е, че го отнасят кварталите по периферията на зоните. Иначе през 90-те се паркираше масово по тротоарите навсякъде в центъра двупосочно, така, че да не може да се мине. Подобна е ситуацията в наши дни в Букурещ.
За съжаление, няма ясен ангажимент за строителството на обществени паркинги от страна на СО и ЦГМ. Столицата не е строена за толкова много коли, но и тия коли няма как да изчезнат с магическа пръчка, колкото и да им се иска на някои утописти.
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2011
    • View Profile
    • Email
Re: Пешеходни зони
« Reply #589 on: 03.10.2017, 03:37:48 »
Ясно ми е какво става в София, ама тук в Калгарево хора червиви от мангизи просто са принудени да ходят на работа я с лекото метро, я с рейса, понеже в центъра паркирането на обществените многоетажни или подземни паркинги е между 30 и 50 долара на ден. На паркинга на моята работа пък ако искаш да идваш с колата, всеки месец ти удържат 150 долара от заплатата, няма значение дали си директора или чистачката. Безплатно е само за клиенти и посетители до два часа.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13527
    • View Profile
    • Email
Re: Пешеходни зони
« Reply #590 on: 03.10.2017, 10:49:59 »
С пешеходните зони трябва да се процедира умерено и разумно. Екстремизмът в това отношение ще доведе до обратен ефект, както с прекаляването на повдигнатите полицаи, пиломатите, бус-лентите, велоалеите и т.н. София не е Флоренция, та целият център от НДК до Лъвов мост и от Възраждане до СУ да трябва да е изцяло пешеходен.
Но специално за обсъжданата пешеходна зона Алабин-Св.Неделя, тя по естествен начин слива пешеходните потоци от Витошка и от Св.Неделя-Ларгото. А и не създава особени затруднения за автомобилните потоци.
Това, което трябваше да се случи с изграждането на Метролиния 2 и Ларгото, е пешеходна зона по Мария Луиза между Екзарх Йосиф и Дондуков на нивелетата на древна Сердика, като трамваят минава по метален мост, най-добре в ретро изпълнение. По-този начин щеше да се отвори древна Сердика вместо сегашния тежък бетонен саркофаг до метростанцията, подходящ повече за чернобилски реактор, а не за експозиция на старини. Отделно се слива зоната на Ларгото с Пиротска и градинката пред Централна баня. Мария Луиза отдавна не е първостепенен булевард за автомобилния поток и захранването/отвеждането на трафика може да стане по Симеон и Екзарх Йосиф.
« Last Edit: 03.10.2017, 10:53:29 by blagun »

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4493
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: Пешеходни зони
« Reply #591 on: 14.11.2017, 23:13:33 »
Редица "европейски центрове" са изцяло пешеходни или със силно ограничен автомобилен поток. В Загреб до доста улици достъп имат единствено живущите и коли с разрешение. Трябва да бъде развенчан митът, че колите на живущите обгазяват и натоварват центъра.
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12072
    • View Profile
    • Email
Re: Пешеходни зони
« Reply #592 on: 15.11.2017, 11:05:29 »
Да напрпавят изцяло автономни и свободни от коли бус-ленти и велоалеи, а пък тези които им е толкова акъла да ползват коли в топ-центъра ако ще и всичко да се задръсти, но да има варинат винаги за бързо и безконфликтно пътуване, за хората които имат работа и ангажименти и не искат да седят в трафика и си стискаме ръцете  :D

Разбира се, че и в Амстердам и Копенхаген има хора които обичат да шофират колите си и си ходят на работа всеки ден с тях в топ-центъра. Никой не ги дискриминира и не им е забранил. Обаче на такива там им излиза в пъти по-скъпо, неизгодно, бавно и неудобно и такива са много малко.

Друго което споменахте, причината толкова много хора да ползват личните си автомобили са и исторически-знаете че в много от градовете ни хората масово да дошли от село, демек тук идва липсата на усещане за градски начин на живот, за градска култура. Те просто нямат нашите навици на хората израстнали и родени в големия град да ползват обществен транспорт, дори някои не знаят как се ползва, нито кое къде отива, нито могат да се ориентират по градски карти, схеми.  Както си е свикнал байчо на село да си сопре кочината пред дувара, си пренася същия манталитет тука в големия град и за това се получава така. Къде е виждал байчо там велоалеи и трамваи. Това прави впечатление и в моята работа например тези които идват с кола на работа повечето са откоро в София, тези които са няколко поколения Софиянци си пътуват с ГТ, пеша с колело итн. Веднага си проличава.
« Last Edit: 15.11.2017, 11:18:38 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 910
    • View Profile
    • Email
Re: Пешеходни зони
« Reply #593 on: 15.11.2017, 11:40:46 »
Редица "европейски центрове" са изцяло пешеходни или със силно ограничен автомобилен поток. В Загреб до доста улици достъп имат единствено живущите и коли с разрешение. Трябва да бъде развенчан митът, че колите на живущите обгазяват и натоварват центъра.
Центъра е относително понятие. За едни градове имаме централна пешеходна улица, за други площад. Има значение и дали града има стар център с туристическо значение. Както има пешехони зони така има и булеварди с  движение в много европейски  градове.
« Last Edit: 15.11.2017, 11:48:16 by elbi »

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1708
    • View Profile
    • Email
Re: Пешеходни зони
« Reply #594 on: 15.11.2017, 12:10:57 »
Еми да кажем, че в София центъра е пространството, заключено в Първи градски ринг. Как ще се наложи там изцяло пешеходно движение? Абсурд. Дори и за комбинирано с градски транспорт такова няма възмоност изцяло, защото метрото дефакто заобиколи тази зона - метростанциите са по периферията. А вместо да се сгъсти трамвайната мрежа в тази зона, даже бяха махнати трасета за да може да се наредят кашпи и столчета и чадъри на заведенията. Все пак не можеш да качиш всеки на велосипед, има хора които просто възрастта не им го позволява.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4549
    • View Profile
Re: Пешеходни зони
« Reply #595 on: 15.11.2017, 13:36:34 »
Все пак метростанциите са сравнително скъпи за изграждане и поддръжка, също така метрото трябва да има сравнително висока скорост за да поддържа достатъчно висока пропускателна способност, която да оправдава разходите за него и оптималното разстояние между метростанциите е около 800-1000m.  :rolleyes: По-малките разстояния на практика обезмислят метрото - пропускателната способност намалява, разходите растат.  :rolleyes: При запазено трамвайно движение по Мария Луиза до Алабин дублажът на трамваите с МД2 е доста сериозен и премахването на участък от Витоша е спорно решение - можеше да се направи трамвайно-пешеходна улица. :rolleyes:

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13527
    • View Profile
    • Email
Re: Пешеходни зони
« Reply #596 on: 17.11.2017, 18:38:03 »
Еми да кажем, че в София центъра е пространството, заключено в Първи градски ринг.
Кой си ти, та да казваш? Още един спасител ли?
Както Елби каза, това с пешеходните зони си е функция не на някакъв радиус около някаква точка, а на пешеходен поток. "Да кажем" около първи ринг в София (половината от който даже не е "синя зона" - нещо като критерий за идеален център) пренесено в Загреб ще рече всичко между гарата и планината. Което не е случаят: пешеходна зона са улички с музеи, обществени места, старини и прочие - в Загреб, в Барселона (Бари Готик), в Мадрид (около Пласа Майор), в Кьолн и т.н. Във Флоренция пешеходният поток и броя на музеите, които са в пешеходната зона, е умопомрачителен през цялата година, да не говорим за твърде либералния режим спрямо дву- и триколесни возила с ДВГ. В Дубровник пешеходната зона е повече от ясна, даже с крепостни стени е заградена плюс категорична забрана даже за велосипеди, но и там туристическият поток е убийствен. В Лондон, Берлин и Париж поради разпръснатите им забележителности няма централна пешеходна зона, а пешеходни острови.
Подобни места в София са между Графа-Алабин-Витоша-Ларгото-Царя (вариант Московска)-Раковска. Плюс неосъществилата се добавка между Ларгото и Халите, включваща и Пиротска. Или около Св. Ал. Невски. Витоша е изявена пешеходна улица, подобно на "стъргалата" във Варна, Русе и другаде, но пресечките и нямат никакъв пешеходен поток.

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1708
    • View Profile
    • Email
Re: Пешеходни зони
« Reply #597 on: 17.11.2017, 20:43:12 »
Подобни места в София са между Графа-Алабин-Витоша-Ларгото-Царя (вариант Московска)-Раковска. Плюс неосъществилата се добавка между Ларгото и Халите, включваща и Пиротска. Или около Св. Ал. Невски. Витоша е изявена пешеходна улица, подобно на "стъргалата" във Варна, Русе и другаде, но пресечките и нямат никакъв пешеходен поток.

Може да са били някога там, но вече не са. Явно живееш още в София от миналия век. С пускането на транзитни автомобилни потоци на описаните места са се изместили и пешеходните.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13527
    • View Profile
    • Email
Re: Пешеходни зони
« Reply #598 on: 18.11.2017, 00:59:32 »
Далеч съм от мисълта, че описаните улици ще станат пешеходни. С тях дефинирам евентуални граници на пешеходна зона, а пешеходна зона е различно понятие от пешеходна улица.

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1708
    • View Profile
    • Email
Re: Пешеходни зони
« Reply #599 on: 18.11.2017, 13:40:23 »
Да го кажем така - пешеходците са там, където има какво да гледат. Тоест там където са търговските обекти, а не където са забележителностите. Не може насила да изровиш камъни на 2000 години, да сложиш калдаръм и няколко табели и да обявиш зоната за пешеходна. Но пък ако сложиш един МОЛ и улицата от най-близката гара до МОЛ-а я оформиш като пешеходна зона ще имаш 7 дни в седмицата непрекъснат пешеходен поток.