Author Topic: Пешеходни зони  (Read 224652 times)

Online RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11378
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Пешеходни зони
« Reply #680 on: 11.10.2019, 18:00:35 »
Надали изобщо ще се реализира това нещо. Дори да стане, бързо ще видят че трасето до Орландовци увисва. Така че не вярвам. По-скоро се притеснявам покрай реконструкцията на пл. Света Неделя, да не му хрумне на някой да разкара трамваите от там.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3644
    • View Profile
Re: Пешеходни зони
« Reply #681 on: 11.10.2019, 20:31:56 »
Кой нормален човек ще се разхожда натам, като тази част от София е свърталище на проститутки, наркомани, бездомници, клошари и престъпници. Колкото Женския пазар стана притегателно място след ремонта, толкова и площада около гарата ще се промени някога. На това място още от 60-те години има планове за високи административни сгради на новата автогара и администрацията на БДЖ, през 90-те щяха да местят общината там, обаче никой от проектите не се реализира, дори прословутия пробив Данаил Николаев-Гарата, който е предвиден още от 70-те, не е направен. А да се говори за закриване на трамвайни линии, защото имало метро е стъпка назад в развитието на идеята за градски транспорт като едно цяло с всичките му компоненти.

Offline iashu

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 513
    • View Profile
Re: Пешеходни зони
« Reply #682 on: 11.10.2019, 21:40:28 »
пазара има все повече чужденци :)
и в чужбина да отидете- пак ще минете през гарата и вероятно пазара...

И да, кофти ще е, ако никое от тия неща не се реализира- наистина отдавна ги отлагат...

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Пешеходни зони
« Reply #683 on: 12.10.2019, 01:26:58 »
Пешеходна зона от Централна гара до НДК е абсолютно пресилено, още повече - на фона на неголямото централно ядро на София. Стесняване на булеварда пред Централна гара плюс погребването на връзката Данаил Николаев-Централна автогара е контрапродуктивно - трябва да се стремим да разширим ринговете, а не да ги стесним. При това - тъкмо където се застъпват първият и вторият ринг.

По-скоро е смислено отварянето към Южния парк с известна модификация на района около басейна Спартак, както и удължаването на пешеходната зона по Витошка от Аптека до Пилоните (при двупосочен Фритьоф Нансен отпада незаменимата в момента връзка от Патриарха по Витоша).
Това, което може да се направи, е пешеходна зона по Мария Луиза от Тодор Александров до Екзарх Йосиф

Offline iashu

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 513
    • View Profile
Re: Пешеходни зони
« Reply #684 on: 12.10.2019, 02:00:50 »
Мисля, че проекта включва довършване на пробива Данаил Николаев... Или поне се говореше за свързване на Сточна Гара с ул. История Славянобългарска... знам ли какво са имали предвид... може би разумното е от Лъвов Мост до гарата да се стесни, а пробивът да се изгради и свърже от гарата към надлез Надежда

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3644
    • View Profile
Re: Пешеходни зони
« Reply #685 on: 12.10.2019, 09:45:20 »
Какво ще стесняваш? Имаш невралгичен транспортен възел, който се нуждае от широки пътни платна - 2 автогари, 1 централна жп гара, едно от основните трасета на живеещите в Надежда, Обеля, Свобода и Толстой за достигане до центъра, в обратна посока връзка с Костинброд, Монтана и нататък Видин или Лом. Какво пешеходно движение може да има тук? Естественото продължение на пешеходните зони е към южния парк, в северна посока от центъра, а не към индустриалните зони.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7002
    • View Profile
    • Email
Re: Пешеходни зони
« Reply #686 on: 12.10.2019, 16:19:34 »
Всъщност точно стесняването и махането на директни автомобилни коридори успокоява трафика и създава зони с по-високо качество на живот в градската среда, но това е дълга тема. Идеите до голяма степен са добри, трафикът да се прехвърли от северната страна на жп ареала е точно стъпка в правилната посока. Премахването на подлеза вече го обсъждахме в друга тема, и това изглежда се планира. Трамваите на визуализацията ги има, значи не се планира да се премахват.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7048
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Пешеходни зони
« Reply #687 on: 12.10.2019, 18:10:53 »
Предложеният проект от транспортна гледна точка е изключително слаб. Откъм картинки обаче добре са го докарали. Всеки може да чертае гранитни пътеки, тревичка и дървета, но не всеки може да съчетава транспортни потоци.
Не искам да казвам, че трябва да се търси удобство като Берлинската Централна гара, но поне да е нещо подобно. Тук основното при такъв проект трябва да е рендер с това от къде ще минават всички транспортни потоци, а не рендер на пейки, лампи и пътечки. Това не е парк. Това е гара! Пътен възел!
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7002
    • View Profile
    • Email
Re: Пешеходни зони
« Reply #688 on: 17.10.2019, 18:41:59 »
удобство като Берлинската Централна гара, но поне да е нещо подобно. Тук основното при такъв проект трябва да е рендер с това от къде ще минават всички транспортни потоци, а не рендер на пейки, лампи и пътечки. Това не е парк. Това е гара! Пътен възел!

Не знам къде видя удобство на Берлинската Централна гара, там пешеходните разстояния са огромни, прекачване от трамвай във влак трае по 7-8 минути благодарение на изчанчената архитектура на сградата, а ако имаш късмета да ти се налага да чакаш асансьор съвсем ще ги усетиш тези "удобства". Хубаво, на рендерите трамваите не са докарани плътно до приемното здание, няма и автобусна спирка, това са минуси. Но създаването на интегрирано с него пешеходно пространство пред него и площад са много правилни стъпки, такъв има например в цитираната гара в Берлин . Има го всъщност пред всяка нормална централна гара в Европа а при нас има една дупка от неизползваем подлез и сергии и автогарички като в третия свят. Добре е, че някой се е сетил да се почне от там да се махнат тези недоразумения. Ако сложиш ударението върху пътния възел, а не върху облагородаяването на средата района ще стане съвсем отблъскващ, тогава и малкото пътници които ги има може да се откажат да ходят там.
« Last Edit: 17.10.2019, 18:43:32 by fafan »

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6826
    • View Profile
Re: Пешеходни зони
« Reply #689 on: 18.10.2019, 16:25:00 »
Много ми е чудно, като се изтапани тоя народ на автогарите и гарите , особено тоя дето не познава София  какво ще прави с тези "пешеходни зони"? Ще му предложат бакшиш с тротинетка, който да го качи на тротинетката си и да го вози между розовите храсти и цветята до края на пешеходната зона ли?
Някой ще каже метрото. Пресилено ми се вижда целия тоя трафик за всички посоки да го набуташ в една метростанция. Освен това по Ботев и сега е кошмар, какво ли ще стане иначе?!
Quote
Планира се концертна зала с 2000 места срещу Централна гара

Незнам що ама някак си освен за правене на предизборни митинги в тая зала с докарани хора от провинцията, не ми се вързва да пасва с пешеходните концепции, освен за тротинетките....
В момента градския транспорт заедно с метро (само когато има намесено метро) е що годе сносен, ако пращиш от здраве и можеш да включиш 2 км ходене пеш. Примерно до спирката, до метростанцията, до перона с влака, излизане от метростанцията, стигане до целта. Когато си болен тези 2 км пешеходно разстояние са доста в повече. Когато си пенсионер грам не мога да си го представя.
Според мен правилната идея е не да правиш центъра пешеходна зона, а зона без замърсяване. Различно е дали няма да има ауспуси и да няма никакъв транспорт.
« Last Edit: 18.10.2019, 16:28:42 by ooleg »
Украйна, победа!

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Re: Пешеходни зони
« Reply #690 on: 18.10.2019, 16:51:26 »
Съпругът на Екатерина Захариева се е развихрил, но едва ли се надява нещо от това да се случи реално ! Просто демонстрация на професионални възможности и виждания ! За далечното бъдеще е възможно да се случи нещо подобно , когато основните потоци към метрото бъдат поети от метростанции като Горна баня, Искърско шосе и тая новата между Сливница и Обеля ( изхвръкна ми от главата как и беше името  :crazy:) също и някакъв вид градска железница.

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2337
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Re: Пешеходни зони
« Reply #691 on: 12.10.2020, 12:03:21 »
Не ви ли се струва че има нужда от подобряване на връзката между Люлин 1 и МС Сливница? Има ли къде да се прокара качествена пешеходна пътека?
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3644
    • View Profile
Re: Пешеходни зони
« Reply #692 on: 29.06.2021, 23:33:00 »
На тази снимка на Графа от края на 70-те (като изключим релсовия път) улицата като че ли изглежда най-приятно - има достатъчно зеленина, пространство и не е претрупано. Изглежда ми доста по-добре от сега.
« Last Edit: 30.06.2021, 12:08:07 by Metan »

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Пешеходни зони
« Reply #693 on: 23.08.2022, 18:02:08 »
Изграждането на два тунела един над друг наистина е много сложно и скъпо. Също трамваят няма да е много по-бърз, отколкото по булеварда отгоре. :rolleyes:

Offline тролей №164 линия 2

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2432
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: Пешеходни зони
« Reply #694 on: 23.08.2022, 18:18:24 »
А кой каза, че трябва всички трамвайни линии да минават по въпросното предложено трасе по бул. Витоша? За начало, може само ТМ1 да минава, впоследствие към нея да се добави и ТМ27.
Да добавя и много по-важното в случая - напълно подкрепям пешеходни зони, но да бъдат изграждани за сметка изцяло на автомобилни трасета, не за сметка на трамвайни такива :! Който много силно желае лек автомобил - да се оправя :! Например, улица Алабин също е редно да стане пешеходна с трамвайно трасе, както беше едно време коментираният участък - без бордюри и тротоари. И това е само един пример.

едит: Мислех да не звучи прекалено радикално този пост, но считам, че някои неща е редно да бъдат назовани докрай, с истинските им имена, така да се каже. Тоест, като съм казал А, да кажа и Б. В името на добруването на населението (не е само заради въздушното, но и заради шумовото замърсяване), много повече автомобилни артерии бих превърнал в пешеходни зони, ако бях кмет:
1. Бул. Витоша от МС "НДК" до пл. Лъвов мост;
2. Навсякъде, където има жълти павета;
3. Площад "Александър Невски";
4. ул. "Алабин";
5. бул. "Патриарх Евтимий".
6. ул. "Пиротска" от бул. "Христо Ботев" до бул. "Мария Луиза".
7. Премахване на общинския паркинг между ул. "Пиротска" и бул. "Тодор Александров" и заместването й с пешеходна зона, която продължава през трамвайното трасе до Женски пазар - тоест, бул. "Стефан Стамболов".
Влюбените в автомобилите си нека не се обаждат - няма нужда. Любопитно ми е да чуя мнението на останалите относно това предложение. :)
« Last Edit: 23.08.2022, 18:32:06 by тролей №164 линия 2 »
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Пешеходни зони
« Reply #695 on: 23.08.2022, 18:47:08 »
Патриарх Евтимий не е удачно да бъде пешеходна зона - няма читава алтернатива, двупосочното движение по Васил Левски и в тунела на НДК по време на строителството на метростанцията беше кошмарно. Пиротска и в момента е пешеходна зона между Мария Луиза и Стефан Стамболов. :rolleyes:

Offline wiNt

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1624
  • 9060
    • View Profile
Re: Пешеходни зони
« Reply #696 on: 23.08.2022, 22:27:28 »
Като цяло с всичките освен 1 и 5 не би трябнвало да има проблем откъм трафик, тоест са приложими. Но да не забравяме, че отхвърлиха съвсем наскоро пешеходния Невски, понеже там било основна пътна артерия. :)

Offline Dimitar155

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 783
    • View Profile
    • Email
Re: Пешеходни зони
« Reply #697 on: 10.04.2023, 10:01:12 »
Московска между паметника Левски и ул. Дунав е пешеходна зона. Снимките са от клюкарника.



Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Пешеходни зони
« Reply #698 on: 10.04.2023, 13:12:33 »
Добре че написа “пешеходна”, по снимките не личи да е такава. Липсата на автомобили може да се обясни и с друго…

Ако може някой да ми обясни и нуждата да е пешеходна, моля! Според мен, можеха да оставят една лента за транзитно преминаване без право на паркиране, за връзка към Раковски и облекчаване на Дондуков, Оборище и Батенберг…
« Last Edit: 10.04.2023, 13:14:55 by difian »

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Пешеходни зони
« Reply #699 on: 10.04.2023, 13:21:32 »
Добре че написа “пешеходна”, по снимките не личи да е такава. Липсата на автомобили може да се обясни и с друго…
Заградена е с гранитни блокчета откъм кръговото.