Иделано така няма да си приличаме с провинцията. Разликата я правят трамваите.
Да, то сигурно само в българските провинциални градове има пешеходни улици! Топлата вода е отдавна открита и няма да ми стигне цял ден, за да цитирам всички европейски градове с пешеходни улици или зони.
Тук трябва да се прави разлика между ЗОНА и УЛИЦА. Пешеходна зона е около градинката на театъра, пешеходни улици са Витоша, Графа, Пиротска. За съжаление, резерви за нови пешеходни зони няма, слава Богу София си има приличен брой градини, които са пешеходни зони по подразбиране.
И докато транспортните трасета могат да бъдат прекарвани по алтернативни маршрути, това не е така за пешеходните улици или зони. Теоретически може да се прокара трамвайно трасе по Борис І или Гурко, да речем, но тези улици никога не могат да станат пешеходни. Не може да направим улица 202 примерно пешеходна!
Не знам, защо трамвайофилите се пънат толкова, след като не се предлага отпадане на маршрути, а пренасочване през Петте кьошета вместо по Витоша. Тук се изтъкнаха смехотворни анонси, че едва ли не дрънкането и скърцането на 9** са звуци, без които живущите по Витошка не могат да станат или да легнат.
Колкото до прекарването на пресечките подземно, надявам се и на това да му дойде времето. За мен варненското решение е идеално, в случая с Витошка две двойки пресичащи улици са достатъчни: Денкоглу/Солунска и Неофит Рилски/Аспарух. Парчевич може да бъде затапена, тя и бездруго не стига доникъде след 127 ОУ, Узунджовска и Кърниградска и сега са затапени.
За Мария Луиза има аргументи и ЗА трамвайно трасе: от Алабин се вливат и маршрутите от Графа и Ботев би бил попретоварен при евентуално отпадане на МЛ. Има и ПРОТИВ - не е зле да се формира пешеходна ЗОНА между Екзарх Йосиф и Т.Александров. Тук решаваща дума ще има проектът за експониране на археологическите находки. Тъй като те са общонационална ценност, това не може да бъде проблем само на живущите около М.Луиза.