И по-добре - Московска не бива да се пипа и товари с автомобилен трафик.
Каквото и да си говрим - без завършен ринг няма да може да се изгради качествена стратегия за отклоняване на трафика от центъра. Засега всичко живо от Вардар до Мария Луиза се оттича през Цар Освободител и Дондуков, при пътувания в източна София. Докато не се създаде ринг, който да разкара периферията, Дондуков е немислимо да се остави единствен за трафика.
Но след построяването на ринга, тогава може да се мисли за затваряне на Стамболийски от Възраждане до черквата - така се получава пешеходна зона от сорта на тази на схемата.
Но аз не виждам смисъл изобщо да се създава байпас на Мария Луиза. Ако цялата Мария Луиза стане пешеходна, тогава да се мисли за неин байпас става напълно излишно, тъй като основния трафик по Мария Луиза в момента цели завой по Дондуков или Цар Освободител, т.е. - търсят връзка с Цариградско или Владимир Вазов. А основния трафик по Мария Луиза се генерира от вливащите се от Сливница и идващите от Надежда. След като вече ще имаме Д. Николаев, Надежда ще се пренасочи и ще остави Лъвов мост като алтернатива, а ввливащите се от Сливница ще предпочетата кръстовището на две нива ан Сточна гара, отколкото да се тъпчат на Мария Луиза.
За останалия трафик, който търси някоя от преките... тези преки са достъпни от Ботев (източно от МЛ) и от Раковска (източно от МЛ), така че аз лично не виждам смисъл в запазването на Мария Луиза като автомобилен булевард след построяването на Д. Николаев. А след въвеждането на ринга и пробивите на Пирогов, тунела на Евлоги Георгиев и тунела на Ботев под гарата, Цар освобоител също вече няма смисъл да се пази като автмобилна ввръзка и може поскойно да се възстанови изгледа на площад Батенберг - градината да опре в двореца, както е и редно.
В заключение:
В синьо са зоните, в които трябва да се въведе само локално автомобилно движение - т.е. да се използват само от живущите в района, без транзитен трафик. За да може да стане без това да пречи на пешеходните зони, са разделени на четири квадратнта, като всеки е достъпен от два ключови булеварда. От просто - по-просто.
Зелената зона е строго пешеходна - в нея не би трябвало се допуска автомобилен трафик, както и да не се предвижда такъв, т.е. зоната да бъде реконструирана като същинска пешеходна;
Червените точки са кръстовища, на които автомобилния трафик преминава през пешеходната зона на едно ниво (както на Пиротска);
сините точки са местата, на които автомобилния трафик се вкарва в траншеи под земята и не пречи на пешеходната зона;
Червената мааркировка обозначава улица със специален режим на движение и по-специално - позволен е входът само за трамваи и коли със специален режим на движение. Позволява се пресичането й от автомобилен трафик в регламентираните кръстовища.
Зоната около Ал. Невски и Народното събрание е пешеходна, като в нея се позволява достъп на автомобили със сспециален режим на движение, в т.ч. служебни автомобили на НС и държавната администрация.