Author Topic: Пешеходни зони  (Read 224643 times)

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Re: Пешеходни зони
« Reply #60 on: 23.03.2009, 00:46:43 »
Предполагам може да съм допуснал, да съм недомислил някои работи и затова чакам корекции, критики и изобщо мнения по темата.

Не съм слагал трамвайно трасе по бул. Македония и колелото зад Съдебна палата, защото с пускането на МД3 ще се премахнат тези линии предполагам. Иначе си ги знаете къде са. Същото се отнася и за трамваите по 'Козлодуй', които след пускането на 'Данаил Николаев' ще изчезнат.

За да няма коли, пресичащи пешеходните зони, някои улиците ги направих подземно минаващи, по подобие на ситуацията във Варна и Пловдив. 'Денкоглу' и 'Солунска' ги оставих на ниво терен, заради ъгъла който правят, когато пресичат 'Графа', а не знам дали на такива тесни места е удачен вариант да са във формат 'тунели'. Но всички прави пресечки ги вкарах отдолу. Без 'Алабин' и 'Екзарх Йосиф', където минава трамвай, и без 'Тодор Александров'/'Дондуков', където просто няма как да мине подземно.  'Попът' е място, където също не съм убеден за възможността да се реализира тунел под 'Графа'.

Ами това е от мен засега. Дано ви е интересна темата.
 :angel:
« Last Edit: 23.03.2009, 00:48:42 by KRUPA »
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Пешеходни зони
« Reply #61 on: 23.03.2009, 02:11:09 »
Не мисля, че ще премахнат трамвайното трасе от Македония до Руски паметник. Винаги могат да го използват за аварийни случаи или за редовна линия.
Идеята за тунелно преминаване на Попа сме я разисквали и в други теми и много хора смятаха, че подобен тунел е невъзможен, но аз съм на друго мнение - щом има възможност за решаване на кръстовище на повърхността, значи има начин то да се повтори и под земята. Отделно - връзката Е.Георгиев - Попа през Граафа ако стане част от пешеходната зона, то кръстовището става много елементарно и даже няма да има нужда от светофар.
За тунел по Раковска за Славейков се съмнявам - почти веднага след библиотеката булевардът завива и трябва да се провери дали ще има място да се смести подобно съоръжение там.
За Солунска тунел може и да е възможен, но според мен целия булевард трябва да се вдигне на по-висока кота, отколкото е сега. Така ще може да построи спокойно тунел за Солунска. МИнималният габарит за тунел е 4-5 метра, ако е само за леки автомобили, ако не се лъжа, така че рампата за такъв тунел няма да е по-дълга от 15-20 метра. по този начин Витоша може да стане втора Пиротска, само че без досадните пресечки.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Пешеходни зони
« Reply #62 on: 13.05.2010, 18:59:28 »
Quote
Новият проект за изграждането на метростанцията предвижда тя да се строи тунелно - под земята, за да не се налага преместването на разкопките. Първоначално от общината имаха намерение да извадят останките и след това да ги върнат обратно в спирката на подземната железница. Тъй като така има риск находките да бъдат разрушени, е избран новият метод.
Това положение променя сериозно нещата. След като разкопките няма да бъдат местени, това означава също, че няма начин да се върне трамвайното трасе. Според мен височината на изкопа не стига, за да се направи таванна плоча, по която да върви трамвай.
Мария Луиза не е чак такава транспортна артерия и спокойно може да стане пешеходна между Т.Александров и Екзарх Йосиф, а находките да са на открито, а не в подземие.

Offline JloKyM

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1020
    • View Profile
    • http://skyscrapercity.com
Re: Пешеходни зони
« Reply #63 on: 13.05.2010, 19:11:20 »
Quote
Новият проект за изграждането на метростанцията предвижда тя да се строи тунелно - под земята, за да не се налага преместването на разкопките. Първоначално от общината имаха намерение да извадят останките и след това да ги върнат обратно в спирката на подземната железница. Тъй като така има риск находките да бъдат разрушени, е избран новият метод.
Това положение променя сериозно нещата. След като разкопките няма да бъдат местени, това означава също, че няма начин да се върне трамвайното трасе. Според мен височината на изкопа не стига, за да се направи таванна плоча, по която да върви трамвай.
Мария Луиза не е чак такава транспортна артерия и спокойно може да стане пешеходна между Т.Александров и Екзарх Йосиф, а находките да са на открито, а не в подземие.

Всъщност не променя нещата, защото ценните разкопки са на ниво -4.. -4,5 метра...Това, което е най-отгоре са турски градежи и църкви от края на 19-ти век...

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1187
    • View Profile
Re: Пешеходни зони
« Reply #64 on: 14.05.2010, 11:27:50 »
......Това положение променя сериозно нещата. След като разкопките няма да бъдат местени, това означава също, че няма начин да се върне трамвайното трасе......
То така или иначе не бива да се връща. Вече коментирахме достатъчно. Никакъв трамвай по Мария Луиза до Козлодуй. Това е и най-логичното.

Offline tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2187
    • View Profile
Re: Пешеходни зони
« Reply #65 on: 14.05.2010, 16:22:44 »
Не сте добре. Щото не живеете в района, затова не я считате за важна транспортна артерия. Мислите като управляващите с г*за си. Като искате толкова много да експонирате разкопки що не видите в какво състояние са експонираните в началото на ул. Вашингтон до катедралата, под храстите има римски останки също от жилища и част от кула на западната порта
The Grand Tour

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Пешеходни зони
« Reply #66 on: 14.05.2010, 18:39:44 »
Тук не обсъждаме, дали да се експонират или не археологическите находки. Това май е решено. Логично е освен експонирането на новите находки да се стегнат и откритите по-рано, както и извадените при строежа на МС Сердика.
Мария Луиза беше част от оста Мария Луиза-Витошка, която така или иначе е в историята. Основният трафик по МЛ е между Т.Александров и Алабин. Има варианти автомобилното платно (или 2 платна) да се запази за сметка на паркинга пред ЦУМ.
Аз не съм пешеходен екстремист, демек фен на безкрайно разширяване на пешеходните зони, но все пак трафикът между Т.Алекс. и Екзарх Йосиф не е такъв, че да не се поеме от Екзарх Йосиф-Искър-Веслец от едната страна и Г.Вашингтон от другата. Все пак е приятно да се слеят пешеходната Пиротска, градинката пред ЦУМ и Ларгото в добавка с възловата двойна метростанция.
« Last Edit: 14.05.2010, 18:44:02 by blagun »

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Пешеходни зони
« Reply #67 on: 14.05.2010, 23:22:22 »
Не сте добре. Щото не живеете в района, затова не я считате за важна транспортна артерия. Мислите като управляващите с г*за си. Като искате толкова много да експонирате разкопки що не видите в какво състояние са експонираните в началото на ул. Вашингтон до катедралата, под храстите има римски останки също от жилища и част от кула на западната порта

Трамвайното трасе е безсмислено, защото дублирайки го метрото минава точно под него!
Хора, стегнете се!!!

Offline Gordon

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 506
    • View Profile
    • Email
Re: Пешеходни зони
« Reply #68 on: 15.05.2010, 13:37:40 »
Не сте добре. Щото не живеете в района, затова не я считате за важна транспортна артерия. Мислите като управляващите с г*за си. Като искате толкова много да експонирате разкопки що не видите в какво състояние са експонираните в началото на ул. Вашингтон до катедралата, под храстите има римски останки също от жилища и част от кула на западната порта
Трамвайното трасе е безсмислено, защото дублирайки го метрото минава точно под него!
Хора, стегнете се!!!
Трамвайно трасе между Орландовци и Журналист и между Централна гара и Борово не дублира никакво метро.

Offline JloKyM

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1020
    • View Profile
    • http://skyscrapercity.com
Re: Пешеходни зони
« Reply #69 on: 15.05.2010, 14:12:17 »
Не сте добре. Щото не живеете в района, затова не я считате за важна транспортна артерия. Мислите като управляващите с г*за си. Като искате толкова много да експонирате разкопки що не видите в какво състояние са експонираните в началото на ул. Вашингтон до катедралата, под храстите има римски останки също от жилища и част от кула на западната порта
Трамвайното трасе е безсмислено, защото дублирайки го метрото минава точно под него!
Хора, стегнете се!!!
Трамвайно трасе между Орландовци и Журналист и между Централна гара и Борово не дублира никакво метро.

Говорим за Лъвов Мост - НДК, или и там ще кажеш, че не дублира..

Offline tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2187
    • View Profile
Re: Пешеходни зони
« Reply #70 on: 15.05.2010, 15:08:27 »
Засегнах дискусията, не за трамвайното трасе, а за булеварда, но както и да е. Дано не го затворят за автомобилно движение. Вашингтон не може да поеме трафика на М. Луиза
The Grand Tour

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Пешеходни зони
« Reply #71 on: 15.05.2010, 17:21:12 »
Вашингтон не може да поеме трафика на М. Луиза
При наличие на голям подземен и надземен гараж на ъгъла с Тодор Александров и паркинга на Халите не виждам проблеми, ако се забрани спирането там. Освен това превръщането на кръстовището Тодор Александров/Мария Луиза в Т-образно ще подобри сериозно пропусквателната му способност. Даже и преди загражденията и стесненията направлението но Т.Алекс.-Дондуков беше значително по-натоварено, трафикът по МЛ се прави най-вече от трамваите.

Offline tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2187
    • View Profile
Re: Пешеходни зони
« Reply #72 on: 15.05.2010, 21:59:42 »
Доколкото си спомням имаше фирма която броеше трафика в столицата, може с нея да се направи справка. Колоната която сега се реди по Мария Луиза често стига до халите. Всеки ден минавам оттам с кола.
The Grand Tour

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Пешеходни зони
« Reply #73 on: 15.05.2010, 23:53:54 »
Говорим за Лъвов Мост - НДК, или и там ще кажеш, че не дублира..

Голям праз...това е една много малка част от цялата линия, която се дублира, и какво от това. Все пак линията започва от Борово, и от Иван Вазов, и ако искаш да пътуваш оттам до Солунска, Св.Неделя, и др.защо да губиш време за прекачване? Според мен линията трябва да си остане.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline JloKyM

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1020
    • View Profile
    • http://skyscrapercity.com
Re: Пешеходни зони
« Reply #74 on: 16.05.2010, 00:17:43 »
Говорим за Лъвов Мост - НДК, или и там ще кажеш, че не дублира..

Голям праз...това е една много малка част от цялата линия, която се дублира, и какво от това. Все пак линията започва от Борово, и от Иван Вазов, и ако искаш да пътуваш оттам до Солунска, Св.Неделя, и др.защо да губиш време за прекачване? Според мен линията трябва да си остане.

Че тя до Иван Вазов, Борово си остава... кое е толкова трудно да се разбере на маршрут Ц Гара-Христо Ботев и от там Алабин или от 5-те кюшета към Витошка..Дали трамваят ще минава през Христо Ботев или М. Луиза няма никакво значение, да не говорим, че точно Солунска е далеч от натовареност като спирка..и допълнително ще падне като пуснат метрото.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Пешеходни зони
« Reply #75 on: 16.05.2010, 10:39:01 »
Тези работи отдавна вече сме ги засягали в друга тема, сега се спрете!!!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Пешеходни зони
« Reply #76 on: 16.05.2010, 10:40:59 »
Формално е оффтопик, но са свързани нещата: разкопки-ТМ трасе-Лъвов мост. Ако има интерес, мога да ги пренеса в нова тема към МД2

Освен това оставането на трамвайното трасе на Лъвов мост си е определен проблем в съчетание с проектираното кръгово движение: http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=1859.msg161391#msg161391 - това би наложило комбинация на кръгово+светофар, която тотално проваля ефекта от кръговото движение.
« Last Edit: 16.05.2010, 10:47:45 by blagun »

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Пешеходни зони
« Reply #77 on: 16.05.2010, 16:11:06 »
Формално е оффтопик, но са свързани нещата: разкопки-ТМ трасе-Лъвов мост. Ако има интерес, мога да ги пренеса в нова тема към МД2

Освен това оставането на трамвайното трасе на Лъвов мост си е определен проблем в съчетание с проектираното кръгово движение: http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=1859.msg161391#msg161391 - това би наложило комбинация на кръгово+светофар, която тотално проваля ефекта от кръговото движение.

Първо всички сме наясно, че тези трамвайни линии няма как да се използват, предвид промените в плановете за пред ЦУМ. Ако от Екзарх Йосиф до Тодор Александров решат да го направят пешеходна зона и пресекат Мария Луиза, то тогава трамвайните линии ще изчезнат иот Лъвов мост, защото се обезсмислят, следователно - кръговото няма да е комбинирано с регулатор за трамвайния поток.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Пешеходни зони
« Reply #78 on: 04.06.2010, 21:16:20 »
А и наскоро се разбра, че гласят 'Витошка' пешеходна до НДК:
Quote
В столицата ще има още две изцяло пешеходни зони. Първата ще бъде обособена по Витошка, като се очаква булевардът да бъде затворен за движение и в частта от "Патриарх Евтимий" до НДК.

инфо: http://www.monitor.bg/article?id=244696
Това не е разумно решение, тъй като в тази част на бул. Витоша се изнизва потокът между НДК и идеалния център, северните и западните квартали, а също така е връзка между вътрешния ринг и кв. Иван Вазов и бул.България посока Бояна.
Бул. Фритьоф Нансен е еднопосочен между В.Левски и Патриарха, а ако направят Скобелев от Пилоните до Петте кьошета двупосочна, това ще натовари зверски това кръстовище.

Offline Unicode

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 590
  • Фен на Софийското метро
    • View Profile
Re: Пешеходни зони
« Reply #79 on: 15.06.2010, 14:05:13 »
Случайно намерих една статия във виртуалния пресцентър на Столична община от днес, според която част от бул. "Цар Освободител" ще бъде превърнат в пешеходна зона, подобно на бул. "Витоша" между ул. "Алабин" и бул. "Патриарх Евтимий" или като пешеходната част на ул. "Пиротска" между Централните Хали и бул. "Стефан Стамболов" (до Женския Пазар):

Quote
Тротоари по “Царя” грейват в един стил, махат синя зона

Столичани да се разхождат с удоволствие по “Цар Освободител” - това е целта на първата стъпка по връщане на блясъка на култовия булевард, която столичната кметица разпореди вчера.

Йорданка Фандъкова се срещна с журналистката Екатерина Генова. Тя предложи в “24 часа” акция “Да спасим “Царя”, а вестникът я подкрепи. Стана ясно, че общината стартира цялостен проект за възстановяване на зоната за пешеходци по булеварда. Преди това пък Фандъкова вкара спешно в списъка за текущи ремонти един от най-старите булеварди.

“Освен пълен ремонт на тротоарите проектът ще включва озеленяване, монтиране на специално осветление и кътове с пейки", обясни Фандъкова.

Целта е да се премахнат сегашните грозни гледки и разностилието по тротоарите и изобщо по пространството за пешеходци от Орлов мост до Националната художествена галерия. Идеята е булевардът на властта, свързващ Народното събрание с президентството и Министерския съвет, да стане комфортен за всички, които искат да минат по стъпките на политиците ни по жълтите павета.

Кметството и “24 часа” създават инициативен комитет за превръщане на “Царя” в представителен булевард. Те канят в него хора и организации, които са готови да допринесат за каузата с идеи.

"Заедно ще върнем старата слава на булеварда. Това е само първата работна среща. Предстои да обявим процедура за проектиране на пешеходната зона от Орлов мост до Руската църква и да намерим финансиране”, каза Фандъкова.

Предвижда се синята зона в тази част на булеварда също да бъде премахната, за да се оформи пространството като истинска пешеходна зона.

Към идеята за възраждане на “Царя” се присъедини и радио “София”, а във фейсбук инициативата е подкрепена от известни журналисти, артисти, предприемачи.

15.06.2010 г., вестник "24 часа", стр. 4

Не съм сложил линк към статията, тъй като след време е възможно той да стане невалиден.
« Last Edit: 15.09.2012, 21:02:25 by blagun »