Author Topic: Пешеходни зони  (Read 224728 times)

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Пешеходни зони
« Reply #180 on: 29.06.2010, 15:58:36 »
Експонирането им при банята също не е приятно място.Така че под земята са си добре а отгоре едно трамвайче с пътно платно е иделано ;)
Ами преди 10 дни се анонсираха стъклени куполи пред ЦУМ - това го има в темата за археологическите находки. Нещо не мога да си представя трамвайче върху стъклен купол, пък кой знае.

То ако беше да ги редят подземно, направо да си ги бяха събрали (както онези при западната порта край Булбанк), да направят метростанцията изцяло по открит начин и после в халето, предопределено за гараж, да ги подредят като мебели. Вместо коли ще има римски стомни и това е. Но нали археолозите надигнаха глава.
Варианти много, даже трамвая по Вашингтон могат да го прекарат. Но засега може само да гадаем, докато археолозите вадят грънци.
От естетична гледна точка това място е идеално за пешеходна зона - свързват се градинката пред ЦУМ, пешеходната Пиротска и пешеходната зона след Шератън. Обходни варианти за автомобилния поток също са възможни с цената на малки съкращения в синята зона. Ето тава се получава (двете посоки са в зелено и червено):
« Last Edit: 29.06.2010, 16:42:59 by blagun »

Offline Jorr

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 776
    • View Profile
Re: Пешеходни зони
« Reply #181 on: 30.06.2010, 00:47:18 »
Особено ако и Цар Освободител наистина стане пешеходна и цялата площ по Батенберг до Раковска, идеално би било. Е, стои въпросът как Т. Александров да излиза на Дондуков, тъй като там ще е трудно да се вкопаят нещата заради двете метролинии и археологията, но и по други места пешеходни улици се пресичат от автомобилен поток все пак.

Иначе за да се разтовари донякъде Ботев, аз бях предложил един вариант, в който трасето на 20 се достроява с теснорелсово и 1 и 7 от Ботев по Пиротска и Йоан Екзарх излизат зад Халите обратно на М. Луиза. Смисълът обаче е малко мътен, тъй като конфликтни са Алабин и Македония, а не толкова Ботев когато се изправи към гарата, а и цената вероятно би била соленичка, да не говорим, че пак ще трябва някакви абсурди с трамвай през кръгово на Лъвов мост.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Пешеходни зони
« Reply #182 on: 30.06.2010, 01:32:18 »
Особено ако и Цар Освободител наистина стане пешеходна и цялата площ по Батенберг до Раковска, идеално би било.
Дондуков не може сам да поеме трафика изток-запад. Ако сложат ТМ трасе в десните ленти и я асфалтират, ще подобрят нещата, но не чак толкова. Алтернативен байпас за автомобилите би бил Московска-кръговото по пл.Св.Ал.Невски, но англичаните отрязаха трайно Московска...

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Пешеходни зони
« Reply #183 on: 30.06.2010, 10:12:54 »
И по-добре - Московска не бива да се пипа и товари с автомобилен трафик.
Каквото и да си говрим - без завършен ринг няма да може да се изгради качествена стратегия за отклоняване на трафика от центъра. Засега всичко живо от Вардар до Мария Луиза се оттича през Цар Освободител и Дондуков, при пътувания в източна София. Докато не се създаде ринг, който да разкара периферията, Дондуков е немислимо да се остави единствен за трафика.
Но след построяването на ринга, тогава може да се  мисли за затваряне на Стамболийски от Възраждане до черквата - така се получава пешеходна зона от сорта на тази на схемата.

Но аз не виждам смисъл изобщо да се създава байпас на Мария Луиза. Ако цялата Мария Луиза стане пешеходна, тогава да се мисли за неин байпас става напълно излишно, тъй като основния трафик по Мария Луиза в момента цели завой по Дондуков или Цар Освободител, т.е. - търсят връзка с Цариградско или Владимир Вазов. А основния трафик по Мария Луиза се генерира от вливащите се от Сливница и идващите от Надежда. След като вече ще имаме Д. Николаев, Надежда ще се пренасочи и ще остави Лъвов мост като алтернатива, а ввливащите се от Сливница ще предпочетата кръстовището на две нива ан Сточна гара, отколкото да се тъпчат на Мария Луиза.

За останалия трафик, който търси някоя от преките... тези преки са достъпни от Ботев (източно от МЛ) и от Раковска (източно от МЛ), така че аз лично не виждам смисъл в запазването на Мария Луиза като автомобилен булевард след построяването на Д. Николаев. А след въвеждането на ринга и пробивите на Пирогов, тунела на Евлоги Георгиев и тунела на Ботев под гарата, Цар освобоител също вече няма смисъл да се пази като автмобилна ввръзка и може поскойно да се възстанови изгледа на площад Батенберг - градината  да опре в двореца, както е и редно.

В заключение:
В синьо са зоните, в които трябва да се въведе само локално автомобилно движение - т.е. да се използват само от живущите в района, без транзитен трафик. За да може да стане без това да пречи на пешеходните зони, са разделени на четири квадратнта, като всеки е достъпен от два ключови булеварда. От просто - по-просто.
Зелената зона е строго пешеходна - в нея не би трябвало се допуска автомобилен трафик, както и да не се предвижда такъв, т.е. зоната да бъде реконструирана като същинска пешеходна;
Червените точки са кръстовища, на които автомобилния трафик преминава през пешеходната зона на едно ниво (както на Пиротска);
сините точки са местата, на които автомобилния трафик се вкарва в траншеи под земята и не пречи на пешеходната зона;
Червената мааркировка обозначава улица със специален режим на движение и по-специално - позволен е входът само за трамваи и коли със специален режим на движение. Позволява се пресичането й от автомобилен трафик в регламентираните кръстовища.
Зоната около Ал. Невски и Народното събрание е пешеходна, като в нея се позволява достъп на автомобили със сспециален режим на движение, в т.ч. служебни автомобили на НС и държавната администрация.
« Last Edit: 30.06.2010, 10:19:00 by boleroto »

Offline Jorr

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 776
    • View Profile
Re: Пешеходни зони
« Reply #184 on: 30.06.2010, 10:13:54 »
Не става, Ал. Невски е дори по-належащ да се махнат колите оттам, отколкото цар освободител :) просто не трябва да се минава през центъра, а да се заобикаля по канала или през сточна (надявайки се те някога да станат достатъчно ненатоварени за целта), като връзката т. александров - дондуков да остане за зор заман.

едит: това беше за преди поста на болерото

едит2: хубави предложения, макар и малко прекалени според мен :) толкова големи зони да останат само за локален трафик наистина трябва да има доста добра транспортна схема за обходи. отделно да се оставят колите на НС да ходят на площада е все едно както сега - пак ще е пълно с коли около паметника на царя, което е толкова абсурдно.. гурко защо е необходимо да е със специален режим? а колкото и да приветствам тунели на графа и канала, все пак не виждам необходимост това кръстовище да става пешеходно. с останалото съм съгласен
« Last Edit: 30.06.2010, 11:05:05 by Jorr »

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Пешеходни зони
« Reply #185 on: 30.06.2010, 11:22:59 »
Реално сините зони и сега са за локален трафик, идеята е, че в тях ще се влиза само от живущите в района. Така и синята зона ще намалее доста. Всеки квадрант е достъпен от трите си страни всъщност, така че проблем с вход/изход там не би следвало да има. Изключение прави II квадрант, който няма да може да има изход откъм Дондуков, ако трамвайното трасе се обособи покрай южния му тротоар.

Гурко е със специален режим, заради трамвая, същото вважи и за Екзарх Йосиф - за да не може да му пречат автомобили, а трамвая да си се движи самостоятелно.

На Попа предвиждам вкарване на автомобилното движение под земята, за да се разшири и обособи асдекватен площад на мястото (в темата за МД-3 имам изложени подробни разработки на идеята за метростанция+автомобилен тунел с подземни спирки за ГТ).

Зоната около Левски е само за автомобили на НС и в нея те ще влизат само регулирано и инцидентно. НС си има паркинг - отстрани, откъм СУ, така че Радисън ще се наложи да си намери друго място за клиентите си. Ако се навие да инвестира в подземни паркинги под площада, в които да си помести ламарините, никой няма да му се разсърди, стига да реставрира целия площад за своя сметка.

Offline Jorr

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 776
    • View Profile
Re: Пешеходни зони
« Reply #186 on: 30.06.2010, 11:39:06 »
аа моя грешка, обърках попа с кръстовището пред мс васил левски.
съгласен съм с аргументите ти

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 975
    • View Profile
    • Email
Re: Пешеходни зони
« Reply #187 on: 30.06.2010, 21:33:03 »
Реално сините зони и сега са за локален трафик, идеята е, че в тях ще се влиза само от живущите в района. Така и синята зона ще намалее доста. Всеки квадрант е достъпен от трите си страни всъщност, така че проблем с вход/изход там не би следвало да има. Изключение прави II квадрант, който няма да може да има изход откъм Дондуков, ако трамвайното трасе се обособи покрай южния му тротоар.

Гурко е със специален режим, заради трамвая, същото вважи и за Екзарх Йосиф - за да не може да му пречат автомобили, а трамвая да си се движи самостоятелно.

На Попа предвиждам вкарване на автомобилното движение под земята, за да се разшири и обособи асдекватен площад на мястото (в темата за МД-3 имам изложени подробни разработки на идеята за метростанция+автомобилен тунел с подземни спирки за ГТ).

Зоната около Левски е само за автомобили на НС и в нея те ще влизат само регулирано и инцидентно. НС си има паркинг - отстрани, откъм СУ, така че Радисън ще се наложи да си намери друго място за клиентите си. Ако се навие да инвестира в подземни паркинги под площада, в които да си помести ламарините, никой няма да му се разсърди, стига да реставрира целия площад за своя сметка.

Това за квадрантите  в които ще влизат само живеещи как смяташ да се реализира. На края на всяка улица седи полицай и проверява личните карти ли? Утопична идея, а и не бих казал че има смисъл. Та улиците не са частна собственост на живеещите по тях. Най интересен е квадранта с женския пазар. Сигурно многото търговци няма да могат да си зареждат сергиите, защото те не живеят там. Ако вътрешнокварталните улички бъдат забранени за движение а бул. Мария Луиза пешеходен, май трябва да метнем бомба отгоре. И аз съм привърженик на пешеходните зони, но да не стигаме до абсурд. Добре е Витошка да стане пешеходна. Мария Луиза между Екзарх Йосиф и Света неделя трабва да се преустрои заради разкопките и да стане частично пешеходен. Но чак до Лъвов мост няма смисъл. Все пак в Ценъра е съсредоточен и бизнеса, не може да блокираме транспортния достъп навсякъде.

Offline AROS

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1316
    • View Profile
Re: Пешеходни зони
« Reply #188 on: 30.06.2010, 22:59:27 »
Да се направи в плочки като при цум пл. Света Неделя при Шератон, Витощка и парка при ндк до сити център. И ретро трамвайче по витошка или тм и.вазов-ц.гара с малки трамвайчета на интервал 30 мин.Може и по витошка релсите да са върху хубави павета или килимче от трева както е в загреб.Така всички ще са доволни.И да има пейки по цялото това пространство и да върнат старите витрини реклами по витощка. Бяха такъв култ!

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Пешеходни зони
« Reply #189 on: 30.06.2010, 23:01:17 »
И как по-точно го блокираме?
Локален става дума да се използват от живущите за паркинг. Синяята зона да се ограничи за живущите, а достъпа до всеки квадрант да се осъществува само от двата главни булеварда. Създадат ли се тези ограничения, трафика инстинктивно ще се измести от тях и ще остане само за редовните ползващи тези улици. Зареждането на магазините става през нощта в нормалните държави.

Напълно реалистично е Мария Луиза да се затвори до Лъвов мост - центъра няма да пострада транспортно ни най-малко...

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Пешеходни зони
« Reply #190 on: 29.07.2010, 17:57:27 »
Какво сте се хванали с този Витошка? Тя никога няма да бъде пешеходна заради пресечките и мутрите, които шарят безнаказано между тях. В този смисъл трамваите са най-малкият проблем.
При липса на трамваи решения много: може да се монтират пиломати, които да се спускат не по 30 пъти на час, а само за нощно зареждане на магазините, може в бъдеще да се мисли за траншеи на преките, подобно на Варна.

Offline Ilian

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1023
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Re: Пешеходни зони
« Reply #191 on: 30.07.2010, 10:11:25 »
Като свръхефективните колци на Графа ли?
Тук няма воля за такива неща.

Offline cyberdude

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 704
    • View Profile
    • Email
Re: Пешеходни зони
« Reply #192 on: 30.07.2010, 10:14:29 »
пиломатите няма да свършат работа, както и на Графа, просто защото можеш да влезеш и излезеш от всяка пряка на Витошка.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Пешеходни зони
« Reply #193 on: 30.07.2010, 11:44:56 »
Като свръхефективните колци на Графа ли?
Тук няма воля за такива неща.
Вече казах: пиломатите по Графа са нефективни заради свръхрежима, на който се подлагат. След като на Витошка няма да се вдигат през 2 минути, те ще си работят съвсем надеждно, както го правят на много места по света.
Не виждам проблеми да стоят на всяка пресечка. Пък и не от всички пресечки е наложителен достъп до Витошка. Кърниградска и Узунджовска не я пресичат и съвсем спокойно могат да се затапят. Парчевич също е безсмислено да пресича Витошка, тъй като тя не продължава наникъде - след 127 ОУ завършва в обратната посока по Неофит Рилски.
« Last Edit: 30.07.2010, 11:49:48 by blagun »

Offline Ilian

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1023
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Re: Пешеходни зони
« Reply #194 on: 30.07.2010, 13:59:55 »
Много места могат да се затапят, но от това ли се нуждаем?

Offline Jorr

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 776
    • View Profile
Re: Пешеходни зони
« Reply #195 on: 30.07.2010, 15:12:44 »
Да :)

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Пешеходни зони
« Reply #196 on: 30.07.2010, 18:39:10 »
Много места могат да се затапят, но от това ли се нуждаем?
Да, каква работа имаш от Кърниградска по Витошка? Да не би никъде да няма затапени улици, та го правим на въпрос? Отвореността на тези улици съблазнява шофьорите да "притичат" през пешеходната зона до съседна пресечка. Реално затапването не прекъсва никаква връзка, а осигурява спокойствие на пешеходците. Аргументът, че някой си, живеещ на Кърниградска, ще направи с колата 200-300 метра врътки в квартала, не е сериозен.
По същия начин някои мрънкаха, когато Шипка и Оборище станаха еднопосочни, сега вече никой не гази тази забрана. В края на краищата София не е село, където всеки се придвижва по най-прекия път през къра.

Offline Jorr

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 776
    • View Profile
Re: Пешеходни зони
« Reply #197 on: 30.07.2010, 21:52:16 »
Ако Витошка се оформи като пешеходна улица с дървета, калдъръм или плочки, със саксии цветя и кафенета, колите и да искат няма как да минат. Дори пресечките да останат - и на други места пешеходни улици се пресичат от коли (напр. Богориди в Бургас). Траншеите са най-добрият вариант, а и както Благун казва има нужда само от 4 преки (хан аспарух+солунска и неофит рилски+денкоглу), но се чудя колко трудоемки са, досега общината не е давала никакъв нишан, че има желание и пари да прави нещо такова. Дали тунелът за метрото може да ги прецака като възможност завинаги, или то е на доста по-дълбоко?

Offline Ilian

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1023
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Re: Пешеходни зони
« Reply #198 on: 31.07.2010, 23:39:41 »
Гледам и не вярвам на ушите си! Някой забелязал ли е, че София има нужда от транспорт? Тук обсъждате някакво безумие, в което се премахва градски транспорт, затормозява се пътната инфраструктура и това името на псевдопешеходна зона, пресичана от няколко претоварени преки. Евала!  :fan: :fan: :fan:

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Пешеходни зони
« Reply #199 on: 01.08.2010, 01:11:08 »
1.  в което се премахва градски транспорт,
2. затормозява се пътната инфраструктура
3. пресичана от няколко претоварени преки
1. Нито един от преминаващите трамваи не е предлаган за премахване. А и мъничка добавка на транспорт се наблюдава - метродиаметър 2, но явно това е пренебрежима величина за нечие заслепение
2. Горките гости с баварци на пицерия Уго! Ще трябва да врътнат 200 метра в кварталните преки!
3. Даже напротив - пресичащите ще преминават по-лесно, тъй като няма да отдават предимство на трамваите.