Author Topic: Пешеходни зони  (Read 96967 times)

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1709
    • View Profile
    • Email
Re: Пешеходни зони
« Reply #640 on: 09.03.2018, 00:26:15 »
Нека и аз да се намеся в спора ако позволите. Мнението на баща ми, който работи в Съдебната палата и вижда ситуацията отблизо е че не може важно учреждение като Съдебната палата да има автомобилен достъп само през малка еднопосочна уличка като „Лавеле“, на която при това има паркиращи коли, които при паркиране и отпаркиране спират движението и водят до високо ниво на отделяне на вредни газове.

За това учреждения от такъв клас трябва да получават ексклузивен достъп към малки улици от вида на "Лавеле", т.е. бариери от двете страни, дистанционни на служебните коли, камери, охрана. Още една причина трамвайното обръщало от там да се измести на пл. Света Неделя.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9587
  • Can't argue with stupid - time wasting
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Пешеходни зони
« Reply #641 on: 09.03.2018, 08:43:02 »
Не говоря за служебен достъп до Съдебната палата, а за достъп на граждани. Не може да не можеш да стигнеш пред централния вход с такси. Дори и само една лента да се остави такава трябва да има. И какво ще се постигне ако трамвайното обръщало се измести на площад „Св. Неделя“? Унищожава се свободната пешеходна зона между църквата и хотел „Бълкан“. Просто не съм съгласен с новата организация и това е. Не мога да се съглася с идеите на повечето хора пишещи в тази тема ако може всичко между „Сливница“, „Опълченска“, „Скобелев“, „Патриарх Евтимий“ и „Васил Левски“ да бъде затворено за автомобилен достъп. Това може да е приложимо в някои други столици, но не и в нашата и в същото време ми се говори за булеварди и улици с направление север-юг, когато повече от очевидно е че съществените проблеми са в направление запад-изток и обратно и трябва да се наблегне там, а не толкова над „Христо Ботев“ и „Княгиня Мария Луиза“. Саглъсен съм за намаляване на габарита и възможностите за пропускливост по съответните улици и булеварди с цел разширяване на тротоарите и затрудняване на автомобилния трафик, така че шофьорите да търсят алтернативи и да навлизат по-малко в центъра, съгласен съм с велоалеи, които натрапчиво отнемат от лентите за автомобилно движение, защото в центъра трябва да има място за всички участници в движението по равно, но с останалите неща не съм съгласен. И още една сериозна грешка, за която не споменах. Не трябва места като Телефонната палата, площад „Александър I“ и „Св. Александър Невски“ да се рекламират като паркинги. Още от самото начало, когато започнаха да поставят електронните оповестителни табла за наличните свободни места не бях съгласен с това.

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1709
    • View Profile
    • Email
Re: Пешеходни зони
« Reply #642 on: 09.03.2018, 10:16:19 »
Колите на гражданите нямат място пред парадния вход, нито такситата. Свободното пространство в кривата на Лавеле и Позитано е идеална за един четириетажен паркинг, евентуално и с топла връзка към сградата за посетителите. А централния вход остава изчистен от всякакъв трафик освен трамвайния. На по-късен етап като се оправи настилката може и една трамвайна спирка да се направи директно там.
« Last Edit: 09.03.2018, 10:17:51 by fafan »

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4609
  • 433 :)
    • View Profile
    • Email
Re: Пешеходни зони
« Reply #643 on: 09.03.2018, 10:17:25 »
А всичко можеше да бъде далеч по-добре направено с жертването на 20 паркоместа по Лавеле и Позитано. Но приказката за зиналите им за пари задни части и тук намира приложение. :help:
Viva la 105, viva la in memoriam!
Против цитирането на "медии" от ранга на Блиц, Пик, Брадва и т.н.!!!

Offline Марин Петров

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 258
    • View Profile
Re: Пешеходни зони
« Reply #644 on: 09.03.2018, 16:31:32 »
Аз пък бих отишъл още по-далеч и всичко между булевардите Ботев, Сливница, Раковски и Патриарха да е с платен достъп чрез винетка, като изключение се прави само за живущите ! Искаш в топ центъра с колата ще си плащаш и отделно за паркирането !
Аз пък бих отишъл още още по-далеч. Аз бих предложил границите на твоята идея да са Сливница, Д. Николаев, Е.Георгиев, България, Иван Е. Гешов, К. Величков.

Надявам се час по-скоро да им уврят главите на някои хора, че големия брой МПС в движение и в покой(паркирани някъде) са най-големия проблем на София. Този проблем създава цяла верижна реакция от много други проблеми!

Трябва активно да се работи в ограничаването на броя МПС в София!!!!!

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4493
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re:
« Reply #645 on: 09.03.2018, 23:28:36 »
Такива фанатични мнения не спомагат за решаването на проблема. Според мен МПС в центъра трябва трябва да бъдат ограничени до задоволяването на нуждите на живущите там, дори и срещу още по-висока такса. Понеже живея в центърв, мога да кажа, че повечето квартални коли се карат предимно събота и неделя за пазар и за пътуване извън София. Така че те на практика участват в транспортния проблем на София единствено поради липсата на места за паркиране, предизвикана от приходящи автомобили. Аз работя почти извън София, но не ходя с кола на работа.  По същия начин може да се случва и обратното!
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2483
    • View Profile
    • Email
Re:
« Reply #646 on: 10.03.2018, 18:34:26 »
По същия начин може да се случва и обратното!
Може, при нормални интервали, при сегашните интервали на повечето линии е невъзможно. И не сазмо защото трябва да се чака, а защото наземния и подземния ГТ нямат капацитета да поемат толкова много хора. Само за справка- Сердика 2 в пиков час.
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9587
  • Can't argue with stupid - time wasting
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Пешеходни зони
« Reply #647 on: 10.03.2018, 19:24:44 »
Явно масово изразените тук тенденции са за драстично рестриктиране на навлизащите в центъра коли. Имате правото си на такова мнение, но коментирате ситуацията твърде общо и затова ще ви опиша два казуса. Баща ми често предпочита да отиде не работа с колата, когато времето е лошо или с такси, когато няколко пъти в месеца му се налага да отива в 9 часа вместо с метрото, което тогава е претъпкано, а той страда и от клоустрофобия. Интересно ми е да знам какво ще кажете вие относно това.

Offline bonbon

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1577
    • View Profile
Re: Пешеходни зони
« Reply #648 on: 10.03.2018, 20:34:56 »
Хората или явно не знаят, че участъкът вече е пешеходна зона, или ги е страх да вървят по платното, защото днес ми направи впечатление, че всички вървят по тротоара, даже се оглеждат като пресичат от другата страна  :P

Offline stankos

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2566
    • View Profile
Re: Пешеходни зони
« Reply #649 on: 10.03.2018, 20:47:48 »
Явно масово изразените тук тенденции са за драстично рестриктиране на навлизащите в центъра коли. Имате правото си на такова мнение, но коментирате ситуацията твърде общо и затова ще ви опиша два казуса. Баща ми често предпочита да отиде не работа с колата, когато времето е лошо или с такси, когато няколко пъти в месеца му се налага да отива в 9 часа вместо с метрото, което тогава е претъпкано, а той страда и от клоустрофобия. Интересно ми е да знам какво ще кажете вие относно това.

Да кажем, да кажем, какво да кажем ? Живее в Люлин и работи в съдебната палата , ами да ходи с трамвай 8 !

Offline Марин Петров

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 258
    • View Profile
Re:
« Reply #650 on: 15.03.2018, 16:16:51 »
Такива фанатични мнения не спомагат за решаването на проблема.
Моето момче, защо това да е фанатично?

Ти не си ли съгласен, че големия брой МПС са един от основните проблеми на обществото днеска?

За какво са виновни МПС:
1. замърсяват въздуха с изгорели газове;
2. изискват твърде много смазочни, охлаждащи и спомагателни течности, които се изпускат постоянно в околната среда. Тези течности съдържат най-различни химически вещества и съединения, които са изключително вредни. Въпреки това, постоянно се изпускат в околната среда като например:
- авмортизираните МПС постоянно изпускат всякакви течности чрез микропукнатини, остарели уплътнения и т.н.
- при смяна, въпросните течности се изхвърлят напрова в околната среда. Да не мислите, че много хора ще плащат за рециклиране. А да не говорим, че много хора изгарят отработеното моторно масло.
- дори при пускане на течността за чистачки ние отделяме химикали в околната среда. обзалагам се, че никой от вас не се е замислил за този момент.
3. Други консумативи на МПС-тата също създава проблеми и замърсяват околната среда. например гумите са много труден продукт за рециклиране. И масово се изгарят.
4. голям брой МПС означава по-голяма опасност от ПТП. а това води до жертви и инвалидност. това намалява общата работоспособност на обществото.
5. Големия брой МПС затруднява трафика и влошава обществения живот на много нива:
- хората имат нужда от повече време за придвижване, което намаля тяхното КПД. Времето е основен фактор в КПД-то. А време, което е можело да се използва за други цели е изгубено в пътуване. Ако го сметнем в голям мащаб за цялото общество - става дума за стотици милиони часове на ден изгубени от всички хора.
- създава стрес у хората. А стресът увеличава болестите. И обществото става по-болно. Стресът създава и други проблеми - нарушава отношенията между хората. семейства се развеждат, децата се неглижират и израстват без много внимание и т.н.
- затруднява и оскъпява услуги, които имат незаменима нужда от транспорт - доставки, поща, куриери и много други.
- затруднява и оскъпява масовия обществен транспорт.
- още повече се замърсява въздуха, тъй като МПС-тата прекарват повече време с включени двигатели.
6. Амортизират пътната инфраструктура. По-малък брой МПС ще намали темпото на амортизацията.
7. Амортизират пешеходна инфраструктура. Масово МПС се качват върху тротоари и другти пешеходни площи, за да паркират там. Тези структури не са проектирани да издържат на такива натоварвания и много бързо се деформират. това е основната причина пешеходната инфраструктура на София да изглежда по начина, по който изглежда днес.
8. Унищожават зелени площи. Масово МПС се качват върху зелени площи, за да паркират там. Дори скоро чух, че това негласно се нарича "кафява зона" за паркиране.
9. Като следствие от горната точка - въздуха се замърсява допълнително. Като излязат от "кафявата зона" МПС вкарват кал на улицата. След това тази кал изсъхва и се отделят финни прахови частици.
10. Ограничават местата за отдих и игра на децата. Масово МПС се паркират на територията на детски площадки и квартални градинки (където са останали такива).
11. пречи на качественото снегопочистване. Независимо дали става дума за такива в движение или такива, които са паркирани. А това влошава още повече положението по точка 3.
12. пречи на обслужването на населението от автомобилите със специален режим на движение по два начина:
- големия трафик забавя автомобилите със специален режим на движение. Да не говорим, че много шофьори не дават път.
- многото паркирали коли пречат на автомобилите със специален режим на движение да преминават лесно и бързо по кварталните улички. Лично съм виждал как пожарна не може да направи завой на едно кръстовище на квартални улици, защото в кръстовището има паркиран автомобил. пожарникарите трябваше да дадат назад около 500 метра, след това да обърнат и да заобиколят по друг маршрут. Как смятате се е отразило това допълнително време на пожара?
Пак обществото като цяло страда, заради по-големите щети от пожари и други аварии; излягалите престъпници и починалите болни.
13. Създават шумово замърсяване. Шумът е изключително вреден фактор за човешкото здраве. поради тази причина много хора са изнервени, не могат да спят и имат други подобни проблеми. вече изяснихме какво причинява стреса на обществото като цяло - в точка 5.
14. МПС действат омързеливяващо на хората. В днешно време хората ходят все по-малко пеша и дори до кварталния магазин ще идат с колата. Това е вредно за здравето.

Всички тези проблеми може да се решат с прости мерки за ограничаването на броя МПС в София и в Бълграия. Ето Албания го правят вече. 

Offline Kingpin

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 707
    • View Profile
Re: Пешеходни зони
« Reply #651 on: 15.03.2018, 22:05:06 »
С Албания ли почнахме да се сравняваме? Това, което предприема албанското правителство, е една недомислица - да забрани нов внос на коли, по-стари от 10 години. За да се ограничи замърсяването на въздуха. Сякаш възрастта на МПС е категоричен критерий за екологичността му.

Много изпадате в крайности. Аз по същия начин мога да изтъкна също толкова негативи и от ходенето на работа - свързани със стрес, здраве, амортизации, социални дейности и други. Ама да ограничим хората да работят ли? Такова мислене не е реалистично, нито градивно.

Така е във всеки голям град навсякъде. Много хора, много движение и стрес. Такъв е животът. Градският транспорт може да облекчи големия трафик, но въпреки това, трафика пак ще го има. Но с развитието на технологиите транспортът един ден ще стане екологично чист. Рестрикции и рекети за шофьорите според мен не са разумно решение.

Offline IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2014
    • View Profile
    • Email
Re: Пешеходни зони
« Reply #652 on: 15.03.2018, 22:11:15 »
Тенденцията в нормалните страни е колите в центъра да се ограничават колкото се може повече, и правилно. Както в Австрия, Германия и т.н. и богаташите, че и министър-председателят, се научиха да ходят на работа без кола, така и тука ще се научат, стига транспортът да стане нормален - тогава няма пречки да се натрескат съответните ограничения. Даже и в Канада така стана - едни приятели-българи в Калгари, вече са 15 години тук и са червиви от пари, и въпреки това отиват на работа с автобуса и с лекото метро, понеже паркирането в центъра е по 50 долара на ден. Ама в България на някои влиятелни орангутани не им уйдисва, понеже намаляването на колите ще удари "приходите" на много от тях по веригата....то не е бензин, части, гуми, застраховки....
« Last Edit: 15.03.2018, 22:14:34 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Марин Петров

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 258
    • View Profile
Re: Пешеходни зони
« Reply #653 on: 16.03.2018, 12:23:16 »
Кинпин, моето момче, не разбирам. ти смяташ, че въпросните проблеми не съществуват или смяташ, че обществото трябва да си затваря очите пред тях само и само да не ограничи възможността на сульо и пульо да си ходи навсякъде с колата?

С Албания ли почнахме да се сравняваме?
Че какво лошо има. Като не може сами да се сетиме, ще търсим опит от тези, които вече са се сетили. Виж албанските политици имат кураж да направят правилното нещо, въпреки че сигурно народа няма да е доволен.

Сякаш възрастта на МПС е категоричен критерий за екологичността му.
Ами не е ли така? с всяка изминала година повишават нормите за екологичност на МПС.

Много изпадате в крайности. Аз по същия начин мога да изтъкна също толкова негативи и от ходенето на работа - свързани със стрес, здраве, амортизации, социални дейности и други. Ама да ограничим хората да работят ли?
Само че ходенето на работа е жизненоважен процес за съществуването на едно общество. И има много повече положителни страни, отколкото негативи, които ти изброяваш.

Докато карането на кола не е жизнено важно. хората могат да се превозват и с други средства. Това трябва да влезе в главите на всички - може да се живее и без кола!!!!!

Така е във всеки голям град навсякъде. Много хора, много движение и стрес. Такъв е животът.
Да, прав си. такъм е живота при демокрацията. едно време не знаехме какво е стрес, депресии, болестта рак и такива неща.



Единственото решение на толкова много проблеми, които изброих по-горе е ограничаването на използване на МПС и предоставяне на повече площи на пешеходците. Според мен трябва да се въведе платен вход за зоната с граници: Габрово, Скопие, Мария Луиза, Козлодуй, К. Стоилов, Д. Николаев, Е.Георгиев, България, Иван Е. Гешов, К. Величков.

А зоната с граници Сливница, Васил Левски, Патриарх Евтимий, Христо Ботев да се направи 70-80% пешеходна зона. с технически средства, които пропускат МПС със специален режим на движение, живущите в района (срещу такса); доставчици (само в определени часове + срещу такса) и таксита (срещу такса).

В същото време в София (и в другите големи градове) се забранява навлизането на МПС по-стари от 10 години. В по-малките населени места хората да може да притежават такива, но да има много строги изисквания към тях. Да минават на ГТП на 3 или 6 месеца; прегледите да са безкомпромисни; и много високи данъци.

Offline Kingpin

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 707
    • View Profile
Re: Пешеходни зони
« Reply #654 on: 16.03.2018, 21:28:29 »
Много се престараваш в теориите си за вреди от личните МПС и последиците. Освен това, ти не можеш да преценяваш за кого е жизненоважно да се придвижва с кола. Аз ползвам предимно градски транспорт, защото до работа ми е удобен. Но в някои случаи градски транспорт не ме устройва. Затова разбирам и двете гледни точки - на ползващи градския и ползващи личен автомобил. Не отричам, че има проблеми, а казвам, че решението им ще настъпи с навлизането на нови технологии, а също и с развиването на градския транспорт. А не единствено чрез ограничения и стагнация.

Наистина има и доста хора, които могат да си ходят преспокойно и с градски транспорт на работа. Но хората предпочитат да им е по-бързо и удобно. Защо не? Има го моментът, че градският транспорт над 20 години си трупаше лоша репутация. Над 20 години гръбнакът на градския транспорт бяха душегубки 36ХХ, 34ХХ и тем подобни. Мръсотия, мизерия и прочие. Сега е с голяма част нови и хубави автобуси, ама разписанията са орязани и има недобра организация като цяло. И последствията са ясни. Една сериозна оптимизация на линиите и разписанията, пускането на МД3, още нови и хубави автобуси, това ще привлече автоматически много пътници и съответно ще намали трафика. За мен това е истината.

Възрастта на едно МПС не е еднозначен критерий за екологичност. Коя кола замърсява повече - кола, произведена през 2000 г. в изрядно техническо състояние, или кола, произведена 2010, която гори масло и е без катализатор/дпф. Кола на метан от 2005 или кола на бензин/дизел от 2015?

А що се отнася до мнението ти за демокрацията... айде да не отваряме тая тема...




Offline Трамвай 17

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 283
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Пешеходни зони
« Reply #655 on: 04.06.2018, 15:48:49 »
Поредните поражения от пешеходната Витошка.

Offline Трамвай 17

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 283
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Пешеходни зони
« Reply #656 on: 04.06.2018, 16:54:07 »
Парка на НДК се разпада.
Част 1:

Offline Трамвай 17

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 283
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Пешеходни зони
« Reply #657 on: 04.06.2018, 16:57:10 »
Част 2:

Offline Трамвай 17

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 283
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Пешеходни зони
« Reply #658 on: 04.06.2018, 16:59:22 »
Част 3:батерията не ми достигна на смартфона.